برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (جمعه ۱۷ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در هفدهمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- غوره مسما گیلانی

اگر به گیلان سفر کرده و غذاهای گیلانی را امتحان کرده باشید، حتما در منو رستوران‌های محلی اسم غوره مسما را شنیده‌اید. غوره مسما یکی از خورشت‌های خوشمزه گیلانی است که ماده‌ی اصلی طعم دهنده‌ی آن غوره است.

غذایی ترش مزه که باب میل بسیاری از افراد است. اگر طعم غوره را دوست دارید، این خورشت پیشنهاد بی‌نظیر و لذیذی برای شام امشب شماست.

مراحل تهیه غوره مسما گیلانی

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه غوره مسما گیلانی

    مراحل تهیه غوره مسما گیلانی به شرح زیر است:

    1. ابتدا در ماهیتابه کمی روغن ریخته و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا مرغ‌ها تغییر رنگ دهند.
    2. در ظرف دیگری پیازهایی که خلالی و یکدست خرد کرده‌اید را با کمی زردچوبه و نمک تفت دهید.
    3. بعد از اینکه مرغ‌ها کمی تغییر رنگ دادند، آن‌ها را از روی شعله برداشته و در قابلمه یا گمج ریخته و کمی آب جوش و زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید کمی مرغ‌ها بجوشند و مقداری از آب تبخیر شود. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند.
    4. حال غوره‌ها را پاک کنید، بشویید و آن را در آبکش بریزید تا آب آن کشیده شود. سپس در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و لذیذ گیلانی روی لینک طرز تهیه غوره مسما کلیک کنید.

    ۲- عدس پلو با گوشت و کشمش

    عدس پلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر داشتن طعم خوب، به دلیل وجود عدس ارزش غذایی بالایی نیز دارد و همین امر آن را به یک غذای بسیار مقوی و سالم تبدیل کرده است.

    اما از آن‌ جایی که برنج و عدس طبع سردی دارند، معمولا در کنار این غذا از خرما یا کشمش پلویی که هر دو طبع گرمی دارند، استفاده می‌شود تا طبع عدس پلو برای بدن مناسب باشد.

    طرز تهیه عدس پلو

    مراحل تهیه عدس پلو

    مراحل تهیه عدس پلو به شرح زیر است:

    1. عدس را از شب قبل خیس می‌کنیم و برنج را نیز از یکی دو ساعت قبل از پخت (بعد از شستن) با مقداری نمک خیس می‌کنیم.
    2. کشمش‌ها را نیز هنگام شروع کار خیس می‌کنیم.
    3. عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آن را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. همراه با یک قاشق چای خوری نمک، اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند.
    4. بعد از حدود نیم ساعت میزان پخت آن را چک کنید؛‌‌ دقت کنید که اصلا عدس نباید تا حدی بپزد که له شود. بعد از ینکه عدس پخت، آن را آبکش می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای مقوی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه عدس پلو کلیک کنید.

    ۳- نودل کیمچی 

    نودل کیمچی یک غذای آسیایی محبوب و لذیذ است که از تاریخ طولانی در کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن مصرف می‌شود. این نوع نودل به دلیل ترکیبی منحصر به فرد از عناصر و مواد خام، طعم خوشایند و خواص بسیار برای سلامتی جذابیت منحصر به فردی به عنوان یک غذای سبک برای وعده شام دارد.

    نودل کیمچی

    مراحل تهیه نودل کیمچی

    مراحل تهیه نودل کیمچی به شرح زیر است:

    1. نودل کیمچی در سوپرمارکت‌ها و همچنین در فروشگاه اکالا قابل دسترس است. برای شروع، نودل را انتخاب کنید.
    2. نودل را در آب جوش بریزید و به مدت ۵-۷ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود بپزید.
    3. در موقع پخت، به نودل کمی روغن، سس سویا و پودر کیمچی را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای بین المللی جذاب روی لینک طرز تهیه نودل کیمچی کلیک کنید.

    ۴- دو پیازه آلو شیرازی

    دو پیازه آلو یکی از غذاهای کم هزینه و سنتی شیراز است که بسیار راحت و سریع آماده و اغلب در وعده شام سرو می‌شود. همانطور که از نام این غذا مشخص است ترکیب اصلی دو پیازه آلو، پیاز و آلو (سیب زمینی) است.

    طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی

    مراحل تهیه دو پیازه آلو

    مراحل تهیه دو پیازه آلو به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌ سازی سیب زمینی‌ها روید، سیب زمینی‌هایتان را به خوبی بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. سیب زمینی را به صورت مکعبی با ابعاد یکسان خرد کنید.
    2. حال سیب زمینی‌های خرد شده را با کمی نمک و زردچوبه و مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید. (آب درون قابلمه باید روی سیب‌زمینی‌ها باشد)
    3. درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت با شعله کم قرار دهید. با توجه به جنس ظرف و ابعاد سیب زمینی‌هایتان بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا سیب زمینی‌های شما به خوبی پخته شوند. (توجه داشته باشید که در این مرحله سیب زمینی‌ها نباید له شوند و شکل ظاهری خود را از دست دهند پس در افزودن آب به آن دقت کنید.)
    4. سپس به سراغ آماده سازی پیازها روید. پیازها را بشویید و پوست بگیرید، آن‌ها را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید. 
    5. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی آن‌ها را تفت دهید تا بوی خامیشان گرفته و طلایی رنگ شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی کلیک کنید.

    ۵- سالاد فرانسوی

    سالاد غذایی بسیار ساده و راحت است که اغلب از ترکیب کمی سبزیجات با مواد خوشمزه‌ی دیگر تهیه می‌شود و پیشنهاد مناسب و سبکی برای وعده شام است. در این بخش سالاد پیشنهادی اکالا به شما، سالاد فرانسوی است‌.

    سالاد فرانسوی به شکل‌های مختلفی درست می‌شود و هر کس می‌تواند بنا به ذائقه‌ی خود مواد به کار رفته در سالاد نظیر لوبیا، تن ماهی، کلم بروکلی، کاهو و… را تغییر دهد و به صورت رژیمی با سس کم چرب و یا پر چرب سرو کند.

    مراحل تهیه سالاد فرانسوی

    مراحل تهیه سالاد فرانسوی

    مراحل تهیه سالاد فرانسوی به شرح زیر است:

    1. لوبیا سفید را از شب قبل در آب بخیسانید و آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس لوبیا سفید را با چند لیوان آب روی شعله بگذارید تا کاملا بپزد و بافت آن نرم شود. بعد از اینکه لوبیا پخت آن را در آبکش بریزید و کناری بگذارید.
    2. حال لوبیا سبز را بشویید، خرد کنید و در آب بریزید تا بخار پز شود. می‌توانید لوبیا سبز را به قطعات بزرگ و کوچک خرد کنید، این بستگی به سلیقه شما دارد. بعد از پخت لوبیا سبز آن را آبکش کرده و بگذارید خنک شود.
    3. سیب زمینی را بگذارید بپزد و بعد از پختن پوست آن را بگیرید، نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید تا بعد از خنک شدن به سالاد اضافه کنید.
    4. تخم مرغ را هم مانند بقیه مواد آب پز کنید و پوست آن را بگیرید و چهار تکه کنید. 
    5. بعد از آب پز کردن مواد سالاد فرانسوی، نوبت به خرد کردن سبزیجات سالاد می‌رسد. در این مرحله کاهو را تمیز بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. سپس کاهو را یکدست خرد کرده و داخل ظرف مورد نظر خود بریزید.

    برای ادامه رسپی این سالاد خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه سالاد فرانسوی کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.