آشپزینکات آشپزی

۶ ترفند طلایی برای تازه نگه‌داشتن لیمو ترش تازه

لیمو ترش میوه‌ای سرشار از فایده است. از این میوه می‌توانید برای مزه‌دار کردن غذا استفاده کنید یا حتی آن را گوشه بشقاب خود سرو کنید. در هر دو صورت، لیموترش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مزه‌دار کردن غذا و خوراکی است. ولی این میوه هم مانند هر میوه دیگری، فصل مخصوص به خود را دارد.

بنابراین ممکن است شما مقدار زیادی لیمو ترش تهیه کرده باشید و قصد داشته باشید که همه آن را ذخیره کنید و کم کم مصرف کنید. در این صورت است که ترفندهای ذخیره کردن، دارای اهمیت فراوانی می‌شود. در این مقاله از بلاگ اکالا، ترفندهای اصلی نگهداری از لیمو ترش را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۶ ترفند نگهداری از لیمو ترش در یخچال

در این بخش به ۶ ترفند طلایی برای نگهداری لیمو ترش تازه در یخچال اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اول) از کشوی مخصوص یخچال استفاده کنید.

بارها برای ما پیش می‌آید که برای انجام یک کاری به دنبال ترفندهای عجیب و غریب می‌گردیم. این در حالی است که با رعایت دم دستی‌ترین نکات ممکن به هدف نهایی خود خواهیم رسید. یکی از موارد در چارچوب این مقاله می‌گنجد. شما برای تازه نگه داشتن لیمو ترش می‌توانید از کشوی مخصوص میوه و سبزیجات استفاده کنید.

یخچال‌های جدید، همه، این کشو را دارند و شما به احتمال زیاد آن‌ها را دیده‌اید. شاید در ابتدا، مثل من، با خود فکر کرده باشید این کشوها برای تقسیم‌بندی و نظم‌دهی به محتوای یخچال است. ولی واقعیت چیز دیگری است. در حقیقت، این کشوها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که رطوبت مواد درون آن حفظ شود. این نکته کشوها را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره میوه و سبزیجات، می‌کند. پس از امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودر پوست لیمو ترش به روش خانگی

دوم) لیموترش‌ها را در آب نگه دارید.

شما برای تازه نگهداشتن میوه و سبزیجات باید کاری کنید که رطوبت آن حفظ شود. در این راستا، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که لیموترش‌ها را در آب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از یکی سه روش زیر استفاده کنید:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. لیمو ترش‌ها را در یک شیشه درب دار قرار دهید و درون آن شیشه آب بریزید.
    2. لیمو ترش‌ها را در یک زیپ بگ قرار دهید و به اندازه یک چهارم‌ از زیپ بگ را آب بریزید.

    با رعایت این نکات مهم، لیمو ترش‌های شما به مدت ۴ هفته یعنی حدود ۱ ماه عمر می‌کنند. البته به این معنا نیست که بعد از این مدت دیگر لیمو ترش‌ها غیرقابل استفاده می‌شوند. بلکه به این معنا است که بعد از این مدت، تازه لیمو ترش رو به خراب شدن می‌رود، از آن حالت تازگی خارج می‌شود و خشک می‌شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی پوست لیمو

    روش‌های نگهداری از لیمو ترش در یخچال

    سوم) لیموترش‌ها را در شیشه نگهداری کنید.

    یکی از فاحش‌ترین اشتباهاتی که ما مرتکب می‌شویم این است که مواد غذایی که می‌خواهیم ذخیره کنیم را در سطل یا ظروف پلاستیکی می‌گذاریم. این در حالی است که مواد موجود در این جنس ظروف باعث می‌شوند محتوی ظرف زودتر فاسد و خراب شود. بنابراین اگر می‌خواهید به مدت طولانی لیموترش‌ها را در یخچال قرار دهید، بهتر است از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک لیمو

    چهارم) لیموترش‌ها را در سرکه نگهداری کنید.

    ترشی انداختن لیموترش‌ها یکی دیگر از ترفندهای تازه نگهداشتن آن‌ها است. برای به کار گرفتن این ترفند باید لیموترش‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید. سپس درب شیشه را سفت و محکم ببندید و در یک مکان مناسب قرار دهید. این مکان باید خشک و خنک باشد. با توجه به این نکته مکان انتخابی شما می‌تواند یخچال باشد یا تراس شما.

    هر جایی که این دو ویژگی را داشته باشد، مطلوب است. ترشی لیمو ترش خاصیت فراوانی دارد. برای مثال این ترشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس بسیار مفید است. بنابراین بیماران سرطانی و یا کسانی که با اگزما دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از خاصیت لیمو ترش نهایت استفاده را ببرند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مینی چیزکیک لیمو

    پنجم) از جاذب اتیلن استفاده کنید.

    هر وقت بحث تازه نگهداشتن مواد غذایی پیش کشیده می‌شود، باید به یاد داشته باشید که دو فاکتور کلیدی باعث فاسد شدن مواد خوراکی می شوند: رطوبت و اکسیژن. شما باید کاری کنید که این دو فاکتور را حذف کنید. به همین دلیل است که همیشه تاکید می‌کنیم درب شیشه را به خوبی ببندید. زیرا با این کار قرار است از ورود هوا و رطوبت به شیشه جلوگیری کنیم. جاذب اتیلن یک ماده جاذب است که گازهای اتیلن موجود را حذف می‌کند. جاذب اتیلن رطوبت را از بین می‌برد و به تازه نگه داشتن لیمو ترش کمک شایانی می‌کند.

    اگر به دنبال یک روش خیلی راحت برای نگهداری از لیمو ترش هستید، این ترفند به کارتان می‌آید. از طرفی با استفاده از جاذب اتیلن می‌تواند به مدت طولانی‌تری لیمو ترش را تازه نگه دارید. با این حال این روش شیمیایی است و کاملا ارگانیک نیست. اگر دوست دارید ارگانیک و بدون دخالت مواد شیمیایی کارتان راه بیوفتد از ترفندهای قبل استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبلیمو خانگی بدون تلخی با لیمو تازه

    نکات مهم در خرید لیمو ترش

    ششم) لیمو ترش‌ها را در یک فویل بپیچید.

    ابتدا لیمو ترش‌ها را رنده کنید و آن‌ها را روی یک فویل یا ورقه پخت سیلیکونی قرار دهید. یک بسته جاذب اتیلن هم کنار لیمو ترش‌های رنده شده قرار دهید و ورقه را به خوبی بپیچید. سپس این بسته را در یک کیسه پلاستیک یا زیپ بگ قرار دهید. فراموش نکنید که هوای این کیسه را به خوبی خالی کنید. این روش را ما کمتر پیشنهاد می‌کنیم. زیرا از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. ولی یکی از بهترین روش‌های تازه نگهداشتن لیمو‌ترش، همین رویکرد است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آبلیمو (لیموناد) خانگی

    نکات مهم در خرید لیمو ترش

    ترفندهای نگهداری از لیمو ترش را گفتیم ولی قبل از به کار گیری این ترفندها شما باید پایه کار را قوی بگذارید. به این معنا که شما در مرحله خرید باید یک سری نکات مهم و ضروری را به خاطر داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما لیست کرده‌ایم.

    1. لیموترش تازه و سالم بخرید.
    2. پوست لیمو ترش باید صاف و درخشان باشد.
    3. وزن لیموها باید بیشتر از سایزشان باشد.
    4. پوست لیمو ترش‌ها باید نازک باشد.
    5. روی پوست لیمو ترش نباید اثری از خرابی و له شدگی باشد.
    6. لیمو ترش‌های رسیده انتخاب کنید.

    خواص لیمو ترش را دیگر همه می‌دانیم. لیمو ترش سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان است. این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن یک پوست شفاف، رفع بیماری‌های عفونی، درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و غیره استفاده می‌شود. به همین دلیل است که تازه نگهداشتن لیمو ترش ضروری است. در این مقاله از مجله آشپزی اکالا این ترفندها را بررسی کردیم و در نهایت نکات مهم برای خرید لیموترش را بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله به کار شما بیاید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.