سبک زندگینکات خانه داری

۶ روش ساده و فوری برای تمیز کردن ماکروویو

ماکروویو یکی از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه است که برای پخت و گرم کردن غذا استفاده می‌شود. یکی از دغدغه‌های بانوان تمیز کردن ماکروویو است که بر اثر پخت غذا و چرب شدن در مدت کوتاهی نیاز به تمیز کردن دارد.

از طرفی اهمیت ندادن به تمیز کردن چربی و لکه‌های کثیفی از ماکروویو در طولانی مدت امکان وارد شدن آسیب به دستگاه را به همراه دارد. از این رو در این مقاله از اکالا بلاگ قصد داریم راهکارهایی برای تمیز کردن ماکروویو ارائه دهیم.

راهکارهای کاربردی برای تمیز کردن ماکروویو

تمیز کردن ماکروویو در خانه با کمک مواد و وسایل‌شوینده مختلف انجام می‌شود که می‌توان فضای داخلی و بدنه خارجی دستگاه ماکروویو را براحتی از چربی و کثیفی‌ها تمیز کرد. در ادامه به بررسی برخی روش‌های کاربردی در این زمینه پرداخته‌ایم:

۱- سرکه و کاربرد آن در تمیز کردن ماکروویو

یکی از روش‌های تمیز کردن ماکروویو استفاده از سرکه است. سرکه برای تمیز کردن چربی و لکه‌های آلودگی داخل ماکروویو در مدت زمان کوتاه بسیار کاربردی است.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پشت قابلمه ظروف چدنی و مسی

در این روش مقداری سرکه را داخل کاسه‌ای ریخته و ۳ تا ۶ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا لکه‌های چربی دیواره‌های داخلی نرم شده و سپس با استفاده از اسفنج و محلول سرکه آن‌ها را تمیز کنید.

۲- ترکیب آبلیمو و سرکه برای زدودن لکه‌های چربی ماکروویو

روش شگفت‌انگیز دیگر در رفع آلودگی‌های داخل ماکروویو استفاده از ترکیب آبلیمو و سرکه است. ابتدا مقداری آبلیمو و سرکه را داخل کاسه‌ای ریخته و ظرف را به مدت ۵ دقیقه داخل دستگاه بگذارید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پس از پایان کار ماکروویو و بخار شدن محلول، می‌توانید با استفاده از اسفنج لکه‌های چربی را از سطح آن پاک کنید.

    استفاده از ترکیب آبلیمو و سرکه برای زدودن لکه‌های چربی ماکروویو

    ۳- پاک کردن ماکروویو با آب و صابون

    یکی از روش‌های معمول و سنتی در تمیز کردن سطوح از چربی و آلودگی‌ها استفاده از ترکیب محلول آب و صابون است. در این روش اسفنج را آغشته به محلول آب و صابون کرده و تمام قسمت‌های داخلی دستگاه را پاک کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن و رسوب زدایی اسپرسو ساز خانگی

    ۴- کاربرد جوش شیرین در از بین بردن لکه‌های چربی مقاوم

    جوش شیرین نیز برای تمیز کردن سطوح ماکروویو کاربرد دارد. در این روش یک قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین را داخل یک کاسه آب ریخته و به مدت ۵ دقیقه داخل ماکروویو در از قبل گرم شده بگذارید.

    پس از گرم شدن محلول زمان دهید تا آلودگی‌ها و چربی‌ها را نرم کرده و بوی بد داخل دستگاه را نیز از بین ببرد. می‌توانید با کمک یک اسفنج و استفاده از محلول آب و جوش‌شیرین سطح داخلی آن را تمیز کنید.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای سریع و کاربردی برای تمیز کردن یخچال و فریزر

    ۵- تمیزکردن ماکروویو با آب‌لیمو

    آبلیمو با خاصیت اسیدی خود یکی دیگر از راهکارهای مفید برای تمیز کردن ماکروویو به شمار می‌رود. در این روش مقداری آبلیمو را با آب مخلوط کرده و داخل دستگاه بگذارید تا گرم شده و لکه‌های کثیفی را نرم کند. سپس با استفاده از یک دستمال سطح داخلی آن را پاک کنید.

    ۶- تمیز کردن ماکروویو با مایع ظرفشویی

    در صورتی‌که با استفاده از مواد طبیعی مانند لیمو، سرکه یا جوش‌شیرین چربی‌های داخل دستگاه پاک نشد می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی را روی اسفنج ریخته و سطوح چرب ماکروویو را با آن پاک کنید.

    دقت کنید که ابتدا دستمال را نم‌دار کرده و روی آن مایع ظرفشویی بریزید. دستمال آغشته به مایع ظرفشویی را روی سطوح چرب بکشید تا لکه‌ها و کثیفی از بین بروند.

    سپس با استفاده از یک دستمال خشک داخل دستگاه را خشک کنید. برای چربی‌های سخت می‌توانید مایع ظرفشویی را با کمی جوش‌شیرین ترکیب کنید. همچنین می‌توانید صفحه گردان ماکروویو را نیز جدا کنید و با اسفنج و مایع ظرفشویی بشویید.

    بیشتر بخوانید: پاک کردن فوری لکه‌های چربی کابینت

    تمیز کردن بدنه خارجی ماکروویو

    تمیز کردن بدنه خارجی ماکروویو

    پس از تمیز کردن قسمت‌های داخلی دستگاه، بدنه بیرونی آن نیز باید تمیز شود. می‌توان با درست کردن محلول آب و صابون و با استفاده از اسفنج نرم قسمت‌های کثیف بدنه بیرونی ماکروویو را پاک کرد.

    همچنین برای تمیز کردن چربی‌های سخت از بدنه خارجی می‌توانید از اسپری گاز پاک کن استفاده کنید. اما دقت کنید که رطوبت به صفحه‌کلید نفوذ نکند.

    بیشتر بخوانید: راهکاری برای تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

    رعایت برخی نکات در تمیز کردن ماکروویو

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تمیز کردن ماکروویو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • پیش از تمیز کردن دستگاه، آن را از برق بکشید.
    • برای زدودن گرد و غبار داخل دستگاه می‌توانید از جارو برقی استفاده کنید.
    • تا پیش از خشک شدن دستگاه از زدن آن به برق خودداری کنید.
    • دقت کنید حین تمیز کردن دستگاه رطوبت به صفحه‌ کلید آن نفوذ نکند.
    • سعی کنید پس از هر بار استفاده دستگاه، داخل آن را تمیز کنید تا لکه های چربی به راحتی پاک شوند.
    • در صورت درست کردن خوراکی‌هایی از جمله پاپ کورن و در صورت پاشیده شدن سس به دیواره‌های دستگاه، به محض تمام شدن کار آن را تمیز کنید.

    در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا نحوه تمیز کردن ماکروویو به روش‌های مختلف را بررسی کردیم. امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.