برنامه غذایی

امشب شام چی درست کنم؟ (جمعه ۲۴ فروردین)

امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در بیست و چهارمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- لوبیا پلو مجلسی

لوبیا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که از مهم‌ترین مواد اصلی آن می‌توان به لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده یا خورشتی، رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات اشاره کرد.

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نیز طرفداران زیادی دارد اما می‌شود آن را با گوشت خورشتی، گوشت مرغ و حتی بدون گوشت نیز تهیه کرد. بنا به نوع ذائقه و طبع خود، می‌توان هر یک از این گزینه‌های پیش رو را انتخاب کرد.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای

    مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب بخیسانید و به سراغ مرحله بعد روید.
    2. در دومین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز و سیر روید. پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک میکسر یا خردکن به شکل پوره تبدیل کنید. می‌توانید آن‌ها را با کمک رنده یا چاقو به صورت ریزی خرد کنید.
    3. حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازها و سیر پوره شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.
    4. اکنون به سراغ گوجه‌ فرنگی روید. گوجه‌ فرنگی را بشویید و کلاهک سبز آن را جدا سازید. حال با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن را به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعدی روید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و لذیذ را روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو کلیک کنید.

    ۲- شوید پلو با تن ماهی

    شوید پلو با ماهی همیشه جز غذاهای پرطرفدار ایرانی بوده است. این غذا یکی از غذاهای معروف عید و شروع سال تحویل است. بنابراین طبیعی است که این غذا برای ما یادآور روزهای خوب و زیبایی باشد.

    ولی واقعیت این است که اگر بخواهید کاملا ارگانیک و طبیعی این غذا را درست کنید، با دردسرهای زیادی روبه‌رو خواهید شد. در این نقطه از زندگی است که خدا را بابت وجود کنسروهای آماده شکر می‌کنید! کنسرو آماده تن ماهی به همراه شوید پلو یک وعده خوشمزه رقم خواهد زد.

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی

    مراحل تهیه شوید پلو با تن ماهی به شرح زیر است:

    1. در مرحله ابتدایی از پخت شوید پلو با تن ماهی، درون یک کاسه با اندازه مناسب، برنج را بریزید و به خوبی شست‌وشو دهید. بعد از اتمام شست و شوی برنج، کاسه را تا نصفه پر از آب کنید و در ادامه یک قاشق چای‌ خوری نمک به برنج اضافه کنید. سپس اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد.
    2. به یاد داشته باشید که کنسروها حتما باید جوشانده شوند. کنسرو تن ماهی به صورت میانگین به ۲۰ دقیقه زمان برای جوشیدن نیاز دارد تا خیالتان از بابتش راحت شود.
    3. در مرحله سوم از درست کردن شوید پلو با تن ماهی، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. سپس ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و درون آن روغن بریزید.
    4. وقتی روغن داغ شد، پیازهای نگینی شده را درون ماهیتابه بریزید. پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند. حالا نوبت به اضافه کردن تن ماهی می رسد. آن را به پیازها اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا سرخ شود. 

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و همه پسند روی لینک طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی کلیک کنید.

    ۳- چیکن استراگانف

    چیکن استراگانف یکی از غذاهای خوشمزه روسیه است که با مرغ تهیه می‌شود و روش پخت آن به بیف استراگانف شباهت زیادی دارد. تنها تفاوت این دو غذا، این است که در بیف استراگانف به جای مرغ، از فیله گوساله استفاده می‌شود.

    استراگانف یک سرآشپز روسی بوده که برای اولین بار این غذا را طبخ کرده و به دلیل استفاده از گوشت مرغ به چیکن استراگانف معروف شده است. شما نیز می‌توانید این غذای متفاوت را به راحتی در خانه برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه چیکن استراگانف

    مراحل تهیه چیکن استراگانف

    مراحل تهیه چیکن استراگانف به شرح زیر است:

    1. سینه مرغ شسته شده را بدون استخوان کنید و با چاقو به صورت نواری و نازک برش دهید؛ اندازه و شکل برش دادن مرغ کاملا سلیقه‌ای است. مرغ‌های خرد شده را با فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر مخلوط کنید و روی آن را سلفون بکشید و یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار دهید.
    2. حال یک عدد پیاز را نگینی و ریز خرد کنید و داخل تابه با چند قاشق روغن تفت بدهید تا سبک و طلایی شود. سپس دو حبه سیر رنده شده را به پیازها اضافه کنید (اختیاری) و تفت بدهید تا کمی طلایی شوند.
    3. اکنون مرغ‌های خرد شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا کمی تغییر رنگ بدهد. سپس به مرغ نمک اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا مرغ‌ها کاملا بپزند.
    4. مرغ‌های پخته شده را از تابه خارج کنید و قارچ ورقه‌ای خرد شده را داخل تابه بریزید، حرارت را بالا ببرید تا رنگ قارچ‌ها سیاه نشود! کمی آبلیمو هم به قارچ‌ها اضافه کنید تا تغییر رنگ ندهند.

    برای ادامه رسپی این غذای بین المللی متفاوت و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه چیکن استراگانف کلیک کنید.

    ۴- سوسیس پنیری

    سوسیس پنیری یکی از محبوب‌ترین فست فودهاست که شما می‌توانید آن را به عنوان پیش غذا، میان وعده و به عنوان شام سرو کنید. درست کردن سوسیس پنیری بسیار ساده و طعم آن به شدت خوشمزه است. 

    نکات و فوت و فن‌های تهیه سوسیس پنیری

    مراحل تهیه سوسیس پنیری

    مراحل تهیه سوسیس پنیری به شرح زیر است:

    1. سوسیس‌ها را به صورت حلقه‌ای و یک اندازه خرد کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و سوسیس‌ها را برای چند دقیقه در روغن سرخ کنید.
    2. به خاطر داشته باشید که برای سرخ کردن سوسیس باید از حرارت زیاد استفاده کنید و آن‌ها را برای مدت زمان کوتاه سرخ کنید تا سفت نشوند. بعد از این که سوسیس‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید و در یک ظرف بریزید.
    3. پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. حالا آن را به صورت خلالی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازهای خرد شده را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شوند، سپس می‌توانید کمی زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید. چند دقیقه دیگر پیاز را با ادویه‌ها تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود. سپس شعله گاز را خاموش کنید.
    4. قالب یا ظرف مورد نظرتان را آماده کنید و کف آن را با کمی روغن چرب کنید. در ادامه سوسیس‌های سرخ شده را با پیازهای سرخ شده ترکیب کنید و در قالب بریزید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه سوسیس پنیری کلیک کنید.

    ۵- سالاد کینوا

    سالاد کینوا یک غذای بسیار مغذی است که علی‌رغم ساده بودن موادِ مورد نیاز برای تهیه آن، یک غذای مفید و سرشار از پروتئین به شمار می‌رود. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که کینوا چیست؟ کینوا (Quinoa)، خاویار گیاهی دانه‌های خوراکی است که بسیار سالم‌تر از غلاتی همچون گندم است.

    گیاه کینوا فواید بسیار زیادی دارد و به صورت دانه‌ای شکل است و پخت آن هم مانند غلات صورت می‌گیرد. کینوا در برنامه غذایی اغلب ما ایرانی‌ها چندان جایگاهی ندارد، اما با آگاهی از خواص بی‌نظیر آن، می‌توان از طرفداران پروپا قرص آن شد و با آن یک سالاد خوشمزه برای شام تهیه کرد.

    مراحل تهیه سالاد کینوا

    مراحل تهیه سالاد کینوا

    مراحل تهیه سالاد کینوا با سبزیجات به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ دانه‌های کینوا رفته و نصف پیمانه از این دانه‌ها را درون قابلمه می‌ریزیم و سپس یک پیمانه آب به آن اضافه می‌کنیم. (منظور از پیمانه ذکر شده همان پیمانه مخصوص شیرینی‌پزی است.)
    2. قابلمه را روی حرارت ملایم به میزان ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آب آن به طور کامل تمام شود. در ادامه پس از سپری شدن زمان ذکر شده، دانه‌های کینوای حجیم‌تری را شاهد هستیم. (باید توجه شود که این مرحله نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد زیرا خاصیت و طعم سالاد، تا حد زیادی به دقت و توجه در این مرحله بستگی دارد.)
    3. کاهو، گوجه گیلاسی، پیاز، هویج و کدو را به ابعاد دلخواه برش داده و در ظرفی جداگانه با هم مخلوط می‌کنیم. در فرم استاندارد سالاد کینوا، معمولا مواد را در اندازه‌های درشت برش می‌زنند.

    برای ادامه رسپی این غذای سبک و مقوی روی لینک طرز تهیه سالاد کینوا کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۳.۷/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.