برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (یکشنبه ۱۳ اسفند)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در سیزدهمین روز اسفند ماه ۱۴۰۲، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پای همبرگر با سس قارچ

پای همبرگر یک غذای کاملا متفاوت و خوشمزه است که شما می‌توانید آن را برای وعده شام تهیه و نوش جان کنید. این غذا با موادی همچون گوشت چرخ‌ کرده، سیب‌ زمینی، نخود فرنگی و هویج درست می‌شود که سس قارچ خوشمزه بر روی این غذا مزه آن را دو چندان می‌کند.

طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ

مراحل تهیه پای همبرگر 

مراحل تهیه پای همبرگر با سس قارچ به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. پیاز و سیر را خرد کرده و در یک ماهیتابه روغن ریخته و پیاز و سیر را داخل آن تفت می‌دهیم.
    2. گوشت چرخ‌ کرده را نیز به محتویات ماهیتابه اضافه می‌کنیم و مجددا با سیر و پیاز تفت می‌دهیم.
    3. نمک، فلفل و زردچوبه را هم به ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه و در نهایت رب گوجه‌ فرنگی را به مواد می‌زنیم و روی شعله ملایم تفت می‌دهیم.
    4. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و می‌گذاریم داغ شود.
    5. سیب‌زمینی را به خوبی می‌شوییم، پوست آن را کنده و به حلقه‌های باریک خرد می‌کنیم. هویج را نیز به همین ترتیب خرد می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ کلیک کنید.

    ۲- کوکو سیب زمینی

    کوکو سیب‌ زمینی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای حاضری برای وعده شام یا عصرانه است که در مدت زمان بسیار کوتاهی با مواد اولیه در دسترسی قابل تهیه است. همچنین با توجه به مقدار سیب‌ زمینی که در این غذا مصرف می‌شود از جمله غذاهای سریع‌ الپخت و پرکالری به حساب می‌آید.

    کوکو سیب زمینی انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام یا پخته، زعفرانی، پاکستانی، قاشقی و… اشاره کرد. 

    مراحل تهیه کوکو سیب‌ زمینی پخته

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام

    مراحل تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را با رنده ریز، رنده کنید. اگر زمان کمی در اختیار دارد می‌توانید برای پوره کردن سیب‌زمینی‌ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید.
    2. بعد از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید. 
    3. درون ظرف مناسبی پوره سیب‌زمینی و پیاز را بریزید و به‌ خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را دانه‌ دانه به مواد کوکو اضافه کنید و هم بزنید.
    4. سپس تمامی ادویه‌ها و مواد خشک را به مواد کوکو اضافه کنید و به‌ خوبی با قاشق هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و طعم‌دار شوند. دقت داشته باشید مواد شما باید حدی متوسط از فرم یک مواد مایع را داشته باشد، نه زیاد سفت باشد و نه شل، اصطلاحا مواد کوکو باید شبیه عسل کش بیاید.

    برای ادامه رسپی این کوکوی خوشمزه و دیگر انواع کوکوها روی لینک طرز تهیه انواع کوکو سیب زمینی به روش خانگی کلیک کنید.

    ۳- خورشت قیمه

    قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که پایه ثابت خیلی از مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید! این غذا خیلی راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت خورشتی، لپه خیس خورده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی، ادویه و… تهیه می‌شود، اما نکات ریز و فوت و فن‌های کوزه گری دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یک قیمه‌ی مجلسی لازم است.

    طرز تهیه خورشت قیمه با سیب زمینی

    مراحل تهیه خورشت قیمه

    مراحل تهیه خورشت قیمه به شرح زیر است:

    1. در ابتدا لپه‌ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت یا حداقل چند ساعت قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. در غیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه‌ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه‌ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و در آخر آب آن را دور بریزید.
    2. بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیاز را به روغن اضافه کنید.
    3. اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. 
    4. پیازها که نرم و طلایی شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.
    5. ادویه‌های دلخواه که شامل زردچوبه، فلفل، چوب دارچین، هل و… هستند را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید. 

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی کلیک کنید.

    ۴- ناگت مرغ

    ناگت مرغ یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه بین المللی است که با گوشت مرغ تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه طرز تهیه سختی ندارد و برای درست کردن آن فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سینه مرغ، نان تست، پنیر پیتزا، پودر سوخاری، آرد سفید و… نیاز دارید. 

    طرز تهیه ناگت مرغ

    مراحل تهیه ناگت مرغ

    مراحل تهیه ناگت مرغ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول گوشت مرغ را به قطعات کوچک‌ خرد کنید و در غذاساز بریزید. تمام ادویه‌ها که شامل فلفل، پاپریکا، پودر سیر، آویشن و نمک است را به مرغ اضافه کنید.
    2. سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید. تا به خوبی مخلوط شود. کناره‌های نان تست را برش دهید و به مخلوط مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید.
    3. حال پیاز را با رنده ریز رنده کنید. آب پیاز را دور نریزید و همراه با پیاز به بقیه‌ی مواد اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری سس خردل را نیز بیفزایید.
    4. در نهایت پنیر پیتزا را به سایر مواد اضافه کنید. مجدد دستگاه غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند. می‌توانید نان تست را به خوبی پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید و بعد با دستتان مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید. باید کاملا مواد با هم میکس و یکدست شوند.
    5. مواد را برای انسجام بهتر حدود نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای ترد و پفکی خوشمزه روی لینک طرز تهیه ناگت مرغ کلیک کنید. 

    ۵- سالاد عربی تبوله

    سالاد تبوله یکی از سالادهای خوشمزه‌ی عربی است که در آسیا بسیار پرطرفدار است و اغلب به عنوان پیش‌ غذا یا یک غذای سبک در وعده شام سرو می‌شود. سالادی که جز اصلی آن بلغور گندم و انواع مختلف سبزیجات است و سریع حاضر می‌شود. به همین دلیل این سالاد برای افرادی که رژیم غذایی را دنبال می‌کنند و وگان‌ (گیاهخوار) هستند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. 

    طرز تهیه سالاد عربی تبوله

    مراحل تهیه سالاد تبوله

    مراحل تهیه سالاد تبوله به شرح زیر است:

    1. ابتدا داخل بلغور یک پیمانه آب ریخته و ۳۰ دقیقه به آن اجازه دهید تا کاملا نرم شود. اگر مشکل معده دارید و غذای خام برای معده شما ضرر دارد، می‌توانید بلغور را به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا بلغور نرم شود. اگر بلغور را نپختید در آب جوش بخیسانید.
    2. سپس جعفری تازه را کاملا خرد و ریز کرده و آن را کنار بگذارید و بعد نعنا را هم کاملا ریز کرده و کنار بگذارید. جعفری به دلیل عطر و طعم قوی طعم این سالاد را عالی می‌کند. توجه کنید که در مصرف نعنا زیاده روی نکنید زیرا باعث تلخ شدن سالاد شما می‌شود.
    3. پیازچه و پیاز را هم خرد کنید. اندازه خرد کردن مواد سالاد تبوله مانند سالاد شیرازی است و ظاهر آن هم به سالاد شیرازی ایرانی بسیار شبیه است.
    4. در این مرحله پوست گوجه فرنگی را بگیرید. سپس گوجه فرنگی را کاملا باز کرده و دانه‌های آن را بیرون بیاورید و گوجه فرنگی‌ها را به شکل ریز خرد کنید.

    برای ادامه رسپی این سالاد رژیمی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه سالاد تبوله عربی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا