برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (چهارشنبه ۲۳ اسفند)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیست و سومین روز اسفند ماه ۱۴۰۲، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با چند غذای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت مرغ

خورشت مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که به روش‌های بسیار مختلفی طبخ می‌شود و از غذاهای مناسب برای مجالس و مهمانی‌ها نیز به شمار می‌رود.

پخت اصولی و صحیح مرغ در طعم و مزه خورشت شما تأثیر زیادی دارد. اگر همین غذای پرطرفدار به‌ درستی تهیه نشود چشیدن طعم مرغ یا حتی بوی زهم آن ممکن است خاطره بدی برایتان به‌ جای گذارد.

طرز تهیه خورشت مرغ

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه خورشت مرغ

    مراحل تهیه خورشت مرغ به شرح زیر است:

    1. در ابتدا به سراغ آماده‌ سازی مرغ‌ها روید. تکه‌های مرغ را به‌ خوبی بشویید و کنار گذارید. درون قابلمه‌ای مناسب با حجم مرغ‌هایتان مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا آب به نقطه‌ جوش رسد. حال تکه‌های مرغ را درون آب جوش قرار دهید.
    2. ۵-۸ دقیقه‌ای زمان دهید تا مرغ ها در آب جوش بمانند، سپس آن‌ها را از آب خارج کنید و با مقداری آب بشویید. درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. 
    3. سپس با مقداری محلول زعفران مرغ‌ها را طعم‌دار کنید. به‌ خوبی با کمک دست مرغ‌ها را ماساژ دهید تا تمام نقاط مرغ به زعفران آغشته شود.
    4. حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ مرغ‌ها را دارید مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. تکه‌های مرغ را درون روغن به‌ خوبی سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه خورشت مرغ کلیک کنید.

    ۲- اشکنه

    اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی از نوع خوراک است که تاریخچه بسیار طولانی دارد و خواستگاه آن به خراسان نسبت داده می‌شود. این غذای کم هزینه به صورت یک حالت سوپ تهیه می‌شود و از غذاهای نونی به شمار می‌رود.

    اشکنه به زمان زیادی برای پختن نیاز ندارد. بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی با مشغله‌های زیاد یا دانشجوها باشد. اشکنه را می‌توان در وعده ناهار به عنوان یک غذای سبک و خوشمزه نوش جان کرد.

    طرز تهیه اشکنه اسفناج

    اشکنه انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و ذائقه غذایی‌تان در تهیه آن از شنبلیله، گوجه فرنگی، سیب زمینی، اسفناج و… استفاده کنید. 

    برای مشاهده رسپی انواع اشکنه‌های خوشمزه و ساده روی لینک طرز تهیه اشکنه کلیک کنید.

    ۳- ته چین تن ماهی

    شاید زمانی که اسم ته‌ چین را می‌شنوید یاد ته‌ چین با مرغ بیفتید ولی شما می‌توانید با هر‌ چیزی که دوست دارید مثل تن ماهی، قارچ، بادمجان و… ته‌چین را طبخ کنید. اما ته‌ چین تن‌ماهی یکی از آسان‌ترین روش‌های پخت را بین ته‌چین‌ها داراست، زیرا زمان کمی برای تهیه این غذا لازم است.

    ماهی تن یکی از لذیذ‌ترین ماهی‌هایی است که در خلیج فارس صید می‌شود و می‌توان گفت که ایرانیان همیشه به آن علاقه‌مند بوده‌اند. اغلب تن‌ماهی با پلوی‌ سفید و یا شوید پلو طبخ می‌شود. اما ما امروز غذایی با هم درست می‌کنیم که حتی اگر از طعم تن‌ماهی یا ماهی خوشتان نمی‌آید از خوردن آن لذت ببرید.

    طرز تهیه ته چین تن ماهی

    مراحل تهیه ته چین تن ماهی

    مراحل تهیه ته چین تن ماهی به شرح زیر است:

    1. برای تهیه ته‌چین تن ماهی به روش مجلسی ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید، بشویید و ریز خرد کنید. سپس روغن را درون تابه ریخته و پیاز را مقداری تفت دهید.
    2. سپس سیرها را پس از پوست گرفتن و پوره کردن به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که بوی سیر را حس نکردید به هم زدن ادامه دهید. سپس سبزی‌ها را که پاک کرده و ساطوری خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مواد را تا زمانی که آب سبزی کشیده شود و سبزی کمی رنگ عوض کند، ادامه دهید.
    3. تن ماهی را از کنسرو خارج کرده (فراموش نشود که از قبل تن ماهی را حدو ۲۰ دقیقه خوب جوشانده باشید) و به موادی که در مراحل قبل درست کرده بودید اضافه کنید و پس از هم زدن مقدار کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.
    4. تخم مرغ‌ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

    برای ادامه رسپی این غذای متفاوت و مجلسی روی لینک طرز تهیه ته چین تن ماهی کلیک کنید.

    ۴- کدو شکم پر

    کدو سبز از سبزیجات پر خاصیت و مفید است که این روزها علی رغم خواص بسیار زیادی که دارد خیلی کمتر در سبد غذایی خانوار یافت می‌شود! از این صیفی یا سبزی مقوی و مفید به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که از جمله این موارد می‌توان به کدو شکم پر اشاره کرد.

    کدو شکم پر را می‌توانید به عنوان یک غذای کامل در وعده ناهار تهیه و مصرف کنید یا اینکه برای پیش غذا تدارک ببییند و به عنوان پیش غذا حتی در مهمانی‌ها آماده کنید.

    طرز تهیه کدو شکم پر

    مراحل تهیه کدو شکم پر

    مراحل تهیه کدو شکم پر به شرح زیر است:

    1. برای تهیه کدو شکم پر، ابتدا کدوها را کامل بشویید و پوست بگیرید. در صورت تمایل حتی با پوست می‌توانید استفاده کنید. کدوها را از وسط برش دهید. سپس به وسیله قاشق یا اسکوپ بستنی داخل کدوها را خارج کنید تا مطابق تصویر خالی شود.
    2. دقت کنید که لبه‌های انتهایی کدوها را برش ندهید تا به اصطلاح سر و ته کدوها باز بماند! چون در این صورت بعد از ریختن مواد میانی، داخل شکم کدوها، ممکن است مواد بیرون بریزید و به خوبی داخل کدوها نماند.
    3. وقتی داخل کدوها را خالی کردید، آن‌ها را به کمی روغن زیتون آغشته کنید. مواد کدو را که از مرکز کدوها خارج کردید دور نریزید و نگه دارید. چون برای پخت مواد گوشتی به آن نیاز دارید! آن‌ها را با چاقوی تیز برش‌های کوچکتر بزنید و کنار بگذارید.
    4. کدوهایی که داخلش را خالی کردید را داخل سینی فر یا ظرفی که مقاوم به حرارت فر باشد قرار دهید. سپس روی کدوهایی که شکمش را خالی کردید کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن بپاشید. ظرف محتوای کدوها را کنار بگذارید.
    5. حال برای تهیه مواد داخلی و شکم کدوها، پیاز و سیر را خرد کنید. 

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و متفاوت روی لینک طرز تهیه کدو شکم پر کلیک کنید.

    ۵- ته‌ چین قارچ

    ته‌چین قارچ نوعی غذای مجلسی و لذیذ ایرانی است که با روش‌های متنوعی پخته می‌شود. شما می‌توانید این غذا را در مدت زمان کمی با مواد اولیه متنوع و در دسترسی همچون قارچ، برنج، آرد نخودچی، ماست چکیده، زعفران دم کرده، خلال پسته، خلال بادام و… برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

    طرز تهیه ته چین قارچ

    مراحل تهیه ته چین قارچ

    مراحل تهیه ته چین قارچ به شرح زیر است:

    1. ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید، پس از طلایی شدن پیاز می‌توانید قارچ‌های خرد شده را افزوده و مجدد تفت دهید. پس از کشیده شدن آب قارچ مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد افزوده و آنها را خوب با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
    2. اسفناج را به همراه یک پیمانه آب داخل قابلمه مناسب ریخته و بگذارید بپزد. اسفناج‌های پخته شده را آبکشی کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.
    3. در این مرحله مقداری روغن به تابه افزوده و اسفناج را با روغن مایع تفت دهید تا کاملا سرخ شود. در ادامه رب‌گوجه را افزوده و کمی تفت دهید و کنار بگذارید.
    4. داخل قابلمه مقداری آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. پس از جوش آمدن آب، یک قاشق نمک و یک قاشق روغن مایع به آن افزوده و برنج را داخل آن بریزید تا بپزد. پس از پخت برنج آن را آبکش کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ته چین قارچ کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.