برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (سه شنبه ۱ اسفند)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ فرقی نمی‌کند خانه‌دار باشید، دانشجو یا شاغل، اینگونه سوال‌ها دغدغه همه افرادی است که می‌خواهند یک غذای خوشمزه و سالم در وعده شام میل کنند.

از این رو ما، در اولین روز اسفند ماه ۱۴۰۲، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با ۵ غذای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین مرغ مجلسی

ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که به دلیل طعم دلچسب و ظاهر شیک، در مراسم، مجالس و مهمانی‌های ایرانی جا باز کرده است و سبب شده جزو اصلی‌ترین غذاهایی باشد که باید در منوی غذایی هر ایرانی وجود داشته باشد.

این غذا طرز تهیه آسانی دارد و با مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرع، برنج، ماست چکیده، زرده تخم مرغ، زعفران، زرشک، گلاب، خلال پسته و… تهیه می‌شود.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه ته چین مرغ مجلسی

    مراحل تهیه ته چین مرغ مجلسی به شرح زیر است:

    1. آماده کردن کردن سینه مرغ از مهمترین مراحلی است که باید توجه شود. برای این کار لازم است که سینه مرغ را به همراه چند پیمانه آب و پیاز خرد شده و زرد چوبه در داخل یک قابلمه بریزیم. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا مرغ شروع به پختن کند.
    2. بعد از پخته شدن سینه مرغ، قابلمه را از اجاق گاز برداشته و صبر می‌کنیم تا کمی سرد شود. در آخرین بخش از این مرحله سینه مرغ را کاملا ریش ریش کرده و در یک ظرف می‌ریزیم.
    3. پس از پاک کردن برنج، آن را دو بار می‌شوییم. در داخل قابلمه‌ای که از قبل انتخاب کرده‌ایم، چند پیمانه آب، نمک و مقداری روغن را به همراه برنج ریخته و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم.
    4. پس از گذشت چند دقیقه، برنج را تست می‌کنیم و زمانی که برنج به اندازه کافی نرم شد (به طوری که اطراف برنج پخته و مغز آن کمی سفت باشد)، برنج آماده‌ آبکشی است. لازم است برای آبکشی برنج، از آب ولرم استفاده کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ته چین مجلسی کلیک کنید.

    ۲- کوکو سبزی

    کوکو سبزی یکی از غذاهای زیبا و مجلسی‌ترین کوکو در سفره‌های ایرانی است که اصولاً در کنار غذاهای دیگر در مجالس سرو می‌شود. برای پیک‌نیک و سفر، غذایی فوق‌العاده عالی و راحتی است. غذایی سالم، لذیذ و سرشار از ویتامین بوده و به دلیل زود آماده شدن از آن برای شام استفاده می‌شود.

    کوکو سبزی حتی اگر سرد شود دوباره قابل‌ خوردن است. این کوکو را در فر یا به صورت کوکو سبزی مجلسی با گردو و زرشک برای مهمان نیز می‌توان درست کرد که هر کدام اصول و نکات خاص خود را برای خوشمزه‌تر شدن دارد.

    طرز تهیه کوکو سبزی

    مراحل تهیه کوکو سبزی

    مراحل تهیه کوکو سبزی به شرح زیر است:

    1. سبزی کوکو باید تازه باشد و ریز خرد شده باشد. از این رو اول سبزی‌ها را می‌شوییم و سپس ضدعفونی می‌کنیم. اگر سبزی بسته‌بندی هم می‌گیرید حتماً ضدعفونی کنید (با یک قطره ریکا می‌توانید ضدعفونی کنید و چند بار شستشو بدهید)
    2. سبزی‌هایی که شستیم و آب آن‌ها را گرفتیم را خرد کرده و در ظرفی می‌ریزیم. سبزی‌ها را یکدست و یک‌شکل خرد کرده و باید دقت شود حتماً سبزی کوکو سبزی به‌ اندازه‌ یک سایز از سبزی قورمه‌ سبزی بزرگتر باشد. 
    3. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی که می‌خواهیم کوکو سبزی را درست کنیم، به‌قدری هم می‌زنیم تا کف کند. سعی کنید تخم‌مرغ‌ها را همراه سبزی مخلوط نکنید. در ظرفی جداگانه این کار را انجام دهید زیرا باعث می‌شود سبزی بهتر کف کند و به‌ هیچ‌ عنوان از بیکینگ پودر و جوش‌ شیرین استفاده نکنید.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه کوکو سبزی کلیک کنید.

    ۳- سوسیس بندری

    اگر تا به حال مزه تند و تیز سوسیس بندری را چشیده باشید و عطر هوس برانگیز آن به مشام‌تان خورده باشد، قطعا نمی‌توانید هیچ غذایی را با سوسیس بندری آبادانی اصل مقایسه کنید.

    این غذای کم هزینه به حدی خوشمزه است که حتی فکر کردن به آن شما را گرسنه می‌کند. بهتر است بدانید که درست کردن سوسیس بندری ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. برای تهیه این غذا تنها باید با فوت و فن‌ها و رازهای تهیه آن آشنا باشید که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

    طرز تهیه سوسیس بندری

    مراحل تهیه سوسیس بندری

    مراحل تهیه سوسیس بندری به شرح زیر است:

    1. در ابتدا پیازها را به صورت خلالی برش دهید. نگران زیاد بودن میزان پیاز نباشید هر چقدر پیازها بیشتر باشند بندری خوشمزه‌تری خواهید داشت. دقت کنید که پیازها کاملا خلالی و خلال‌های یکدست باشند. پیازهای سوسیس بندری نباید نگینی یا ریز خرد شوند.
    2. بعد از خرد کردن و خلال کردن پیازها، یک تابه را روی حرارت قرار دهید. پیاز ها را داخل تابه بریزید. در این مرحله نیازی به اضافه کردن هیچ روغنی نیست. بدون اضافه کردن روغن، کمی آب به پیازها اضافه کنید.
    3. درب تابه رو ببندید. اجازه دهید پیازها کمی پخته و  نرم شوند. با اینکار پیازها نرم و سبک می‌شوند.
    4. حالا مقداری روغن سرخ کردنی به پیازهای سبک شده اضافه کنید. پیازها را هم بزنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شده و کمی طلایی شود.
    5. ادویه‌ها شامل نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. مجدد پیازها را هم بزنید تا با ادویه‌ها به خوبی مخلوط شود‌.

    برای ادامه رسپی این غذای فست‌فودی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سوسیس بندری کلیک کنید.

    ۴- سوپ عدس فرانسوی

    یک سوپ بین‌المللی بی‌نظیر برای روزهای سرد زمستان، شما عاشق این سوپ عدس فرانسوی خوشمزه و غنی خواهید شد! سوپ عدس فرانسوی بسیار مقوی است و ترکیب سبزیجات آن هر کسی را شیفته طعم بی‌نظیرش می‌کند.

    یک سوپ اروپایی نوستالژیک که با نان خورده می‌شود و می‌توانید برای یک صبحانه مقوی یا یک وعده شام کامل از این سوپ خوشمزه استفاده کنید.

    طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی

    مراحل تهیه سوپ عدس فرانسوی

    مراحل تهیه سوپ عدس فرانسوی به شرح زیر است:

    1. قبل از شروع به کار باید یادآوری کنیم که ۱ ساعت زودتر عدس را درون یک ظرف آب ولرم بریزید. به‌صورتی که روی عدس یک بند انگشت آب باشد. این امر علاوه بر ا بین‌ بردن نفخ عدس تاثیر مهمی در زمان پخت سوپ شما دارد. (عدسی که در این سوپ استفاده می‌شود عدس سبز است.)
    2. حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به‌ صورت نگینی خرد کنید. سیر را به همین شکل بشویید و پوست بگیرید و با کمک سیر له کن آن را پوره کنید.
    3. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. مقدار کمی روغن درون قابلمه بریزید و بگذارید قابلمه داغ شود. پیازها را اضافه کنید و چنددقیقه‌ای تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود. توجه داشته باشید که پیازها نباید قهوه‌ای شوند. حال سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.
    4. کرفس و تره‌فرنگی را در قطعات کوچک خرد کنید. حتماً تره‌ فرنگی و کرفس را بعد از خرد کردن بشویید و با آب سرد آبکشی کنید.
    5. حال کرفس و تره‌فرنگی خرد شده را به ترکیب درون قابلمه اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید تا آب اضافی سبزیجات گرفته شود.

    برای ادامه رسپی این سوپ خوش‌طعم و پرخاصیت روی لینک طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی کلیک کنید.

    ۵- سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای

    سالاد مرغ و قارچ از جمله پیش غذاهایی است که خیلی سریع آماده می‌شود و شما می‌توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل در شام نیز تهیه و نوش جان کنید. بدون در نظر گرفتن سس، سالاد مرغ جزو غذاهای سالم و کم کالری به حساب می‌آید، زیرا بیشتر مواد تشکیل دهنده آن مرغ، قارچ و سبزیجات هستند.

    طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ

    مراحل تهیه سالاد مرغ و قارچ

    مراحل تهیه سالاد مرغ و قارچ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول یک عدد سینه مرغ را با پیاز خرد شده، نمک، فلفل و آب بر روی گاز بگذارید تا بپزد.
    2. سپس مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و به آن خیارشور نگینی خرد شده و هویج آبپز نگینی شده، ذرت، قارچ، شوید خرد شده و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید.
    3. مواد که مخلوط شد دو حبه سیر له کره و به مواد اضافه کنید. (توجه کنید که اضافه کردن یا نکردن سیر با توجه به ذائقه‌ و سلیقه غذایی شما اختیاری است) 
    4. حال آرپا شهریه را داخل روغن تفت بدهید تا تغییر رنگ دهد و سپس دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و همراه با نمک روی شعله گاز با حرارت بالا قرار دهید تا بپزد.

    برای ادامه رسپی این غذای رژیمی و مخصوص روی لینک طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۳.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.