آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه مافین بادمجان؛ آسان و خوشمزه مرحله به مرحله

بادمجان یکی از محصولات و مواد غذایی با ارزش غذایی بالاست که در دنیای آشپزی بسیار پرکاربرد است و با آن غذاها و پیش غذاهای متنوع و بسیار خوشمزه و جذابی میتوان درست کرد‌.

امروز در اکالا آموزش یک نوع پیش غذا یا فینگرفود بسیار خوشمزه و عالی با بادمجان رو آماده کرده ایم. امروزه فینگرفودها بسیار محبوب و متنوع هستند و به خاطر سهولت در استفاده و جذابیتشان در مهمانی ها و مراسمات گوناگون بسیار استفاده می‌شوند.

به همین دلیل آموزش یک نوع فینگر فود یا حتی پیش غذای بسیار خوشمزه و متفاوت رو تهیه کردیم تا به سادگی برای مناسبت‌ها و مهمانی‌ها آن را تهیه کنید و زیبایی سفره را چندین برابر کنید.

یک نوع مافین خوشمزه با بادمجان که مانند کاپ کیک در مجالس و مهمانی ها میتوانید استفاده کنید و سفره های جذاب و زیبایی رو برای مهمانی‌ها تدارک ببینید. این مافین خوشمزه با طعم دودی و خوشمزه ای که دارد برای مراسمات مختلف بسیار مناسب است. به سادگی تهیه می‌شود و در نهایت طعم بسیار مطلوبی دارد.

این مافین خوشمزه رو می‌تونید به شکل‌های مختلف و با سبزیجات تزیین کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. یک گزینه مناسب به عنوان پیش غذا هم به حساب می‌آید‌.

با ما در ادامه همراه باشید با آموزش این طرز تهیه مافین بادمجان در اکالا بلاگ:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه مافین بادمجان:
    بادمجان صد گرم کبابی
    آرد صد گرم
    تخم مرغیک عدد
    ماست ۷۵ گرم
    روغن مایع ۵۰ گرم
    پنیر خامه ای ۲۰ گرم یا یک قاشق غذاخوری
    پودر سوخاری ۱۰ گرم
    بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
    جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری
    نمک نصف قاشق چایخوری
    پنیر سفید ۶۰ گرم
    پودر کاری ۱/۴ قاشق چایخوری
    فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری
    پودر سیر ۱/۴ قاشق چایخوری
    پودر تخم گشنیز ۱/۴ قاشق چایخوری
    جعفری خرد شده دو قاشق غذاخوری
    پیازچه خرد شده یک قاشق غذاخوری

    مواد لازم جهت تهیه مافین بادمجان

    برای تهیه این مافین خوشمزه از انواع غذا با بادمجان، ابتدا بادمجان ها رو باید به صورت کبابی داخل فر و تنوری بپزید.

    برای اینکه بادمجان رو داخل فر بپزید کافیست از وسط بادمجان ها رو نصف کنید. سپس روی هر نیمه شیار هایی با چاقو مطابق تصویر ایجاد کنید و بعد روی بادمجان ها کمی نمک بریزید و روغن اسپری کنید و روی سینی فر بگذارید.روش برش بادمجان برای تهیه مافین بادمجانسپس بادمجان ها رو به فری که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده منتقل کنید و حدود یک ساعت اجازه دهید تا بپزند و در اصطلاح مغز پخت شوند.حین پخت چند بار بادمجان ها رو زیر و رو کنید تا کاملا بپزند.

    روشی دیگر برای پختن بادمجان ها که توصیه می‌کنیم اگر به طعم دودی علاقه دارید از ان استفاده کنید.

    این روش است که می‌تونید روی گاز بادمجان‌ها رو حرارت بدید تا کاملا کبابی شوند. با این روش طعم دودی بسیار دلپذیری به مافین‌ها خواهید داد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه یتیمچه

    پوست بادمجان ها رو نیاز نیست بگیرید. بادمجان رو شسته و بدون اینکه آنها را پوست بگیرید روی حرارت مستقیم قرار دهید.

    وقتی یک طرف بادمجان ها به خوبی سرخ شدو پوستِ آن چروک و جمع شد، بادمجان ها رو بچرخانید و همه ی قسمت های آن را به خوبی حرارت دهید تا کاملا کبابی شود سپس بادمجان های کبابی رو به همان صورت داخل کیسه یا نایلون قرار دهید.

    روش کبابی کردن بادمجان برای مافین بادمجانو درب کیسه را هم کاملا ببندید. اینکار به این خاطر است که بعد از سرد شدن بادمجان ها پوست آنها به راحتی جدا شود.

    در ظرف دیگری تخم مرغ های کامل رو بریزید. سپس با همزن برقی شروع کنید به همزدن.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موساکا بادمجان و گوشت چرخ کرده

    تخم مرغ را برای تهیه مافین بادمجان بزنید

    حدود دو دقیقه هم بزنید تا زمانی که تخم مرغ ها پف کرده و حجیم شوند‌. بعد ماست رو به تخم مرغ ها اضافه کنید.ماست را به تخم مرغ زده شده برای مافین بادمجان اضافه کنید.

    سپس پنیر خامه ای رو بریزید. با همزن هم بزنید و مواد رو مخلوط کنید.پنیر خامه ای را به مواد اضافه کنید و با همزن بزنید برای مافین بادمجانسپس روغن مایع رو داخل مواد بریزید و بعد ادویه ها رو اضافه کنید.روغن مایع و ادویه هارو به مواد مافین بادمجان اضافه کنیدهم بزنید و مواد رو مخلوط و ویسک کنید. سپس پودر سوخاری رو اضافه کنید.پودر سوخاری را اضافه کنید به مواد مافین بادمجانحالا آرد رو باید الک کنید. آرد رو روی الک بریزید. بکینگ پودر رو به آرد اضافه کنید.آرد و بکینگ پودر را بعد الک با هم مخلوط کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو بادمجان

    جوش شیرین رو هم بریزید و بعد به آرامی مخلوط آرد رو روی مواد الک کنید .سپس آرام هم بزنید و آرد رو در حدی که با سایر مواد یکدست شود هم بزنید و مخلوط کنید.جوش شیرین را به آرامی بریزید و با بقیه مواد برای مواد مافین بادمجان ترکیب کنیدحالا دیگر پوست بادمجان ها به راحتی جدا می‌شوند پوست آنها را بگیرید. بعد داخل صافی بریزید تا آب اضافه بادمجان ها خارج شود و سپس پوره کنید و به مواد آماده شده اضافه کنید.بادمجان را به مواد مافین بادمجان اضافه کنیدجعفری خرد شده رو نیز بریزید. مواد رو هم بزنید تا یکدست شود.جعفری را بریزید تا مواد مافین یکدست شود نمک رو نیز به مواد اضافه کنید. مواد مافین دیگر آماده است. داخل قالب مافین کپسول مخصوص مافین یا کاپ کیک قرار دهید. از مواد آماده شده با قاشق یا اسکوپ بستنی داخل کپسول ها بریزید.نمک را به مواد مافین اضافه کنید و قالب های مافین را آماده کنید برای قرار دادن در فرو به میزان دو سوم از کاغذ یا کپسول ها رو با مواد پر کنید. در پایان روی مواد مافین پیازچه خرد شده یا جعفری و پنیر های مکعبی خرد شده رو بریزید.مواد مافین را در قالب آن بریزیددر صورت تمایل کمی گوجه فرنگی ریز خرد شده هم برای زیبایی بیشتر اضافه کنید. میتونید مقداری کنجد هم روی مواد بریزید. سپس قالب رو داخل فر گرم شده قرار دهید و بین ۲۵ تا سی دقیقه زمان بدهید تا مافین ها به خوبی پخته شوند. بعد از فر خارج کنید و حالا دیگر مافین ها کاملا آماده سرو است.

    تزیین مافین بادمجان با پیازچه و گوجه فرنگی

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه گلت بادمجان و قارچ

    می‌تونید این مافین های زیبا و خوشمزه رو گرم یا سرد میل کنید.

    طرز تهیه مافین بادمجان خوشمزه با دستور مرحله به مرحله

    نکات تهیه مافین بادمجان

    • همانطور که اشاره شد برای تهیه این غذا بهتر است بادمجان را کبابی کنید‌.
    • حدود دو عدد بادمجان نیاز دارید.دقت کنید که بعد از پخت بادمجان ها آن را پوره کنید و صد گرم بادمجان پوره شده در مافین استفاده کنید‌.
    • پنیر سفید که مکعبی خرد شده و روی مافین استفاده می‌شود رو میتوانید حذف کنید و یا حتی به جای آن می‌توانید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید‌. پنیر پیتزا رو میتوانید در مرکز مافین بکار ببرید و یا روی مافین ها را در پایان با کمی پنیر بپوشانید.البته در استفاده از پنیر پیتزا زیاده روی نکنید تا کاغذ و کپسول مافین هارو بتونید به راحتی جدا کنید.
    • استفاده از پیازچه و گوجه سلیقه‌ای ست و برای زیبایی بیشتر استفاده شده است. البته پیازچه را داخل مواد مافین هم میتونید به کار ببرید و برای طعم دهی بیشتر استفاده کنید.
    • دقت کنید که میزان نمک رو زیاد استفاده نکنید چون در تهیه این غذا از پنیر استفاده شده و کمی نمک دارد‌.
    • برای اینکه مافین ها رو به سادگی از داخل کپسول یا کاغذهای مخصوص مافین جدا کنید میتونید به این روش عمل کنید که داخل کپسول‌ها مقداری روغن اسپری کنید و سپس داخل آنها پودر سوخاری بریزید و کپسول را بچرخانید تا تمام سطح داخلی آن با پودر سوخاری پوشش داده شود و سپس مواد مافین رو داخل کپسول ها بریزید.
    • با این روش به سادگی میتونید در انتهای پخت، مافین ها رو از کپسول جدا کنید‌.
      این مافین های خوشمزه رو به عنوان غذا یا پیش غذا و فینگر فود برای مناسب های مختلف میتونید تهیه و سرو کنید.

    امیدواریم از این آموزش بهره کافی رو ببرید و این مافین بادمجان خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله آشپزی سری بزنید.

    ۱.۳/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.