سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ ترفند ساده و کاربردی تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان

سرماخوردگی یکی از چالش‌های رایجی است که در فصل پاییز و زمستان اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. سیستم ایمنی بدن، از ما در برابر بیماری‌ها و ویروس‌ها محافظت می‌کند. طی تحقیقاتی که انجام شده ویروس‌های آنفولانزا و سرماخوردگی در دماهای پایین‌تر رشد بیشتری دارند و با توجه‌ به پایین آمدن دمای بدن در فصول سرد محیط مناسبی برای رشد و تقسیم این عوامل بیماری‌زا محیا می‌شود.

ما امروز در این بخش از مجله اینترنتی اکالا بلاگ ۱۰ ترفند بسیار ساده و کاربردی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان به شما آموزش خواهیم داد تا با کمک این روش‌ها بتوانید در امان بمانید.

۱۰ ترفند ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن!

بی شک شما با تقویت سیستم ایمنی بدنتان می‌توانید تا حد زیادی خود را در برابر بیماری‌ها ایمن کنید.

۱- نوشیدن منظم آب

نوشیدن آب تأثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها دارد. این کار یکی از ساده‌ترین و البته مهم‌ترین کارهایی است که در حفظ سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می‌کند.

هر فرد به طور متوسط روزانه باید ۱/۵ تا ۲ لیتر آب بنوشید که اگر ورزش یا فعالیت بدنی دارید بالطبع مقدار آب بیشتری باید مصرف کنید. جالب است بدانید حتی اگر در طول روز فعالیت بدنی نداشته باشید که عرق کنید بدن با تنفس، ادرار و مدفوع بخش زیادی از آب خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سرماخوردگی و آنفولانزا چه تفاوتی با هم دارند؟

باید بدانید کمبود آب در بدن باعث کندی حرکت مایع لنف شده و گاهی اوقات منجر به نقص سیستم ایمنی می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    نوشیدن منظم آب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    ۲- ورزش کردن

    ورزش‌کردن فواید بسیار زیادی دارد، موجب شادی و نشاط می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ورزش موجب تحریک ایمنی سلولی می‌شود.

    طی تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام شده، محققان دریافتند که انجام تمرینات هوازی جذب و گردش سلول‌های دفاعی سیستم ایمنی را افزایش می‌دهند.

    ورزش کردن برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    این یافته‌ها نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند فعالیت دفاعی سیستم ایمنی را برای مقابله با ویروس‌ها و عوامل عفونی تقویت کند. پس یکی از روش‌های که فواید بسیار زیادی برای بدن شما دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدنتان نیز می‌شود ورزش کردن است.

    بیشتر بخوانید: علائم آنفولانزا در زمستان چیست؟

    ۳- خوردن مواد غذایی تخمیر شده

    غذاهای تخمیر شده به دلیل محتوای پروبیوتیک بالایی که دارند می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند. این مواد می‌توانند خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی را کاهش دهند. غذاهای تخمیر شده، یا غذاهای زنده، نتیجه قرارگرفتن غذاها تحت پروسه تخمیر لاکتوز هستند.

    مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک نیز به شما کمک می‌کند در هنگام بیماری سریع‌تر بهبود پیدا کنید. ماست، دوغ و پنیر جز آن دسته از مواد غذایی پروبیوتیک دار هستند که بهتر است استفاده از آن‌ها را در برنامه غذایی روزانه‌تان جای دهید.

    ۴- از ویتامین D غافل نشوید

    ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی دارد. این ویتامین در مهار تکثیر برخی از ویروس‌ها مانند آنفولانزا نیز به بدن کمک می‌کند.

    از ویتامین D غافل نشوید

    برای جذب ویتامین D می‌توانید روزانه زمانی را در معرض قرارگرفتن در آفتاب با حفظ نکات بهداشتی در نظر بگیرید. غذاهای دریایی مانند ماهی‌های چرب، صدف، ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و ساردین جز مواد غذای هستند که در جذب ویتامین D به شما کمک می‌کنند.

    شما با تجویز پزشک از قرص‌های مکمل حاوی ویتامین D نیز می‌توانید استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۵ ترفند ساده و آسان برای درمان سرماخوردگی

    ۵- خواب کافی داشته باشید

    خواب کافی یکی دیگر از عواملی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می‌کند. خواب در مبارزه با عوامل بیماری‌زا به شما کمک می‌کند. سیستم ایمنی هنگام خواب در بدن سیتوکین تولید می‌کند که این پروتئین در مبارزه و دفع عفونت سهم دارد.

    پس به خواب با کیفیت و کافی در طول شبانه روز اهمیت دهید.

    خواب کافی داشته باشید

    امیدواریم که مطلب فوق در رابطه‌ با تقویت سیستم ایمنی بدن برایتان مفید واقع شده باشد. برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.