آشپزینکات آشپزی

ترفند‌های سریع پوست کندن هویج + نکات کاربردی

هر چند هویج خواص بی‌شماری دارد و بسیار خوشمزه است، ولی پوست کندن آن با مکافات همراه است. اگر فکر کردید این کار فقط برای شما طاقت فرسا است، کاملا اشتباه فکر می‌کردید. خبر خوب این است که شما تنها نیستید. پوست هویج بسیار نازک است و اگر بخواهید در بهینه‌ترین حالت ممکن آن را پوست بگیرید باید ظرافت به خرج دهید.

بنابراین اگر از روش درست استفاده کنید، برای گرفتن پوست هویج نصف میوه آن را حیف و میل نمی‌کنید. در این مقاله از بلاگ اکالا، چند روش کاربردی پوست گرفتن هویج را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش‌های پوست گرفتن هویج

بهترین روش‌های پوست گرفتن هویج به شرح زیر است:

روش اول) به هویج شوک وارد کنید.

این روش برای گرفتن پوست تخم مرغ هم استفاده می‌شود. شما برای گرفتن پوست تخم مرغ باید بلافاصله بعد از خارج کردن آن از آب جوش، تخم مرغ را در آب و یخ قرار دهید. با این کار به تخم مرغ شوک وارد می‌کنید و بعد از آن به راحتی می توانید پوست تخم مرغ را جدا کنید.

این داستان برای هویج هم حاکم است. شما باید به مدت ۵ دقیقه هویج‌ها را در آب جوش قرار دهید، سپس بلافاصله آن‎ها را به یک ظرف آب و یخ منتقل کنید. شوک ناشی از آب گرم و سرد باعث می‌شود، پوست هویج به راحتی کنده شود و شما زحمت کمتری را متحمل شوید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از پلاسیده شدن هویج در خانه

روش دوم) از سیم ظرفشویی استفاده کنید.

یکی از دم دستی ترین تکنیک‌های گرفتن پوست هویج، استفاده از سیم ظرفشویی است. اکثر شماها در خانه یک سیم ظرفشویی دارید. برای گرفتن پوست هویج باید آن را کاملا بشویید و بعد با سیم ظرفشویی آن را به خوبی بسابید. پوست هویج به راحتی جدا می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین روش‌های پوست گرفتن هویج

    روش سوم) از پوست کن کمک بگیرید.

    با اطمینان می‌گویم اولین روشی که به ذهن اکثر شماها می‌رسد همین است: استفاده از پوست کن. البته که یکی از بهترین روش‌ها همین است. در ابتدا هویج‌ها را به خوبی بشویید. سپس آن را با زاویه ۴۵ درجه در یک دست بگیرید و با دست دیگر پوست کن را به آرامی روی هویج بکشید. ترجیح بر این است که هویج را طوری بگیرد که بالای هویج رو به پایین باشد.

    بالای هویج قسمتی از آن است که یک دایره سبز رنگ دارد و سبزه‌های درختچه هویج از آن جا روییده می‌شود. پوست بالای هویج ضخیم‌تر است و گرفتن پوست آن قسمت به مراتب سخت‌تر از بقیه بخش‌های هویج است. بنابراین توصیه ما این است که پوست کن را از پایین به بالای هویج بکشید. با این ترفند کارتان به وضوح راحت تر می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “حلوای هویج” خوشمزه

    روش چهارم) از نمک استفاده کنید.

    شاید عجیب به نظر برسد ولی این راهکار واقعا کاربردی است. شما برای استفاده از این ترفند باید مقداری نمک دانه درشت تهیه کنید. می‌توانید از نمک دریا کمک بگیرید. بعد از شستن هویج، مقداری از این نمک را روی آن بپاشید و به خوبی پخش کنید. بعد از چند دقیقه با آب، هویج را بشویید. مشاهده خواهید کرد که پوست هویج به راحتی جدا می‌شود.

    روش پنجم) با استفاده از قاشق، پوست هویج را بگیرید.

    این روش هم شاید مانند روش قبلی به نظرتان عجیب و غریب به نظر برسد. ولی واقعیت امر این است که پوست هویج به قدری نازک است که می‌توانید با یک قاشق هم پوست آن را بگیرید. البته ما این کار را توصیه نمی‌کنیم. زیرا راه حل‌های راحت‌تری وجود دارد. ولی خب گفتیم که شما بدانید!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه هویج پلو با مرغ

    پوست کندن سریع هویج

    روش ششم) از چاقوی مناسب استفاده کنید.

    اگر تصمیم شما بر این بود که به سادگی از چاقو استفاده کنید، باید چند نکته کلیدی و مهم را به خاطر بسپارید. یکی از این نکات، انتخاب یک چاقوی مناسب است. همانطور که بارها گفتیم، پوست هویج بسیار نازک است. بنابراین برای اینکه با ظرافت تمام پوست آن را بگیرید، باید از یک چاقوی دندانه‌دار و تیز استفاده کنید.

    این چاقو به شما کمک می‌کند در نازک‌ترین حالت ممکن پوست هویج را بگیرید. بدون آن که به میوه هویج آسیب وارد کنید. شما برای گرفتن پوست هویج‌های پیر و بزرگ می‌توانید از این روش استفاده کنید. زیرا این هویج‌ها دارای پوست ضخیمی هستند و گرفتن آن به راحتی هویج‌های جوان‌تر نیست.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت هویج (زردک) تبریزی

    نکات مهم در پوست گرفتن هویج

    در این بخش به چند نکته برای پوست گرفتن هویج اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    نکته اول) حتما هویج را بشویید.

    این نکته را برای همیشه آویزه گوشتان کنید. بهداشت حرف اول را می‌زند. شما قبل از شروع هر کاری باید هویج را به خوبی بشویید و از بابت تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. بعضی هویج‌ها پوشیده از گل و خاک هستند. پس رعایت کردن این نکته را در اولویت قرار دهید.

    نکته دوم) پوست هویج را دور نریزید.

    برعکس آن چیزی که به نظر می‌رسد، پوست هویج آشغال نیست. پیشنهاد من این است که تحت هیچ شرایطی پوست‌های گرفته شده را دور نریزید. زیرا پوست هویج سرشار از فیبر و مواد معدنی است. این مواد به سلامت روده و معده شما کمک می‌کند. به علاوه، باعث رفع یبوست می‌شود و قوه دیداری شما را تقویت می‌کند.

    برای استفاده از این خواص می‌توانید پوست‌های جمع شده را فریز کنید یا به راحتی هر چه تمام‌تر، آن را خشک کنید و سپس آن‌ها را فریز کنید. سپس می‌توانید از آن ها در غذاهای متفاوتی چون هویج پلو استفاده کنید. یا حتی کمی از آن را روی دسر خود بپاشید. شما تصور کنید کیک ساده و سفید خامه‌ای را با هویج تزیین کنید. ترکیب این رنگ محشر می‌شود.

    به علاوه رنگ و بوی دلنشینی هم به دسر شما می‌دهد. تا بحث خوشمزه دسر باز است…حتی می‌توانید از پوست هویج در کیک هویج استفاده کنید. یا در مربای هویج. راه‌های زیادی به روی شما باز است. در نهایت انتخاب با خود شما است. می‌توانید از ذره ذره این میوه‌ی مفید و خوشمزه استفاده کنید یا اینکه پوست هویج را دور بریزید. ما روش دوم را اصلا توصیه نمی‌کنیم!

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای هویج؛ نکات ریز شکرک نزدن آن

    نکات مهم در پوست گرفتن هویج

    همانطور که مشاهده کردید، برای راحت‌ترین کارها هم ترفند و میانبر وجود دارد. حتی برای گرفتن پوست هویج. شاید تا قبل از آن فکرش را هم نمی‌کردید که بتوانید به این ظرافت پوست هویج را بگیرید. ولی به شما توصیه می‌کنم حداقل یک بار به یکی از این ترفندها شانس امتحان کردن بدهید.

    روی شما را زمین نمی‌اندازد! به علاوه آن قدر کارتان راحت می‌شود که باورش برای شما سخت و دشوار خواهد بود. به علاوه همانطور که تاکید کردم، هویج دارای خاصیت بی‌شماری است. حیف است که از همه اجزای هویج استفاده نکنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هویج با دارچین و گردو??

    پوست هویج هم درست است که وقتی آن را خریداری می‌کنید، تمیز به نظر نمی‌رسد. ولی با شستن درست و اصولی آن به این نکته پی می‌برید که پوست هویج هم قابل استفاده است! امیدوارم این مقاله از مجله آشپزی اکالا حداقل یک دغدغه از دغدغه‌های شما کم کند.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.