دانستنی

با کاربردهای بی‌نظیر پوست موز آشنا شوید!

آیا می‌دانید پوست موز چه کاربردهایی دارد و فواید پوست موز برای سلامتی چیست؟ موز یک میوه فوق‌العاده مفید است که آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی فراوانی دارد و مصرف آن به تامین بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

اما جالب است بدانید که پوست موز نیز درست مثل میوه آن سرشار از خاصیت است و کاربردهای زیادی برای سلامت پوست و مو و حتی درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها دارد. استفاده از پوست موز حتی برای رشد گیاهان نیز مفید است و می‌تواند بهتر از هر تمیز کننده‌ای نقره جات را تمیز کند. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با کاربردهای بی‌نظیر پوست موز آشنا شوید.

کاربردهای پوست موز که نمی‌دانید

پوست موز خاصیت آنتی باکتریال دارد و به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می‌کند. پوست موز نه تنها فواید زیادی برای سلامت پوست، مو و بدن دارد، بلکه می‌تواند به رشد گیاهان نیز کمک کند. در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که پوست موز چه کاربردهایی دارد.

۱- آبرسانی پوست

یکی از مهم‌ترین خواص پوست موز برای صورت هیدراته کردن پوست است. ماساژ پوست موز روی صورت می‌تواند بهتر از هر نرم کننده‌ای پوست شما را آبرسانی کند و از خشکی پوست جلوگیری کند. برای این کار باید پوست موز را به آرامی روی پوست تمیز و خشک ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید و در انتها صورت خود را با آب سرد بشویید.

۲- از بین بردن پف چشم

یکی دیگر از کاربردهای جالب پوست موز از بین بردن پف چشم است. اگر چشم‌هایتان پف کرده و یا خوابالو به نظر می‌رسید، می‌توانید مقداری از پوست موز را برش دهید و روی پلک‌هایتان قرار دهید تا پف چشمتان کمتر شود.

بیشتر بخوانید: خواص دمنوش انار؛ فوایدی که باید بدانید!

۳- خواص پوست موز برای زگیل

یکی از عجیب‌ترین کاربردهای پوست موز درمان زگیل است. برای درمان زگیل باید یک تکه موز رسیده را روی زگیل قرار دهید و با یک باند ببندید. اجازه دهید پوست موز برای یک شب روی زگیل بماند تا به طور کامل درمان شود. در پوست موز ترکیبات ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که می‌تواند به درمان زگیل کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کاربردهای پوست موز که نمی‌دانید

    ۴- کاربرد پوست موز برای مو

    پوست موز سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است. می‌توانید از ماسک پوست موز برای نرم و درخشان کردن موهای خود استفاده کنید. استفاده از این ماسک موهای شما را نرم، سالم و درخشان می‌کند و جلوی خشک شدن موها را می‌گیرد. برای تهیه ماسک مو با پوست مو باید پوست موز را کاملا میکس کنید و برای چند دقیقه روی موها قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: بهترین نوشیدنی‌ها برای فرار از اثرات مضر آلودگی هوا

    ۵- سفید کردن دندان‌ها با پوست مو

    یکی دیگر از خواص اعجاب انگیز پوست موز سفید کردن دندان‌ها است. مطالعات نشان می‌دهد که پوست موز خاصیت آنتی باکتریال دارد و از بروز بیماری‌های لثه و دندان محافظت می‌کند. ماساژ پوست موز روی دندان موجب سلامت دندان و لثه می‌شود و می‌تواند به روشن شدن رنگ دندان‌ها نیز کمک کند. برای این کار باید هر روز به مدت یک هفته پوست موز تازه را روی دندان‌ها بکشید.

    ۶- درمان مشکلات پوستی با پوست موز

    اگر پوست شما دچار التهاب شده و یا به دلیل آفتاب سوختگی و نیش حشرات احساس سوزش روی پوست دارید، می‌توانید از پوست موز برای تسکین استفاده کنید. پوست موز ضد التهاب و ضد باکتری است و به کاهش تورم و سوزش پوست کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: میوه‌‌های معجزه‌آسا برای دیابتی‌ها کدامند؟!

    ۷- کاربرد پوست موز در تمیز کردن

    یک خاصیت عجیب پوست موز قدرت تمیز کنندگی آن است. کشیدن پوست موز روی کفش چرمی و ظروف و زیورآلات نقره موجب تمیز شدن آن‌ها می‌شود. برای این کار باید مقداری پوست موز را بردارید و به آرامی روی کیف یا نقره جات بکشید تا تمیز و درخشان شوند.

    کاربرد پوست موز در تمیز کردن کفش

    ۸- کاربرد پوست موز در باغبانی

    اگر هنوز نمی‌دانید که پوست موز چه کاربردهایی دارد، باید بگوییم که پوست موز یک کود فوق‌العاده برای رشد گیاهان است. برای این کار باید موز را خرد کنید و در خاک بریزید و به عنوان کود از آن استفاده کنید. در باغبانی از پوست موز به عنوان غذای کرم‌ها و همچنین برای جذب پروانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

    بیشتر بخوانید: غذاهای مفیدی که در هوای آلوده باید بخورید!

    ۹- خواص پوست موز برای کاهش وزن

    پوست موز مقدار فیبر زیادی دارد و سرشار ویتامین A و لوتئین است. مصرف پوست موز موجب احساس سیری و جلوگیری از پرخوری می‌شود. برای استفاده از پوست موز به منظور لاغری باید پوست موز را همراه با موز میکس کنید و به صورت اسموتی مصرف کنید.

    ۱۰- خواص پوست موز برای از بین بردن جوش

    استفاده از ماسک پوست موز می‌تواند به از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و سر سفید کمک زیادی کنید. برای این کار باید پوست موز را برای ۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و بعد صورت خود را بشویید. پوست موز یک ضد جوش طبیعی است که به کاهش التهاب کمک می‌کند و موجب کم رنگ شدن جای جوش نیز می‌شود.

    بیشتر بخوانید: آیا مصرف ترشی باعث چاقی می‌شود؟

    ۱۱- کاربرد پوست موز برای تسکین درد

    پوست موز خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش درد کمک می‌کند. ماساژ پوست موز روی ناحیه درد می‌تواند به کاهش درد کمک زیادی کند. در طب سنتی از ترکیب روغن نباتی با پوست موز برای تسکین انواع دردهای عضلانی استفاده می‌شود. برای کاهش سردرد می‌توانید مقداری از پوست موز را در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس آن را روی پیشانی و پشت گردن ماساژ دهید.

    کاربرد پوست موز برای تسکین درد

    ۱۲- کاربرد جوشانده پوست موز برای رفع بی‌خوابی

    یکی دیگر از کاربردهای جالب پوست موز، تسکین بی‌خوابی است. موز سرشار از منیزیم و پتاسیم است و از همین رو به یک خواب راحت و آسوده کمک می‌کند. مصرف دمنوش موز در شب موجب می‌شود تا خواب راحت‌تری را تجربه کنید. برای تهیه دمنوش پوست موز باید پوست موز را بشویید و آن را در آب بریزید. بعد از ۲ ساعت پوست موز را آبکش کنید و آن را در فر یا زیر نور آفتاب خشک کنید. در نهایت پوست موز خشک شده را خرد کنید و آن را با آب دم کنید. این دمنوش آرام بخش به شدن برای تجربه خوابی آسوده مفید است.

    بیشتر بخوانید: خوردن ترشی در دوران بارداری | فواید و خطرات آن

    ۱۳- خواص پوست موز برای چین و چروک پوست

    اگر به دنبال راهی ساده برای کاهش چین و چروک‌های پوستی هستید، بهتر است از پوست موز استفاده کنید. پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و از همین رو به درمان چروک‌های پوستی کمک می‌کند. برای اثربخشی بهتر پیشنهاد می‌شود در هفته ۳ بار از پوست موز به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

    ۱۴- کاربرد پوست موز برای اعصاب

    جالب است بدانید که مصرف پوست موز به صورت یک ماه می‌تواند تاثیرات مثبتی بر اعصاب بگذارد. مصرف موز و همچنین پوست آن به کاهش نگرانی و درگیری فکری کمک می‌کند و موجب احساس آرامش در فرد می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای تمدد اعصاب هر روز از اسموتی موز با پوست استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: تشخیص ویتامین میوه‌ها از رنگ آن‌ها

    ۱۵- کاربرد پوست موز برای ترد شدن گوشت

    یکی دیگر از کاربردهای پوست موز ترد کردن گوشت است. برای این که پوست شما در زمان پخت ترد و مرطوب نگه داشته شود، می‌توانید از مقداری پوست موز استفاده کنید. پوست موز مانع بخار شدن رطوبت گوشت می‌شود و آن را ترد و آبدار می‌کند.

    کاربرد پوست موز برای ترد شدن گوشت

    ۱۶- کاربرد پوست موز به عنوان خوراک دام

    پوست موز یکی از بهترین مکمل‌های خوراکی برای دام است و به تامین بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوانات کم می‌کند. معمولا از پوست موز به عنوان خوراک بز، میمون، طیور، ماهی و سایر حیوانات استفاده می‌شود.

    بیشتر بخوانید: بهترین و بدترین زمان خوردن آب انار

    ۱۷- کاربرد پوست موز برای تصفیه آب

    جالب است بدانید که می‌توان از پوست موز برای تصفیه آب استفاده کرد. مطالعات نشان می‌دهد که پوست موز می‌تواند سرب و مس موجود در آب رودخانه را حذف کند و از همین رو یک ماده کم هزینه برای تصفیه کردن آب محسوب می‌شود.

    ۱۸- خواص پوست موز برای لک صورت

    ماساژ پوست موز روی صورت می‌تواند به کمرنگ شدن لکه‌های پوستی و همچنین یکدست شدن رنگ پوست شما کمک کند. برای این کار بهتر است در هفته چند بار از ماسک پوست موز استفاده و اثرات فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

    بیشتر بخوانید: انواع میوه و سبزیجات ضد پیری و اکسیر جوانی

    طرز استفاده از پوست موز برای صورت

    پوست موز فواید زیادی برای پوست صورت دارد و می‌تواند به عنوان یک ماسک موثر برای تقویت پوست استفاده شود. برای استفاده از پوست موز برای صورت باید از پوست تازه استفاده کنید و بلافاصله بعد از جدا کردن میوه آن را به پوست بمالید. به هیچ عنوان پوست موز را در یخچال نگذارید و بعد از آن برای پوست استفاده نکنید.

    طرز استفاده از پوست موز برای صورت

    آیا پوست موز قابل خوردن است؟

    آیا می‌توان پوست موز را خورد؟ آیا چیزی در مورد معجزه خوردن پوست موز برای سلامتی شنیده‌اید؟ بهتر است بدانید که پوست موز سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است و از همین رو خوردن پوست موز می‌تواند انتخاب خوبی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. هر چند مصرف پوست موز چندان رایج نیست، اما شما خوردن آن نه تنها مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیار مفید است. پوست موز سرشار از فیبر است و بسیار سیر کننده است.

    برای مصرف پوست موز بهتر است از موز کاملا رسیده و شیرین استفاده کنید. معمولا پوست موزهای رسیده کاملا سالم است و روی آن‌ها چندین خال سیاه وجود دارد. برای مصرف پوست موز باید آن را به خوبی بشویید و سپس آن را همراه به صورت کامل در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. مصرف پوست موز همراه با میوه موز موجب می‌شود تا بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود. یک روش دیگر برای مصرف پوست موز این است که آن را همراه با موز به مدتی کوتاه سرخ کنید و بعد میل کنید.

    بیشتر بخوانید: مضرات مصرف افراطی خرمالو

    سخن نهایی

    در این مقاله از مجله دانستنی اکالا به شما گفتیم که پوست موز چه کاربردهایی دارد و چطور مصرف می‌شود. از آنجایی که پوست موز سرشار از خاصیت است و کاربردهای زیادی در باغبانی و حتی تمیز کردن اجسام دارد، بهتر است از این به بعد پوست این میوه خوشمزه را دور نریزید و از آن استفاده کنید. میکس کردن موز با پوست برای تهیه اسموتی یکی از ساده‌ترین روش‌های مصرف پوست موز است که پیشنهاد می‌شود حتما امتحان کنید.

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در مورد کاربردهای پوست موز پاسخ داده‌ایم.

    پوست موز خشک شده برای چی خوبه؟

    پوست موز هم برای تهیه دمنوش و ماسک صورت و مو مناسب است و هم می‌توانید از آن به عنوان کود استفاده کنید.

    پوست موز چه کاربردهایی دارد؟

    اگر هنوز با خودتان فکر می‌کنید که پوست موز چه کاربردهایی دارد، باید بدانید که پوست موز برای درمان مشکلات پوستی، آبرسانی و ترمیم موها، تقویت گیاهان و رفع بی‌خوابی و درمان چین و چروک‌های پوستی بسیار مفید است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.