سبک زندگیسلامت و زیبایی

درمان طبیعی لب‌های ترک خورده در زمستان + روش پیشگیری

ترک خوردن لب مشکلی شایع است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. یکی از عواملی است که می‌تواند در بروز این مشکل موثر باشد، خشکی هوا و سرما است. در این بخش از اکالا بلاگ روش‌های پیشگیری و درمان طبیعی برای لب‌های ترک خورده در زمستان را معرفی می‌کنیم.

روش‌های پیشگیری از لب‌های ترک خورده در زمستان

در ادامه، چند نکته برای پیشگیری از ترک خوردن لب را توضیح خواهیم داد:

  • مرطوب نگه‌داشتن لب‌ها: این روش ساده‌ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از ترک خوردن لب است. از بالم لب یا کرم لب بدون عطر، رنگ یا الکل برای مرطوب نگه داشتن لب‌های خود استفاده کنید.
  • نوشیدن آب کافی: کم آبی بدن می‌تواند باعث خشک شدن لب‌ها شود. بنابراین روزانه ۸ لیوان آب بنوشید تا بدن شما هیدراته بماند.
    اجتناب از محصولات لب حاوی مواد محرک: برخی از مواد تشکیل‌دهنده محصولات لب می‌توانند باعث خشک شدن لب‌ها شوند. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی عطر، رنگ یا الکل نیستند.
  • محافظت از لب‌ها در برابر عوامل خارجی: عوامل خارجی مانند هوای سرد می‌تواند باعث خشک شدن لب‌ها شود. قبل از رفتن به خارج از منزل، از لب‌های خود با کرم لب یا بالم مرطوب‌کننده حاوی ضد آفتاب محافظت کنید.
  • نفس کشیدن از طریق بینی: تنفس دهانی می‌تواند باعث خشکی دهان و لب‌ها شود. روی تنفس از طریق بینی تمرکز کنید و اگر اغلب دچار احتقان هستید با پزشک خود در مورد داروهای سینوس و آلرژی صحبت کنید.

روش‌های پیشگیری از لب‌های ترک خورده در زمستان

درمان‌های طبیعی برای لب‌های ترک خورده در زمستان

درمان‌های طبیعی برای لب‌های ترک خورده در زمستان به شرح زیر است:

۱- لایه‌‌برداری

وقتی لب‌های شما خشک و ترک‌خورده هستند، پوست لب شروع به بلند شدن و پوسته پوسته شدن می‌کند. لایه‌برداری ملایم لب‌های شما می‌تواند سلول‌های مرده پوست را که مانع از رسیدن بالم لب به پوست جدید زیر پوسته‌ها می‌شوند، از بین ببرد. مواد لازم برای تهیه لایه‌بردار خانگی عبارت است از: 

  • ۱ قاشق غذاخوری از یک ماده لایه‌‌بردار مانند شکر یا نمک دریایی
  • ۱ قاشق غذاخوری از یک ماده نرم‌کننده مانند عسل یا روغن

بیشتر بخوانید: داروهایتان را با این غذاها نخورید

طرز تهیه لایه‌بردار خانگی

مراحل تهیه لایه‌بردار خانگی به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. ماده لایه‌بردار (نمک یا شکر) و نرم‌کننده (روغن یا عسل) را در یک کاسه یا ظرف مخلوط کنید.
    2. یک گوش‌پاک را به داخل اسکراب فرو کنید.
    3. اسکراب را با فشار ملایم به صورت دورانی روی لب‌های خود بمالید.
    4. با یک دستمال مرطوب، آن را پاک کنید.
    5. بعد از اینکه لب‌های شما لایه‌‌برداری شد، یکی از درمان‌های زیر را برای کمک به تسکین، مرطوب‌سازی و محافظت از لب‌های ترک‌خورده‌تان استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بعد از اسکراب چی به پوستمان بزنیم؟

    ۲- روغن نارگیل

    لب‌ها به دلیل داشتن عملکرد سدی ضعیف نسبت به سایر قسمت‌های بدن، در برابر عواملی مانند باد، گرما و سرما حساس‌تر هستند. این امر می‌تواند باعث خشکی، ترک خوردگی و حتی خونریزی لب‌ها شود. روغن نارگیل، یک نرم‌کننده طبیعی است که می‌تواند به مرطوب کردن لب‌ها و تقویت عملکرد سدی پوست آن‌ها کمک کند.

    علاوه بر این، روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نیز هست که می‌تواند از بروز عفونت در لب‌های ترک خورده جلوگیری کند. برای استفاده از روغن نارگیل برای درمان ترک لب، کافی است مقداری از آن را با انگشت تمیز روی لب‌های خود بمالید.

    درمان‌های طبیعی برای لب‌های ترک خورده در زمستان

    ۴- آلوئه‌ورا

    آلوئه‌ورا گیاهی با خواص درمانی متعدد است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به درمان آفتاب سوختگی شاره کرد. آلوئه‌ورا به دلیل خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی خود، گزینه مناسبی برای درمان لب‌های ترک خورده در زمستان نیز محسوب می‌شود.

    برای استفاده از آلوئه‌ورا برای لب‌های ترک خورده می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا یا آلوئه‌ورای تازه استفاده کنید. در صورت استفاده از آلوئه‌ورای تازه، یک برگ گیاه را ببرید و آن را برش دهید تا ژل آن خارج شود. ژل را در ظرفی نگهداری کنید و هر زمان که لازم بود با انگشتان خود، آن را روی لب‌های خود بمالید.

    توجه: آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا خاصیت لایه برداری ملایمی دارند. بنابراین، بهتر است از آلوئه‌ورا بیش از دو یا سه بار در روز استفاده نکنید.

    ۵- عسل

    عسل یک ماده طبیعی با خواص متعدد است که قرن‌ها است برای مراقبت از پوست و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مطالعات متعددی خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و التیام زخم عسل را تایید کرده‌اند.

    همچنین عسل می‌تواند به مرطوب کردن لب‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر ترک خوردن کمک کرده و به عنوان یک لایه بردار ملایم باعث حذف پوست خشک و مرده لب‌ها شود. برای استفاده از عسل برای لب‌های ترک خورده، کافی است مقداری عسل ارگانیک را روی لب‌های خود بمالید.

    توجه: در حالی که عسل به طور معمول بی‌خطر است، افرادی که به گرده و زهر زنبور آلرژی دارند باید از عسل و محصولات عسل اجتناب کنند.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    ۶- کره آووکادو

    بر اساس تحقیقات انجام شده، کره آووکادو یک نرم‌کننده و غلیظ‌کننده عالی برای بالم لب است. این کره چرب نیست و به راحتی جذب پوست می‌شود. همچنین این کره حاوی چندین اسید چرب و آنتی‌اکسیدان از جمله اسید اولئیک و لینولئیک اسید است که برای پوست و لب‌های ترک خورده مفید هستند. برای استفاده از کره آووکادو روی لب‌های ترک خورده، مقداری از آن را با انگشتان دست روی لب‌های خود بمالید.

    درمان خانگی ترک لب

    ۷- ژله نفتی یا وازلین

    آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از وازلین سفید را برای مرطوب کردن و تسکین لب‌های خشک و ترک خورده توصیه می‌کند. وازلین با ایجاد یک سد محافظ بر روی پوست از تبخیر رطوبت جلوگیری می‌کند. همچنین وازلین به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل کرده و به بازگرداندن رطوبت از دست رفته به پوست کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین روغن برای ماساژ صورت کدام است؟

    در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، روش‌های ساده‌ای برای جلوگیری از ترک خوردن لب‌ها در زمستان را آموزش دادیم. با انجام این روش‌ها می‌توانید لب‌های خود را در فصل زمستان زیبا و سالم نگه دارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.