آشپزینوشیدنی

۲ طرز تهیه پیناکولادا خوشمزه به روشی ساده

پیناکولادا در واقع یک کوکتل پورتوریکویی است. پیناکولادا یک نوشیدنی معروف و شناخته شده استوایی است که ریشه در کشور پورتوریکو دارد. این نوشیدنی استوایی سال ۱۹۵۰ اختراع شده است و معنی تحت الفظی آن “آناناس صاف” است. حقیقت این است که این اسم بسیار مناسب است. زیرا میوه اصلی این نوشیدنی آناناس است. مواد اولیه پیناکولادا میوه است و در آن از هیچ لبنیاتی استفاده نشده است. پس یک انتخاب عالی برای افراد وگان خواهد بود.

پیشنهاد اکالا به شما این است که از روزهای گرم تابستانی استفاده کنید و تجربه جدیدی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید. پیناکولادا یک تجربه بی‌نظیر و جدید است. در این مقاله از بلاگ اکالا با ما همراه باشید تا طرز تهیه این نوشیدنی خنک تابستانه را به شما آموزش دهیم.

احتمالا با شنیدن اسم پیناکولادا با خود فکر کرده‌اید مواد اولیه و طرز تهیه پیچیده‌ای خواهد داشت. خبر خوب ما به شما این است که این نوشیدنی بسیار ساده و راحت است. در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک نوشیدنی خنک و تابستانه درست کنید و در کنار خانواده و دوستانتان میل کنید.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی پیناکولادا برای سه نفر:
آناناس تازه خرد شده۲ پیمانه
شیر نارگیل غلیظ و خامه‌ای۱ پیمانه
شکر۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
آناناس قاچ شده۳ تا ۴ قاچ
یخ ۴ تا ۶ حبه

 

نکات لازم در خصوص مواد اولیه نوشیدنی پیناکولادا:

اول) اگر دوست دارید تجربه بهتری از این نوشیدنی داشته باشید بهتر است از استفاده از میوه¬های یخ زده و مانده بپرهیزید. بهتر است از میوه تازه استفاده کنید تا نوشیدنی حس تازگی داشته باشد.

ولی در صورتی که به آناناس تازه دسترسی ندارید می‌توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید. فقط حواستان باشد که کمپوت آناناس شیرینی زیادی دارد و شما برای متعادل کردن این شیرینی می‌توانید پیمانه کمتری از شکر را استفاده کنید. یا اگر در کل شیرینی زیاد دوست ندارید توصیه می‌کنیم شکر نریزید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هندوانه و انگور 

    پیناکولادا

    دوم) به جای شیر نارگیل می‌توانید از کرم نارگیل استفاده کنید. کرم نارگیل بافت خامه‌ای دارد و در غلظت نوشیدنی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. توجه کنید که کرم نارگیل شیرینی بیشتری دارد و در صورت دلخواه می‌توانید از پیمانه شکرتان کم کنید تا به مزه دلخواهتان برسید.

    سوم) حتی می‌توانید از خامه معمولی هم استفاده کنید. البته اگر با لبنیات مشکلی ندارید و به لاکتوز حساس نیستید. نکته قابل توجه این است که خامه لبنی چربی بیشتری نسبت به شیر یا کرم نارگیل دارد پس لازم است که قبل از استفاده از آن برای نوشیدنی، کمی آن را با آب رقیق کنید.

    زمان آماده سازی و تهیه این نوشیدنی حدود ۲۰ دقیقه است. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام مراحل درست کردن پیناکولادا را به شما آموزش دهیم.

    طرز تهیه نوشیدنی پیناکولادا:

    مثل خیلی از غذاها و نوشیدنی‌های دیگر برای درست کردن پیناکولادا هم روش‌های متنوعی وجود دارد ولی ما آسان‌ترین روش ممکن را به شما آموزش می‌دهیم تا به راحتی بتوانید این نوشیدنی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

    مرحله اول: خرد کردن آناناس

    اول از هر کاری ۲ پیمانه آناناس خرد شده را درون مخلوط کن بریزید. برای تهیه این ۲ پیمانه حدودا نصف یک آناناس متوسط را نیاز دارید.

    بیشتر بخوانید: ۲ روش طرز تهیه کوکتل توت‌ فرنگی

    مرحله دوم: اضافه کردن شکر

    بعد از اینکه آناناس‌ها را در مخلوط کن ریختید، شکر را اضافه کنید. سپس مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید، میوه‌های خوشمزه شما کاملا پوره شوند. مخلوط کردن میوه‌ها باید تا جایی ادامه داشته باشد که که دیگر تکه‌های آناناس پیدا نباشد.

    مرحله سوم: اضافه کردن شیر نارگیل

    سپس شیر نارگیل غلیظ را اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید به جای شیر نارگیل از کره نارگیل هم استفاده کنید. اما توصیه ما به شما این است که مواد خود را با کمی آب یا شیر نارگیل رقیق کنید. غلظت زیادی باعث می‌شود نوشیدن آن سخت شود.

    مرحله چهارم: مخلوط کردن مواد

    حالا حبه‌های یخ را به پوره آناناس و شیر نارگیل خود اضافه کنید و دوباره با دستگاه مخلوط کن حسابی مواد را مخلوط کنید. در این مرحله باید مواد کاملا یکدست شود. همچنین باید ترکیب غلیظی داشته باشد.

    مرحله پنجم: تزئین نوشیدنی

    این مرحله صرفا برای زیبایی کار است! شما می‌توانید موقع سرو نوشیدنی آن را با تکه‌های آناناس تزیین کنید. زیبایی کار کاملا به خود شما مربوط است و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان میتوانید آن را تغییر دهید. تنها نکته قابل توجه این است که باید بلافاصله نوشیدنی را صرف کنید. زیرا در صورتی که این نوشیدنی بماند بسیار بدمزه و نامطبوع می‌شود.

    طرز تهیه پیناکولادا

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس

    طرز تهیه اسموتی پیناکولادا:

    یکی دیگر از روش‌های خوشمزه و خلاقانه برای درست کردن پیناکولادا، درست کردن اسموتی این نوشیدنی است. برای درست کردن این اسموتی تابستانه و خنک شما به مواد زیر نیاز دارید:

    مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی پیناکولادا:
    شیر نارگیل۱ لیوان
    موز خرد شدهنصف لیوان
    آناناس۱ فنجان
    عسل ۱ قاشق
    یخبه مقدار کافی

    روش تهیه اسموتی پیناکولادا از این قرار است. در مرحله اول شما باید تمام موادی که بالا برای شما لیست کردیم را در مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید. به همین سادگی. بعد از آن می‌توانید نوشیدنی لذیذتان را در لیوان مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید.

    اگر دوست دارید اسموتی شما غلیظ‌تر باشد، می‌توانید از آناناس یخ زده استفاده کنید. در این حالت باید یخ را از مواد اولیه خود حذف کنید. ناگفته نماند که این کار باعث می‌شود اسموتی شما خوشمزه‌تر شود و بافت هیجان‌انگیزی به خود بگیرد!

    در این مقاله بسیار تاکید کردیم که این نوشیدنی خوشمزه است و به راحتی هم درست می‌شود. این دو حقیقت دارند. ولی نکته دیگری که دوست داریم به شما تاکید کنیم این است که این نوشیدنی پورتوریکویی خاصیت زیادی هم دارد. برای باور کردن این حقیقت تنها کافی است نیم نگاهی به مواد اولیه پیناکولادا بیاندازید. شگفت انگیز است، نه؟

    برای مشاهده دستورات آشپزی بیشتر به بلاگ ما مراجعه کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.