آشپزیسالاد

طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی؛ مجلسی و آسان

سالاد مرغ و بادمجان قالبی، یک سالاد خوشمزه و خلاقانه است که می‌توان آن را به راحتی طی مدت زمان کوتاهی با مواد اولیه در دسترس تهیه و به عنوان میان وعده یا یک غذای سبک در وعده شام به همراه نان و یا به صورت ساده و به تنهایی سرو کرد. در ادامه با اکالا بلاگ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی را برایتان شرح دهیم. 

مواد لازم جهت تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی

برای تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سینه مرغ پخته و خرد شده۱ عدد
بادمجان سرخ شده۶ الی ۷ عدد
هویج خرد شده و بخارپز شده۱ پیمانه
خیار شور خرد شده۱ پیمانه
گردوی خرد شده۱/۲ پیمانه
قارچ پخته شده۱/۲ پیمانه
سس مایونز۱/۲ پیمانه
ماست چکیده۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل و آویشنبه مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی

مراحل تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده سازی مرغ

در مرحله اول یک عدد سینه مرغ را با یک پیاز بزرگ خرد شده و یک قاشق روغن کمی تفت بدهید تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد. بعد نمک، فلفل و ادویه دلخواه را همراه با چند حلقه هویج خرد شده به مرغ داخل قابلمه اضافه کنید.

در آخر آب جوش را روی مرغ بریزید، در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا مرغ کاملا بپزد. بعد مرغ پخته شده را ریش ریش کنید یا با چاقو خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی هویج

هویج‌ها را پوست بگیرید، با رنده یا با دست ریز خرد کرده و داخل ظرفی بخار پز کنید. اگر هویج بخارپز شده دوست ندارید می‌توانید هویج‌ها را سرخ کنید؛ اما بعد از سرخ شدن حتما آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا روغن اضافی هویج خارج شود و سالاد را چرب نکند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد نخود سبز و خیارشور

    مراحل تهیه سالاد مرغ با بادمجان قالبی

    مرحله سوم: آماده سازی قارچ‌ها

    قارچ‌های شسته شده را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و با کمی آبلیمو و ادویه و نمک بپزید.

    مرحله چهارم: آماده سازی بادمجان‌ها

    بادمجان‌های قلمی و کوچک را به خوبی بشویید و بدون اینکه پوست بگیرید (پوست گرفتن بادمجان‌ها دلخواه است؛ ولی وجود پوست بادمجان هم باعث حفظ استحکام بادمجان بعد از سرخ شدن می‌شود و هم ظاهر زیبایی به سالاد می‌دهد) به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

    سعی کنید که ضخامت حلقه‌ها خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد؛ چون حلقه‌های نازک موقع سرخ شدن داخل روغن خشک می‌شوند و حالت انعطاف‌پذیر  خود را از دست می‌دهند. حلقه‌های ضخیم نیز برای کاور کردن دور سالاد مناسب نیستند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد رژیمی بادمجان

    مرحله پنجم: رفع تلخی بادمجان‌ها

    بادمجان‌های خرد شده را داخل ظرفی بریزید، یک قاشق نمک روی آن‌ها بپاشید و کاملا مخلوط کنید تا بادمجان‌ها به نمک آغشته شوند. اجازه دهید تا بادمجان‌ها نیم ساعت در همین حالت بمانند تا آب بیندازند.

    بعد بادمجان‌ها را آبکش کنید، با آب به خوبی بشویید و روی دستمال پهن کنید تا خشک شوند.

    مرحله ششم: سرخ کردن بادمجان‌ها

    حال داخل ماهیتابه‌ای روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن داغ شود. از همان ابتدا روغن زیادی داخل ماهیتابه بریزید؛ چون کم بودن روغن باعث می‌شود که بادمجان‌ها روغن را به خودشان جذب کنند.

    بعد از داغ شدن روغن، حلقه‌های بادمجان را داخل روغن قرار بدهید و با حرارت کم سرخ کنید.

    توجه کنید که چون حلقه‌های بادمجان کوچیک هستد و زود می‌پزند، نیازی نیست که هر دو طرف بادمجان را زیاد سرخ کنید؛ چون این کار باعث خشک شدن بادمجان می‌شود. 

    بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی داخل بادمجان‌ها کاملا جذب دستمال شود و حلقه‌های سرخ شده بادمجان چرب نباشند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی با پنیر موزارلا

    رسپی سالاد بادمجان خوشمزه با مرغ به صورت قالبی

    مرحله هفتم: آماده سازی سس سالاد

    برای آماده کردن سس سالاد داخل ظرفی سس مایونز و ماست چکیده را مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد ادویه‌های دلخواه مثل فلفل و آویشن با پودر سیر و… را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

    مرحله هشتم: آماده سازی قالب

    اکنون داخل یک فنجان را با قلم‌مو چرب کنید و بعد داخل آن را با نایلون فریزری که از وسط نصف شده پوشش بدهید (به جای چرب کردن و پوشش با نایلون می‌توانید از سلفون هم استفاده کنید و داخل فنجان را پوشش دهید).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوپ بادمجان

    مرحله نهم: انتقال مرغ و بادمجان به قالب

    حالا شروع به چیدن حلقه‌های سرخ شده بادمجان کنید. کف فنجان یک حلقه بادمجان قرار بدهید و بعد بقیه بامجان‌ها را از کنار حلقه وسط بچینید تا یک دور کامل پر شود. سپس دور بالایی فنجان را هم با حلقه بادمجان پر کنید.

    برای جاهای کوچک باقی مانده می‌توانید از حلقه‌های کوچیک‌تر استفاده کنید. وقتی دیواره‌های فنجان کاملا پر شد کف فنجان را با مرغ پخته پر کنید و با دست کمی فشرده کنید.

    انتقال بادمجان و مرغ ریش ریش شده به قالب

    مرحله دهم: انتقال سس و هویج به قالب

    در ادامه روی لایه مرغ، با قاشق کمی سس بریزید و پهن کنید. مقدار سس باید متعادل باشد؛ زیرا زیاد بودن مقدار سس باعث می‌شود که سس از کاور بادمجان خارج شود. پس پوشاندن لایه‌ها با یک لایه نازک از سس کافی است.

    برای لایه دوم از هویج بخار پز یا سرخ شده استفاده کنید و با دست یا با پشت قاشق کوچیک هویج‌ها را صاف کنید.

    ریختن هویج آبپز و سس سالاد مرغ و بادمجان

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده

    مرحله یازدهم: انتقال خیارشور به قالب

    حالا روی هویج مجددا یک لایه سس بریزید و بعد روی سس یک لایه نازک خیار شور خرد شده قرار بدهید. (دقت کنید که خیار شورهای خرد شده نباید آب داشته باشند)

    ریختن خیارشور و سس در سالاد مرغ و بادمجان

    مرحله دوازدهم: انتقال قارچ به قالب

    مجددا روی خیارشورها را با سس بپوشانید و یک لایه قارچ پخته شده روی آن بچینید و بعد دوباره یک لایه سس بریزید.

    پوشاندن روی سالاد مرغ و بادمجان با سس و ریختن قارچ

    بیشتر بخوانید: بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

    مرحله سیزدهم: انتقال گردو به قالب

    در آخر گردوی خرد شده بریزید و روی گردوها حلقه‌های بادمجان قرار دهید تا کاملا روی گردوها را پوشش بدهد.

    ریختن گردو در سالاد مرغ و بادمجان

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه

    مرحله آخر: تزیین و سرو سالاد

    سپس نایلون‌های اضافی کنار فنجان را روی سالاد برگردانید و روی آن را ببندید. به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد. بعد از یخچال بیرون بیاورید، نایلون رویی را باز کنید و فنجان را داخل ظرفی برگردانید تا سالاد به راحتی از فنجان خارج شود.

    برای تزیین روی سالاد می‌توانید از گوجه گیلاسی، شوید و… استفاده کنید.

    تزیین و سرو سالاد مرغ و بادمجان قالبی

    سالاد مرغ و بادمجان

    نکات و فوت و فن‌های تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • بسته به سلیقه می‌توانید سالاد مرغ و بادمجان را به جای قالب‌های تک نفره در ظرف گرد بزرگ تهیه کنید. در این حالت می‌تونید از بادمجان‌های درشت استفاده کنید تا حلقه‌های بزرگ‌تری داشته باشید. مزیتی که این روش دارد راحتی آماده سازی و صرف زمان کمتر است؛ ولی سالاد تک‌نفره را می‌توان راحت‌تر سرو کرد.
    • به جای اینکه مواد داخل سالاد را لایه‌ای قرار بدهید، می‌توانید همه مواد را با هم مخلوط کرده، سس را به آن اضافه کنید و مخلوط مواد را به صورت یکجا داخل کاور بادمجان بریزید و فشرده کنید.
    • به جای خرد کردن بادمجان به صورت حلقه‌ای، می‌توانید بادمجان را پوست بگیرید و به صورت نواری خرد و سرخ کنید. سپس به همان صورت نواری داخل فنجان بچینید.
    • مواد استفاده شده در این سالاد مثل اکثر سالادها دلخواه است. می‌توانید هر کدام را که دوست نداشتید، حذف کنید. همچنین می‌توانید مواد دیگری را به سالاد اضافه کنید؛ مثل ذرت، نخود فرنگی یا سیب زمینی آبپز رنده شده و…
    • به جای ماست چکیده می‌توانید از ماست موسیر داخل سس استفاده کنید یا سس بشامل را جایگزین ماست کنید و به همراه سس مایونز استفاده کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی را به صورت مرحله به مرحله برایتان شرح دادیم پیشنهاد می‌کنیم حتما این سالاد خوشمزه را طبق رسپی فوق تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا