برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (پنج شنبه ۳ اسفند)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ فرقی نمی‌کند خانه‌دار باشید، دانشجو یا شاغل، اینگونه سوال‌ها دغدغه همه افرادی است که می‌خواهند یک غذای خوشمزه و سالم در وعده شام میل کنند.

از این رو ما، در سومین روز اسفند ماه ۱۴۰۲، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با ۵ غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- جامبو شکم پر سوخاری

امروزه فینگرفودها جایگاه ویژه‌ای در مجالس مهم و مهمانی‌ها پیدا کرده‌اند. فینگرفودها به دلیل شکل، اندازه و راحتی در سرو، بسیار پرطرفدار هستند. جامبو شکم پر سوخاری یا پاستاهای صدفی نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار هستند که طرز تهیه آسانی دارد و با مواد اولیه‌ای همچون گوشت چرخ کرده، پنیر موزارلا، تخم مرغ و… تهیه می‌شود.

طرز پخت جامبو شکم پر سوخاری

مراحل تهیه جامبو شکم پر سوخاری

مراحل تهیه جامبو شکم پر سوخاری به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در ابتدا گوشت چرخ کرده را که بهتر است مخلوط گوشت گاوی و گوسفندی باشد، با پیاز رنده شده مخلوط می‌کنیم. کاملاً مواد را به هم می‌زنیم و ورز می‌دهیم.
    2. تخم‌ مرغ‌ ها را می‌شکنیم و زرده و سفیده را از هم جدا می‌کنیم. سپس زرده تخم‌مرغ را به مواد اضافه می‌کنیم.
    3. پنیر موزارلا که از ترکیبات اصلی این فینگر فود است را با بقیه مواد مخلوط می‌کنیم. مواد را کاملا ورز می‌دهیم و به هم می‌زنیم به طوری که مواد به خورد هم برود. دلیل اضافه کردن پنیر موزارلا این است که مواد جذب هم شوند و هنگام سرو کردن، جامبو حالت کشندگی بگیرد.
    4. جامبو شلز را داخل آبی که به جوش آمده می‌ریزیم و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمانی که حالت نیمه پز شد، آبکش می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای فینگرفودی خوشمزه و جذاب روی لینک طرز تهیه جامبو شکم پر سوخاری کلیک کنید.

    ۲- همبرگر خانگی

    همبرگر یکی از شناخته‌شده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی است که با روش‌های بسیار زیادی طبخ می‌شود. همبرگر که به نام‌های بیف برگر یا تنها برگر هم شهرت دارد به تکه‌ای گوشت چرخ‌ کرده خالص که کباب یا سرخ شده و بین دو لایه نان گرد است گفته می‌شود که شما می‌توانید آن را همراه با سس مخصوص، خیارشور، کاهو، گوجه فرنگی و… نوش جان کنید.

    طرز تهیه همبرگر خانگی

    مراحل تهیه همبرگر خانگی

    مراحل تهیه همبرگر خانگی به شرح زیر است:

    1. گوشت و ادویه را با هم مخلوط کرده و سپس پیاز و سیر ریز رنده شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط را ورز می دهیم. دقت کنید که لازم نیست آب پیاز را بگیریم؛ ماندن آب پیاز داخل مواد باعث می‌شود که با حرارت دیدن همبرگر، گوشت کاملا مغز پخت شود.
    2. بعد از اینکه حدود ۵ دقیقه مواد را ورز دادیم، مواد را به ۹ توپک مساوی تقسیم می کنیم. به کمک دو عدد درب قوطی رب (می‌توان از دو بشقاب یا هر وسیله دیگری استفاده کرد)، توپک‌ها به صورت یک اندازه به شکل دایره در می‌آوریم.
    3.  سپس گریل را که از قبل داغ کردیم، کمی چرب می‌کنیم و همبرگرها را روی آن می‌گذاریم تا کباب شوند. (می‌توانیم همبرگر را داخل تابه کباب کنیم یا با روغن سرخ کنیم)
    4. در این فاصله که همبرگرها آماده می‌شوند، یک پیاز متوسط را خلالی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کاراملی شود، قارچ‌ها را هم ورقه‌ای می‌کنیم و داخل تابه تفت می‌دهیم.

    برای ادامه رسپی این غذای فست‌فودی پرطرفدار و بین‌المللی روی لینک طرز تهیه همبرگر خانگی کلیک کنید.

    ۳- سوسیس بندری آبادانی

    اگر تا به حال مزه تند و تیز سوسیس بندری را چشیده باشید و عطر هوس برانگیز آن به مشامتان خورده باشد، قطعا نمی‌توانید هیچ غذایی را با سوسیس بندری آبادانی اصل مقایسه کنید.

    این غذای کم هزینه به حدی خوشمزه است که حتی فکر کردن به آن شما را گرسنه می‌کند. درست کردن سوسیس بندری ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و با مواد اولیه در دسترسی همچون سوسیس، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و… در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است.

    طرز تهیه سوسیس بندری

    مراحل تهیه سوسیس بندری آبادانی

    مراحل تهیه سوسیس بندری آبادانی به شرح زیر است:

    1. در ابتدا پیازها را به صورت خلالی برش دهید. نگران زیاد بودن میزان پیاز نباشید هر چقدر پیازها بیشتر باشد بندری خوشمزه‌تری خواهید داشت. دقت کنید که پیازها کاملا خلالی باشند. پیازهای سوسیس بندری نباید نگینی یا ریز خرد شوند.
    2. بعد از خرد کردن و خلال کردن پیازها، یک تابه را روی حرارت قرار دهید. پیازها را داخل تابه بریزید. در این مرحله نیازی به اضافه کردن هیچ روغنی نیست. بدون اضافه کردن روغن، کمی آب به پیازها اضافه کنید. درب تابه را ببندید. اجازه دهید پیازها کمی پخته و  نرم شوند. با اینکار پیازها نرم و سبک می‌شوند.
    3. حال مقداری روغن سرخ کردنی به پیازهای سبک شده اضافه کنید. پیازها را هم بزنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شده و کمی طلایی شوند.
    4. ادویه‌ها شامل نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. مجدد پیازها را هم بزنید تا با ادویه‌ها به خوبی مخلوط شود‌.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و ساده روی لینک طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی کلیک کنید.

    ۴- کیک مرغ

    کیک مرغ یکی از غذاهای نونی ساده و مجلسی است که معمولاً در مهمانی، تولدها و مجالس شب‌نشینی برای شام درست می‌کنند. برای تهیه کیک مرغ ابتدا مواد مرغ یا سالاد مرغ را آماده می‌کنیم و بعد سالاد مرغ بین لایه‌های نان تست قرار می‌گیرد. به همین دلیل بخاطر لایه‌های نان شبیه به کیک می‌شود.

    طرز تهیه کیک مرغ

    مراحل تهیه کیک مرغ

    مراحل تهیه کیک مرغ به شرح زیر است:

    1. سینه‌ی مرغ را با کمی پیاز، نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل برگ بو و سیر بپزید. بعد از پخت، مرغ را ریش ریش کنید یا خیلی ریز خرد کنید و مرغ خرد شده را در کاسه‌ای بریزید.
    2. مخلوط سبزیجات شامل ذرت، هویج و نخود سبز را اضافه کنید.
    3. سپس پیازچه و جعفری خرد شده را اضافه کنید؛ خیارشور را هم ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.
    4. گردو را نیز ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید.
    5. حالا باید سس را آماده کنید. در کاسه‌ای سس مایونز بریزید و ماست خامه‌ای یا چکیده را به سس اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه کیک مرغ کلیک کنید.

    ۵- سالاد الویه مجلسی

    سالاد الویه بسیار مقوی، خوشمزه و غذای مورد علاقه بچه‌ها و بزرگسالان است. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه سالاد الویه مجلسی مواد را به جای رنده کردن به صورت نگینی خرد کنید تا ظاهر شیک‌تری داشته باشد. سالاد الویه یکی از بهترین گزینه‌های وعده شام برای مهمانی، جشن تولد و سایر مناسبت‌هاست.

    مراحل تهیه سالاد الویه مجلسی با فوت و فن

    مراحل تهیه سالاد الویه مجلسی

    مراحل تهیه سالاد الویه مجلسی به شرح زیر است:

    1. ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز متوسط، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. بعد از پخته شدن آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم‌ اندازه ریش ‌ریش کنید.
    2. سیب‌زمینی را آب پز کرده، پوست بکنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم‌اندازه ریز کنید. (می‌توانید از رنده درشت هم استفاده کنید که کاملاً سلیقه‌ای است)
    3. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها پخته و رنده شد تخم مرغ‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بگذارید تا آب پز شود. بعد از آب پز شدن تخم مرغ را پوست کنده و رنده کنید و به سیب زمینی‌ها اضافه کنید.
    4. در این مرحله خیار شور خرد شده را با نخود فرنگی به مخلوط مرغ و سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و همه‌پسند روی لینک طرز تهیه سالاد الویه مجلسی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا