آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با مرغ؛ خوشمزه و مجلسی

ته‌ چین آلو اسفناج یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفداری است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. این غذا ترکیبی از ته‌چین و خورشت آلواسفناج است. ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد و یک انتخاب بسیار عالی برای مهمانی‌ها و مجالستان است. شما این ته‌چین را متناسب با ذائقتان با گوشت مرغ یا گوشت قرمز می‌توانید طبخ کنید.

ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ساده‌ترین و آسان‌ترین طرز تهیه ته‌ چین آلو اسفناج با مرغ را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ته‌ چین آلو اسفناج با مرغ

مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۶۰-۹۰ دقیقه است.

مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این غذای لذیذ را طبخ کنید.

درجه سختی تهیه این غذا در دسته‌بندی متوسط قرار دارد.

مواد لازم جهت تهیه ته‌ چین آلو اسفناج با مرغ:
برنج۲ پیمانه
ماست چکیده۴ قاشق غذاخوری
اسفناج۳۰۰ گرم
فیله مرغ۲۰۰ گرم
سیر۱-۲ حبه
آلو خورشتی۱ پیمانه
برگ بو و زردچوبهبه مقدار لازم
محلول زعفرانبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
روغن مایعبه مقدار لازم

مرحله اول | آماده‌سازی آلو و برنج

در اولین مرحله برای تهیه این غذا به سراغ برنج روید. آن را تمیز کنید و با مقداری آب بخیسانید. شاخه چسبیده به آلوها را از آلو جدا کنید و آلوها را با مقداری آب سرد بشویید. حال آن‌ها درون کمی آب قرار دهید تا نرم شود. اگر تمایل دارید در این مرحله پس از خیساندن آلو‌ها می‌توانید هسته آن‌ها را جدا کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین گوشت مجلسی

    مرحله دوم | پختن مرغ

    در دومین مرحله به سراغ پختن فیله‌ مرغ هایتان روید. فیله‌ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. حال با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه مرغ‌ها را طعم‌دار کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و فیله‌های طعم‌دار شده را درون روغن کمی سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. حال برگ بو را به تابه اضافه کنید و کمی آب جوش به آن بیفزایید.

    درب تابه را ببندید و ۱۵-۲۰ دقیقه زمان دهید تا فیله‌ها به خوبی بپزند. پس از تبخیر شدن آب مرغ و پخته شدن آن‌ها را از تابه خارج کنید، برگ‌بوها را جدا کنید و دور بیندازید. منتظر بمانید تا فیله‌ها خنک شوند سپس با کمک دست یا چنگال فیله‌ها را ریش‌ریش کنید و به سراغ مرحله بعد روید.

    مراحل تهیه ته‌ چین آلو اسفناج با مرغ

    مرحله سوم | آماده‌سازی پیاز و سیر

    در سومین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید، آن را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازها را به آن بیفزایید. پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند. سپس سیر را پوست بگیرید و با کمک سیرله کن آن را پوره کنید و به محتوای درون تابه بیفزایید. حال سیر را کمی تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

    بیشتر بخوانید: از بین بردن بوی بد ته چین؛ ترفندهای کارساز

    مرحله چهارم | آماده‌سازی اسفناج

    در این مرحله به سراغ اسفناج‌ها روید. اسفناج‌ها را تمیز کنید و برگ و ساقه‌های ضخیم و زرد آن ها را جدا سازید. با مقداری آب به خوبی بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافیشان گرفته شود. حال اسفناج‌ها را با کمک چاقو خرد کنید.

    درون تابه دیگری بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. کمی که بگذرد آب اضافی آن‌ها خارج می‌شود و حجم اسفناج‌ها کم می‌شود. کمی روغن به آن‌ها بیفزایید و اندکی تفت دهید تا اسفناج‌ها سرخ شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین شوید باقالی با مرغ

    مرحله پنجم | ترکیب مواد آلو اسفناج

    در پنجمین مرحله آلوهای خیسانده شده را به اسفناج‌ها بیفزایید. کمی تفت دهید تا بوی خامی آن ها گرفته شود. حال مرغ ریش‌ریش شده و ترکیب پیاز و سیر داغ را به محتوای درون تابه بیفزایید و همه مواد را بهم زنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. ترکیب فوق را از روی حرارت برداشته و به سراغ مرحله بعد روید.

    بیشتر بخوانید: دلایل وا رفتن ته چین و روش‌های جلوگیری از آن

    ته چین آلو اسفناج خوشمزه و اصیل ایرانی

    مرحله ششم | ترکیب ماست و زرده تخم‌مرغ

    درون ظرف مناسبی مقداری ماست، محلول زعفران، فلفل سیاه، نمک و زرده‌های تخم مرغ را به خوبی بهم زنید تا ترکیبی صاف و یکدست حاصل شود.

    مرحله هفتم | جوشاندن برنج

    در این مرحله درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. مقداری نمک و روغن به آن بیفزایید و منتظر بمانید تا محتوای درون قابلمه شروع به جوشیدن کند. حال برنج‌های خیسانده شده را به محتوای درون قابلمه بیفزاید و ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا برنج‌ها حالت نیمه پختگی به خود گیرند.

    توجه داشته باشید که جنس و نوع برنج‌های مختلف با هم متفاوت است و ممکن است این زمان برای شما کمتر یا بیشتر باشد. دقت کنید که این برنج ها پس از ترکیب شدن با ترکیب مواد ته چین رطوبت آن‌ها را به خود می‌گیرند و نرم تر می شوند پس بهتر است که برنج را در این مرحله زیاد نجوشانید.
    پس از نیم‌پز شدن برنج ها آن‌ها را درون آبکش بریزید و کنار گذارید تا کمی خنک شوند.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای تهیه ته چین خوشمزه و رستورانی

    مرحله هشتم | ترکیب کردن با مواد ته‌ چین

    در این مرحله برنج‌های نیم‌پز شده را با موادی که در مرحله ششم تهیه کرده‌اید به خوبی ترکیب کنید تا همه برنج به مواد ته‌چین آغشته شود.

    دستور پخت ته چین آلو اسفناج با آموزش مرحله به مرحله

    مرحله نهم | پختن و سرو کردن ته‌ چین

    در این مرحله درون قابلمه تفلن مناسبی مقداری روغن بریزید. توجه داشته باشید که قابلمه نچسبی را انتخاب کنید تا در نهایت ته‌چین شما به راحتی از آن جدا شود. مقداری محلول زعفران در روغن بریزید.

    حال نصف برنج را ته قابلمه بریزید. با کمک پشت قاشق کمی برنج را فشرده و صاف کنید. حال مواد آلواسفناج تهیه شده در مرحله پنجم را روی برنج بریزید و سطح آن را صاف کنید.

    توجه داشته باشید که این مواد گوشتی با دیواره‌های قابلمه تماس نداشته باشند زیرا به سرعت می‌سوزند و طعم و شکل بدی به غذایتان می‌دهند. بقیه برنج را روی مواد آلواسفناج بریزید و کمی فشرده و صاف کنید.

    درب قابلمه را ببندید و روی حرارت کم به مدت ۴۰-۶۰ دقیقه زمان دهید تا ته‌چین آلو اسفناج بسیار خوشمزه و جذابتان آماده سرو شود. پس از پخت ته‌چین را در ظرف سرو برگردانید و با کمی پیازداغ تزیین و نوش جان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته چین گوجه پلو

    این ته‌چین طعم بسیار متفاوت و جذابی دارد. امیدواریم که شما نیز طبق روش فوق این غذا را تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. از همراهی شما با مجله آشپزی اکالا سپاسگزاریم.

    ۳/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا