دانستنی

بهترین زمان برای نوشیدن آبمیوه‌ چه موقع است؟

آیا می‌دانید بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها چه موقعی است؟ نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی فواید زیادی برای بدن دارد، اما اگر هر آبمیوه را در زمان مناسبی میل کنید، جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی آن نیز بیشتر خواهد بود و مشکلی برای سلامت شما ایجاد نخواهد کرد. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین زمان مصرف آبمیوه‌ها به طور کامل آشنا شوید.

چه زمانی آبمیوه بنوشیم؟

آبمیوه‌های طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های مختلف هستند و به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. مصرف آبمیوه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین بخش زیادی از ویتامین‌های ضروری می‌شود.

مصرف آبمیوه‌های طبیعی در هر زمانی از روز برای بدن مفید هستند، اما این نوشیدنی‌ها بهتر است زمانی مصرف شوند که موجب تحریک معده و افزایش ناگهانی قند خون نشوند. اما بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها چه موقعی است؟ در ادامه این مطلب از مجله دانستنی اکالا می‌توانید با نکاتی مهم در مورد مصرف آبمیوه‌های طبیعی آشنا شوید.

۱- آبمیوه را در نیمه اول روز میل کنید

نوشیدن آبمیوه در هر زمانی از روز می‌تواند مفید باشد، اما به طور کلی بهتر است انواع آبمیوه را در صبح یا اوایل بعد از ظهر مصرف کنید. از آن جایی که نوشیدن آبمیوه موجب افزایش انرژی بدن می‌شود، بهتر است به جای شب آن را در فاصله صبح تا ظهر مصرف کنید تا در طول روز انرژی و نشاط بیشتری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: این ۵ غذا و ماده خوراکی را با آب نخورید!

بهترین آبمیوه‌ها برای مصرف در صبح آب سیب، آب گلابی و آب انگور هستند که به بهبود عملکرد سیستم گوارش و حذف مواد مغذی کمک زیادی می‌کنند و موجب افزایش سرزندگی می‌شوند.

چه زمانی آبمیوه بنوشیم؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- آبمیوه را ناشتا مصرف نکنید

    بسیاری از افراد فکر می‌کنند که نوشیدن آبمیوه به صورت ناشتا بهترین روش برای جذب ویتامین‌های ضروری آن است، اما حقیقت این است که مصرف آبمیوه‌های طبیعی به صورت ناشتا می‌تواند موجب تحریک معده و همچنین افزایش ناگهانی قند خون شود.

    در صورتی که به نوشیدن آبمیوه با معده خالی ادامه دهید، ممکن است پس از مدتی به دیابت مبتلا شوید و دچار مشکلاتی جدی شوید. بهتر است آبمیوه‌های طبیعی را بعد از خوردن صبحانه و زمانی که معده‌تان خالی نیست مصرف کنید.

    مصرف آبمیوه به صورت ناشتا موجب افزایش و سپس کاهش ناگهانی قند خون می‌شود و این موضوع اشتهای شما به خوردن صبحانه را چند برابر می‌کند. از همین رو اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است از نوشیدن آب پرتقال به صورت ناشتا اجتناب کنید.

    بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب اجباری است؟

    ۳- قبل از غذا آبمیوه نخورید

    یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها بدانید این است که نباید آبمیوه‌های طبیعی را قبل از وعده‌های غذایی مصرف کنید. مصرف آبمیوه قبل از غذا موجب ایجاد فشار به دیواره معده می‌شود و سیستم گوارش را تحریک می‌کند.

    بسیاری از افراد با مصرف آبمیوه قبل از غذا دچار رفلاکس و استفراغ می‌شوند. مصرف آبمیوه قبل از غذا موجب تحریک اسید معده و افزایش اشتها می‌شود و از همین رو در چنین شرایطی اشتهای شما به غذا خوردن چند برابر خواهد شد. اگر از رژیم‌های کاهش وزن پیروی می‌کنید، بهتر است آبمیوه را قبل از غذا مصرف نکنید.

    ۴- آبمیوه را بعد از غذا میل کنید

    یکی از بهترین زمان‌ها برای مصرف آبمیوه بعد از هر وعده غذایی است. بعد از مصرف وعده غذایی می‌توانید از یک لیوان آبمیوه طبیعی استفاده کنید. مصرف آبمیوه‌هایی مثل آب انبه، آب آناناس و پرتقال موجب بهبود فرآیند هضم می‌شوند و به گوارش چربی‌ها و افزایش آنزیم‌های گوارشی معده کمک می‌کنند.

    مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آبمیوه بعد از غذا نه تنها تاثیر کمتری بر افزایش ناگهانی قند خون دارد، بلکه فیبر موجود در میوه موجب کند شدن ورود قند به روده کوچک می‌شوند و برای تنظیم قند خون مفید است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آب انگور خوشمزه

    زمان مناسب نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی

    ۵- شب‌ها آبمیوه نخورید

    بعضی افراد فکر می‌کنند که خوردن آب سیب در شب فواید زیادی دارد و هر شب این کار را تکرار می‌کنند. بهتر است بدانید که شب‌ها زمان استراحت معده است و نوشیدن آبمیوه آرامش معده را به هم می‌زند. مصرف آبمیوه در شب موجب افزایش مصرف کالری و چاقی می‌شود.

    از طرف دیگر فیبر موجود در آبمیوه موجب پر شدن معده و روده شما می‌شود و از همین رو گوارش شما کندتر عمل می‌کند و ممکن است در خوابیدن دچار مشکل شوید.

    به خاطر داشته باشید که مصرف آبمیوه‌های اسیدی در شب موجب افزایش اسید معده، سوزش معده و رفلاکس می‌شود و از همین رو افرادی که معده حساسی دارند، به هیچ عنوان نباید شب‌ها قبل از خواب از آبمیوه‌های اسیدی مثل آب پرتقال، آب نارنگی یا آب آناناس استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آب‌ زرشک خانگی

    بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها برای کودکان

    قبل از هر چیزی باید بدانید که مصرف آبمیوه برای کودکان بسیار مفید است و می‌تواند به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن کودک کمک کند. برای کودکان ۴ تا ۸ سال بهتر است آبمیوه را به صورت رقیق شده و در طول روز به کودک بدهید.

    به خاطر داشته باشید زمانی که کودک گرسنه است به او آبمیوه ندهید. بهتر است آبمیوه را همراه با غذا، بعد از غذا یا همراه با یک میان وعده مغذی به کودک بدهید.

    بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها برای افراد دیابتی

    افرادی که به دیابت مبتلا هستند، باید مراقب افزایش ناگهانی قند خون خود باشند. از همین رو این افراد به هیچ عنوان نباید صبح‌ها به صورت ناشتا از آبمیوه استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که نوشیدن آبمیوه در شب نیز برای افراد مبتلا به دیابت مضر است. به طور کلی آبمیوه قند زیادی دارد و فیبر آن نسبت به میوه کمتر است، از همین رو افراد مبتلا به دیابت نباید به صورت مدام از آبمیوه استفاده کنند.

    مطالعات نشان می‌دهد افرادی که هر روز از آبمیوه استفاده می‌کنند، تا ۱۸ درصد بیشتر به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند. افراد مبتلا به دیابت بهتر است از آبمیوه به مقدار محدود همراه غذا یا بعد از آن استفاده کنند تا قند خون به صورت ناگهانی افزایش پیدا نکند.

    به خاطر داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت به هیچ عنوان نباید از آبمیوه‌هایی که حاوی شکر و افزودنی هستند استفاده کنند. برای کاهش قند موجود در آبمیوه می‌توانید آن را با انواع سبزیجات مختلف مثل لبو، ترب، کرفس و اسفناج ترکیب کنید.

    بیشتر بخوانید: معرفی بدترین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها برای دندان‌

    بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها برای افراد دیابتی

    بهترین زمان خوردن آب هویج برای چشم

    آب هویج یکی از مفیدترین آبمیوه‌ها برای سلامت چشم است که می‌تواند به بهبود بینایی و جلوگیری از بیماری‌های چشمی کمک کند. برای تقویت چشم می‌توانید صبح‌ها همراه با صبحانه یا بعد از صبحانه از آب هویج استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آبلیمو (لیموناد) خانگی

    به طور کلی بهترین زمان برای نوشیدن آبمیوه برای هر فرد متفاوت است. افرادی که به دیابت یا مشکلات گوارشی مبتلا هستند، باید با احتیاط بیشتری از آبمیوه استفاده کنند. فراموش نکنید آبمیوه طبیعی در کنار ویتامین‌های فراوانی که دارد، سرشار از قند است و نباید به میزان زیاد مصرف شود.

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد بهترین زمان نوشیدن آبمیوه‌ها پاسخ داده‌ایم.

    بهترین زمان مصرف آب پرتقال طبیعی چه موقعی است؟

    آب پرتقال یک آبمیوه اسیدی است که مصرف آن موجب تحریک معده می‌شود. هر چند برخی افراد معتقد هستند که مصرف آب پرتقال به صورت ناشتا مفیدتر است، اما باید بدانید که نوشیدن آب میوه به صورت ناشتا موجب سوزش معده و افزایش قند خون می‌شود. بهتر است آب پرتقال را همراه با صبحانه یا بعد از صبحانه میل کنید.

    بهترین زمان خوردن آب سیب چه موقعی است؟

    آب سیب طعم شیرینی دارد و مقوی و آرامبخش معده است. می‌توانید از آب سیب درست قبل از غذا استفاده کنید تا اشتهای شما کاهش پیدا کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.