آشپزیغذاهای رژیمی

طرز تهیه پنکیک سبزیجات به روش خانگی؛ ساده و خوشمزه

پنکیک سبزیجات یک غذای ایرانی نیست. این غذا در سراسر جهان طرفدار دارد. به خصوص برای کسانی که وجترین(گیاه‌خوار) هستند، پنکیک سبزیجات یک غذای محبوب محسوب می‌شود. در این مقاله از اکالا بلاگ طرز تهیه پنکیک سبزیجات خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه پنکیک سبزیجات:
تخم مرغ۲ عدد
شکر۲ قاشق چای‌خوری
نمک۲ سوم قاشق چای‌خوری
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
شیر ولرم۳۰۰ میلی لیتر
آب ولرم۳۰ میلی لیتر
آرد همه کارهحدود ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری۱ دسته
پیازچه۳ ساقه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد متوسط

مراحل تهیه پنکیک سبزیجات

مراحل تهیه پنکیک سبزیجات به شرح زیر است:

مرحله اول) تخم‌مرغ‌ها را آماده کنید.

در اولین مرحله از تهیه پنکیک سبزیجات، یک کاسه مناسب انتخاب کنید و تخم‌مرغ‌ها را درون این کاسه بشکنید. بعد با چنگال شروع به هم زدن سفیده و زرده تخم‌مرغ کنید. آن را تا جایی هم بزنید که یک بافت یکدست و یکنواخت به دست آورید.

مراحل تهیه پنکیک سبزیجات

مرحله دوم) مایه پنکیک را درست کنید.

وقتی تخم‌مرغ‌هایی که در مرحله قبل هم زدید، به خوبی با هم مخلوط شدند، نوبت به درست کردن خمیر مایه پنکیک می‌رسد. در این مرحله نمک، شکر و خمیر مایه را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بافت یکدستی به دست آید. سپس شیر و آب ولرم را به محتویات کاسه اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله سوم) آرد را اضافه کنید.

در مرحله سوم باید کم کم آرد را به مایه اضافه کنید. مایه‌ای که در مرحله دوم درست کردید در این مرحله باید به مایه کیک خوش رنگ و یکدست تبدیل شود. پس در ابتدا آرد را از صافی رد کنید. سپس آرد الک شده را به آهستگی و کم کم به مایه پنکیک سبزیجات اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    وقتی بافت این مایه مانند مایه کیک شد، روی کاسه را با سلفون یا پارچه تمیز بپوشانید. در این مرحله مایه پنکیک باید ۴۰ دقیقه به حال خود رها شود تا خوب استراحت کند. البته نگران نباشید. در این ۴۰ دقیقه بیکار نیستید! مرحله چهارم می‌تواند کل این ۴۰ دقیقه را پر کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ سوسیس رستورانی

    مرحله چهارم) سبزیجات را خرد کنید.

    در مرحله چهارم نوبت به خرد کردن سبزیجات می‌رسد. در حین ۴۰ دقیقه‌ای که مایه پنکیک در حال استراحت است، می‌توانید سبزیجات را خرد کنید. پس فلفل دلمه‌ای قرمز، فلفل سبز، گوجه فرنگی، پیازچه، پیاز و سیب‌زمینی را به صورت نگینی و ریز خرد کنید.

    بعد جعفری را هم خیلی ریز ساطوری کنید. همه این سبزیجات را با هم مخلوط کنید. بعد از آن که سبزیجات را مخلوط کردید، حالا تمام آن‌ها را درون مایه کیک بریزید. دوباره مایه کیک را هم بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط شوند.

    نکات و فوت و فن‌های پخت پنکیک سبزیجات

    مرحله پنجم) پنکیک را سرخ کنید.

    در مرحله آخر از درست کردن پنکیک سبزیجات، باید مایه‌ای که درست کرده‌اید را سرخ کنید. به این منظور یک تابه نچسب انتخاب کنید و ته آن را کمی با روغن چرب کنید.

    وقتی روغن در تابه داغ شد، کمی از مایه پنکیک را درون ماهیتابه میریزیم. وقتی مایه شروع به حباب زدن کرد، آن را برگردانید تا سمت دیگر پنکیک هم سرخ شود. و تمام! پنکیک شما آماده سرو است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک سیب زمینی (کارتوفل)

    در این مقاله از مجله آشپزی اکالا ساده‌ترین روش تهیه پنکیک سبزیجات را یاد گرفتید. این غذا می‌تواند به عنوان میان وعده هم مصرف شود. به عنوان غذایی که سرشار از پروتئین، ویتامین و فیبر است، یک انتخاب عالی محسوب می شود. به علاوه اگر وجترین(گیاه‌خوار) باشید، پنکیک سبزیجات یک گزینه عالی برای وعده‌ها و میان‌وعده‌های خوشمزه شما است.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.