برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (جمعه ۱۰ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در دهمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- لوبیا پلو مجلسی

لوبیا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که از مهم‌ترین مواد اصلی آن می‌توان به لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده یا خورشتی، رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات اشاره کرد.

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نیز طرفداران زیادی دارد اما می‌شود آن را با گوشت خورشتی، گوشت مرغ و حتی بدون گوشت نیز تهیه کرد. بنا به نوع ذائقه و طبع خود، می‌توان هر یک از این گزینه‌های پیش رو را انتخاب کرد.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای

    مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب بخیسانید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. در دومین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز و سیر روید. پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک میکسر یا خردکن به شکل پوره تبدیل کنید. می‌توانید آن‌ها را با کمک رنده یا چاقو به صورت ریزی خرد کنید.
    3. حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازها و سیر پوره شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.
    4. اکنون به سراغ گوجه‌ فرنگی روید. گوجه‌ فرنگی را بشویید و کلاهک سبز آن را جدا سازید. حال با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن را به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعدی روید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و لذیذ را روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو کلیک کنید.

    ۲- رولت گوشت

    رولت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی بین المللی است که طرز تهیه آسانی دارد و از مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت چرخ کرده، گردو، پیاز، سیر، پودر سوخاری، جعفری، رب گوجه فرنگی و… تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا به تبحر خاصی نیاز ندارید و بدون شک با یک بار درست کردن برای وعده شام عاشقش خواهید شد. 

    طرز تهیه رولت گوشت

    مراحل تهیه رولت گوشت

    مراحل تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو به شرح زیر است:

    1. پیازها را نگینی خرد کرده و با سیر رنده شده مخلوط می‌کنیم.
    2. پیازهای خرد شده و سیر را به همراه گوشت چرخ‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه‌ فرنگی در غذا ساز می‌اندازیم تا مواد به خورد گوشت برود.
    3. گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم به‌ طوری‌ که در هر رول گوشت، مواد را قرار دهیم. کف سینی مقداری پودر سوخاری می‌ریزیم. گوشت را به‌ صورت یکنواخت روی سینی پخش می‌کنیم به‌ طوری‌ که لبه‌های آن نیز مانند داخل گوشت شود و ضخیم نباشد.
    4. تخم‌ مرغ‌ها را می‌گذاریم تا بپزد. سپس آن‌ها را پوست کنده و حلقه‌ حلقه می‌کنیم.
    5. جعفری و گشنیز خرد شده را روی گوشت چرخ‌ کرده می‌ریزیم. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها چیده و با کمی نمک و فلفل آن را طعم‌دار می‌کنیم. در ادامه لبه‌های گوشت را به هم می‌چسبانیم و سراغ مرحله بعد می‌رویم.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و مجلسی روی لینک طرز تهیه رولت گوشت کلیک کنید. 

    ۳- ساندویچ مرغ تنوری

    ساندویچ مرغ تنوری با انواع ساندویچ‌های مرغ تفاوت دارد. یک فرق خوشمزه و جذاب چون مدل این ساندویچ اسلایدر است. شما می‌توانید این ساندویچ را با مواد متنوعی از قبیل پنیر پیتزا، قارچ، سینه مرغ، فلفل دلمه، نان اسلایدر، پنیر ورقه‌ای گودا و… برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

    طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری

    مراحل تهیه ساندویچ مرغ تنوری

    مراحل تهیه ساندویچ مرغ تنوری به شرح زیر است:

    1.  ابتدا قارچ‌های ورقه‌ای شده را در مقداری روغن داخل ماهیتابه با حرارت بالا تفت می‌دهیم. بعد از اینکه قارچ‌ها کمی تفت خوردند آن‌ها را به ظرفی دیگر منتقل می‌کنیم. (دقت کنید که نباید قارچ‌ها زیاد حرارت ببینند.) پیاز نگینی شده را داخل همان ماهیتابه تفت می‌دهیم تا کمی سبک شود. 
    2. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد و عطر آن بلند شد، سینه‌ی مرغ را که به صورت حبه‌ای یا مکعبی خرد کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و مرغ و پیاز را تفت می‌دهیم تا کم کم مرغ‌ها تغییر رنگ دهند و کمی بپزند.
    3. در این مرحله سیر رنده شده و ادویه‌ها را که شامل پودر جوز هندی، پاپریکا، آویشن، نمک و فلفل است به ترکیب مرغ و پیاز تفت داده شده اضافه می‌کنیم و مواد را کمی هم می‌زنیم.
    4. مواد را به گوشه‌ای از ماهیتابه منتقل می‌کنیم و فلفل دلمه‌ای نگینی شده را گوشه‌ی ماهیتابه می‌ریزیم‌ این کار باعث می‌شود فلفل بهتر تفت بخورد. بعد از تفت خوردن فلفل‌ها، قارچی را که از قبل سرخ کرده‌ایم به آن اضافه می‌کنیم و مجددا کمی تفت می‌دهیم. 

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ساندویچ مرغ تنوری کلیک کنید.

    ۴- سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده

    سوفله بادمجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. آماده سازی مواد اولیه سوفله بادمجان نظیر بادمجان، گوشت چرخ کرده، پیاز و… و طبخ آن در خانه تقریبا به ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. اما بدون شک از نتیجه نهایی و طعم بی‌نظیر آن شگفت زده خواهید شد. پس اگر از طرفداران بادمجان هستید به شما توصیه می‌کنیم که از خوردن این غذا غافل نشوید. 

    طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ‌کرده

    مراحل تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده

    مراحل تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

    1. بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را حلقه‌ حلقه به قطر یک سانتی‌متر برش زنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و هر دو ‌طرف حلقه‌های بادمجان‌ را در تابه سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن گذارید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون همان تابه که بادمجان‌ها را سرخ کردید کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا روغن کمی داغ شود. پیازهای نگینی خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.
    3. در این مرحله به مقدار دلخواه نمک، زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید. کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس رب گوجه فرنگی را به ترکیب درون تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند.
    4. گوشت چرخ‌ کرده را به محتوای درون تابه اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود و گوشت تغییر رنگ دهد.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

    ۵- سالاد آکار

    سالاد آکار یک سالاد اندونزیایی است که اغلب به عنوان چاشنی و ترشی همراه انواع غذا سرو می‌شود. این سالاد بیشتر در کشورهای مالزی و سنگاپور محبوبیت دارد و از جمله سالادهای رژیمی است که می‌توان آن را در کنار انواع غذا و یا به عنوان یک غذای سبک در وعده شام سرو کرد.

    برای تهیه این سالاد خوشمزه فقط به چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر خیار، هویج، کلم پیچ، پیاز، شکر، نمک، سرکه و… نیاز دارید.

    مراحل تهیه سالاد آکار

    مراحل تهیه سالاد آکار

    مراحل تهیه سالاد آکار به شرح زیر است:

    1. ابتدا آب و سرکه را در یک ظرف مناسب روی حرارت جوشانده و شکر را به آن اضافه کنید تا کاملا حل شود. زمانی‌ که که مایع شفاف شد آن را کنار بگذارید.
    2. مواد سالاد شامل پیاز، کلم‌ پیچ، هویج و خیار را برش بزنید و در ظرف مناسب بریزید.
    3. در این مرحله مایع سرکه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید را روی مواد سالاد بریزید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای سبک و راحت روی لینک طرز تهیه سالاد آکار کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.