برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (یکشنبه ۲۷ اسفند)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و هفتمین روز اسفند ماه ۱۴۰۲، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- رولت گوشت

رولت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی است که طرز تهیه آسانی دارد و از مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت چرخ کرده، گردو، پیاز، سیر، پودر سوخاری، جعفری، رب گوجه فرنگی و… تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا به تبحر خاصی نیاز ندارید و بدون شک با یک بار درست کردن برای وعده شام عاشقش خواهید شد. 

طرز تهیه رولت گوشت

مراحل تهیه رولت گوشت

مراحل تهیه رولت گوشت به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. پیازها را نگینی خرد کرده و با سیر رنده شده مخلوط می‌کنیم.
    2. پیازهای خرد شده و سیر را به همراه گوشت چرخ‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه‌ فرنگی در غذا ساز می‌اندازیم تا مواد به خورد گوشت برود.
    3. گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم به‌ طوری‌ که در هر رول گوشت، مواد را قرار دهیم. کف سینی مقداری پودر سوخاری می‌ریزیم. گوشت را به‌ صورت یکنواخت روی سینی پخش می‌کنیم به‌ طوری‌ که لبه‌های آن نیز مانند داخل گوشت شود و ضخیم نباشد.
    4. تخم‌مرغ‌ها را بگذارید تا بپزد. سپس آن‌ها را پوست بکنید و آن را حلقه‌حلقه کنید.
    5. جعفری و گشنیز خرد شده را روی گوشت چرخ‌کرده بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها بچینید. با کمی نمک و فلفل آن را طعم‌دار کنید و لبه‌های گوشت را به هم بچسبانید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و مجلسی روی لینک طرز تهیه رولت گوشت کلیک کنید. 

    ۲- شنیسل مرغ

    شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین‌المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر می‌توانید با چند قلم مواد ساده نظیر سینه مرغ، تخم مرغ، آرد سوخاری، روغن زیتون و… در منزل تهیه و در وعده شام سرو کنید.

    شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته می‌شود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده می‌شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید هم در روغن سرخ کنید و هم به عنوان غذای رژیمی در فر بپزید. 

    طرز تهیه شنیسل مرغ

    مراحل تهیه شنیسل مرغ

    مراحل تهیه شنیسل مرغ به شرح زیر است:

    1. اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ را بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید.
    2. روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید، روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار دهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه‌های مرغ را به گونه‌ای که له نشود، بکوبید. برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید.
    3. برای مزه‌دار کردن مرغ می‌توانید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه‌های دلخواه استفاده کنید. از این رو ابتدا تمام سطح مرغ را با روغن زیتون چرب کنید.
    4. سپس ادویه‌ها نظیر پودر سیر، پاپریکا، زنجبیل و… را روی مرغ‌ها بریزید و با دست ماساژ دهید تا کاملا جذب فیله مرغ شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید. 

    ۳- بادمجان پلو بدون گوشت

    بادمجان پلو یک غذای گیاهی بسیار خوشمزه است که اصالت آن به قزوین برمی‌گردد و در تهیه آن از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود. اگر جزو طرفداران طعم بادمجان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چشیدن طعم این غذا غافل نشوید.

    شما در تهیه این غذا از سایر سبزیجات دلخواهتان نیز می‌توانید استفاده کنید. بهتر است در تهیه بادمجان پلو، از بادمجان‌های کشیده و براقی که پوست صاف دارند استفاده کنید.

    طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت

    مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت

    مراحل تهیه بادمجان پلو بدون گوشت به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را به صورت حلقه‌حلقه برش بزنید. برای گرفتن تلخی بادمجان و خوش‌طعم‌تر شدن آن‌ها بادمجان‌های حلقه‌حلقه شده را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در ظرف آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود.
    2. سپس بادمجان‌ها را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت بگذارید. بادمجان‌های حلقه‌حلقه شده را درون تابه سرخ کنید. پس از سرخ کردن، آن‌ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.
    3. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید و درون همان تابه‌ای که بادمجان‌ها را سرخ کردید بریزید. کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    4. سیر را نیز بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن، سیر را پوره کنید. پوره سیر را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.

    برای ادامه رسپی این غذای کاملا گیاهی خوشمزه روی لینک طرز تهیه بادمجان پلو بدون گوشت کلیک کنید.

    ۴- کتلت عدس بدون گوشت

    کتلت عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و در عین حال ساده است که می توان بدون استفاده از گوشت آن را تهیه کرد. 

    مراحل تهیه کتلت عدس

    مراحل تهیه کتلت عدس بدون گوشت

    مراحل تهیه کتلت عدس بدون گوشت به شرح زیر است:

    1. در ابتدا عدس‌های پاک شده را شسته و داخل قابلمه مناسب بریزید، سپس با مقداری آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد.
    2. سیب‌ زمینی را با مقداری آب داخل یک قابلمه قرار دهید و شعله گاز را روشن کنید تا با حرارت متوسط سیب‌ زمینی بپزد.
    3. پس از پخت عدس، قابلمه آن را از روی حرارت برداشته و داخل آبکش خالی کنید تا آب اضافی آن خارج شود.
    4. عدس های پخته را با کمک گوشت‌کوب برقی کاملا مخلوط کنید تا پوره و له شود. در ادامه سیب‌ زمینی پخته شده را از قابلمه خارج کرده و پوست آن را جدا کنید. سیب‌ زمینی پوست گرفته را نیز با گوشت‌کوب برقی له کنید.
    5. سیب‌ زمینی له شده را با پوره عدس داخل ظرف مناسب مخلوط کنید و باقی سیب‌ زمینی‌ها را پوست کنده و با رنده زیر رنده کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه کتلت عدس بدون گوشت کلیک کنید.

    ۵- خوراک لوبیا سبز (راگو)

    خوراک لوبیا سبز یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه است که هم می‌توان آن را مطابق رژیم غذایی گیاهخواران تهیه کرد و هم با گوشت گوسفندی (یا گاو) و مرغ تهیه نمود. خود لوبیا سبز نیز به دلیل خواص بیشماری که دارد در غذاهای مختلف و انواع خوراک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

    این غذای فوری و سریع به مواد زیادی نیاز ندارد و با کمی لوبیا سبز تازه، سیب زمینی و گوشت می‌توانید آن را درست کنید. به جای رب هم می‌توانید از گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. به طور کلی استفاده از سبزیجات مختلف در این خوراک آن را خوشمزه‌تر می‌کند.

    خوراک لوبیا سبز (راگو) با گوشت تکه‌ای خورشتی

    مراحل تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو)

    مراحل تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو) با گوشت تکه‌ای خورشتی به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول پیاز و سیرها را پوست بگیرید، بشویید و بر روی تخته آشپزخانه، آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید.
    2. یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید، در آن روغن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت بدهید. صبر کنید تا مقداری سیر و پیاز نرم شوند. در ادامه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا به صورت یکدست با زردچوبه آغشته شوند و مواد را دوباره تفت دهید.
    3. سپس گوشت را آماده کنید. ابتدا گوشت را پاک کنید، بشویید و بر روی تخته آشپزخانه آن را به قطعات نسبتا بزرگ‌تر از گوشت خورشتی خرد کنید.
    4. گوشت خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و سرخ شود.
    5. بعد از سرخ شدن گوشت، ۳ پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم گوشت پخته شود.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خوراک لوبیا سبز (راگو) کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۴.۷/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.