آشپزیخواص مواد غذایی

بهترین برنج دنیا کدام است؟ ۱۳ نوع برنجی که باید بشناسید

در این مقاله قصد داریم تا بهترین برنج دنیا را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید نام انواع برنج را بشنوید و آن‌ها را بهتر بشناسید، این مقاله مخصوص شماست. با ما در بخش خواص مواد غذایی در مجله اینترنتی اکالا همراه باشید.

اگر در فهرست غذاهایی که می‌خورید «همیشه برنج هست!»، ابتدا اینجا را ببینید، سپس به خواندن ادامه دهید. این دانه همه‌کاره، مغذی و خالص که مصرف‌کننده را خوشحال می‌کند، بخشی مهم از زندگی روزمره بسیاری از انسان‌های دنیا تشکیل می‌دهد. این دانه دارای سدیم و کلسترول کم و سرشار از ویتامین و مواد معدنی، راهکاری ساده برای این است که در هر وعده‌ای دور هم جمع شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برنج از غذاهای دم دستی و دسرها تا وعده‌های اصلی، جایگاه ویژه‌ای در تمام دنیا دارد. برنج در برخی فرهنگ‌ها، حتی در مراسم، آیین‌ها و مناسک معنوی راه پیدا کرده است. ده‌ها نوع برنج در دنیا وجود دارد و برخی از آنها را می‌توان در دسته‌های بلند، متوسط و کوتاه یا شکسته دسته‌بندی کرد. برای شروع، در ادامه یک واژه‌نامه سریع و مختصر می‌آید که برای تبدیل پیچ و خم دنیای برنج‌ها به یک موقعیت جذاب طراحی شده است. گزینه‌های شام امشب، فراوانند!

    انواع ارقام برنج‌

    دانه بلند: طول آن حدوداً چهاربرابر ضخامتش است و انواع این برنج از همه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا بعد از پخت به‌صورت دانه‌دانه هستند.

    دانه متوسط: هر دانه برنج معمولی یا دانه‌متوسط طولی دو برابر ضخامتش دارد. این دانه‌ها که مرطوب و ترد است و کمی بیشتر باید جویده شود.

    دانه کوتاه: برنج دانه‌کوتاه، کوتاه و قلمبه است. این دانه‌ها به هم می‌چسبند و وقتی پخته شوند حجمشان زیاد شده و روی هم توده می‌شوند.

    راهنمایی شناسایی بهترین برنج‌های دنیا

    با راهنمایی‌های زیر میتونید یک برنج شناس قهار شوید و بهترین برنج دنیا را بشناسید!

    دانه کوتاه ایتالیایی یا برنج آبوریو

    این نوع برنج، بزرگ و درشت است و با نقطه خاص سفید رنگی در مرکز شناسایی می‌شود. اغلب اوقات از این دانه برای غذای ریزوتو استفاده می‌شود. زیرا می‌تواند مایع را جذب کرده و اگر به آرامی پخته شود،‌ لعاب بیندازد. و نتیجه؟ بافت کرم مانند ناهماهنگ که قسمت وسطش بیشتر باید جویده شود. از آنجاییکه شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند، برای پخت آرانچینی یا برنج سرخ شده نیز بسیار مناسب است. به همین ترتیب از شیوه قوام آمدن و افزودنش بر حجم غذا لذت می‌بریم.

    بهترین برنج دنیا - دانه کوتاه ایتالیایی

    بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت‌های برنج دمی یا کته‌ای با آبکش

    برنج باسماتی

    این برنج دانه‌هایی بلند دارد و در هند و پاکستان رشد می‌کند. برنج باسماتی که عطر بسیار زیادی دارد، طی فرایند کهنه شدن خوشبوتر نیز می‌شود. بله، این برنج بعد از درو شدن حدود یک سال انبار می‌شود. سرو کردن آن همراه با ادویه کاری طعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد، زیرا عطر طبیعی برنج را چند برابر می‌کند. همچنین می‌توانید از سبزیجات و ادویه‌جات گرم مورد علاقه‌تان نیز در این برنج استفاده کنید.

    بهترین برنج دنیا - برنج باسماتی

     برنج سیاه

    این برنج که با نام‌های «برنج ممنوعه»‌یا «برنج امپراطور» نیز شناخته می‌شود، غذای خاصی بوده است که تنها امپراطورهای چین از آن استفاده می‌کردند. رنگ سیاه آن به‌دلیل درصد بالای آنتوسیانین آن است، همان آنتی‌اکسیدانی که در بادمجان، بلوبری و ذرت بنفش یافت می‌شود.

    این برنج که سرشار از مواد مغذی است، شکوه خاصی دارد و از نوع دانه‌های متوسط و لعاب‌دار است که در آشپزخانه‌های آسیایی پخته می‌شود. سعی کنید آن را در یک سس قارچ که با گشنیز معطر شده مخلوط کنید. همچنین می‌توانید آن را با برنج قهوه‌ای ترکیب و پودینگ برنج و ذرت شیرین بپزید.

    بهترین برنج دنیا -  برنج سیاه

    برنج یاسمین 

    برنج یاسمین در تایلند رشد می‌کند. عطر و بوی این برنج گیاهی است. این برنج دانه‌های بلندی دارد که پس از پخت نرم شده و کمی چسبنده است. برنج یاسمین گزینه‌ای کامل برای یک شام با برنج نگینی ایرانی و میوه‌های خشک خوشمزه‌ای است. همچنین در کنار مرغ جامائیکایی یا کاری ادویه‌ای نیز به‌خوبی هماهنگ می‌شود.

    بهترین برنج دنیا - برنج یاسمین

    برنج قهوه‌ای

    این برنج در دو نوع دانه‌بلند یا دانه‌کوتاه است و برای جدا شدن شلتوک آسیاب می‌شود، اما تا آن اندازه که لایه قهوه‌ای خود را از دست بدهد. این لایه دارای مواد مغذی بسیار زیاد است. برنج قهوه‌ای پخته شده بافتی پیدا می‌کند که بیشتر باید جویده می‌شود و آردی مغذی دارد. می‌توانید این دانه را برای هر غذایی که می‌خواهید با برنج سفید بپزید استفاده کنید. از اینکه چگونه غذای چینی یا مکزیکی‌مان را خوشمزه می‌کند، لذت ببریم.

    بهترین برنج دنیا - برنج قهوه ای

    بیشتر بخوانید: چگونه مثل یک حرفه‌ای برنج درجه یک خریداری کنیم؟!

    برنج رزمیتا یا ماتا

    میتوان برنج رزمیتا را یکی دیگر از اعضا لیست بهترین برنج دنیا دانست. این برنج در هند رشد می‌کند و دانه‌های متوسط مایل به قرمز دارد. لایه رویی آن پر از مواد مفید است. این برنج به‌خاطر بوی خاکی‌مانندش معروف است و همراه با غذاهای گوشتی مانند گوشت گوسفند، گاو یا دیگر حیوانات سرو می‌شود. این غذا با خورش‌هایی که به آرامی می‌پزند و کاری‌های غلیظ مناسب است.

    بهترین برنج دنیا - برنج ماتا

    برنج قرمز انبار

    این برنج تایلندی دانه‌بلند است و آن را برای جدا کردن از شلتوک آسیاب می‌کنند. البته سبوس این برنج حفظ می‌شود. به همین دلیل هم رنگی مایل به قرمز دارد و مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج سفید معمولی دارد. این برنج برای پختن زمان بیشتری نیاز دارد و در نهایت بافتی جویدنی‌تر از برنج یاسمین خواهد داشت. آرد مغذی آن با کاری‌ها، ماهی و گوشت قابل سرو است. ترکیب آن با سبزی‌جات تفت داده شده برای داشتن یک سالاد، دلپذیر خواهد بود.

    بهترین برنج دنیا - برنج قرمز

    برنج نیم‌پز

    از دیگر موارد موجود در لیست بهترین برنج دنیا می‌توان به برنج نیم پز اشاره کرد. این برنج با سبوس و در فرایندهای خواباندن در آب، بخار‌دهی و خشک کردن فراوری می‌شود. در نتیجه تمام مواد مغذی‌ سبوس آن ، پیش از جدا شدن، جذب خود دانه می‌شود. نشاسته آن طی پخت وارد شده و در نتیجه برنج نیم‌پز چسبندگی کمتری نسبت به برنج سفید معمولی دارد. این نوع برنج به ویژه قابل استفاده همراه با ادویه کاری‌ غلیظ است زیرا آنها را به خوبی جذب می‌کند.

    برنج نیم پز-بهترین برنج دنیا

    برنج چسبناک یا گلوتینه

    برنج گلوتینه عمدتاً در آسیا رشد می‌کند و در لیست بهترین برنج دنیا جا دارد. البته این برنج حاوی هیچ گلوتن رژیمی‌ نیست. نشاسته زیاد آن باعث ایجاد بافتی چسب‌مانند می‌شود و آن را به غلات حاوی گلوتن شبیه می‌کند. این برنج سفید و براق معمولاً در دسرهای شیرین و خوش‌طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد. میتوانید از برنج چسبناک پودینگ درست کنید. یا با خواباندن آن در شیر نارگیل یا انبه تازه، از آن لذت ببرید. همچنین به شکلی به یاد ماندنی، قابل استفاده همراه با میگو کنجدی پوشیده شده با برگ کاهو است.

    برنج چسبناک - بهترین برنج دنیا

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری برنج پخته شده

    برنج سوشی

    این برنج سفید یا قهوه‌ای ژاپنی از نوع دانه‌کوتاه است. برنج سوشی نشاسته زیادی دارد که باعث ایجاد چسبندگی مورد نیاز برای سوشی خواهد شد. جدا از رول‌ها می‌توانید از این برنج به جای برنج سفید معمولی نیز استفاده کنید. آن را با سس‌هایی خوشمزه فراوان دست به دست می‌شوند و در کنار غذاهای دریایی یا در یک پودینگ برنج شیرین می‌توانید استفاده کنید.

    بهترین برنج دنیا - برنج سوشی

    برنج والنسیا

    این برنج به نام یکی از استان‌های اسپانیا خوانده می‌شود. برنج والنسیا دانه‌ای کوتاه دارد و بیش از هر چیز برای پائلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنج پرنشاسته هنگام پخت، ترد و مرطوب خواهد شد. این ویژگی برنج والنسیا را به گزینه‌ای عالی برای غذاهای کلاسیک اسپانیایی تبدیل می‌کند. این برنج،‌ مانند برنج آربوریو می‌تواند مایع زیادی جذب کند و برای سوپ،‌ خورش و چاشنی‌ها به‌کار رود.

    برنج والنسیا - بهترین برنج دنیا

    برنج سفید

    محبوب‌ترین گزینه در لیست بهترین برنج دنیا، همین گزینه است. برنج سفید به‌طور گسترده‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنج برای خارج کردن شلتوک و سبوس آسیاب می‌شود. به همین دلیل، مواد مغذی کمتری دارد. این برنج هنگام پخت حالت پفکی خود را حفظ می‌کند. میتوان این برنج پرکابرد را با غذایی به نام پیلاف، به‌عنوان بخشی از سالاد، یا همراه با گوشت مرغ،‌ گوشت قرمز یا سبزیجات استفاده کرد. گفته می‌شود که برنج سفیدی که یک روز پخته شده باشد آماده است تا با برنج سرخ شده زنجبیلی نیز استفاده شود.

    برنج سفید- بهترین برنج دنیا

    برنج وحشی

    این برنج در واقع علف هرز است! اغلب در زمین‌های مرطوب و دور دریاچه‌ها، رودها و بندرها می‌روید. این گیاه جنگلی در مناطق مختلف اطراف دریاچه‌ها در ایالات متحده می‌روید. شکاف‌های پوست این برنج هنگام پخت باز می‌شود. به همین دلیل بافت خاصی دارد. آرد برنج وحشی شبیه به آردی است که از آن نان تُست تهیه می‌شود . سعی کنید یک پیلاف سبزیجات درست کنید یا مخلوطی با دانه‌های زمینی و میوه خشک تهیه کنید تا همواره دسر در کنار غذایتان داشته باشید.

    برنج وحشی- بهترین برنج جهان

    سوالات متداول

    در ادامه جواب سوالات پرتکرار در زمینه شناخت بهترین برنج دنیا را با هم مرور خواهیم کرد:

    بهترین برنج دنیا کدام است؟

    موارد زیادی در لیست بهترین برنج دنیا قرار دارند که برنج قهوه‌ای و سفید از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها هستند.

    بهترین برنج ایران کدام است؟

    برنج‌های طارم هاشمی، دم سیاه و برنج آستانه اشرفیه از معروف‌ترین و بهترین برنج‌های ایرانی هستند.

    آیا برنج چاق می‌‌کند؟

    هیچ ماده غذایی با مصرف در حد اعتدال، چاق کننده نیست. برنج هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و مصرف آن برای سلامتی ضروری است.

    ۳.۵/۵ (۶ نظر)

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.