آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه تارت کیوی با آموزش مرحله به مرحله؛ نرم و خوش‌طعم

تارت کیوی یکی از انواع تارت میوه است که برای تهیه آن طبق معمول ابتدا باید خمیر تارت را آماده کنید. در طرز تهیه تارت کیوی هم می‌توانید از پنیر ریکوتا و هم از کرم کاستارد استفاده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه تارت کیوی خوشمزه و خانگی و همه فوت و فن‌های درست کردن آن آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه تارت کیوی و پنیر ریکوتا:
بادام پوست گرفته و پودر شده۷۵ گرم
شکر۱۳۰ گرم
پنیر ریکوتا۹۰۰ گرم
خامه۲۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۳ عدد
آرد گندم۳ عدد
نمک۱/۸ قاشق چای‌خوری
وانیل۱/۲ قاشق چای‌خوری
پوست لیموی رنده شده۱ عدد
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
کیوی۵ عدد

 

مواد لازم جهت تهیه خمیر تارت کیوی:
آرد گندم۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک۱/۸ قاشق چای‌خوری
کره۶ قاشق غذاخوری
خامه غلیظ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه تارت کیوی

در طرز تهیه یکی از خوشمزه‌ترین انواع تارت کیوی از پنیر ریکوتا استفاده می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه تارت کیوی با پنیر ریکوتا آشنا شوید.

مرحله اول؛ خمیر تارت را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت کیوی باید به سراغ درست کردن خمیر بروید. برای شروع در یک ظرف آرد، شکر، نمک و بیکینگ پودر را ترکیب کنید و خوب با هم مخلوط کنید. در ادامه کره خرد شده، خامه و زرده تخم مرغ را اضافه کنید. مواد را به آرامی و با نوک انگشت ورز دهید تا خمیر شما یکدست و نرم شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز تارت انار (تارت پنیری انار)

مرحله دوم؛ خمیر را استراحت دهید

در این مرحله از آموزش پخت تارت کیوی و پنیر باید بعد از این که همه مواد خمیر ترکیب شدند، یک ظرف را آرد پاشی کنید و خمیر را در آن قرار دهید. سپس خمیر را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مراحل تهیه تارت کیوی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم؛ خمیر تارت را در فر قرار دهید

    بعد از نیم ساعت خمیر تارت را از یخچال خارج کنید. سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را با وردنه خوب باز کنید. ضخامت خمیر شما باید حدود ۳ میلی‌متر باشد. حالا روی قالب مورد نظرتان را کمی چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید.

    با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید. می‌توانید برای جلوگیری از پف نان تارت یک لایه کاغذ روغنی هم روی آن قرار دهید. در ادامه قالب تارت را برای ۱۰ دقیقه با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا بپزد.

    مرحله چهارم؛ مواد تارت را آماده کنید

    در این مرحله از طرز تهیه تارت کیوی با پنیر باید در یک ظرف شکر، خامه و پنیر را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. در ادامه تخم مرغ، آرد، نمک و پوست لیموی رنده شده را اضافه کنید. در انتها نوبت اضافه کردن پودر بادام است. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مواد را روی نان تارت بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت گلابی و بادام

    مرحله پنجم؛ تارت را بپزید

    در این مرحله از دستور پخت تارت کیوی خوشمزه باید بعد از ریختن مواد تارت روی نان، آن را حدود ۱ ساعت در فر قرار دهید تا تارت شما کاملا بپزد. در ادامه کیوی‌ها را به صورت دایره‌ای و نازک برش دهید و روی تارتی که نسبتا خنک شده، بچینید. سپس این تارت خوشمزه را برش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

    مواد لازم جهت تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد:
    کیوی ۶ عدد
    آرد۱۷۵ گرم
    کره پاستوریزه۷۵ گرم
    نمک۱/۳ قاشق چای‌خوری
    وانیل۱/۳ قاشق چای‌خوری
    زرده تخم مرغ۲ عدد
    شیر با ماستحدود ۴ قاشق غذاخوری
    کرم کاستارد۲/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    خامه۱۵۰ گرم

     

    مواد لازم جهت تهیه کرم کاستارد:
    شیر۲/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    زرده تخم مرغ۲ عدد
    وانیل۱/۳ قاشق چای‌خوری
    شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    نشاسته ذرت۳ قاشق سر پر

    مراحل تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد

    برای تهیه تارت کیوی می‌توانید به جای پنیر از کرم کاستارد نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد آشنا شوید.

    مرحله اول؛ خمیر تارت را آماده کنید

    برای تهیه خمیر تارت باید آرد، نمک و وانیل را در یک کاسه بریزید و در ادامه کره خرد شده و زرده تخم مرغ را اضافه کنید مواد را با نوک انگشت هم بزنید. در ادامه شیر یا ماست را در چند مرحله به مواد اضافه کنید و خمیر را به خوبی ترکیب کنید. مراقب باشید خمیر نباید شل شود. بعد از آماده شدن خمیر آن را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت انبه

    مراحل تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد

    مرحله دوم؛ خمیر تارت را در فر بپزید

    بعد از نیم ساعت باید خمیر را از یخچال خارج کنید. سطح کار را آردپاشی کنید و خمیر را در قالبی که چرب کرده‌اید پهن کنید. با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید و قالب را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در طبقه دوم فر قرار دهید. سپس خمیر را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود.

    مرحله سوم؛ کرم کاستارد را آماده کنید

    برای تهیه کرم کاستارد باید شیر، شکر، زرده تخم مرغ و نشاسته را در مخلوط‌کن بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا کرم غلیظ شود. این کار را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه دهید تا بوی خامی کرم از بین برود.

    اگر کرم شما بیش از حد سفت شد، می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید و کرم را چند دقیقه دیگر بجوشانید. در نهایت وانیل را اضافه کنید و ۲ قاشق شکر به آن اضافه کنید تا روی آن سفت نشود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت خرمالو

    مرحله چهارم؛ تارت را آماده کنید

    در این مرحله از طرز تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد باید کرم کاستارد را با خامه مخلوط کنید و در سطح تارت پهن کنید. در ادامه کیوی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش دهید و در کرم فرو کنید و با خامه تزیین کنید. تارت را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید.

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه تارت کیوی

    نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه تارت کیوی

    در این بخش به چند نکته طلایی برای تهیه تارت کیوی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه تارت کیوی باید خمیر را با نوک انگشت و فقط به اندازه‌ای که خمیر یکدست شود، ورز دهید. ورز دادن بیش از حد خمیر تارت موجب روغن انداختن آن می‌شود.
    • برای تهیه خمیر تارت باید از کره سرد استفاده کنید.
    • می‌توانید برای زیباتر شدن ظاهر تارت کیوی یک لایه ژله بی‌رنگ روی کیوی‌ها بریزید.
    • در صورتی که پنیر را با همزن برقی ترکیب می‌کنید، بهتر است از دور کند همزن استفاده کنید تا پنیر پف نکند.
    • خمیر تارت نباید پف کند، به همین دلیل باید قبل از پخت آن را با چنگال سوراخ کنید. در صورت پف کردن خمیر در حین پخت، می‌توانید آن را با چنگال سوراخ کنید.
    • برای استفاده از پوست لیمو در تارت کیوی تنها باید قسمت‌های رنگی آن را رنده کنید. استفاده از قسمت سفید رنگ پوست لیمو در تارت موجب تلخ شدن مزه آن می‌شود.
    • برای تهیه تارت کیوی با کرم کاستارد می‌توانید از پودرهای آماده کاستارد استفاده کنید.
    • در طرز تهیه تارت کیوی و تمشک می‌توانید روی تارت را با کیوی و تمشکی پر کنید و این شیرینی خوشمزه را به صورت ترکیبی با این دو میوه لذیذ آماده کنید.
    • در طرز تهیه تارت کیوی باید از کیوی‌های رسیده، سالم و شیرین استفاده کنید تا مزه تارت شما لذیذتر شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت کیک کاراملی

    سخن نهایی

    تارت کیوی یکی از شیک‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع دسرهای خانگی است که می‌توانید آن را در فصل پاییز و زمستان برای پذیرایی از مهمان‌ها و یا به عنوان عصرانه در دورهمی‌ها درست کنید. به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین قسمت تارت، نان آن است و اگر نان تارت را با دقت درست کنید، مزه تارت شما بسیار لذیذ و دلچسب خواهد بود. اگر سابقه درست کردن تارت کیوی را دارید، حتما تجربیات خود را با ما در مجله آشپزی اکالا میان بگذارید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.