برنامه غذایی

امروز ناهار چی درست کنم؟ (جمعه ۲۴ فروردین)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در بیست و چهارمین روز فروردین ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از اکالا بلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کاسه کباب

کاسه کباب یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه استان اردبیل است که از ترکیب چنجه، جگر، کوبیده، گوجه و کره تهیه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و ذائقه غذایی خود مواد کاسه کباب خود را تغییر دهید.

بدون شک طبخ این غذای متفاوت و جذاب برای ناهار روز جمعه طعمی به یاد ماندنی و دلچسب برایتان به یادگار خواهد گذاشت. این کباب طرز تهیه آسانی دارد و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود.

مراحل تهیه کاسه کباب

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مراحل تهیه کاسه کباب

    مراحل تهیه کاسه کباب به شرح زیر است:

    1. ابتدا روی تخته کار، چنجه را به قسمت‌های مساوی برش می‌دهیم، در یک ظرف درب دار مناسب می‌ریزیم و به آن به میزان لازم زعفران دم کرده، آبلیمو، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم.
    2. در ادامه به آن یک عدد پیاز خرد شده و یک قاشق ماست اضافه می‌کنیم، موادمان را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم و درب ظرف را قرار داده و اجازه می‌دهیم چنجه ما یک ساعت استراحت کند.
    3. روی یک تخته کار سینه مرغ را به اندازه چنجه‌ها برش می‌دهیم، در یک ظرف درب دار مناسب می‌ریزیم و به جوجه‌ها نیز طبق مرحله قبل به میزان لازم زعفران دم کرده، آبلیمو، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم.
    4. در ادامه به جوجه‌ها یک عدد پیاز، یک عدد فلفل دلمه‌ای کوچک خرد شده و یک قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه و به خوبی موادمان را مخلوط می‌کنیم، درب ظرف را قرار داده و اجازه می‌دهیم جوجه ما یک ساعت استراحت کند.

    برای ادامه رسپی این غذای اصیل و مخصوص اردبیلی روی لینک طرز تهیه کاسه کباب کلیک کنید.

    ۲- آبگوشت بادمجان و کشک

    آبگوشت بادمجان و کشک غذایی خوشمزه از غرب ایران است که اغلب در شهرهایی مثل لرستان، همدان و اراک طبخ می‌شود. این غذا طرز تهیه آسانی دارد که شما می‌توانید آن را با مواد اولیه ساده و در دسترسی برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه آبگوشت بادمجان و کشک

    مراحل تهیه آبگوشت بادمجان و کشک

    مراحل تهیه آبگوشت بادمجان و کشک به شرح زیر است:

    1. ابتدا باید از شب قبل نخود و لوبیا را بخیسانید. به یاد داشته باشید که آب نخود و لوبیا باید چند بار عوض شود. با این کار نفخ نخود و لوبیا را می‌گیرید و پس از طی کردن این مراحل می‌توانید بدون نگرانی از بابت نفخ و دل درد، از آن‎‌ها استفاده کنید.
    2. در ادامه باید پیازها را نگینی و ریز خرد کنید. پس از خرد کردن پیازها آن‌ها را در یک تابه مناسب سرخ کنید. در این مرحله به نوع روغنی که استفاده می‌کنید، توجه کنید. اگر می‌خواهید به رژیم خاصی پایبند باشید از روغن حیوانی یا روغن‌های پرکالری استفاده نکنید. به جای این گزینه‌ها می‌توانید از روغن زیتون که یک روغن گیاهی و سالم است استفاده کنید.
    3. سپس سیر را له کنید یا خیلی ریز خرد کنید. به محض سبک و شیشه‌ای شدن پیازها، سیر له یا خرد شده را به آن‌ها اضافه کنید. سیر هم نباید خیلی تفت داده شود. بنابراین وقتی عطر سیر را استشمام کردید، گوشت‌های تکه تکه شده را به ترکیب پیاز و سیر اضافه کنید.
    4. تا به اینجا باید حبوبات شما آماده و خیسانده شده باشند. پس در این مرحله ابتدا نخود و لوبیایی که شب قبل خیسانده بودید را در آبکش بریزید تا آب اضافه آن گرفته شود. سپس آن‌ها را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و سنتی روی لینک طرز تهیه آبگوشت بادمجان و کشک کلیک کنید.

    ۳- خورشت نعنا جعفری با گوجه سبز

    گوجه سبز یکی از میوه‌های نوبرانه فصل بهار است که از آن علاوه بر مصرف معمولی به عنوان میوه می‌توان برای تهیه خورشت لذیذ گوجه سبز، نعنا و جعفری نیز استفاده کرد.

    این خورشت طرز تهیه بسیار آسانی دارد و طی مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. از این رو گزینه مناسبی برای کسانی است که زمان کافی برای آشپزی ندارند اما در عین حال می‌خواهند که یک ناهار خوشمزه داشته باشند.

    مراحل تهیه خورشت نعنا، جعفری با گوجه سبز

    مراحل تهیه خورشت نعنا، جعفری با گوجه سبز

    مراحل تهیه خورشت نعنا، جعفری با گوجه سبز به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول گوشت قرمز یا مرغ را بشویید و به اندازه‌های متوسط خرد کنید. سبزی‌ها را هم شسته و بگذارید تا خشک شوند، سپس آن‌ها را ساطوری خرد کنید.
    2. پیازها را هم به شکل خلالی خرد کنید. گوجه سبزها را نیز شسته و دم‌شان را جدا کنید. پیازهای خلالی شده را در مقدار کمی روغن سرخ کنید. بعد از آن که طلایی شد زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.
    3. سپس گوشت یا مرغ تکه شده را درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا کمی سرخ شوند. پس از آن سبزی ساطوری شده را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و اجازه دهید مواد با هم خوب تفت داده شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و مخصوص بهاری روی لینک طرز تهیه خورشت نعنا جعفری با گوجه سبز کلیک کنید.

    ۴- دلمه برگ مو با رب انار

    فصل بهار فصل رسیدن برگ‌های تازه و ترد درخت مو است که ما ایرانی‌ها با آن دلمه درست می‌کنیم. دلمه یک فینگرفود سنتی و خوشمزه است که هم می‌تواند به عنوان پیش غذا استفاده شود و هم به عنوان غذای اصلی در وعده ناهار.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه دلمه برگ مو با رب انار

    مراحل تهیه دلمه برگ مو با رب انار

    مراحل تهیه دلمه برگ مو با رب انار به شرح زیر است:

    1. قبل از اینکه شروع به پخت غذا کنیم لازم است برنج و لپه را به مدت یک ساعت در آب خیس کنیم و سپس به صورت جداگانه آن‌ها را بپزیم. (برنج و لپه باید نیم پز شوند)
    2. در این مرحله پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه سرخ می‌کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها به پیاز اضافه کرده و اجازه می‌دهیم خوب تفت بخورد. بعد از آن سبزی را به مواد اضافه می‌کنیم و مجدد تفت می‌دهیم تا جایی که آب سبزی‌ها کشیده شود و تغییر رنگ دهد.
    3. حال برنج و لپه که از قبل نیم پز کرده‌ایم را به سس گوشت اضافه کرده و دست آخر هم زرشک را می‌افزاییم و بعد از یک دقیقه مواد را از روی حرارت بر می‌داریم.
    4. سپس برگ موها را داخل آب جوش ریخته و به مدت یک دقیقه می‌گذاریم تا بپزد. سپس از آب داغ خارج کرده و روی آن را آب سرد می‌ریزیم.
    5. در ادامه مقداری از مواد را وسط برگ مو قرار داده و اطراف برگ را روی هم جمع می‌کنیم. این کار را تا جایی ادامه میدهیم که برگ‌ها تمام شوند و سپس سراغ مرحله بعد می‌رویم.

    برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار کلیک کنید.

    ۵- دونات مرغ

    دونات مرغ یکی از غذاهای جذاب بین المللی است که می‌تواند پیش‌ غذایی عالی یا غذای اصلی در وعده ناهار باشد. این غذا طرز تهیه چندان سختی ندارد و با چند قلم مواد اولیه ساده و در دسترس نظیر فیله مرغ، سیب زمینی آبپز، جعفری خرد شده، پیاز خرد شده، سیر، پودر سوخاری و… قابل طبخ و نوش جان کردن است.

    مراحل تهیه دونات مرغ

    مراحل تهیه دونات مرغ

    مراحل تهیه دونات مرغ به شرح زیر است:

    1. در تهیه این غذای خوشمزه از سیب زمینی آبپز استفاده می‌شود. برای این منظور باید ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید، پوست بگیرید و یا با پوست در مقداری آب بپزید. می‌توانید از دو تا سه عدد سیب زمینی کوچک یا یک عدد سیب زمینی درشت استفاده کنید.
    2. وقتی سیب زمینی‌ها کاملا نرم و پخته شد اجازه دهید سرد شوند. بعد از سرد شدن سیب زمینی‌های پخته، نوبت به تهیه و میکس مواد می‌رسد.
    3. اکنون سینه‌ی مرغ را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید و در غذاساز بریزید. حالا سیب زمینی‌های پخته و سرد شده را به مرغ اضافه کنید.
    4. سه قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید. پیاز را به قطعات کوچک‌تر برش دهید. سپس آن را به مرغ و سیب زمینی و جعفری اضافه کنید.
    5. حالا دو تا سه حبه سیر را داخل غذاساز بریزید. بعد ادویه‌ها شامل زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، ادویه کاری و نمک را به مواد بالا اضافه کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه دونات مرغ کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا