سبک زندگیسلامت و زیبایی

تفاوت میسلار واتر و تونیک پوست چیست؟

داشتن پوستی سالم و درخشان، نیازمند مراقبت صحیح از پوست است. مراقبت از پوست در گذشته، تنها شامل چند محصول ساده مانند صابون، کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب بود. اما امروزه، مراقبت از پوست به یک روتین چند مرحله‌ای تبدیل شده است که شامل انواع محصولات بهداشتی با تنوع زیاد است.

میسلار واتر و تونیک پوست، دو محصول مراقبت از پوست هستند که به دلیل عملکرد موثر و بافت سبکی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اما متاسفانه بسیاری از افراد در استفاده از این دو محصول دچار اشتباه می‌شوند که این امر می‌تواند منجر به بروز مشکلات پوستی شود. به دلیل اهمیت شناخت تفاوت میسلار واتر و تونیک پوست، در این قسمت از اکالا بلاگ به معرفی و مقایسه این دو محصول خواهیم پرداخت.

تفاوت میسلار واتر و تونیک پوست

میسلار واتر و تونیک پوست دو محصول مراقبت از پوست هستند که استفاده از آن‌ها برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است. میسلار واتر، ترکیبی از مواد شوینده و پاک‌کننده است. هدف اصلی این محصول پاکسازی عمیق پوست و حذف آلودگی‌ها و چربی اضافه آن است، اما ترکیبات جانبی موجود در آن مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین، خواصی مانند آبرسانی نیز به آن بخشیده‌اند.

تونیک‌ پوست نیز یک محصول مراقبتی پوست است که معمولا پس از شستشوی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با ترکیبات مغذی خود، پوست را آبرسانی کرده و با تقویت سد دفاعی پوست، از آن در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت می‌کند. برای درک کامل تفاوت میسلار واتر و تونیک پوست، لازم است با تعریف، کاربرد و مزایای هر کدام آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: فواید کرم ضد آفتاب و تاثیر آن بر پوست!

تونیک پوست چیست؟

تونیک پوست یک محصول مراقبت از پوست است که می‌تواند آلودگی‌ها و مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست را از بین ببرد و منافذ مسدود پوست را باز کند. علاوه بر این، تونیک پوست معمولا دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضد چربی است و می‌تواند حس پاکیزگی و طراوت را برای پوست به ارمغان آورد.

میسلار واتر بهتر است یا تونیک پوست؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بهترین زمان استفاده از تونیک پوست

    بهترین زمان استفاده از تونیک پوست، بلافاصله پس از شستشوی صورت است، زیرا پوست پس از شستشو عاری از آلودگی و مواد آرایشی است و آماده جذب مواد مغذی موجود در تونیک می‌باشد. همچنین متخصصان توصیه می‌کنند که از تونیک پوست روزانه دو بار، یک بار صبح و یک بار شب، استفاده شود.

    بیشتر بخوانید: علت سوزش پوست بعد از زدن آبرسان چیست؟

    مزایای استفاده از تونیک پوست

    تونیک‌های پوست به تازگی با ترکیبات مختلفی از جمله گلیکولیک اسید، هیالورونیک اسید و رتینول عرضه می‌شوند که هر کدام فواید خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از مزایای تونیک پوست می‌پردازیم.

    ۱- تنظیم PH پوست

    تونیک پوست نقش موثری در متعادل کردن PH پوست دارد. اگر از فیس واش‌هایی با ترکیبات سخت استفاده می‌کنید، ممکن است pH پوست شما بعد از شستشو تغییر کند. در این صورت، استفاده از تونیک پوست برای تنظیم pH پوست ضروری است.

    ۲- پاکسازی پوست

    آلودگی محیط، چربی و مواد آرایشی می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند. این انسداد می‌تواند منجر به بروز مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه شود. علاوه بر این، اگر منافذ پوست مسدود باشند سرم‌ها، آبرسان‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست نمی‌توانند به عمق پوست نفوذ کرده و تاثیر خود را به خوبی نشان دهند. تونیک پوست می‌تواند با پاکسازی عمیق منافذ پوست از بروز این مشکلات پیشگیری کند.

    بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین برندهای تونر صورت؛ ایرانی و خارجی

    ۳- آبرسانی پوست

    تونیک‌ها می‌توانند به آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست کمک کنند. البته این محصول به تنهایی نمی‌تواند جایگزین مرطوب‌کننده و آبرسان شود، اما استفاده از آن پیش از مرطوب‌کننده و آبرسان می‌تواند به جذب بهتر آبرسان‌ کمک کند. البته، برخی از تونیک‌ها حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید هستند که خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی دارند و می‌توانند به هیدراته ماندن پوست کمک کنند.

    مزایای استفاده از تونیک پوست و میسلار واتر

    ۴- کمک به کاهش جوش و آکنه

    علت اصلی جوش و آکنه، ترشح بیش از حد چربی و تجمع آلودگی بر روی پوست است. تونیک با پاکسازی پوست از آلودگی و کنترل چربی آن، به کاهش جوش و آکنه کمک می‌کند. همچنین اگر تونیک پوست حاوی موادی مانند رتینول یا گلیکولیک اسید باشد، خاصیت ضد جوشی آن بیشتر می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ضد آفتاب چه تاثیری بر جوش صورت دارد؟

    ۵- تسکین دهنده پوست

    تونیک‌ پوست با از بین بردن عوامل آلرژی‌زا از سطح پوست، باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود.

    میسلار واتر چیست؟

    میسلار واتر یک محصول پاک‌کننده و مراقبت از پوست است که از سه ماده اصلی آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده و سورفکتانت‌های ملایم تشکیل شده است. آب تصفیه شده در این محصول به پاکسازی پوست کمک کرده و ترکیبات مرطوب کننده نیز رطوبت پوست را حفظ می‌کنند. سورفکتانت‌ها نیز با جذب آلودگی‌ها و چربی‌های پوست، آن را پاکسازی می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: تونر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد؟

    بهترین زمان استفاده از میسلار واتر

    بهترین زمان استفاده از میسلار واتر، شب‌ها و قبل از خواب است. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که هر شب قبل از خواب، ابتدا با میسلار واتر پوست خود را تمیز کنید تا آرایش و آلودگی‌های سطحی را از بین ببرید. سپس با یک شوینده مناسب، پوست خود را به طور کامل شستشو دهید تا باقی مانده آلودگی‌ها و چربی‌ها از منافذ پوست خارج شوند.

    بهترین زمان استفاده از میسلار واتر

    مزایای استفاده از میسلار واتر

    میسلار واترها، محصولاتی با فرمولاسیون یکسان هستند که از فناوری میسلی برای پاکسازی پوست استفاده می‌کنند. اما با توجه به دیگر اجزای سازنده خود، می‌توانند خواص مختلفی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند که در ادامه به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم.

    ۱- پاکسازی عمیق پوست

    پاکسازی پوست از مواد آرایشی و ضد آفتاب، امری ضروری برای حفظ سلامت پوست است. عدم پاکسازی کامل این مواد می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست، ایجاد لک و آکنه شود. میسلار واترها که حاوی ذرات میسلی هستند، به عمق منافذ پوست نفوذ کرده و ذرات آرایشی را در خود حل می‌کنند. بنابراین با استفاده از میسلار واترها می‌توان به راحتی و به طور کامل پوست را از ذرات آرایشی و آلودگی‌ها پاکسازی کرد.

    بیشتر بخوانید: چه ضد آفتابی برای فصل پاییز مناسب است؟

    ۲- آبرسانی پوست

    میسلار واترها، به دلیل داشتن مواد آبرسان مانند گلیسیرین و هیالورونیک اسید، در آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی آن بسیار موثر هستند. هیالورونیک اسید موجود در میسلار واترها می‌تواند با نفوذ به عمق پوست رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را فراهم کند. همچنین این ماده با تامین آب میان‌بافتی به حجیم شدن پوست و از بین بردن خطوط ریز کمک می‌کند. گلیسیرین نیز می‌تواند رطوبت را از عمق پوست و هوای اطراف جذب کرده و به لایه‌های بیرونی پوست منتقل کند.

    ۳- حفظ چربی پوست

    پاک‌کننده‌های موجود در بازار، اغلب حاوی موادی هستند که می‌توانند برای پوست مضر باشند. این مواد می‌توانند چربی پوست را از بین برده و باعث خشکی، پوسته‌ پوسته شدن و کشیدگی پوست شوند. اما میسلار واترها، پاک‌کننده‌های ملایمی هستند که با استفاده از فناوری میسلی، چربی پوست را به‌طور کامل از بین نمی‌برند.

    بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان‌های طبیعی پوست را بشناسیم!

    میسلار واتر چیست؟

    ۴- مناسب برای انواع پوست

    میسلار واتر به دلیل داشتن ترکیبات ملایم، برای انواع پوست به ویژه پوست‌های حساس مناسب است. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که میسلار واتر می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری روزاسه نیز مفید باشد. البته، این امر تا زمانی صادق است که محصول مورد نظر فاقد مواد تحریک کننده مانند عطر و الکل باشد.

    میسلار واتر و تونیک پوست، دو محصول ضروری برای مراقبت از پوست هستند که استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک کند. در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا سعی‌ کرده‌ایم شما عزیزان را با تفاوت میسلار واتر و تونیک پوست آشنا کنیم تا با آگاهی از این تفاوت‌ها، بتوانید از این محصولات به درستی استفاده کنید و لذت داشتن پوستی سالم و درخشان را به خود هدیه دهید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.