برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در شانزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورشت قیمه

قیمه از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که پایه ثابت خیلی از مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید! این غذا خیلی راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت خورشتی، لپه خیس خورده، پیاز، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی، ادویه و… تهیه می‌شود، اما نکات ریز و فوت و فن‌های کوزه گری دارد که رعایتش برای خوشمزه شدن و داشتن یک قیمه‌ی مجلسی لازم است.

طرز تهیه خورشت قیمه با سیب زمینی

مراحل تهیه خورشت قیمه

مراحل تهیه خورشت قیمه به شرح زیر است:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. در ابتدا لپه‌ها را به خوبی بشویید و از شب قبل از پخت یا حداقل چند ساعت قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید. در غیر این صورت نیاز است قبل از تهیه خورشت، لپه‌ها را در کمی آب بجوشانید. حین جوشاندن لپه‌ها کف حاصل از جوشاندن را بگیرید و در آخر آب آن را دور بریزید.
    2. بعد از خیساندن یا پختن لپه، یک عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. روغن را در قابلمه‌ی مناسبی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد پیاز را به روغن اضافه کنید.
    3. اجازه دهید پیاز کمی نرم و طلایی شود. نیازی به سرخ کردن پیاز نیست چون قرار است پیاز به همراه گوشت سرخ شود تا گوشت هم عطر پیاز را بگیرد. 
    4. پیازها که نرم و طلایی شد، گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و به خوبی گوشت را تفت دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.
    5. ادویه‌های دلخواه که شامل زردچوبه، فلفل، چوب دارچین، هل و… هستند را هم اضافه کنید و با گوشت و پیاز به خوبی تفت دهید. 

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل ایرانی روی لینک طرز تهیه خورشت قیمه مجلسی کلیک کنید.

    ۲- لوبیا پلو شیرازی

    لوبیا پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین پلوهایی است که شما می‌توانید با گوشت مرغ و گوشت قرمز متناسب با ذائقه خود طبخ کنید. عطر شوید تازه و طعم منحصر به فرد لوبیا چشم بلبلی ترکیب جذابی است که شیرازی‌ها علاقه بسیار زیادی به این غذا دارند.

    طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی

    مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی

    مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ لوبیا روید. لوبیا را تمیز کنید و بشویید، بهتر است ۱-۲ ساعت قبل از پخت، لوبیا را خیس کنید. برنج را نیز به همین صورت بشویید و در مقداری آب بخیسانید.
    2. در این مرحله به سراغ پخت لوبیا روید، دو برابر مقدار لوبیا، آب به آن بیفزایید. لوبیاهای چشم بلبلی را به همراه آب درون قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت کم قراردهید و ۲۰-۳۰ دقیقه به آن زمان دهید تا آب درون قابلمه تبخیر شود و لوبیاها بپزند.
    3. اکنون سبزی‌های تازه را تمیز کنید و بشویید. سبزی‌ها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال با کمک چاقوی تیزی، آن‌ها را به صورت ساطوری و یکدست خرد کنید و کنار گذارید.
    4. حال به سراغ پخت مرغ روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید، منتظر بمانید تا آب به جوش آید.
      حال تکه‌های مرغ را درون آب جوش قرار دهید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. با این روش بخش زیادی از هورمون‌ها و بوی زهم مرغ را می‌توانید بگرید.
    5. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و زیر کمی آب بشویید. درون تابه مناسبی کمی روغن و محلول زعفران بریزید و مرغ ها را درون تابه قرار دهید و دو طرف آن را به خوبی سرخ و طلایی کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و سنتی روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی کلیک کنید.

    ۳- پاستا آلفردو

    پاستا، یک نوع غذای ایتالیایی است که در سرتاسر جهان مصرف می‌شود و بسیار محبوب است. ایتالیایی‌ها پاستا را به روش‌های متفاوتی تهیه می‌کنند که پاستا با سس آلفردو معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین آن‌هاست.

    شما می‌توانید این پاستای خوشمزه را با مواد اولیه در دسترسی همچون فیله مرغ، پاستا، قارچ، خامه، پنیر پارمسان و… برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید. 

    طرز تهیه پاستا آلفردو با سس مخصوص

    مراحل تهیه پاستا آلفردو

    مراحل تهیه پاستا آلفردو به شرح زیر است:

    1.  اول از همه، به سس آلفردو نیاز دارید؛ برای درست کردن سس، کره را داخل تابه بیندازید و اجازه دهید تا آب شود. به کره، نمک، فلفل و سیر خرد شده اضافه کنید و اندکی تفت دهید تا کره طعم سیر را به خود بگیرد.
    2. حالا نوبت خامه است. شما به جای خامه می‌توانید از شیر هم استفاده کنید. برای غلیظ‌تر شدن سس، می‌توانید کمی آرد به آن بیفزایید و اجازه دهید سس روی حرارت غلیظ شود.
    3. در آخر پنیر پارمسان را اضافه و کمی صبر کنید تا با هم کاملا ترکیب شوند.
    4. اکنون فیله مرغ را در تابه بگذارید و کمی کره بریزید. نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید تا فیله مرغ کمی تفت بخورد. می‌توانید کمی سیر خرد شده هم اضافه کنید که طعم خوبی به مرغ دهد.

    برای ادامه رسپی این غذای بین‌المللی پرطرفدار و لذیذ روی لینک طرز تهیه پاستا آلفردو کلیک کنید.

    ۴- فریتاتای برنج و لوبیا

    فریتاتای برنج و لوبیا یک غذای سنتی ایتالیایی است که برای تهیه آن از ترکیب، برنج، تخم مرغ و لوبیا استفاده می‌شود. چاشنی‌هایی که به این غذا اضافه می‌شود در کنار پنیر و سبزیجات خرد شده طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌بخشد.

    مراحل تهیه فریتاتای برنج و لوبیا در ماهیتابه

    مراحل تهیه فریتاتای برنج و لوبیا

    مراحل تهیه فریتاتای برنج و لوبیا به شرح زیر است:

    1. برای شروع لوبیا را برای یک شب در آب بخیسانید و سپس همراه با آب در یک قابلمه بریزید و بپزید. برنج را نیز در یک قابلمه آب جداگانه بپزید تا نرم شود. بعد از این که لوبیا و برنج پختند، شعله گاز را خاموش کنید.
    2. کدو سبز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد کدوهای خرد شده را در روغن تفت دهید.
    3. چند دقیقه بعد از تفت دادن کدوها، می‌توانید برنج و لوبیای پخته شده را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه تفت دهید. به خاطر داشته باشید که در این مرحله باید همه مواد به خوبی پخته باشند.
    4. تخم مرغ‌ها را بشکنید و در کاسه بریزید و سپس شیر را اضافه کنید. ترکیب شیر و تخم مرغ را با چنگال هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. مقداری نمک و فلفل نیز به این ترکیب اضافه کنید. حالا ترکیب تخم مرغ و شیر را به ماهیتابه اضافه کنید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای تهیه این غذای فانتزی و جذاب روی لینک طرز تهیه فریتاتای برنج و لوبیا کلیک کنید.

    ۵- یرآلما کبابی

    یرآلما کبابی یا یرالما یومورتا، یکی از غذاهای سنتی و محبوب ارومیه است که از مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود. این غذای نونی به دلیل کبابی شدن سیب زمینی‌ها، طعمی لذیذ و فوق العاده دارد و شما می‌توانید آن را به راحتی در خانه برای ناهار امروزتان تهیه و سرو کنید.

    مراحل تهیه یرآلما کبابی

    مراحل تهیه یرآلما کبابی

    مراحل تهیه یرآلما کبابی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله باید سیب زمینی‌ها را بپزید. برای این کار باید پوست سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید تا گل و کثیفی آن پاک شود. داخل یک قابلمه را نمک بریزید به طوری ۱ الی ۲ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.
    2. سیب زمینی‌های شسته شده را داخل قابلمه و روی نمک قرار دهید. در نهایت، قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و درب آن را محکم ببندید تا بپزد.
    3. برای تهیه یرآلما کبابی، می‌توانید از سبزی خوردن نیز استفاده کنید. اما برای طعم بهتر، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از گشنیز و جعفری استفاده کنید. ابتدا سبزی را پاک کرده و به خوبی بشویید. سپس آن‌ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.
    4. حال گوجه و خیارشورها را قبل از آماده کردن لقمه، بشویید و برش دهید. این کار باعث می‌شود که آماده کردن لقمه برای شما آسان‌تر شود.
    5. زمانی که سیب‌زمینی‌ها حدودا ۱۵ دقیقه دیگر برای پخته شدن زمان نیاز دارند، تخم‌ مرغ‌ها را آب پز کنید. در یرالما یومورتا تخم‌ مرغ‌ها باید کاملا پخته شده باشند، یعنی زرده آن‌ها سفت شده باشد. بنابراین، تخم‌ مرغ‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارند تا کاملا آب پز شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه یرآلما کبابی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.