سبک زندگیسلامت و زیبایی

بهترین مسواک برای دندان‌های کامپوزیت شده!

کامپوزیت دندان یکی از پرتقاضاترین خدمات دندان در زندگی امروزی است. این روش نسبت به سایر روش‌ها مقرون‌به صرفه تر و سریع‌تر انجام می شود به همین دلیل کامپوزیت در حوزه زیبایی دندان طرفداران خاص خودش را دارد. انواع مختلفی در ترکیبات کامپوزیتی وجود دارد که برای ترمیم و زیبایی دندان از آن ها استفاده می‌شود.

اصلی ترین کاربرد کامپوزیت ترمیم دندان است. ترکیب نهایی کامپوزیت یک ترکیب خمیری شکل است که به راحتی وارد حفره و ناهمواری‌های دندان می شود و آن‌ها را پر می‌کند. این ترکیبات کاملا همرنگ دندان هستند و فاقد هرگونه ترکیب فلزی هستند. یکی دیگر از کاربردهای کامپوزیت بهبود ظاهر زیبای دندان است.

برای ترمیم دندان‌های شکسته، کج یا لک گرفته ازکامپوزیت استفاده می شود. کامپوزیت‌ در هر نوعی که باشد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و سلامت دندان دارد و نگهداری صحیح و اصولی از دندان‌های کامپوزیت شده موجب افزایش طول عمر مفید دندان‌هایتان می‌شود.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ویژگی‌های یک مسواک ایده‌آل برای دندان‌های کامپوزیت شده را در قالب این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های مسواک ایده آل برای دندان‌های کامپوزیت شده

مسواک زدن پس از کامپوزیت باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود و مسواک زدن دندان‌های کامپوزیت شده ضروری است. حتما به توصیه های دندان پزشکتان در مورد استفاده از مسواک توجه داشته باشید. در انتخاب مسواک دقت کنید موهای مسواک بهتر است نرم و سری مسواک کوچک باشد. مسواک هایی که فرچه‌های سختی دارند اصلا برای شست‌شویی دندان‌های کامپوزیت شده مناسب نیستند.

نرم بودن موی مسواک از ایجاد خط و خش و آسیب زدن به روکش‌ها جلوگیری می‌کند. سری کوچک مسواک موجب حرکت راحت‌تر در بین دندان‌ها و تمیز کردن تمام نقاط دندان و دهان می‌شود. مسواک‌های برقی که سر مویی آن‌ها نرم است یکی از بهترین انتخابات شما برای شست‌وشویی دندان‌های کامپوزیت شده است.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خمیر دندان برای کامپوزیت

    ویژگی‌های مسواک ایده آل برای دندان‌های کامپوزیت شده

    بعد از کامپوزیت دندان چه چیزهایی نباید بخوریم؟

    تغییر رنگ کامپوزیت دندان در طولانی مدت اتفاق می‌افتد. بهتر است اگر دندان‌هایتان را کامپوزیت کردید در نوشیدن نوشیدنی‌های تیره مانند قهوه، چای سیاه و آبمیوه‌های با رنگ‌های خوراکی احتیاط کنید زیرا مصرف بیش از حد این نوشیدنی‌ها موجب زرد شدن و رنگ گرفتن کامپوزیت‌های شما می‌شود که این تغییر رنگ غیر قابل بازگشت خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: روش های نگهداری از مسواک

    نیکوتین موجود در سیگار برای دندان‌های طبیعی و کامپوزیت ضرر دارد. کامپوزیت‌ها در اثر دود سیگار به سرعت زرد می‌شوند و خرابی دندان را در پی خواهند داشت. از خوردن یخ، سیب، آبنبات‌ و هویج خودداری کنید زیرا این مواد می‌توانند فشار زیادی به کامپوزیت وارد کنند و موجب شکستگی و خرابی آن‌ها شوند.

    خوردن مواد غذایی که به دندان می‌چسبد را محدود کنید، مواد خوراکی مانند آدامس و تافی موجب آسیب رساندن به کامپوزیت ها شما می‌شوند. بهتر است در خوردن خوراکی‌های اسیدی مانند گوجه فرنگی و آناناس بیشتر دقت کنید زیرا اسید زیادی دارند و به مینای دندان و کامپوزیت‌هایتان آسیب می‌رسانند.

    بیشتر بخوانید: بهترین مسواک‌ها برای دندان‌های حساس

    امیدواریم که با مطالعه مقاله فوق بتوانید به بهترین شکل از دندان‌های کامپوزیت شده‌تان مراقبت و محافظت کنید، از این که تا پایان این مقاله نیز با مجله سبک زندگی اکالا همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.