آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی؛ سالاد مجلسی با دستور آسان

سالادها پیش غذاهای بسیار خوشمزه‌ای هستند که انواع بسیار گوناگونی دارند و همیشه در دسته غذاهای رژیمی قرار نمی‌گیرند. سالاد مرغ و بادمجان قالبی مانند سالاد بادمجان رژیمی یک سالاد خوشمزه و خلاقانه است که می‌توان آن را هم به صورت ساده و هم قالبی درست کرد اما نوع قالبی این سالاد مجلسی‌تر و شیک‌تر است. این سالاد را می‌توان به عنوان پیش غذا در مهمانی‌ها سرو کرد و همچنین مدل قالبی آن را می‌توان در دسته فینگرفودها دسته بندی کرد. سالاد مرغ و بادمجان را بسته به سلیقه میتوان هم به همراه نان و یا به صورت ساده و به تنهایی سرو کرد. در مجله اینترنتی اکالا با ما همراه شوید.

مواد لازم سالاد مرغ و بادمجان قالبی:
سینه مرغ پخته و خرد شده۱ عدد
بادمجان سرخ شده۶ الی ۷ عدد
هویج خرد شده و بخارپز شده۱ پیمانه
خیار شور خرد شده۱ پیمانه
گردوی خرد شدهنصف پیمانه
قارچ پخته شدهنصف پیمانه
سس مایونزنصف پیمانه
ماست چکیدهیک چهارم پیمانه
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم سالاد مرغ و بادمجان

 برای آماده سازی مواد اولیه اول یک عدد سینه مرغ رو با یک پیاز بزرگ خرد شده و یک قاشق روغن کمی تفت بدین تا سینه مرغ تغییر رنگ بده بعد نمک و فلفل و ادویه دلخواه رو به مرغ اضافه کنید و چند حلقه هویج خرد شده هم داخل قابلمه بریزید و در آخر آب جوش رو روی مرغ بریزید و در قابلمه رو بذارید و حرارت رو کم کنید تا مرغ کاملا بپزه و بعد مرغ پخته رو ریش ریش کنید یا با چاقو خرد کنید

هویج‌ها رو پوست بگیرید و با رنده یا با دست ریز خرد کنید و داخل ظرفی بخار پز کنید اگه هویج بخارپز شده دوست ندارید میتونید هویج ها رو سرخ کنید اما بعد از سرخ شدن حتما اونها رو داخل آبکش بریزید تا روغن اضافیش خارج بشه و سالاد رو چرب نکنه.

قارچ‌های شسته شده رو به صورت حلقه‌ای خرد کنید و با کمی آبلیمو و ادویه و نمک بپزید.

اگه مثل من سالاد رو داخل ظرف کوچیک و به صورت تکنفره آماده میکنید باید از بادمجان‌های قلمی و کوچیک استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- بادمجان‌ها رو به خوبی بشورید و بدون اینکه پوست بگیرید (پوست گرفتن بادمجان ها دلخواهه ولی وجود پوست بادمجان هم باعث حفظ استحکام بادمجان بعد از سرخ شدن میشه و هم ظاهر زیبایی به سالاد میده) به صورت حلقه‌ای خرد کنید. سعی کنید که ضخامت حلقه ها خیلی کم یا خیلی زیاد نباشه چون حلقه‌های نازک موقع سرخ شدن داخل روغن خشک میشن و حالت انعطاف پذیر ندارن و حلقه‌های ضخیم برای کاور کردن دور سالاد مناسب نیستن.

    بادمجان‌های خرد شده رو داخل ظرفی بریزین و یک قاشق نمک روی اونها بپاشید.

    خرد کردن بادمجان و ریختن نمک بر روی آن در سالاد مرغ و بادمجان

    ۲- و کاملا مخلوط کنید تا بادمجان‌ها به نمک آغشته بشن و اجازه بدین نیم ساعت بمونن تا آب بندازن.

    آغشته کردن نمک به بادمجان برای سالاد مرغ و بادمجان

    ۳- بعد بادمجان‌ها رو آبکش کنید و با آب به خوبی بشورید و روی دستمال پهن کنید تا خشک بشن.

    داخل ماهیتابه‌ای روغن بریزین و روی حرارت بذارید تا روغن داغ بشه از همون ابتدا روغن زیادی داخل ماهیتابه بریزین چون کم بودن روغن باعث میشه بادمجان‌ها روغن رو به خودشون جذب کنن.

    بعد از گرم شدن روغن حلقه های بادمجان رو داخل روغن قرار بدین و با حرارت کم سرخ کنید.

    سرخ کردن بادمجان در سالاد بادمجان و مرغ

    ۴- توجه کنید که چون حلقه‌های بادمجان کوچیک هستن و زود میپزن نیازی نیست که هر دو طرف بادمجان رو زیاد سرخ کنیم چون این کار باعث خشک شدن بادمجان میشه و حالت انعطاف‌پذیر حلقه‌های بادمجان از بین میره.

    بادمجان‌های سرخ شده رو روی دستمال روغن گیر قرار بدین تا روغن اضافی داخل بادمجان‌ها کاملا جذب دستمال بشه و حلقه‌های سرخ شده بادمجان چرب نباشن.

    برای آماده کردن سس سالاد داخل ظرفی سس مایونز و ماست چکیده رو مخلوط کنید تا یکدست بشن و بعد ادویه‌های دلخواه مثل فلفل و آویشن با پودر سیر و … رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشن.

    داخل یک فنجان رو با قلمو چرب کنید و بعد با نایلون فریزی که از وسط نصف شده پوشش بدین (به جای چرب کردن و پوشش با نایلون میتونید از سلفون هم استفاده کنید و داخل فنجان رو پوشش بدین).

    سس سالاد مرغ و بادمجان

    ۵- حالا شروع به چیدن حلقه های سرخ شده بادمجان بکنید. کف فنجان یک حلقه بادمجان قرار بدین و بعد بقیه بامجان ها رو از کنار حلقه وسط بچینید تا یک دور کامل پر بشه و بعد دور بالایی فنجان رو هم با حلقه بادمجان پر کنید.

    برای جاهای کوچیک باقی مونده میتونید از حلقه های کوچیک‌تر استفاده کنید وقتی دیواره های فنجان کاملا پر شد کف فنجان رو با مرغ پخته پر کنید و با دست کمی فشرده کنید.

    چیدن بادمجان در فنجان و ریختن مرغ ریش ریش شده برای سالاد مرغ و بادمجان

    ۶- روی لایه مرغ با قاشق کمی سس بریزید و پهن کنید. مقدار سس باید متعادل باشه زیاد بودن مقدار سس باعث میشه که سس از کاور بادمجان خارج بشه پس پوشوندن لایه ها با یک لایه نازک سس کافیه. برای لایه دوم از هویج بخار پز شده استفاده کنید و با دست یا با پشت قاشق کوچیک هویج‌ها رو صاف کنید.

    ریختن هویج آبپز و سس سالاد مرغ و بادمجان

    ۷- و روی اونها مجددا یک لایه سس بریزید و بعد روی سس یک لایه نازک خیار شور خرد شده قرار بدین (خیار شورهای خرد شده نباید آب داشته باشند)

    ریختن خیارشور و سس در سالاد مرغ و بادمجان

    ۸- مجددا روی خیارشورها رو با سس بپوشونید و یک لایه قارچ پخته روی اون بچینید و بعد دوباره یک لایه سس بریزید.

    پوشاندن روس سالاد مرغ و بادمجان با سس و ریختن قارچ

    ۹- و در آخر گردوی خرد شده بریزید و روی گردوها حلقه‌های بادمجان قرار بدین تا کاملا روی گردوها رو پوشش بده.

    ریختن گردو در سالاد مرغ و بادمجان

    ۱۰- و بعد نایلون های اضافی کنار فنجان رو روی سالاد برگردونید و روی اون رو ببندید و به مدت یک ساعت داخل یخچال بذارید تا کمی خودش رو بگیره و بعد از یخچال بیرون بیارید و نایلون رویی رو باز کنید و فنجان رو داخل ظرفی برگردونید تا سالاد به راحتی از فنجان خارج بشه.

    برای تزئین روی سالاد میتونید از گوجه تزئینی و شوید و …. استفاده کنید.

    سالاد مرغ و بادمجان

    نکات طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان:

    • بسته به سلیقه میتونید سالاد مرغ و بادمجان رو به جای قالب‌های تک نفره در ظرف گرد بزرگ تهیه کنید در این حالت میتونید از بادمجان‌های درشت استفاده کنید تا حلقه‌های بزرگ‌تری داشته باشید. مزیتی که این روش داره راحتی آماده سازی و صرف زمان کمتر هست ولی سالاد تکنفره باعث راحتی سرو کردن میشه.
    • به جای اینکه مواد داخل سالاد رو لایه‌ای قرار بدین میتونید همه مواد رو با هم مخلوط کنید و سس رو بهش اضافه کنید و مخلوط مواد رو به صورت یکجا داخل کاور بادمجان بریزین و فشرده کنید.
    • به جای خرد کردن بادمجان به صورت حلقه‌های میتونید بادمجان رو پوست بگیرین و به صورت نواری خرد و سرخ کنید و به همون صورت نواری داخل فنجان بچینید.
    • مواد استفاده شده در این سالاد مثل اکثر سالادها دلخواه هست و هر کدوم رو که دوست نداشتین میتونید حذف کنید همچنین میتونید مواد دیگه ای رو به سالاد اضافه کنید مثل ذرت یا نخودفرنگی یا سیب زمینی آبپز رنده شده و….
    • به جای ماست چکیده میتونید از ماست موسیر داخل سس استفاده کنید یا سس بشامل رو جایگزین ماست کنید و به همراه سس مایونز استفاده کنید.

    این غذای خوشمزه و سالاد را برای شام درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.