آشپزینوشیدنی

۳ طرز تهیه موهیتو سریع و ساده؛ خنک و خوشمزه

موهیتو یک نوشیدنی پرطرف‌دار تابستانی در جهان است که ترکیبی از طعم‌شیرین، لیمو ترش و نعنا است، موهیتو در گرمای کوبا پا به عرصه نوشیدنی‌ها گذاشته و امروزه یکی از بهترین نوشیدنی‌های تابستانی برای رفع عطش و خنک کردن بدن است.

  • موهیتو در انواع مختلفی سرو می‌شود.
  • ریشه‌ی این نوشیدنی خنک و جذاب به کوبا بر‌ می‌گردد.
  • نوشیدنی موهیتو به صورت کلی از ترکیب نوشیدنی گازدار (سودا) با میوه یا اسانس‌های مختلف تهیه می‌شود.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا (اکالا بلاگ) با آموزش ۳ مدل موهیتو بسیار خوشمزه و جذاب در کنارتان خواهیم بود. پس به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله نیز همراهمان باشید تا با شروع تابستان از نوشیدن این موهیتوهای دلبر لذت ببرید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    موهیتو نعنا

    موهیتو نعنا یکی از محبوب ترین انواع موهیتو است که دارای خواص فراوانی است. موهیتو به دلیل داشتن آب لیمو به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین ث است که با تحریک سلول های بدن در ساخت و تولید گلبول های سفید نقش دارد و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. هیچ ترکیبی بهتر از مخلوط نعنا و آب لیمو برای از بین بردن بوی بد دهان وجود ندارد. ماهیت خنک کننده و آنتی باکتریال این نوشیدنی باعث می شود تا دهان شما بوی مطبوعی بدهد.

    طرز تهیه موهیتو، موهیتوی نعناع

    مواد لازم برای تهیه موهیتو نعنا
    برگ نعنا۱۵ عدد
    شربت شکر۲ قاشق غذا خوری
    لیمو ترش۵ حلقه لیمو ترش تازه
    آب گازداربه مقدار لازم (۱ لیوان بزرگ)
    یخبه میزان کافی

    طرز تهیه موهیتو نعنا

    طی ۳ مرحله ساده می‌توانید یک موهیتو نعنا خوشمزه را آماده کنید.

    مرحله اول | تهیه شربت شکر

    در اولین مرحله برای درست کردن شربت شکر ابتدا قابلمه ای را روی شعله قرار می دهیم سپس ۲ لیوان آب ولرم به همراه ۱ پیمانه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. زمانی که مخلوط شکر و آب به جوش آمد و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می گذاریم.

    مرحله دوم | ترکیب برگ نعنا و لیموترش تازه

    توجه داشته باشید برای داشتن یک نوشیدنی با کیفیت و خوشمزه استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب کمک بزرگی به شما می‌کند.
    برگ نعنا تازه شسته شده و اسلایس‌های لیمو را در این موحله به کمک مخلوط‌‌کن، میکسرو یا گوشت‌کوب برقی به صورت پوره درآورید.
    (لیمو در مجاورت با هوا تلخ می شود پسحتما در زمان سرو لیمو را برش زنید.)

    برای تهیه موهیتو میتوانید از لیمو شیرازی (لیمو سبز رنگ) هم استفاده کنید اما لیمو سنگی (لیمو زرد رنگ) گوشت بیشتری دارند و آبدار ترند. برگ های نعنا را هم از شاخه جدا کنید و تمیز بشورید.

    مرحله سوم | ترکیب مواد موهیتو

    مخلوط نعنا و حلقه های لیمو را درون لیوان سرو می ریزیم و به آن ۲ قاشق غذاخوری شربت شکر و آب گازدار اضافه می‌کنیم و در آخر مقداری یخ به موهیتو می‌افزاییم.

    شما می‌توانید از مقداری عسل طبیعی برای شیرین‌کردن موهیتو کمک بگیرید. به همین راحتی و با طی کردن سه مرحله بسیار ساده و راحت نوشیدنی موهیتو خوش عطر و طعم شما آماده سرو است.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه اسموتی گیلاس

    موهیتو هندوانه و نعنا

    هندوانه یکی از پرطرفدارترین میوه‌های تابستانی است که در رفع عطش در روزهای گرم تابستان به بدن کمک‌ می‌کند. شما با نوشیدن موهیتو هندوانه و نعنا، تجربه چشیدن طعمی کاملا متفاوت و خوشمزه را خواهید داشت.

    نوشیدن موهیتو هندوانه در روزهای گرم فصل تابستان می تواند بسیار لذت بخش و مفید نیز باشد. هندوانه یک آنتی اکسیدان است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و هم چنین کاهش فشار خون می شود. این میوه دارای کالری و چربی کم و مقدار زیادی آب است.

    طرز تهیه موهیتو با هندوانه

    مواد لازم برای تهیه موهیتو هندوانه و نعنا
    هندوانه بدون هسته۲ فنجان
    برگ نعنا تازه۱۰ عدد
    لیمو ترش۶ حلقه لیمو ترش تازه
    آب گازداربه میزان کافی (۱ لیوان بزرگ)
    یخ به میزان کافی

     

    طرز تهیه موهیتو هندوانه و نعنا

    طی ۳ مرحله ساده می‌توانید یک موهیتو هندوانه خوشمزه را آماده کنید.

    مرحله اول | جدا کردن هسته هندوانه

    در اولین مرحله هندوانه را برش زنید، هسته‌ها آن را با کمک چاقو خارج کنید و هندوانه را برای ۱۰-۲۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا میوه حالت نیمه یخ‌زده و منجمد به خود گیرد. (اگر زمان کافی برای اجرای این مرحله را ندارید از هندوانه خنک درون یخچال کمک بگیرید و در انتها چند تکه یخ به نوشیدنی بیافزاید.)

    ابتدا قسمتی از هندوانه را برش زده و تکه های هندوانه بدون هسته را داخل مخلوط کن ریخته و حلقه های لیمو به همراه برگ نعنا های تازه را به آن می افزاییم و مخلوط می کنیم تا مخلوطی یکدست و نرمی حاصل شود. چون خود هندوانه شیرین است نیازی به افزودن شکر نیست.

    مرحله دوم | ترکیب هندوانه و لیمو و نعنا

    در دومین مرحله تکه‌های هندوانه نیمه یخی را با حلقه های لیمو به همراه برگ نعنا های تازه درون مخلوط کن یا میکسر بریزید و همه مواد را با هم ترکیب کنید تا محتوای یک‌دست و نرمی حاصل شود.

    توجه داشته باشید در این موهیتو ما از قند طبیعی میوه استفاده می‌کنیم چون خود هندوانه شیرین است نیازی به افزودن شکر نیست.

    مرحله سوم | اضافه کردن آب‌گاز دار

    مخلوط هندوانه را درون لیوانی ریخته و آب گازدار را به آن می افزاییم سپس تکه های یخ به همراه چند برگ نعنا را برای تزئین به آن اضافه می کنیم. و به این ترتیب موهیتو هندوانه خنک و خوشمزه ما آماده است.

    نوشیدنی های دیگر هم امتحان کنید: طرز تهیه “شربت زردآلو”

    موهیتو توت فرنگی و نعنا

    موهیتو توت فرنگی و نعنا یکی از پرطرفدارترین انواع موهیتو است. وجود توت فرنگی در این موهیتو آن را به یکی از نوشیدنی‌های مفید تبدیل کرده است. توت فرنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنل برای سلامت و محافظت از قلب مفید است.

    هم چنین توت فرنگی منبع فوق العاده ای از ویتامین ث و فیبر است که هر دوی آن ها برای محافظت در برابر سرطان‌های مری و کولون مفید هستند.

    طرز تهیه موهیتو با توت فرنگی

    مواد لازم موهیتو توت فرنگی و نعنا
    توت فرنگی تازه۲۰۰ گرم
    برگ نعنا۱۰ عدد
    لیمو ترش۵ حلقه
    شربت شکر۳ قاشق غذا خوری
    آب گازدار به میزان کافی (۱ لیوان بزرگ)
    یخبه میزان کافی

    طرز تهیه موهیتو توت فرنگی و نعنا

    طی ۳ مرحله ساده می‌توانید یک موهیتو نعنا خوشمزه را آماده کنید.

    مرحله اول | تهیه شربت شکر

    در اولین مرحله برای درست کردن شربت شکر ابتدا قابلمه ای را روی شعله قرار می دهیم سپس ۲ لیوان آب ولرم به همراه ۱ پیمانه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا یکدست شود. زمانی که مخلوط شکر و آب به جوش آمد و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می‌گذاریم.

    اگر زمان کافی ندارید و یا استفاده از قند و شکر در رژیم غذایی شما جای ندارد برای شیرین کردن نوشیدنیتان از مقداری عسل کمک بگیرید.

    مرحله دوم | ترکیب کردن توت‌فرنگی و لیمو

    توت فرنگی ها را به خوبی شسته و با قاشق له می کنیم. می توانید برای له کردن توت فرنگی ها آن ها را درون مخلوط کن نیز بریزید و برگ نعناع های تازه به همراه حلقه های لیمو را به آن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کرده و اجازه می دهیم تا مخلوط یکدستی حاصل شود.

    مرحله سوم | اضافه کردن آب گازدار به موهیتو توت فرنگی

    در قدم آخر، مواد پوره شده را در یک لیوان بریزید و به آن کمی یخ اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که یخ‌ها کمی آب شدند، به لیوان آب لیمو ترش تازه، سودا (آب گازدار) و مقداری دیگر یخ اضافه کنید.

    برای مشاهده دستور کامل موهیتو توت فرنگی به محتوای آن مراجعه کنید.

    نکات مهم در طرز تهیه انواع موهیتو

    • شما می‌توانید با نعنا خشک هم موهیتو درست کنید اما اگر می‌خواهید یک موهیتوی خوش عطر و طعم، به روش کافی شاپی داشته باشید، از برگ نعنا تازه استفاده کنید.
    • موهیتو را با عرق نعنا هم می‌توان تهیه کرد. برای درست کردن موهیتو با عرق نعنا ابتدا، آب، شکر، عرق نعنا و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند،تکه های یخ را اضافه کنید. موهیتو را با برگ نعنا و برش‌های لیمو، تزیین و آن را سرو کنید. می‌توانید مواد را به مدت ۲ دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن سرو کنید.
    • موهیتو انواع طعم های مختلف مانند موهیتو موز، موهیتو خیار،موهیتو انبه، موهیتو هلو و … دارد که می‌توانید هر کدام از این طعم های بی نظیر را در منزل تهیه کرده و از میل کردن آن لذت ببرید.

    این بود طرز تهیه موهیتوهای جذاب! برای طرز تهیه شربت تابستانی اینجا کلیک کنید.

    سوالات متداول در طرز تهیه موهیتو

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه موهیتو همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    میزان کالری موهیتو چقدر است؟

    میزان انرژی در ۱۰۰ گرم موهیتو نعناع: ۲۳۱ کالری است.

    چرا موهیتو تلخ میشود؟

    اگر در طرز تهیه موهیتو لیمو با پوست میکس شود باعث تلخ شدن موهیتو می‌شود و همچنین دقت کنید که موهیتو باید تازه سرو شود زیرا ماندگاری طولانی موهیتو هم باعث تلخ شدن آن می‌شود.

    میشه به جای آب گاز دار از نوشابه اسپرایت در موهیتو استفاده کرد ؟

    بله در طرز تهیه موهیتو به جای آب گازدار یا همان سودا از اسپرایت هم می توانید استفاده کنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.