آشپزیغذاهای سنتی

شام چی درست کنم؟ ۸۱ لیست غذاهای ساده و سریع برای شام

همه ما علاوه بر اینکه به هنگام ناهار درست کردن به سوال چی برای ناهار درست کنم؟ برمی‌خوریم برای شام نیز سوال “شام چی بپزم؟” نیز ذهنمان را درگیر می‌کند. اما در این مقاله دیگر نگران سوال برای “شام چی بپزم” نباشید! در مقاله لیست غذا برای شام، شما را با غذای ساده برای شام به همراه لیست کاملی از انواع سالادهای رژیمی آشنا می‌کنیم. همچنین لیست غذای شام، لیست کاملی از غذاهای ساده و مقوی و به طبع سریع است که به راحتی می‌توانید برای شام درست کنید. با لیست غذاهای متنوع و سالادهای خوشمزه رژیمی برای شام آشنا شوید.

پس با ما همراه باشید تا در اکالا بلاگ با لیست غذا برای شام شما را آشنا کرده و طرز تهیه این غذاها را آموزش دهیم. 

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    فهرست مطالب

    بهترین لیست غذا برای شام درست کردن سالاد و غذاهای رژیمی است. ما در اینجا شما را با چند نوع غذای ساده و سالاد برای شام آشنا خواهیم کرد.

    ۱- سالاد رژیمی بادمجان

    اول‌ از همه اینو بگم تا اونجایی که میتونید دونه های وسط بادمجان و در بیارین. چون ممکن سالاد رژیمی و تلخ کنه برای بادمجان کبابی باید اونا رو نازک‌ کنیم و اندازه یک انگشت اشاره در بیاریم بعد باکمی نمک و روغن‌ زیتون بزاریم بمونه توی یه ظرف، بعد ۱۵ دقیقه میتونیم بزاریم تو فر حواستون باشه خشک نشه.

    سالاد رژیمی بادمجان با پیازچه برای شام

     به‌ اندازه‌ای که طلایی بشه تو فر بمونه. برای خواندن طرز تهیه سالاد رژیمی بادمجان همراه با طرز تهیه سس نوشته‌ای آماده شده که مشاهده می‌کنید.

    ۲- سوپ جو

    سوپ، مایعی خوراکی است که مصرف آن در برنامه غذایی هر شخص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سوپ از مواد غذایی مختلفی مانند: سبزیجات، گوشت، آب و غیره تشکیل می‌شود.

    سوپ رژیمی برای شام

    عمدتا سوپ به عنوان پیش غذا برای افزایش اشتها سرو می‌شود که به دو نوع رقیق و غلیظ تقسیم‌بندی می‌شود. سوپ‌ها انواع مختلفی دارند که از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به سوپ جو، سوپ شیر، سوپ کدو حلوایی، سوپ گوجه فرنگی و غیره اشاره کرد. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه بپردازیم.

    طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه

    1.  در ابتدا جو را در قابلمه ریخته و سپس هویج را نیز اضافه می‌‎کنیم و در حدود ۲۰ دقیقه منتظر می‌مانیم تا این مواد بپزند. اگر تمایلی به استفاده از شیر در این سوپ خوشمزه ندارید، می‌توانید از آب مرغ استفاده کنید.
    2. مرغ را با یک عدد پیاز و هویج به موادی که در مرحله اول آماده کرده بودیم، اضافه کرده به طوری که نباید هیچ ادویه‌ای به آن اضافه کنیم. شاید با خود بگویید که دلیل این کار چیست؟ برای اینکه سوپ تغییر رنگ ندهد از ادویه استفاده نمی‌کنیم.
    3. شیر را به جو اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا با حرارت ملایم بپزد.

    برای مشاهده ادامه طرز تهیه این سوپ و همچنین سایر سوپ‌های مقوی و خوشمزه می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع سوپ مراجعه کنید.

     لیست غذاهای خوشمزه برای ناهار

    ۳- کشک بادمجان

    کشک بادمجان یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای حاضری هستش که جزو غذاهای اصیل ایرانی محسوب می‌شود. کشک بادمجون با نام‌های مختلف در هر شهری شناخته می‌شود به عنوان مثال: کشک بادمجان دامغانی، کشک بادمجان اصفهانی و غیره نمونه‌هایی از آن هستند اما باید بگوییم که روش پخت آن‌ها، اصول مشترکی دارد.

    کشک بادمجان برای شام

    برای تهیه کشک بادمجان می‌توان آن‌ها را سرخ یا کبابی کرد که در این بخش دستور تهیه با بادمجان سرخ کرده آموزش داده می‌شود.

    طرز تهیه کشک بادمجان

    1.  بادمجان‌ها را در ابتدا پوست کنده و پس از خُرد کردن، آن‌ها را سرخ می‌کنیم. زمانی که بادمجان‌ها به شکل طلایی رسیدند بنابراین آن‌ها را از روی گاز برداشته و برای اینکه روغن اضافه بادمجون‌ها گرفته شود، بهتر است از پدهای مخصوص جذب روغن استفاده کنیم.
    2. در داخل قابلمه مقداری روغن ریخته و نعناع خشک را به آن اضافه می‌کنیم و پس از اینکه در حد چند ثانیه سرخ شد، آن را از روی گاز برمی‌داریم.
    3. در این بخش زردچوبه را به نعناع اضافه کرده و پس از اینکه چند ثانیه آن را تفت دادیم از روی حرارت برمی‌داریم.

    برای ادامه مشاهده دستور پخت این غذای خوشمزه و خانگی می‌توانید مقاله طرز تهیه کشک بادمجان را مطالعه کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای خوردن شام چه موقع است؟

    ۴- کوکو سبزی

    کوکو یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه است که در کمترین زمان و ساده می‌توان آن را تهیه کرد. کوکو را می‌توان در مراسم‌های دورهمی، به عنوان پیش غذا و حتی میان وعده مورد استفاده قرار داد.

    کوکو سبزی خوشمزه برای شام

    کوکو انواع مختلفی دارد که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کوکو سبزی، کوکو مرغ، کوکو سیب زمینی و کوکو لوبیا سبز اشاره کرد. اما برای پخت کوکو سبزی چه مواد اولیه‌ای نیاز است؟

    طرز تهیه کوکو سبزی

    1.  در ابتدا سبزیجات کوکو را با آب و با دقت شسته و پس از آن صبر می‌کنیم تا خشک شوند. پس از اینکه آب سبزی‌ها رفت، وقت آن است که سبزی‌ها را خُرد کنیم.
    2. سبزی‌های خُرد شده را در ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن سرخ می‌کنیم تا آب آن تبخیر شود. باید به این نکته توجه شود که بیش از اندازه نباید سبزی‌ها سرخ شود چون رنگ آن‌ها تیره می‌شود.
    3.  پس از اینکه تفت دادن سبزی‌ها تمام شد، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و صبر می‌کنیم تا خنک شوند.

    برای مشاهده ادامه مراحل کوکو سبزی و سایر کوکوهای خوشمزه و خانگی می‌توانید به مقاله طرز تهیه انواع کوکو مراجعه کنید.

    ۵- تاس کباب رژیمی

    تاس کباب یکی از غذاهای سنتی است که از مواد اصلی آن می‌توان به گوشت، سیب زمینی، پیاز و بِه اشاره کرد. تاس کباب را می‌توان با گوشت‌های مختلفی از جمله گوشت خورشتی، گوشت مرغ و گوشت چرخ کرده آماده کرد اما جالب است بدانید که این غذای خوشمزه را حتی می‌توان بدون گوشت نیز آماده کرد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه واویشکا با گوشت چرخ‌کرده

    تاس کباب برای شام

    طرز تهیه تاس کباب

    1.  در اولین مرحله باید مواد اولیه را به صورت مرتب و یک اندازه خُرد کنیم.
    2.  اگر از گوشت در تهیه تاس کباب استفاده می‌کنید لازم است که آن‌ها را به صورت نازک برش دهیم.
    3.  هویج‌ها را پوست کنده و به صورت هلالی و حلقه حلقه برش می‌دهیم. در ادامه پیازها را نیز به صورت حلقه‌ای و متوسط خُرد می‌کنیم.پ

    برای مشاهده ادامه مراحل این غذای سنتی و خوشمزه به همراه عکس‌های آموزشی هر مرحله می‌توانید مقاله طرز تهیه تاس کباب را مشاهده کنید.

    ۶- سالاد رژیمی آووکادو با گوجه گیلاسی

    سالاد رژیمی آووکادو برای شام به علت وجود آووکادو که دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌ فرد از جمله جلوگیری از پیری زودرس، بهبود سلامت قلب، حفظ تعادل هورمونی در بدن، سلامت دستگاه گوارش، کاهش وزن و تنظیم قند خون و کاهش فشارخون بالا، برای شام گزینه عالی و خوبی است.

    طرز تهیه سالاد آووکادو برای شام

    سالاد آووکادو با گوجه‌فرنگی گیلاس برای شام بسیار مقوی و سرشار از ویتامین است و به ‌تنهایی با خاصیت غذایی بالایی که دارد جای غذا را برای شما می‌گیرد.

    لیست غذای ساده و سریع

    ۷- سالاد استیک و نودل آسیایی

    این غذای فوق‌العاده خوشمزه و مقوی هم برای شام مناسب است و هم برای ناهار. سالاد استیک و نودل آسیایی دارای کربوهیدرات، چربی بسیار کم، پروتئین و ۶۲۷ کیلوکالری انرژی است.

    طرز تهیه سالاد استیک و نودل آسیایی برای شام

    طرز تهیه سالاد استیک و نودل آسیایی

    • استیک را با خلال‌های نازک برش بزنید، آن را با ۱ قاشق غذاخوری سس سویا،پودر سیر، فلفل سیاه آغشته کنید و حداقل نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم‌دار شود.
    • بادام هندی را در تابه‌ای تفت دهید تا طلایی شود. سپس آن را کنار بگذارید. نودل‌ها را طبق دستور روی بسته‌بندی آماده و آبکش کنید.
    • روغن کنجد را در تابه ریخته، آن را کاملاً داغ کنید. استیک‌ها را داخل تابه ریخته با حرارت متوسط رو به بالا به مدت ۸ دقیقه به هم بزنید و تفت دهید. تفت دادن طولانی یا با حرارت کم باعث می‌شود گوشت آب خود را از دست داده و خشک شود. سپس آن‌ها را از تابه خارج کنید.
    • زنجبیل، آبلیمو، فلفل قرمز و بقیه سس سویا را به همراه نودل در تابه بریزید و ۵ دقیقه تفت دهید. سپس آن را به کاسه‌ای منتقل کنید.
    • برگ‌های کاهو، هویج، تربچه، گوجه و پیازچه‌ها را درون کاسه ریخته و با نودل مخلوط کنید.
    • استیک و آجیل‌های تفت داده شده را روی غذا بریزید و نوش جان کنید.

    ۸- خاویار بادمجان

    خاویار بادمجان که با نام‌های مختلفی از جمله خوراک بادمجان یا کنسرو بادمجان شناخته می‌شود از غذاهای اصیل کشور روسیه است. جالب است بدانید که در کشور روسیه نام این خاویار، ایگرا است. اگر به دنبال یک غذای کامل و مقوی هستید از خاویار بادمجان غافل نشید.

    خاویار بادمجان برای شام

    طرز تهیه خاویار بادمجان

    1.  بادمجان‌ها را می‌توان به دو صورت برای این غذای خوشمزه یعنی خاویار بادمجان آماده کرد. روش اول به صورت کبابی است و روش دوم آبپز کردن بادمجان‌هاست.
    2. پس از اینکه بادمجان‌‎ها را آماده کردیم، صبر می‌کنیم تا کمی خنک شوند و پس از اینکه پوست آن‌ها را جدا کردیم، با استفاده از گوشتکوب بادمجان‌ها را له می‌کنیم.
    3. سیر، پیاز و گوجه فرنگی را خُرد کرده و با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی، آن‌ها را کمی تفت می‌دهیم. سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به این مواد اضافه می‌کنیم.

    برای مشاهده ادامه مراحل پخت این غذای خوشمزه و مقوی می‌توانید مقاله طرز تهیه خاویار بادمجان را مطالعه کنید.

    ۹- خاگینه

    خاگینه یکی از خوراکی‌های خوشمزه ایرانی است که از آن می‌توان در وعده‌های غذایی از جمله صبحانه، عصرانه و حتی میان وعده استفاده کرد.

    خاگینه برای شام

     ماده اصلی تشکیل دهنده خاگینه، تخم مرغ و سبزیجات است که انواع مختلفی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خاگینه قالبی، خاگینه ساده، خاگینه گردو، خاگینه تبریزی، خاگینه عسلی و غیره اشاره کرد.

    طرز تهیه خاگینه ساده

    1.  در اولین مرحله نیاز است که یک ظرف مناسب برای پخت خاگینه انتخاب کرد. سپس تخم مرغ‌ها را در این ظرف شکسته و ماست را به آن اضافه می‌کنیم و به خوبی آن را هم می‌زنیم تا حالت کاملا یکدست و یکنواختی پیدا کند. در ادامه ۱ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر را به همراه آرد به کاسه اضافه کرده و مجدد با هم ترکیب می‌کنیم.
    2.  یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کرده و مقداری روغن در آن ریخته و بر روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. پیشنهاد می‌شود از شعله پخش کن استفاده شود.
    3.  پس از اینکه روغن داغ شد، حرارت را کم کرده و محتویات ظرف را به ماهیتابه انتقال می‌دهیم. درب قابلمه را گذاشته و در حدود ۲۰ دقیقه به خاگینه فرصت می‌دهیم تا یک طرف آن کاملا سرخ شود.

    برای مشاهده ادامه مراحل پخت خاگینه ساده و سایر خاگینه‌های محبوب و پرطرفدار می‌توانید مقالهطرز تهیه انواع خاگینه را مطالعه کنید.

    بیشتر بخوانید: لیست ۲۱ غذای نونی برای ناهار و شام؛ ساده و خوشمزه

    ۱۰- سالاد مرغ با ماست 

    برای تهیه سالاد مرغ با ماست برای شام که یک غذای فوق‌العاده رژیمی است به مواد زیر نیاز داریم:

    حتماً این را مدنظر داشته باشید که برای این سالاد هرگز ار سس مایونز استفاده نکنید زیرا پرکالری و چاق کننده است و اگر می‌خواهید در هنگام روز این غذا را سرو کنید، می‌توانید سس مایونز در سالاد مرغ با ماست بریزید.

    سالاد مرغ برای شام

    مواد لازم برای سالاد مرغ با ماست

    • سیب‌زمینی پخته شده: ۳ عدد
    • سینه مرغ پخته شده: ۳ عدد
    • ماست چکیده: ۴ قاشق غذاخوری
    • نخودفرنگی: به میزان دلخواه
    • روغن زیتون و نمک و فلفل: به میزان کافی

    مرغ پخته شده و سیب‌زمینی را نگینی خرد کرده و با هم مخلوط کنید. نخودفرنگی پخته شده را به آن اضافه کنید. در امتها ماست چکیده، روغن‌زیتون و نمک و فلفل را به سالاد مرغ با ماست اضافه نمایید. به همین راحتی غذای شما آماده سرو برای شام است.

    ۱۱- سالاد تبوله عربی

    سالاد تبوله یکی از سالادهای خوشمزه‌ی عربی است که در آسیا بسیار پرطرفدار است و چون سالاد است به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. سالادی که جز اصلی آن بلغور گندم است. تبوله یک سالاد فوق‌العاده سالم و خوشمزه است که سریع حاضر می‌شود و حاوی انواع مختلف سبزیجات است.

    تبوله به تنهایی غذای کاملی است اما می‌توانید این سالاد را در کنار غذاهای دیگر میل کنید.

    سالاد تبوله عربی - شام چی بپزم؟

     به دلیل داشتن بلغور گندم، بسیار سیر کننده است. این غذا برای شام انتخاب خوبی است و به عنوان سالاد رژیمی نیز می‌توان آن را درست کرد. برای طرز تهیه سالاد تبوله جعفری تازه را خورد می‌کنیم. بلغور گندم را از قبل خیس کرده و می‌گذاریم کاملاً نرم شود.

    برای ادامه‌ طرز تهیه سالاد تبوله عربی بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۲- سوسیس بندری

    سوسیس بندری غذایی است ساده و راحت که در اکثر میهمانی‌ها سرو می‌شود.

    طرز تهیه سوسیس بندری تند به روش آبادانی ها

    سوسیس بندری از ترکیب سوسیس، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی درست شده است. ابتدا سوسیس‌ها را خرد کرده و کنار بگذارید. سیب زمینی و پیاز را خرد کنید. پیازها را سرخ کنید.

    برای ادامه‌ی طرز تهیه سوسیس بندری اینجا کلیک کنید.

    ۱۳- کله جوش

    یک غذای ساده و مقوی برای شب کله جوش است. کله جوش به روش‌های مختلف درست می٬شود. اما به روش کرمانی‌ها از آب گوجه فرنگی استفاده می‌شود.

    طرز تهیه کله جوش برای شام

     ابتدا کشک را بگذارید تا حدود ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس گوجه فرنگی را در میکسر قرار دهید تا کاملاً له شود. برای ادامه‌ی طرز تهیه کله جوش اینجا کلیک کنید. کله جوش را معمولاً با نان ترید شده در آن که ترجیحاً سنگک یا بربری است، میل می‌کنند.

    ۱۴- نرگسی

    اگر عاشق اسفناجید، نرگسی مناسب ترین و راحت ترین گزینه برای شام است. نرگسی را با اسفناج و تخم مرغ درست می‌کنند.

    طرز تهیه نرگسی با اسفناج برای شام

    برای تهیه این غذا اسفناج را پاک کرده، بشویید و خرد کنید. سپس اسفناج باید پخته شود. زمان مناسب برای پختن اسفناج‌ها ۱۵ دقیقه است. پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه نرگسی اینجا کلیک کنید.

    ۱۵- اسنک کالباس

    یکی از غذاهای ساده، راحت و آسان برای شام اسنک است. اسنک با مواد غذایی مختلفی درست می‌شود. برای تهیه آن از مرغ پخته یا گوشت ریش ریش شده یا سوسیس و کالباس می‌توانید استفاده کنید.

    اسنک کالباس برای شام

     اسنک کالباس از معروف‌ترین اسنک‌ها است. در اسنک کالباس از قارچ و ذرت پخته شده استفاده کنید. نان تست نرم و پنیر پیتزا نیز از مواد لازم اسنک است. ابتدا کالبا‌س‌ها را خرد کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه اسنک با کالباس بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۶- حمص

    یک غذای خوشمزه عربی، لبنانی حمص است که با نخود و ارده درست می‌شود. این غذا بسیار پر کالری است.

    طرز تهیه حمص برای شام

    برای تهیه نخود را خیس کنید و چند بار آب آن را خالی کنید تا کاملاً نفخ آن از بین برود. نخود را در آب و نمک بریزید و قابلمه را در روی شعله گاز قرار دهید تا با شعله کم به خوبی بپزد. سپس نخود را به همراه یک حبه سیر، ارده کنجدی و ادویه‌جات در میکسر بریزید.

    برای ادامه‌ی طرز تهیه حمص بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۷- پیراشکی مرغ و قارچ

    یک فینگرفود خوشمزه و عالی با کمترین کالری برای شام یک انتخاب به جا است. برای تهیه این پیراشکی خوشمزه از قارچ و مرغ استفاده کنید. خمیر آن را می‌توانید خودتان درست کنید.

    طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ برای شام

     برای طرز تهیه خمیر پیراشکی از آرد و شکر و تخم مرغ استفاده می‌کنیم. در پیراشکی نیز موادی از سوسیس که اختیاری است به همراه پیاز، فلفل دلمه‌ای و ادویه جات استفاده می‌کنیم. سینه های مرغ را با آب و فلفل و نمک و زردچوبه می‌پزیم. سپس مرغ ها را ریش ریش کنید. ئیاز را تفت دهید. برای ادامه‌ی طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ بر روی لینک کلیک کنید.

    ۱۸- لازانیا قارچ و اسفناج، غذای رژیمی

    اگر به طعم اسفناج علاقه دارید برای شام می‌توانید یک لازانیای رژیمی خوشمزه با قارچ و اسفناج درست کنید. برای تهیه آن از پیاز را خرد کنید و قارچ را نیز اسلایسی کنید. پیازها را سرخ کنید.

    لازانیا قارچ و اسفناج برای شام

     سپس قارچ و سیر را به پیاز اضافه کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید. اسفناج خرد شده را به تابه اضافه کنید. برای ادامه‌ی طرز تهیه لازانیا اسفناج اینجا کلیک کنید.

    ۱۹- خوراک لوبیا

    یک غذای سبک و خوشمزه برای شام یا صبحانه خوراک لوبیا است. این خوراک خوشمزه و مقوی را با سیب زمینی یا قارچ می‌توانید درست کنید. 

    خوراک لوبیا برای شام

    لوبیا را از یک روز قبل بخیسانید تا نفخ آن کاملا از بین برود و آب آن را چند بار عوض کنید. یک عدد پیاز تقریبا بزرگ را پوست بگیرید و با سیر ریز شده در ماهی تابه سرخ کنید به طوری که تقریبا طلائی رنگ شود. برای ادامه طرز تهیه خوراک لوبیا اینجا کلیک کنید.

    ۲۰- عدسی

    یکی دیگر از غذاهای سبک و خوشمزه برای شام عدسی است. برای تهیه یک عدسی لعابدار و خوشمزه با سیب زمینی ابتدا عدس ها را از ۲ ساعت قبل خیس کرده و آب آن را خالی کنید.

    طرز تهیه عدسی در خانه

     سپس پیاز و سیر را ریز کرده و سرخ کنید تا رنگ آن ها عوض شود. در ادامه بگذارید عدس ها کمی بپزد. برای ادامه‌ی طرز تهیه عدسی لعابدار اینجا کلیک کنید.

    ۲۱- پیده (پیتزا ترکیه‌ای)

    یک پیتزای خوشمزه و خاص که در منزل می‌توانید برای شام درست کنید. خمیر آن را نیز خودتان تهیه کنید تا خوشمزگی پیده چند برابر شود. برای تهیه خمیر، خمیر مایه را در ظرفی بریزید و با شکر قاطی کنید. آب ولرم ۴۰ درجه را به آن اضافه کنید.

    طرز تهیه پیده( آموزش تصویری) برای شام

     روغن مایع را سپس اضافه کنید و آرد را کم کم به مواد اضافه کنید. برای مواد داخل پیتزا نیز هم از سینه مرغ و هم از سوسیس می‌توانید استفاده کنید. مواد دیگر نیز جعفری تازه، فلفل دلمه‌ای، ذرت و پیاز و رب است. برای طرز تهیه پیده(پیتزا ترکیه‌ای) و خمیر آن اینجا کلیک کنید.

    ۲۲- استیک مرغ

    غذایی سبک و خوشمزه با مرغ که با موادی مانند، پیاز، سیر، سینه مرغ، سس سویا(اختیاری) و ادویه‌جات درست می‌شود. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و از عرض برش بزنید.

    طرز تهیه استیک مرغ برای شام

     پیاز را با رنده ریز مخصوص کباب خرد یا در واقع له کنید. تفاله های پیاز رو داخل صافی بریزید و خوب فشار بدهید تا آب پیاز خارج بشود. یک قاشق روغن زیتون روی تکه‌های مرغ بریزید. سس سویا را برای تردی گوشت روی آن بریزید. برای توضیحات بیشتر و ادامه طرز تهیه استیک مرغ اینجا کلیک کنید.

    ۲۳- کیک مرغ

    کیک مرغ به عنوان غذایی سبک و مجلسی برای مهمانی و شام مناسب است. برای تهیه این غذا به موادی مانند سینه‌ی مرغ ریش ریش شده، نان تست، پیازچه، جعفری، گردو، خیار شور، ماست چکیده، سس مایونز و در صورت دلخواه از هویج، ذرت و نخود سبز استفاده کنید.

    طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

    سینه‌ی مرغ را با کمی پیاز، نمک و فلفل سیاه و درصورت تمایل برگ بو و سیر بپزید. بعد از پخت، مرغ رو ریش ریش کنید یا خیلی ریز خردش کنید و مرغ خردشده رو درکاسه ای بریزید. مخلوط سبزیجات شامل ذرت، هویج و نخود سبز رو اضافه کنید.  پیازچه و جعفری خرد شده رو اضافه کنید؛ خیارشور رو هم ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی اینجا کلیک کنید.

    ۲۴- چیکن استراگانف

    یکی از غذاهای خوشمزه و راحت که برای شام مناسب است، چیکن استراگانف روسی هست که با موادی مانند سینه مرغ، قارچ، آرد، پیاز، کره، شیر، خامه صبحانه و سیب زمینی برای سرخ کردن و تزیین روی آن است.

    طرز تهیه چیکن استراگانوف

    برای تهیه این غذا سینه مرغ شسته شده رو بی استخوان کنید و با چاقو به صورت نواری و نازک برش بدهید. مرغ های خرد شده رو با فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر مخلوط کنید و روی اون سلفون بکشید. یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار بدهید. یک عدد پیاز رو نگینی و ریز خرد کنید و داخل تابه با چند قاشق روغن تفت بدین تا سبک بشود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه چیکن استراگانف اینجا کلیک کنید.

    ۲۵- سالاد مرغ با پنیر لیقوان

    سالاد بهترین انتخاب برای شام است. سالاد مرغ نیز یکی از همین انتخاب‌ها است. سالاد مرغ را با مواد مختلفی می‌توانید درست کنید.

    سالاد مرغ با پنیر لیقوان برای شام

     برای طرز تهیه سالاد مرغ با پنیر لیقوان به موادی مانند کاهو، گوجه فرنگی، مرغ آبپز شده، پیاز حلقه شده، پنیر لیقوان و مقدار کمی سبزی شاهی با ریحون نیاز داریم. برای طرز تهیه سالاد مرغ با پنیر لیقوان می‌توانید به لینک فوق مراجعه کنید.

    ۲۶- کومپیر

    کومپیر یک غذای خوشمزه ترکیه‌ای است که با سیب زمینی و سبزیجات دیگر در فر درست می‌شود.

    طرز تهیه کومپیر برای شام

    اول از همه فر رو روشن میکنیم تا گرم بشه تا ۲۵۰ درجه خوبه ، سیب زمینی‌ها رو داخل فویل میپیچیم و داخل سینی میزاریم بعد از ۱۵ دقیقه گرم شدن سیب زمینی هارو میزاریم داخل فر. این و توجه کنید که سیب زمینی ها چون تقریبا بزرگن تا ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت تو فر باشه که دیگه کاملا پخته بشه.

    برای مطمئن شدن از پخت سیب زمینی ها یه چنگال داخلش میزنیم اگه نپخته بود دوباره میزاریمش تو فر.خوب الان اون موادی که گفتم و(سوسیس،کالباس،خیارشور،فلفل شیرین) همشو نگینی خرد میکنیم  و با هم قاطی میکنیم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کومپیر اینجا کلیک کنید.

    ۲۷- رولت مرغ و سبزیجات

    برای تهیه این رولت خوشمزه و سریع برای شام از موادی مانند نون تست یا باگت، مرغ پخته شده، گشنیز و جعفری و پیازچه ریز شده، سس مایونز و نمک و فلفل و ادویه جات به اندازه سلیقتون استفاده کنید.

    رولت مرغ و سبزیجات برای شام

    برای درست کردن این غذای خوشمزه و راحت به طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات مراجعه کنید.

    ۲۸- خوراک مرغ و قارچ

    با مرغ غذاهای زیادی می‌توانید درست کنید. اما یکی از غذاهای ساده و خوشمزه برای شام، خوراک مرغ و قارچ است. طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ برای شام

    1. پیاز را خرد کنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید. قارچ رو اسلایسی برش دهید و به همراه سیر به پیاز اضافه کنید و تفت بدید تا قارچ کمی سرخ شود و سپس از روی حرارت بردارید.
    2. قارچ که از حرارت‌ افتاد، با جعفری و پنیر مخلوط کنید. سینه های مرغ را برش دهید تا به شکل جیب دربیاد. اگر از قسمت ضخیم مرغ برش بدید موادتون بهتر داخل جیب می‌مونه.
    3. تمام سطح سینه ی مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر وپاپریکا مرینیت( مزه دار) کنید و به تمام قسمتهای مرغ بمالید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید.

    ۲۹- سالاد نخود با سس مخصوص

    یک سالاد ساده و خوشمزه برای شام، سالاد نخود است. این سالاد مقوی با گوجه فرنگی، خیار، پیاز، جعفری و ذرت درست می‌شود.

    طرز تهیه سالاد نخود با سس مخصوص

    مراحل تهیه سالاد نخود

    مراحل تهیه سالاد نخود به شرح زیر است:

    1. نخود را بشویید و آن‌ را یک شب خیس کنید. بعد نخود را کامل بپزید. بعد از پخت نخود اجازه دهید سرد شود و سپس شروع کنید به خرد کردن گوجه و سایر سبزیجات سالاد.
    2. (اندازه سبزیجات سالاد میتواند سلیقه‌ای و به دلخواه باشد ولی نباید زیاد بزرگ یا خیلی ریز خردکنید). خیار را بخوبی شسته و با پوست خرد کنید. پیاز و جعفری را هم خرد کنید.

    برای ادامه طرز تهیه سالاد نخود با سس مخصوص اینجا کلیک کنید.

    ۳۰- کراکت(کروکت) مرغ و سیب زمینی

    کراکت یک غذای فرانسوی خوشمزه و مناسب شام است. به شرطی که مواد آن را از قبل آماده کرده و فقط آماده سرخ کردن باشد.

    کراکت سیب زمینی و سینه مرغ برای شام

    1. برای آماده سازی مواد اولیه ابتدا سینه مرغ رو همراه با یک عدد پیاز خرد شده و نمک و فلفل و آب بپزید و بعد از سرد شدن با چاقو خرد کنید
    2.  سیب زمینی‌ها رو آبپز کنید و بعد اجازه بدین کمی خنک بشن و پوستشون رو جدا کنید و با طرف ریز رنده، رنده کنید. مرغ پخته و خرد شده رو داخل ظرفی بریزین و سیب زمینی رنده شده رو بهش اضافه کنید.
    3. و با قاشق کاملا مخلوط کنید. فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. (به جای فلفل دلمه ای سبز رنگ از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی هم میتونید استفاده کنید)
    4. بعد نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.

    برای مشاهده ادامه طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی اینجا کلیک کنید.

    ۳۱- خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

    این خوراک یک خوراک سبک برای شام است و به همراه سبزیجات درست می‌شود. سبزیجاتی که در داخل این غذا استفاده می‌شود، کاملا سلیقه‌ای است.

    طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری برای شام

    1. برای آماده کردن مواد اولیه ابتدا یک عدد سینه مرغ رو با یک عدد پیاز خرد شده تفت بدین و نمک و فلفل بهش اضافه کنید و کمی آب جوش داخل ظرف بریزید و اجازه بدین مرغ بپزه و بعد از خنک شدن گوشت مرغ رو ریش ریش کنید یا با چاقو خرد کنید.
    2. سیب زمینی‌های تقریبا یک شکل و هم اندازه رو بشورید و با کمی آب داخل قابلمه بپزید و بعد از کمی خنک شدن پوست سیب زمینی‌های آبپز رو جدا کنید و به صورت ورقه ای خرد کنید.
    3. هویج ها رو پوست بگیرید و با چاقو یا رنده به صورت نگینی خرد کنید و بعد با مقداری آب روی حرارت کم بخار پز کنید. یک عدد پیاز متوسط رو به صورت نگینی ریز خرد کنید و با یکی دو قاشق روغن مایع داخل تابه تفت بدین تا طلایی بشه و بعد حبه های سیر له شده رو بهش اضافه کنید.
    4. و کمی تفت بدین و بعد مرغ ریش ریش شده رو بهش اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و بعد فلفل دلمه‌ای خرد شده و هویج بخار پز شده و قارچ پخته شده رو به مواد اضافه کنید.

    برای ادامه طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری اینجا کلیک کنید.

    ۳۲- سالاد مرغ و بادمجان قالبی

    این سالاد بادمجان خوشمزه با مرغ درست می‌شود. در لابه لای این سالاد از قارچ، هویج پخته شده، خیارشور و گردو استفاده می‌شود. سالاد مرغ و بادمجان قالبی برای شام

    1. بادمجان‌ها رو به خوبی بشورید و بدون اینکه پوست بگیرید (پوست گرفتن بادمجان ها دلخواهه ولی وجود پوست بادمجان هم باعث حفظ استحکام بادمجان بعد از سرخ شدن میشه و هم ظاهر زیبایی به سالاد میده) به صورت حلقه‌ای خرد کنید. سعی کنید که ضخامت حلقه ها خیلی کم یا خیلی زیاد نباشه چون حلقه‌های نازک موقع سرخ شدن داخل روغن خشک میشن و حالت انعطاف پذیر ندارن و حلقه‌های ضخیم برای کاور کردن دور سالاد مناسب نیستن.
    2. بادمجان‌های خرد شده رو داخل ظرفی بریزین و یک قاشق نمک روی اونها بپاشید.
    3. و کاملا مخلوط کنید تا بادمجان‌ها به نمک آغشته بشن و اجازه بدین نیم ساعت بمونن تا آب بندازن.
    4. بعد بادمجان‌ها رو آبکش کنید و با آب به خوبی بشورید و روی دستمال پهن کنید تا خشک بشن.
    5. داخل ماهیتابه‌ای روغن بریزین و روی حرارت بذارید تا روغن داغ بشه از همون ابتدا روغن زیادی داخل ماهیتابه بریزین چون کم بودن روغن باعث میشه بادمجان‌ها روغن رو به خودشون جذب کنن.
    6. بعد از گرم شدن روغن حلقه های بادمجان رو داخل روغن قرار بدین و با حرارت کم سرخ کنید.

    برای ادامه طرز تهیه سالاد مرغ و بادمجان قالبی اینجا کلیک کنید.

    ۳۳- پوآچای پیتزایی

    این غذای خوشمزه نوعی نان لطیف و نرم است که داخل آن مواد مختلفی از جمله مواد پیتزا می‌توانید قرار دهید. برای درست کردن پوآچای پیتزایی ابتدا باید خمیر آن را درست کرد. 

    پوآچای پیتزایی برای شام

    1. – برای تهیه خمیر پوآچا شیر رو گرم میکنیم تا ولرم بشه دمایی که برای عمل اومدن خمیر مایه نیاز هست باید حدود سی و پنج الی چهل درجه باشه اگه دماسنج ندارین نوک انگشت تون رو داخل شیر بزنید. دمای شیر باید به قدری باشه که گرمای اون رو کاملا حس کنید اما دستتون نسوزه و بتونید داخل شیر نگهش دارید.
    2. اگه دمای شیر کم باشه خمیر مایه شروع به فعالیت نمیکنه و اگه دمای شیر بالا باشه خمیر مایه از بین میره. شکر رو روی خمیر مایه بریزید و به شیر ولرم اضافه کنید.
    3.  و کاملا مخلوط کنید، روی ظرف رو بپوشونید و ده دقیقه زمان بدین تا عمل بیاد. خمیر مایه از شکر تغذیه میکنه و شروع به فعالیت میکنه شکر استفاده شده در نان باعث شیرینی نان نمیشه و فقط برای تغذیه خمیر مایه اضافه میشه.
    4. دو پیمانه آرد الک شده رو داخل ظرفی بریزین و روغن مایع رو بهش اضافه کنید.
    5.  و بعد خمیر مایه عمل اومده رو داخل ظرف بریزید و نمک رو هم به مواد اضافه کنید.

    برای ادامه طرز تهیه پوآچای پیتزایی خوشمزه اینجا کلیک کنید.

    ۳۴- سالاد کینوا

    کینوا دانه‌‌ای است که مانند خاویار دریایی، خواص بی‌نظیری در ذخیره پروتئین مورد نیاز بدن دارد اما خواص این گیاه به همین‌جا ختم نمی‌شود! ویتامین‌های گروه ب، فیبر، آهن و منیزیم از جمله موادی هستند که به وفور در دانه‌های این گیاه وجود دارد.

    سالاد کینوا برای شام

    برای طرز تهیه و پخت کینوا در هر سه رنگ، لازم است به هر میزانی که از دانه‌های کینوا استفاده می‌کنیم، آن را با پیمانه اندازه‌گیری کرده و دو برابر این مقدار، آب اضافه کنیم و ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم قرار ‌دهیم تا آبِ آن تمام شود.

    1. در اولین مرحله به سراغ دانه‌های کینوا رفته و نصف پیمانه از این دانه‌ها را درون قابلمه می‌ریزیم و سپس یک پیمانه آب به آن اضافه می‌کنیم. 
    2. قابلمه را روی حرارت ملایم به میزان ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آب آن به طور کامل تمام شود. در ادامه پس از سپری شدن زمان ذکر شده، دانه‌های کینوای حجیم‌تری را شاهد هستیم.

    برای ادامه طرز تهیه سالاد کینوا و خواص بینظیر کینوا اینجا کلیک کنید.

    ۳۵- سالاد کاب

    سالاد کاب یک سالاد امریکایی است که از ترکیب کاهو، گوجه گیلاسی، بیکن، پنیر، آووکادو و مرغ گریل شده تشکیل شده است. این مواد در کنار هم قرار می‌گیرند و مخلوط نمی‌شوند.طرز تهیه سالاد کاب برای شام

    1.  برای مزه دار کردن مرغ، فیله مرغ رو از وسط دو نیم کنید و قسمت مغز فیله رو هم جدا کنید. همه مواد رو داخل ظرفی با هم ترکیب کنید، هر کدوم از ادویه ها رو که دوست نداشتید میتونید حذف کنید ولی ترکیب همه این مواد طعم بسیار خوبی به مرغ میده، بهتره از روغن زیتون برای مزه دار کردن مرغ استفاده بشه اگه نداشتین از روغن مایع معمولی استفاده کنید.
    2. پاپریکا پودر فلفل دلمه ای قرمز خشک شده است که از نوع دودی یا ساده اون میتونید استفاده کنید، از پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه میتونید برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید اگه از زنجبیل تازه استفاده میکنید مقدار گفته شده رو دو برابر کنید، این مقدار عسل مرغ رو شیرین نمیکنه ولی مزه خوبی به مرغ میده، جوز هندی عطر غالبی داره برای مزه دار کردن مرغ اون رو چهار پنج بار روی قسمت ریز رنده بکشید کافیه.
    3. در صورت تمایل میتونید چند پر رزماری هم داخل مواد اضافه کنید که عطر بسیار خوبی داره. چند برگ از رزماری خشک یا تازه رو جدا و از وسط نصف کنید و به مواد اضافه کنید و اگه به رزماری دسترسی نداشتین میتونید حذفش کنید. میتونید به مواد مقداری فلفل سیاه هم اضافه کنید.
    4. بعد از مخلوط کردن مواد پیاز رو خلالی نازک خرد کنید و به مواد اضافه کنید. تکه‌های مرغ رو داخل مواد قرار بدین و با دست کاملا به مواد آغشته کنید و ماساژ بدین و بعد روی ظرف سلفون بکشید و داخل یخچال قرار بدین تا مزه دار بشه و حداقل ۴ ساعت و حداکثر یک شب استراحت بدین.
    برای ادامه طرز تهیه سالاد کاب می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۳۶- گلت با بادمجان و قارچ

    گلت یک نوع غذای فرانسوی است که از دسته غذاهای رژیمی حساب شده و برای شام مناسب است. برای درست کردن گلت ابتدا باید خمیر گلت را درست کنیم.

    طرز تهیه گلت فرانسوی

    1. کره را به مکعب های یک سانتی برش دهید. آرد را در غذاساز بریزد. کره‌های مکعبی خرد شده را به آرد اضافه کنید.
    2. نمک را هم در این مرحله اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا مخلوط آرد و کره شبیه خرده نان شود.
    3. بعد از این مرحله آب یخ را کم کم به آرد و کره اضافه کنید. ابتدا دو تا سه قاشق بریزید و اگر کافی نبود یک یا دو قاشق دیگر آب اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط آرد و آب و کره کم کم حالت خمیری به خود بگیرد و در نهایت خمیر جمع شود.

    برای ادامه طرز تهیه گلت قارچ و بادمجان به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۳۷- کتلت گوشت چرخ کرده

    کتلت یکی از غذاهایی است که برای شام می‌توانید درست کنید. کتلت انواع مختلفی دارد. از کتلت گوشت چرخ کرده گرفته تا کتلت سویا و …

    طرز تهیه کتلت با سویا؛ کتلت خوشمزه و ساده برای گیاهخواران

    کتلت را برای رفتن به پیک نیک و مسافرت نیز می‌توانید مدنظر بگیرید. برای طرز تهیه کتلت گوشت برای شام می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید. 

    ۳۸- اشکنه

    شاید باورتان نشود ولی اشکنه یکی از غذاهای کم خرج و خوشمزه اصیل ایرانی است که برای شام می‌توانید درست کنید. برای تهیه اشکنه به مواد زیادی نیاز ندارید.

    طرز تهیه اشکنه با شنبلیله

    طرز تهیه اشکنه روش های مختلفی دارد که در مقاله طرز تهیه اشکنه به آن اشاره شده است.

    ۳۹- کوکو ماهی

    کوکوی ماهی یکی از غذاهای خوشمزه برای انتخاب شام است.

    طرز تهیه کوکو ماهی در خانه

    1. ابتدا ماهی را آبپز می‌کنیم و سپس در یک ظرف متوسط استخوان ماهی آبپز شده را جدا کرده و آن را خرد می‌کنیم.
    2. در یک ظرف مناسب ۱ عدد پیاز و ۱ عدد سیب زمینی را رنده و آب آنها را می‌گیریم و به ظرف ماهی اضافه می‌کنیم و سپس نصف پیمانه شوید و نصف پیمانه گشنیز، نمک، فلفل سیاه، پودرپاپریکا، سیرو زردچوبه به میزان لازم، ۱ پیمانه آرد و ۱ عدد تخم مرغ به موادمان (ماهی، سیب زمینی، پیاز) اضافه و به خوبی همه مواد را مخلوط و یکدست می‌کنیم.

    برای ادامه طرز تهیه کوکو ماهی خوشمزه می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴۰- خوراک مرغ و قارچ

    خوراک مرغ و قارچ یکی از پیشنهادهای خوب و خوشمزه برای شام است که به هنگام پذیرایی می‌توانید آن را درست کنید.

    طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

    1.  پیاز را خرد کنید و در تابه با مقداری روغن تفت دهید.
    2. قارچ رو اسلایسی برش دهید و به همراه سیر به پیاز اضافه کنید و تفت بدید تا قارچ کمی سرخ شود و سپس از روی حرارت بردارید.
    3. قارچ که از حرارت‌ افتاد، با جعفری و پنیر مخلوط کنید.
    4.  سینه های مرغ را مطابق تصویر برش دهید تا به شکل جیب در بیاد.
    5. اگر از قسمت ضخیم مرغ برش بدید موادتون بهتر داخل جیب می‌مونه. تمام سطح سینه ی مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا مرینیت( مزه دار) کنید و به تمام قسمت های مرغ بمالید.

    برای ادامه طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ می‌توانید به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۴۱- آش رشته 

    یکی از مرسوم ترین آش‌ها در ایران آش رشته است. این اش از ترکیب موادی چون نخود، لوبیا و عدس به همراه سبزی آش، رشته آشی و کشک درست می‌شود. کشک نیز برای خوشمزه‌تر شدن آن به کار می‌رود.

    آش رشته نذری

    1. حبوبات را به مدت ۱۲-۲۴ ساعت قبل از پخت آش، با آب ولرم خیس می کنیم.( چند مرتبه آب آنها را عوض می کنیم).
    2. بعد از اتمام زمان گفته شده، هرکدام را جداگانه می‌پزیم؛ بعد از پخت همه ی حبوبات را آبکش می‌کنیم.
    3. قابلمه‌ای بزرگ که بیشتر از حجم مواد جا داشته باشد، انتخاب می‌کنیم و نصف آن را آب می‌ریزیم و روی شعله قرار می‌دهیم.

    برای ادامه طرز تهیه آش رشته اینجا کلیک کنید.

    ۴۲- کوکو بادمجان 

    کوکوی بادمجان یکی از بهترین انواع کوکو است، که کافی است یک‌ بار طعم آن را امتحان کنید. اگر به خوردن خوراک‌ها و غذاهایی که در آن‌ها بادمجان به کار می‌رود علاقه دارید کوکوی بادمجان یک انتخاب بسیار عالی برای ذائقه شما خواهد بود.

    کوکو بادمجان

    1. در مرحله اول به سراغ کباب کردن بادمجان‌ها می‌رویم. بادمجان‌ها را با آب سرد به ‌صورت کامل بشویید.
    2. روی بادمجان‌های شسته ‌شده چند شکاف کوچک ایجاد کنید.
    3. بعد از کباب شدن بادمجان به آرامی پست آن‌ها را با چاقو جدا کنید.
    4. برای نتیجه بهتر کار از پوست‌ گیر مخصوص استفاده کنید. بادمجان‌ها را در میکسر یا غذاساز می‌ریزیم. ۳ حبه سیر پوست‌ کنده را به آن اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه طرز تهیه کوکوی بادمجان بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۳- سالاد سیب زمینی آلمانی

    سالادها عموما به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شوند. اما بسیار از این سالاها هستند که با توجه به موادی که داخلشان استفاده می‌شود، می‌توانند به عنوان غذای اصلی هم سرو شوند. سالاد سیب زمینی آلمانی یکی از همین سالادهاست. غذایی سبک که بسیار سریع آماده می‌شود و طعمی بسیار لذیذ دارد. این سالاد را می‌توانید با سیب زمینی و سوسیس درست کنید و اگر گیاه‌خوار هستید، سوسیس را از آن حذف کنید.

    طرز تهیه سالاد سیب زمینی آلمانی (سالاد کارتوفل)

    ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشویید و در یک قابلمه مناسب روی گاز قرار دهید و زمان دهید تا خوب آب‌پز شوند. بعد از آب‌پز شدن، اجازه دهید تا کمی خنک شوند و بعد پوست‌شان را جدا کنید. در ادامه سیب زمینی های آب‌پز با به صورت مکعبی خرد کنید و در یک ظرف مناسب کنار بگذارید.

    برای ادامه طرز تهیه سالاد آلمانی با سیب زمینی به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۴۴- خوراک بال مرغ

    بال مرغ جزو خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های مرغ است. بال مرغ را در بسیاری غذاها می‌توان استفاده کرد؛ از سوپ گرفته تا کباب. نکته مهم این است که در هر غذایی، اگر بال مرغ را به روش مناسبی تهیه کنید، بسیار خوشمزه خواهد بود. همچنین در بسیاری پیش غذاها نیز می‌توان از بال مرغ استفاده کرد. استفاده از بال مرغ می‌تواند یک گزینه مناسب برای زمان‌هایی باشد که دسترسی به سینه یا ران مرغ ندارید اما می‌خواهید طعم مرغ را در غذای خود داشته باشید.

    سرخ کردن بال مرغ و سیب زمینی

    1. در شروع کار، بعد از این که بال مرغ ها را به خوبی تمیز کردید و شستید، آن‌ها را با استفاده از نمک و دیگر ادویه‌هایی که مدنظر دارید، طعم‌دار کنید. توجه کنید که استفاده بیش از اندازه از ادویه، می‌تواند طعم مرغ را خراب کند. پس به میزان استاندارد استفاده کنید.
    2. یک تابه مناسب روی گاز قرار دهید و اجازه دهید گرم شود. بعد روغن حیوانی را به تابه اضافه کنید و شعله را کم کنید تا روغن به آرامی ذوب شود. بعد از اینکه روغن آماده شد، زعفران را آن اضافه کنید و هم بزنید.

    برای ادامه طرز تهیه خوراک بال مرغ با سیب زمینی به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۴۵- لازانیا با خمیر یوفکا

    لازانیا با توجه به طعم دلنشین و مواد مقوی‌ای که دارد، غذای محبوبی محسوب می‌شود. این غذا را می‌توان به روش‌های مختلف و با مواد غذایی مختلفی مثل گوشت مرغ و یا حتی سبزیجات تهیه کرد و از میل کردن آن لذت برد. یکی از روش‌های پخت لازانیا، استفاده از خمیر یوفکا است. در این روش، بجای لازانیای بسته‌ای، از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم و مواد را بین ورقه‌های آن می‌ریزیم. استفاده از سبزیجات می‌تواند در پخت این غذا تاثیرگذار باشد و طعم آن را بهتر کند.

    طرز تهیه لازانیا با خمیر یوفکا؛ راحت و آسان سه سوته

    1. ابتدا پیاز، قارچ، گوجه و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید و بصورت جداگانه کنار بگذارید.
    2. سپس یک تابه مناسب آماده کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. روغن را اضافه کنید و اجازه دهید کمی گرم شود.
    3. سپس پیاز را در تابه بریزید و شروع به تفت دادن کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه لازانیا با خمیر یوفکا بر روی لینک کلیک کنید.

    ۴۶- رشته پلو با گوشت قلقلی

    رشته پلو یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوش‌طعم ایرانی است. این غذا را می‌توان به روش‌های مختلفی پخت اما روشی که امروز آموزش می‌دهیم، یکی از بهترین روش‌های طرز تهیه رشته پلو است. این غذا را می‌توانید برای شام در مجالس نیز سرو کنید. این غذا با استفاده از رشته پلویی، کشمش و گوشت چرخ کرده درست می‌شود و ممکن است ظاهری شبیه به کلم‌پلو داشته باشد.

    reshte polo majlesi

    برای مشاهده ادامه طرز تهیه رشته پلو مجلسی به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۴۷- سوپ بیکن و سیب زمینی

    سوپ غذایی سبک و لذت‌بخش است و برای وعده شام گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

    سوپ سیب زمینی و بیکن

    سوپ بیکن و سیب زمینی، یک نوع سوپ غلیظ است که با ترکیب سیب زمینی، بیکن و سبزیجات تهیه می‌شود. این سوپ به سرعت خوبی آماده می‌شود و در صورتی که قصد داشته باشید یک سفره متنوع برای مهمانی خود فراهم کنید، سوپ بیکن و سیب زمینی انتخاب خوبی است.

    برای طرز تهیه سوپ بیکن و سیب زمینی، این مطلب را بخوانید.

    ۴۸- رولت گوشت با جعفری و گردو

    رولت گوشت جزو غذاهای خوشمزه و شیک برای شام است.رولت گوشت با جعفری و گردو، طرز تهیه رولت گوشت به همراه فیلم آموزشی

    تهیه این غذا بسیار ساده است و به دلیل موادی که دارد، بسیار مقوی است و پخت آن برای شام گزینه بسیار خوبی است. با میل کردن این غذا در طول روز بعد انرژی کافی برای انجام کارها را خواهید داشت و همچنین می‌توانید از آن برای ناهار روز بعد هم میل کنید. برای تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو، نیاز به گوشت، پیاز، سیر، سبزی، گردو و تخم مرغ دارید.

    برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو، این مطلب را بخوانید.

    ۴۹- کوکو مرغ

    کوکو مرغ جزو غذاهای سبک و مناسب برای شام است. این غذا که یک روش پخت فرانسوی دارد، بسیار سریع آماده می‌شود.

    کوکو مرغ سوخاری

    کوکو مرغ را می‌توانید در طعم‌های مختلف آماده کنید. به این معنا که دستتان برای استفاده از ادویه‌جات باز است و به راحتی می‌توانید در طعم این غذا تنوع ایجاد کنید. برای تهیه کوکو مرغ نیاز به سینه مرغ، پنیر پیتزا و آرد سوخاری دارید.

    برای طرز تهیه کوکو مرغ، این مطلب را بخوانید.

    ۵۰- گراتن بادمجان با سیب‌زمینی

    بادمجان جزو صیفی‌جاتی است که برای وعده شام گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

    طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب‌زمینی + فیلم آموزشی

    گراتن یکی از غذاهای پرطرفدار و به نسبت مدرن است که از ترکیب بادمجان، گوشت، سیب زمینی و پنیر درست می‌شود. اگر طرفدار بادمجان هستید، این غذا را از دست ندهید.

    برای آموزش طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب‌زمینی این آموزش مرحله به مرحله را بخوانید.

    ۵۱- ماهی شکم پر

    ماهی شکم پر یکی از غذاهای سنتی خوشمزه و پرطرفدار در ایران و سراسر دنیا است. ماهی شکم پر با همانطور که از اسمش مشخص است، از ماهی که شکم آن با سبزیجات و مغز گردو، زرشک و غیره پر درست خواهد شد.

    ماهی شکم پر به دلیل حضور ماهی در این غذای لذیذ سرشار از کلسیم، پروتئین و ویتامین های مهم و ضروری برای بدن است، که مصرف آن سلامتی بدن را تضمین خواهد کرد. به طور کلی روش های مختلفی برای تهیه ماهی شکم پر وجود دارد.

    طرز تهیه ماهی شکم پر

    1. در انتخاب ماهی شکم پر توصیه می‌شود که از ماهی سفید یا ماهی قزل آلا استفاده کنید و اگر به این ها دسترسی ندارید می‌توانید هر گونه ماهی که مد نظرتان است، استفاده کنید.
    2. بعد از اینکه ماهی را تهیه نمودید، نوبت به تمیز کردن آن می‌رسد. با استفاده از یک چاقوی تیز ماهی را به صورت طولی برش دهید و محتویات داخل شکم آن را کاملا خالی کنید و خوب داخل و خارج ماهی را با آب بشویید تا هیچ گونه رد خون در آن باقی نماند و در ادامه مقداری آبلیمو طبیعی را به همراه نمک بر روی سطح و داخل شکم ماهی بریزید.
    3. در گام بعدی نوبت تمیز کردن سبزی‌ها است. بعد از اینکه سبزی‌ها را پاک کردید، آن را بشویید و بر روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد کنید.
    4. سپس به سبزی خرد شده انار جنگلی ساییده شده یا رب انار را اضافه کنید و در ادامه به آن گردو خرد شده، نمک، ادویه ماهی و فلفل سیاه اضافه کنید و خود مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و طعم یکدیگر را بگیرند.

    برای ادامه طرز تهیه ماهی شکم پر به مقاله آن مراجعه کنید.

    ۵۲- کوکو کدو سبز

    اگر به دنبال یک غذای سالم و رژیمی هستید، کوکوی کدو سبز یک گزینه عالی است!

    کوکو کدو خوشمزه با نکات مهم

    برای تهیه کوکو کدو سبز به ادویه، کدو سبز، تخم مرغ و آرد سوخاری نیاز دارید. این غذا می‌تواند برای افرادی که به دنبال شام سبک هستند، گزینه دلچسبی باشد. طعم این غذا لذیذ است و می‌تواند در سفره ترکیب خوبی ایجاد کند.

    برای آموزش طرز تهیه کوکو کدو سبز این آموزش مرحله به مرحله را بخوانید.

    ۵۳- رتتویی غذای فرانسوی

    رتتویی یک غذای خوشمزه فرانسوی است که از ترکیب بادمجان، کدو، گوجه فرنگی و کرفس و ….درست می‌شود. برای تهیه رتتویی نیاز به فر است.

    طرز تهیه رتتویی؛ مرحله به مرحله به روش اصل فرانسوی

    این غذای خوشمزه را برای شام درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. برای تهیه رتتویی به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۵۴- فلافل خانگی

    فلافل یکی از ساندویچ‌های بسیار ساده و پرطرفداری است که شما به راحتی با مواد اولیه در دسترسی می‌توانید بهترین نوع ساندویچ فلافل را تهیه و نوش‌جان کنید.

    طرز تهیه فلافل خانگی

    فلافل با دستورات متنوعی تهیه می‌شود که شما می توانید برای دیدن ۵ روش تهیه ساندویچ فلافل خانگی اینجا را کلیک کنید.

    ۵۵- پای همبرگر با سس قارچ

    پای‌همبرگر یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی است که سریع تهیه می‌شود. این غذا بر خلاف تصور عموم با همبرگر متفاوت است. مواد تشکیل دهنده این غذای جذاب گوشت‌چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، نخودفرنگی و هویج است. سس قارچی که همراه با این غذای متفاوت سرو می‌شود خوشمزگی آن را را دوچندان کرده.

    طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ

    برای مشاهده طرز تهیه پای همبرگر با سس قارچ به صورت مرحله به مرحله در ادامه با ما همراه باشید.

    ۵۶- جامبو شکم‌ پر سوخاری

    جامبوشلز نام یک پاستا بزرگ و صدفی است که مواد گوشتی شبیه به مواد ماکارونی و لازانیا را درون شکم آن قرار می‌دهند و آن را در فر می‌پزند. این غذا طعمی شبیه به ماکارونی یا لازانیا دارد و به سرعت آماده می‌شود.

    طرز تهیه جامبو شکم پر

    شما برای پر کردن شکم صدف‌های غول پیکرتان از هر موادی که مناسب ذائقه و رژیم غذاییتان است می‌توانید در پخت این غذا استفاده کنید.

    1. در ابتدا گوشت چرخ کرده را که بهتر است مخلوط گوشت گاوی و گوسفندی باشد، با پیاز رنده شده مخلوط می‌کنیم.
    2. کاملاً مواد را به هم می‌زنیم و ورز می‌دیم. تخم‌ مرغ‌ ها رو می‌شکونیم و زرده و سفیده رو از هم جدا می‌کنیم.
    3. زرده تخم‌مرغ رو به مواد اضافه کنید.

    در ادامه برای مشاهده مراحل تهیه این جامبو شکم پر سوخاری اینجا را کلیک کنید.

    ۵۷- دمپختک

    دمپختک یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیه که توی شهرهای مختلف به شکل های مختلفی درست می‌شه. دمی باقالی یا کته باقالی دمپختکی که با باقالی زرد درست می‌شه و از غذاهای سنتی تهران حساب میشه. این غذای سریع جذاب در کنار خوشمزه بودن بسیار هم کم هزینه و و مقرون به صرفه است‌. این غذا رو همراه با تخم مرغ نیمرو و پیاز داغ یا حتی بدون اینا سرو می کنند و وقتی همراه با ترشی و سالاد شیرازی میل بشه خیلی جذاب‌تر و دلچسب‌تره.

    طرز تهیه دمپختک

    مراحل پخت دمپختک

    1. در مرحله اول برای پختن دمپختک، باقالی ها را در یک کاسه بریزید و چند پیمانه آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا خوب خیس بخورند. این کار هم باعث می‌شود که باقالی ها زودتر پخته شوند و همچنین از نفخ شکم جلوگیری می‌کند.
    2. در مرحله بعدی پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس بر روی تخته آشپزخانه آن را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب را تهیه کنید و کره را به همراه مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه دمپختک اینجا کلیک کنید.

    ۵۸- رول بادمجان با پنیر

    رول بادمجان یک پیش غذای فینگرفودی است که برای شام هم میتوانید آن را درست کنید. برای تهیه رول بادمجان با پنیر خامه ای به مواد زیادی نیاز ندارید و معمولا موادی است که در دسترس است. 

    طرز تهیه رول بادمجان با پنیر | غذای ساده، سریع و رژیمی

    1. برای تهیه‌ی این پیش غذای خوشمزه ،ابتدا بادمجان ها رو به خوبی بشویید. سپس باید بادمجان ها را به صورت اسلایسی یا ورقه‌های نازک برش دهید. به صورتی که حدود دو یا نهایتا سه میلیمتر قطر هر برش بادمجان باشد حدود نیم سانت نیازی به پوست گرفتن بادمجان ها نیست‌.
    2. فقط پوست دو طرف بادمجان رو بگیرید یعنی پوست سمت جلو و عقب رو بگیرید و پوست کناری چپ و راست رو باقی بگذارید و بعد بادمجان هارو به صورت ورقه های نازک برش دهید.
    3. سپس داخل تابه یا دستگاه گریل رو کمی چرب کنید و بادمجان ها رو به داخل تابه گریل منتقل کنید. وقتی یک طرف بادمجان ها به خوبی سرخ شد، برگردانید و سمت دیگر آن را در تابه سرخ و گریل کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه رول بادمجان با پنیر به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۵۹- ساندویچ اسفناج و قارچ

    قطعا ترکیب اسفناج و قارچ طعمی بسیار به یادماندنی برای شما است. شما با استفاده از این دستور پخت به‌راحتی در زمانی کمتر از پانزده دقیقه به دو روش بسیار ساده می‌توانید طعم یک ساندویچ خوشمزه و مقوی را تجربه کنید. مقدار مواد اعلام شده در این دستور مناسب برای دو نفر است که شما به‌راحتی با یک محاسبه ساده می‌توانید مقدار مواد را افزایش یا کاهش دهید.

    ساندویچ قارچ و اسفناج

    روش اول، تهیه ساندویچ اسفناج و قارچ با تابه

    1. در اولین مرحله تابه نسوز، یا تفلن خود را روی حرارت ملایم قرار دهید. 
    2. روغن زیتون یا کره را درون تابه بریزید و زمان دهید تا کمی داغ شوند. 
    3. پودر سیر را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.
    4. قارچ‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی دمای تابه را بالاتر ببرید. ۴ تا ۵ دقیقه به آرامی قارچ‌ها را درون تابه تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود و قارچ‌ها طلایی رنگ شوند.
    5. بچه اسفناج‌ها یا برگ اسفناج‌هایتان را به ابعاد دل‌خواه برش بزنید و به ترکیب درون تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید تا اسفناج‌ها از حالت خامی خارج شوند.
    6. فلفل چیلی، پودر فلفل سیاه، پونه کوهی و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا طعم ادویه‌ها حسابی با ترکیب درون تابه مخلوط شوند. 
    7. دو تا سه دقیقه همه مواد را درون تابه بهم زنید تا ترکیب تان آب اضافی نداشته باشد.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه ساندویچ اسفناج و قارچ؛ در تابه و ساندویچ ساز بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۰- کوکو والک

    کوکو والک برای این که طعم خوبی پیدا کند، نیاز است که به وسواس و دقت بالایی آماده شود. برای این که بتوانید یک وعده غذایی خوشمزه با کوکو والک داشته باشید، طبق مراحل زیر پیش بروید.

    کوکو والک

    مراحل تهیه کوکو والک

    1. در اولین قدم سبزی والک یا گیاه والک را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا آب آن برود. 
    2. بعد از این که سبزی آماده شد، آن را روی تخته گذاشته و ساطوری کنید. این بخش بسیار مهم است به این دلیل که والک گیاهی لطیف و ظریف است و بیش از حد خرد کردن آن می‌تواند باعث له شدن گیاه شود. 
    3. تخم مرغ را در ظرفی جدا بشکنید و به خوبی هم بزنید تا به صورت یکدست زرده و سفیده ترکیب شوند. 
    4. بعد از این که تخم مرغ ها را به خوبی مخلوط کردید، آن را با ظرف والک اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
    5. بعد از این که مواد با هم ترکیب شدند، گردو و زرشک را به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. 

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکو والک بهاری بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۱- چیکن کوردن بلو یا رولت مرغ سوخاری

    کوردن بلو نوعی غذای آمریکایی‌ست که در اصل از آشپزی فرانسوی الهام گرفته شده است. این غذا گوشتی‌ است که بین آن ژامبون و پنیر قرار می‌دهند و بعد سرخ می‌کنند و با سس سرو می‌شود. این غذا برخلاف نام به ظاهر سختش بسیار راحت و بی‌دردسر آماده می‌شود و بسیار خوشمزه و لذیذ است. یک گزینه بسیار مناسب و شیک و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه برای مهمانی‌ها و مجالس نیز است.

    رولت سوخاری

    مراحل تهیه چیکن کوردن بلو

    1. برای شروع کار ابتدا سینه مرغ را افقی برش بدهید و سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید تا کمی نازک‌تر شود.
    2. هر برش را بین سلفون قرار بدهید و با بیفتک‌کوب یا وردنه به خوبی بکوبید تا کاملا پهن و نازک شود. ولی دقت کنید که سینه مرغ پاره نشود. نازک کردن مرغ به این خاطر است که در زمان سرخ کردن خام نماند و به خوبی بپزد.
    3. بعد از اینکه سینه‌های مرغ را با بیفتک‌کوب به خوبی نازک و پهن کردید، تمام قسمت‌های سینه‌ی مرغ را به نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پیاز آغشته کنید.

    برای خواندن طرز تهیه کامل چیکن کوردن بلو کلیک کنید.

    ۶۲- کوکوی سوسیس

    کوکوهای غذاهایی هستند که برای موقعیت‌هایی که زمان برای آشپزی محدود است، به داد ما در آشپزخانه می‌رسند. انواع مختلف کوکو در ایران وجود دارد که به روش‌های مختلفی پخته می‌شوند. یکی از مدل‌های این غذای خوشمزه، کوکوی سوسیس است که با استفاده از سیب زمینی و سوسیس آماده می‌شود

    کوکوی سوسیس

    مراحل طرز تهیه کوکوی سوسیس

    1. در یک میکسر یا کاسه، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و به خوبی مخلوط کنید تا یک حالت خوشه‌دار به دست آید.
    2. سوسیس‌ها را خرد کرده و به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید.
    3. پیاز را نیز خرد کرده و به مواد در مرحله قبل اضافه کنید.
    4. اگر می‌خواهید، می‌توانید گوجه‌فرنگی را نیز به مواد اضافه کنید. این قدم اختیاری است و به طعم شما بستگی دارد.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه کوکوی سوسیس؛ بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۳- توپک سیب زمینی

    سیب‌زمینی از آن دسته مواد غذایی است که همواره در هر گروه سنی طرفداران زیادی دارد. چیپس و نسخه‌های سرخ شده از این ماده غذایی (که دارای مقدار زیادی هیدروکربن است)، جزء مصرف بالاترین غذاهای کشور ما محسوب می‌شوند. در هر رستوران و فست‌فود، سیب‌زمینی سرخ شده یا سوخاری همیشه موجود است.

    توپک سیب‌زمینی نیز یک غذای خوشمزه از دسته سوخاری‌ها است که با تمام سلیقه‌های غذایی سازگار است. این ویژگی به نحوه پر کردن مغز توپک‌ها بستگی دارد. به عبارت دیگر، می‌توان مواد داخلی یا مغز توپک را با توجه به سلیقه شخصی پر کرد.

    طرز تهیه توپک سیب زمینی

    مراحل تهیه توپک سیب زمینی

    1. سیب‌زمینی‌ها را شسته و پوست آن‌ها را کاملاً تمیز کنید.
    2. هر سیب‌زمینی را به چهار یا پنج قسمت برش دهید.
    3. سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه قرار دهید.
    4. تمام مواد دلخواه را اضافه کنید، شامل ادویه‌ها و نمک
    5. قابلمه را بپوشان و سیب‌زمینی‌ها را بر روی حرارت متوسط بگذارید تا بپزند.
    6. پس از پخته شدن، سیب‌زمینی‌ها را از حرارت بیرون بگذارید تا خنک شوند.
    7. سیب‌زمینی‌های خنک شده را با استفاده از هر ابزار مناسبی پوره کنید.
    8. جعفری را خرد کنید.
    9. کنجد را به توپک‌های سیب‌زمینی پوره شده اضافه کنید.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه توپک سیب زمینی؛ بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۴- مرغ پرتقالی

    مرغ پرتقالی یکی از جدیدترین و تکرار نشدنی‌ترین طعم‌های است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک بار آن را امتحان کنید. ترکیب مرغ سرخ‌ شده و پرتقال یک میکس عالی است که در عین طروات، طعمی دل‌چسب را مهمان سفره شما می‌کند. پیشنهاد می‌کنم روش پخت مرغ‌پرتقالی را حتماً یاد بگیرید و به‌ عنوان یکی از روش‌های منحصر به‌ فرد پخت مرغ از آن استفاده کنید. میکسی از یک غذای جدید که گزینه‌ای بسیار مناسب برای میزبانی شما در اثر مهمانی‌ها خواهد بود.

    مرغ پرتقالی

    طرز پخت مرغ پرتقالی

    1. در اولین مرحله به سراغ طعم‌دار کردن مرغ‌ها بروید. نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و زعفران دم‌کرده را به تکه‌های مرغ بزنید.
    2. باکمک دست به خوبی مرغ‌ها را ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های مرغ طعم و رنگ بگیرد.
    3. تکه‌های مرغ طعم‌دار شده را در ظرف سربسته‌ای به همراه برگ بو، به‌مدت بیست تا سی دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به‌خوبی به جسم مرغ‌ها برود.
    4. درون تابه مناسبی به‌مقدار لازم روغن سرخ کردنی یا روغن کنجد بریزید و زمان دهید تا روغن گرم شود.
    5. حالا تکه‌های مرغ طم‌دار شده را درون روغن سرخ کنید تا مرغ طلایی رنگ شود.
    6. در این مرحله پیاز را رنده کنید. پیاز را کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود.
    7. تکه‌های مرغ را روی پیازها بچینید و حرارت را کم کنید.

    برای ادامه‌ی آموزش طرز تهیه‌ی مرغ پرتقالی این مطلب را بخوانید.

    ۶۵- تارت پیتزا

    یکی از غذاهای راحت و مورد علاقه‌ی اکثر افراد پیتزا است که به راحتی بدون محدودیت قابل پخت است. اما تارت پیتزا از خود پیتزا جذابتر است و برای پذیرایی در مهمانی گزینه خوبی است. تارت پیتزا دارای خمیری است که باید خودتان آن را درست کنید و مواد داخل آن اختیاری است.

    تارت پیتزا

    مراحل تهیه تارت پیتزا

    1. ابتدا در یک ظرف مناسب درب دار ۱ قاشق غذاخوری خمیر ترش و ۱ قاشق غذاخوری شکر را باهم مخلوط کرده و سپس یک پیمانه شیر ولرم را اضافه کرده و با همزن دستی موادمان را به خوبی مخلوط و یکدست کرده و درب ظرف را قرار می‌دهیم و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تا مواد ما استراحت کند.
    2. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه خمیرترش آماده شده را در یک ظرف مناسب می‌ریزیم و به آن ۱ عدد تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با همزن دستی مخلوط کرده و سپس ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق مرباخوری نمک را اضافه و موادمان را به خوبی مخلوط می‌کنیم و کم کم به آن ۵۰۰ گرم آرد را اضافه کرده و با دست موادمان (خمیرترش، تخم مرغ، روغن، آرد) را ورز می‌دهیم تا خمیر ما دیگر به دست نچسبد و بعد از آماده سازی خمیر روی آن را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در جای گرم قرار می‌دهیم.
    3. ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم، بعد از گذشت ۲ ساعت خمیر ما آماده شده است دریک قالب مناسب پیتزا روغن می‌ریزیم و کاملا آن را چرب می‌کنیم و خمیر تارت را درون قالب پهن می‌کنیم و کف خمیر رابا سس گوجه می‌پوشانیم و کمی پنیر پیتزا می‌ریزیم و سپس به ترتیب ۴ عدد قارچ، ۱ عدد فلفل دلمه ای، ۱ عدد گوجه فرنگی و به میزان لازم پپرونی خردشده اضافه می‌کنیم و روی تارت را به پنیر پیتزا می‌پوشانیم و به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا پخته شود.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه تارت پیتزا بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۶- مرغ سوخاری ترد و پفکی

    مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها محسوب میشه اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و البته خوشمزه تره. خیلی‌ها فقط طرفدار مرغ سوخاری رستوران‌ها هستن. ولی با این دستور میتونید مرغ سوخاری رو به روش‌ها و طعم‌های مختلفی با همون طعم بیرون در منزل درست کنید و در کنار سبزیجات آبپز یا تنوری سرو کنید.

    مرغ سوخاری

    مراحل طرز تهیه مرغ سوخاری

    1. تخم مرغ ها رو داخل ظرف با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاد و کمی نمک و در صورت دلخواه فلفل سیاه و آویشن (برای گرفتن بوی زهم تخم مرغ) بهش اضافه کنید.
    2. تکه‌های مرغ رو اول داخل آرد بغلتونید و بعد به تخم مرغ آغشته کنید.
    3. در آخر داخل آرد سوخاری بغلتونید طوری که تمام سطح مرغ به آرد سوخاری آغشته بشه.
    4. داخل ظرف گود و نسوزی روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و اجازه بدید داغ بشه. هر چه مقدار روغن بیشتر و داغ تر باشه مرغ روغن کمتری رو جذب میکنه.
    5. تکه‌های مرغ رو داخل روغن شناور سرخ کنید و بعد روی حوله کاغذی داخل بشقاب قرار بدین تا روغن اضافه اون گرفته بشه.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه مرغ سوخاری بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۷- پنینی مرغ با سس پستو

    پنینی نوعی ساندویچ گریل شده یا تست شده است که اصالتا ایتالیایی ست و از ساندویچ‌های خوشمزه‌ای هست که با مواد مختلفی مثل گوشت، مرغ یا سبزیجات میتوانیم برای شام تهیه کنیم. از جمله سس‌های مختلفی که در پنینی استفاده می‌شود می‌توان به سس گوجه خانگی، سس پستو و….. اشاره کرد. در این رسپی، ما پنینی مرغ رو با سس پستو آموزش میدهیم.

    طرز تهیه پنینی مرغ

    طرز تهیه پنینی مرغ خانگی

    1. سینه مرغ رو به صورت معکبی خرد می‌کنیم. در ماهیتابه یک قاشق روغن مایع میریزیم و مرغ ها رو به ماهیتابه اضافه می‌کنیم.
    2. روی حرارت قرار میدیم و وقتی مرغ ها تغییر رنگ دادند، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا (یا هر ادویه دلخواه) رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم آب مرغ ها کشیده بشه و کاملا بپزن.
    3. دو حبه سیر رنده شده و قارچ بلانچ شده رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم کمی بپزه. 
    4. بهش کمی نمک و یک قاشق آبلیمو اضافه کنین و قارچ ها رو داخلش بریزین، اجازه بدین ده دقیقه بجوشه و بعد آبکش کنید و با آب سرد شستشو بدین.
    5. حالا مواد داخلی آمادست. دستگاه ساندویچ ساز رو روشن میکنیم تا داغ بشه و نون همبرگر یا تست رو از وسط نصف میکنیم و روی نون، سس کچاپ یا سس مایونز میزنیم بسته به سلیقه، من از سس مایونز استفاده کردم.

    برای ادامه مطلب طرز تهیه پنینی مرغ با سس پستو بر روی لینک کلیک کنید.

    ۶۸- سالاد مرغ و قارچ

    اگر به سالاد علاقه دارید و از مصرف غذاهایی مثل الویه خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای را امتحان کنید.

    طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه‌ای؛ مقوی و خوشمزه

    تهیه این سالاد خیلی راحت است. برای تهیه سالاد مرغ و قارچ به خرد کردن مواد و پخت پاستا و مرغ نیاز دارید. برای مطالعه جزئیات تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکی، روی لینک کلیک کنید.

    ۶۹- سالاد انار و اسفناج

    سالاد انار و اسفناج یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که دنبال گزینه‌ای رژیمی و خوشمزه برای شام هستند. این سالاد خوشمزه با ترکیبات اولیه ساده تهیه می‌شود.

    طرز تهیه سالاد انار و اسفناج؛ با سس سالاد مخصوص رژیمی

    ابتدا میوه‌ها را برش دهید و سپس پیاز و اسفناج را به مواد اضافه کنید. سپس انار دان شده را به مواد بیفزایید. در نهایت مغز تخمه را به مواد اضافه کنید. اما راز خوشمزه شدن این سالاد، سس آن است.

    برای تهیه سس سالاد انار و اسفناج، روی ادامه این رسپی در لینک طرز تهیه سالاد انار و اسفناج کلیک کنید.

    ۷۰- مک اند چیز

    مک‌ اند چیز یا همان پاستا و پنیر یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی است. این غذا بسیار ساده و راحت در زمان کوتاهی تهیه می‌شود، شباهت زیادی به لازانیا دارد و یک انتخاب بسیار آسان و خوشمزه برای زمان های است که وقت کافی برای پخت غذا را ندارید.

    طرز تهیه "مک‌ اند چیز" ایتالیایی؛ غذای فوری و لاکچری

    1. درون قابلمه مناسبی مقداری آب و روغن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. حال پاستا را به قابلمه بیفزایید و ۴-۶ دقیقه ای زمان دهید تا پاستاها نرم شوند. روغن موجود در این آب موجب می‌شود که پاستاها به هم نچسبند.
    2. در دومین مرحله درون تابه مناسبی مقداری کره بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. منتظر بمانید تا کره ذوب شود. حال آرد را به کره اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود.

    برای ادامه طرز تهیه مک اند چیز به محتوای آن مراجعه کنید.

    ۷۱- ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    همه‌ی ما درست کردن ماکارونی رو بلدیم. اما گاهی یه دستور متفاوت میتونه یه تنوع عالی ایجاد کنه! دنبال کردن از این دستور برای کسایی که بار اولشونه میخوان ماکارونی درست کنن هم انتخاب مناسبیه. امروز یه دستور متفاوت رو باهم آماده می‌کنیم که در عین سادگی طعم متفاوتی داره و واقعا بی‌نظیره. این غذای خوشمزه رو برای ناهار درست کنین و از خوردنش لذت ببرین.

    مواد لازم برای ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    مراحل تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی

    مراحل تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی به شرح زیر است:

    1. پیاز و نصف سیر هارو رنده میکنیم و آب اضافی اون‌ها رو با کمک یک پارچه نخی تمیز می‌گیریم. (به این صورت که پیاز های رنده شده رو داخل پارچه می ریزیم و قسمت بالایی پارچه رو جمع می کنیم و فشار میدیم، آب اضافی پیاز گرفته می‌شود.)
    2. گوشت را حسابی ورز داده و با مواد مخلوط می‌کنیم؛ سپس توپک‌هایی به اندازه گردوی درشت درست کرده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت می‌دهیم.
    3. بعد از نیم ساعت توپک های گوشت را داخل روغن از قبل داغ شده سرخ می‌کنیم. دقت کنید که توپک‌ها را در روغن بچرخانید که در تمام سطح سرخ شوند.
    4. همزمان با سرخ کردن توپک‌ها یه قابلمه آب روی حرارت می‌گذاریم تا آب به جوش بیاید.
    5. بعد از به جوش آمدن آب، یک قاشق چایخوری زردچوبه و دو قاشق غذا خوری روغن آن اضافه کنید و ماکارونی را داخل آب بریزید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آب بجوشند.

    برای ادامه طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده قلقلی، روی لینک کلیک کنید.

    ۷۲- کوکو مرغ به روش فرانسوی

    کوکو مرغ یکی از غذاهایی است که دستتان در درست کردن و طعم دار کردن آن کاملا باز است. با ما همراه باشید تا یکی از جدیدترین مدل‌های کوکو مرغ با سیب زمینی و پنیر پیتزا و پودر سوخاری خانگی را یاد بگیرید. این مدل کوکو هم گزینه خوبی برای ناهار است و هم میتوانید در مهمانی‌ها به عنوان یک غذای جدید آن را سرو کنید.

    طرز تهیه "کوکو مرغ" به روش فرانسوی

    مراحل تهیه کوکو مرغ به روش فرانسوی

    مراحل تهیه کوکو مرغ به روش فرانسوی به شرح زیر است:

    1. مرغ‌ها رو با ادویه‌های دلخواهتون طعم دار کنین. ( پیشنهاد ما فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک است). مرغ ها رو با مواد ماساژ بدین (مرینیت کنید) تا طعم داره شه! بعد داخل روغن سرخ کنین تا تغییر رنگ بدن.
    2. بعد از تغییر رنگ، ۶ قاشق عذاخوری زعفران و ۲ لیوان آب جوش با نمک رو به مرغ ها اضافه می‌کنیم و در تابه رو می‌بندیم و اجازه می‌دیم رون مرغ با حرارت تند مغز پخت شه.
    3. بعد از پخت، گوشت رو از استخوان جدا می‌کنیم و استخون‌ها رو تمیز می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، ازشون استفاده کنیم.
    4. گوشت‌ها رو با کمک بلندر خرد می‌کنیم.
    5. حالا مرغ خرد شده رو به سیب زمینی پوره شده اضافه می‌کنیم و ۲۵۰ گرم پنیر پیتزا به ترکیبشون اضافه می‌کنیم. (اگر میخواین کوکوها رژیمی‌تر بشن، در این مرحله پنیر پیتزا اضافه نکنید یا مقدار آن را کمتر کنید. به مقدار لازم ادویه اضافه می‌کنیم و بعد باهم مخلوط می‌کنیم).

    برای ادامه رسپی این کوکوی ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کوکو مرغ به روش فرانسوی کلیک کنید.

    ۷۳- سیب زمینی تنوری

    سیب‌زمینی تنوری یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های طبخ سیب زمینی است. در ادامه شما را با طرز تهیه یکی از بهترین، سالم‌ترین و ساده‌ترین روش‌های تهیه سیب‌زمینی تنوری در منزل آشنا خواهیم کرد.

    سیب زمینی خرد شده تنوری

    مراحل تهیه سیب زمینی تنوری

    مراحل تهیه سیب زمینی تنوری به شرح زیر است:

    1. ابتدا سیب‌زمینی ‌ها را پوست بگیرید و با آب سرد بشویید.
    2. سپس به ابعاد دلخواه برش بزنید. نیازی نیست سیب‌زمینی‌ها نازک باشند چون در روش کبابی تمام سیب‌زمینی به‌ صورت کامل پخته می‌شود. بهتر است که دقت کنید اندازه‌ها یکسان باشند تا همه به صورت یکسان پخته و طلایی رنگ شود.
    3. در قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید؛ برای ۶ عدد سیب‌زمینی متوسط دو قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک دوم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز اضافه کنید. با توجه به ذائقه‌تان این مقدار قابل تغییر است.
    4. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد سیب‌زمینی‌های تکه تکه شده را در قابلمه بیندازید. مدت زمان طبخ به جنس سیب‌زمینی؛ ابعاد آن‌ها و حرارت قابلمه بستگی دارد. به صورت میانگین برای این مقدار سیب‌زمینی با این ابعاد مدت زمان ۱۵ دقیقه با حرارت متوسط زمان نیاز است تا سیب‌زمینی‌ها به حد دل‌خواه نرم شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوشمزه روی لینک طرز تهیه سیب زمینی تنوری کلیک کنید.

    ۷۴- دو پیازه آلو شیرازی

    دوپیازه آلو یکی از غذاهای کم هزینه و سنتی شیراز است که بسیار راحت و سریع آماده می‌شود. در زبان شیرین شیرازی به سیب زمینی، آلو می‌گویند. همانطور که از نام این غذا مشخص است ترکیب اصلی دوپیازه آلو، پیاز و آلو (سیب زمینی) است. 

    طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی

    مراحل تهیه دو پیازه آلو

    مراحل تهیه دو پیازه آلو به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی سیب زمینی‌ها روید، سیب زمینی‌هایتان را به خوبی بشویید و پوست آنها را بگیرید و به صورت مکعبی با ابعاد یکسان خرد کنید.
    2. حال سیب زمینی‌های خرد شده را با کمی نمک و زردچوبه و مقداری آب درون قابلمه مناسبی بریزید. (آب درون قابلمه باید روی سیب‌زمینی‌ها باشد)
    3. درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت با شعله کم قرار دهید با توجه به جنس ظرف و ابعاد سیب زمینی‌هایتان بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا سیب زمینی‌های شما به خوبی پخته شوند. توجه داشته باشید که در این مرحله سیب زمینی‌ها نباید له شوند و شکل ظاهری خود را از دست دهند پس در افزودن آب به آن دقت کنید.
    4. اکنون به سراغ آماده سازی پیازها روید. پیازها را بشویید و پوست بگیرید آنها را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید.
    5. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی آنها را تفت دهید تا بوی خامیشان گرفته و طلایی رنگ شوند.

    برای ادامه رسپی این غذای راحت و خوشمره روی لینک طرز تهیه دو پیازه آلو شیرازی کلیک کنید.

    ۷۵- ناگت مرغ

    ناگت مرغ یکی از غذاهای بسیار محبوب، خوشمزه و بسیار لذیذ است که میتواند برای مهمانی ها یک گزینه‌ی عالی برای پذیرایی باشد. ناگت مرغ از دسته فینگر فود، فست فودها و غذاهای نونی به حساب میاد که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با مواد اولیه در دسترسی نظیر سینه مرغ، پودر سوخاری، پودر آویشن، پیاز و… تهیه می‌شود.

    ناگت مرغ

    مراحل تهیه ناگت مرغ

    مراحل تهیه ناگت مرغ به شرح زیر است:

    1. برای شروع کار، در مرحله اول گوشت مرغ را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید و در غذاساز بریزید. تمام ادویه ها شامل: فلفل، پاپریکا، پودرسیر، آویشن و نمک را به مرغ اضافه کنید.
    2. سپس دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید. تا به خوبی مخلوط شود. کناره‌های نان تست را برش دهید. و به مخلوط مرغ و ادویه‌ها اضافه کنید.
    3. پیاز را با رنده ریز رنده کنید. آب پیاز را دور نریزید و همراه با پیاز به بقیه‌ی مواد اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری سس خردل را نیز بیفزایید.
    4. پنیر پیتزا را به سایر مواد اضافه کنید. مجدد دستگاه غذاساز را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد به طور کامل باهم ترکیب شوند. میتوانید نان تست را به خوبی پودر کنید یا از پودر سوخاری استفاده کنید و بعد با دستتان مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ناگت مرغ کلیک کنید.

    ۷۶- شنیسل مرغ خانگی

    شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را به راحتی و بدون دردسر میتوانید در منزل تهیه کنید و نیازی نیست برای خوردن یک شنیسل خوشمزه حتما به رستوران مراجعه کنید با این تفاوت که شنیسل خانگی طعم بی‌نظیری دارد.

    شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته میشود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده میشود. این غذای خوشمزه را میتوانید هم در روغن سرخ کنید و هم به صورت غذاهای رژیمی در فر بپزید.

    طرز تهیه شنیسل مرغ خوشمزه در خانه

    مراحل تهیه شنیسل مرغ

    مراحل تهیه شنیسل مرغ به شرح زیر است:

    1. اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ رو بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید (من سه لایه برش زدم چون فیله مرغ من بزرگ بود).
    2. روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید و روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار بدهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه های مرغ رو بکوبید. برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید. چون گوشت مرغ لطیف است نیازی نیست ضربه‌های خیلی محکمی وارد کنید. همین که ورقه‌های مرغ کمی مسطح‌تر شوند کافی است.
    3. اکنون زمان مزده دار کردن مرغ است. برای مزه دار کردن مرغ می‌توانید از انواع طعم دهنده‌ها و ادویه های دلخواه استفاده کنید.

    برای ادامه رسپی این شام خوشمزه و لذیذ روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید.

    ۷۷- کوکوی بادمجان

    کوکوی بادمجان یکی از کوکوهای بسیار خوشمزه است که بدون شک اگر یک‌ بار طعم آن را امتحان کنید، مزه آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. برخی این غذای خوشمزه را به شیراز نسبت می‌دهند و برخی آن را اهل شمال کشور (به‌طور خاص گیلان) می‌دانند.

    در هر صورت این غذای کم هزینه و دلچسب کماکان در میان مردم کشور چندان شناخته شده نیست و ممکن است شما نیز برای اولین بار نام آن‌ را (در میان غذاهای مشتق ‌شده از بادمجان) دیده باشید.

    طرز تهیه کوکوی بادمجان

    مراحل تهیه کوکوی بادمجان

    مراحل تهیه کوکوی بادمجان به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول به سراغ کباب کردن بادمجان‌ها روید. بادمجان‌ها را با آب سرد به ‌صورت کامل بشویید. برای کباب کردن بادمجان هیچ‌گاه پوست آن‌ها را نکنید. پوست بادمجان همچون یک عایل (فویل) موجب مغز پخت شدن درون آن می‌شود.
    2. روی بادمجان‌های شسته ‌شده چند شکاف کوچک ایجاد کنید. این شکاف‌ها موجب می‌شود هنگام حرارت دیدن بادمجان، آب اضافی و تلخی بادمجان گرفته شود.
    3. حال بادمجان‌ها را روی شعله متوسط قرار داده و شروع به کباب کردن آن کنید.
    4. بعد از کباب شدن بادمجان به آرامی پست آن‌ها را با چاقو جدا کنید. می‌توانید برای نتیجه بهتر کار از پوست‌ گیر مخصوص استفاده کنید. بادمجان‌ها را در میکسر یا غذاساز می‌ریزیم. ۳ حبه سیر پوست‌ کنده را به آن اضافه می‌کنیم.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه کوکوی بادمجان کلیک کنید.

    ۷۸- ساندویچ تن ماهی

    ساندویچ تن ماهی، یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین ساندویچ‌هایی است که خیلی ساده و راحت با مواد اولیه در دسترسی همچون تن ماهی، خیارشور، دانه ذرت، لیمو ترش و… آماده می‌شود.

    مراحل آماده کردن ساندویچ تن ماهی

    مراحل تهیه ساندویچ تن ماهی

    مراحل تهیه ساندویچ تن ماهی به شرح زیر است:

    1. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید تا آماده سرو شود. حتما روغن تن ماهی را بگیرید. بر خلاف باور عمومی یکی از بدترین و مضرترین انواع روغن، نوعی است که هنگام تهیه تن ماهی در کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    2. بعد از باز کردن قوطی کنسرو، تن آن را درون آبکش کوچکی بریزید و چند دقیقه زمان دهید تا روغن اضافی‌اش کاملا خارج شود.
    3. پس از خنک شدن به کمک دو چنگال یا هر وسیله ایی که در دسترس دارید تکه‌های ماهی را به ابعاد کوچک‌تری تبدیل کنید.
    4. خیارشورها را با کمک چاقو به صورت نگینی خرد کنید. دانه‌های ذرت آب‌پز شده را به خیارشور اضافه کنید و به صورت یکنواخت آن‌ها را با هم درآمیزید. بهتر است میزان ذرت بر حجم خیارشور غالب باشد.

    برای ادامه رسپی این ساندویچ فوری و خوشمزه روی لینک طرز تهیه ساندویچ تن ماهی کلیک کنید.

    ۷۹- چیکن استریپس

    چیکن استریپس به فیله مرغ سوخاری معروف است. این غذا به سرعت قابل آماده شدن است و طرفدارهای زیادی دارد. چیکن استریپس، برای مهمانی یا دوره‌همی‌های دوستانه بسیار گزینه مناسبی است.

    شاید باورتان نشود اما برای تهیه چیکن استریپس که از غذاهای فست فودی است به مواد زیادی نیاز ندارید، فقط کافی‌ست چند نکته ریز را مد نظر داشته باشید که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد.

    چیکن استریپس

    مراحل تهیه چیکن استریپس

    مراحل تهیه چیکن استریپس به شرح زیر است:

    1. ابتدا در یک ظرف مناسب ۱ عدد سیب زمینی را خلال می‌کنیم و سپس ۱ عدد پیاز را خرد می‌کنیم.
    2. در یک ظرف مناسب سینه مرغ را برش می‌دهیم و پیاز خرد شده و یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می‌کنیم.
    3. در یک ظرف مناسب یک عدد تخم مرغ می‌شکنیم و با همزن دستی آن را یکدست می‌کنیم، در ظرف مناسب دیگر یک پیمانه آرد سوخاری می‌ریزیم و سپس قارچ‌ها را به ترتیب اول در ظرف تخم مرغ آغشته و سپس در ظرف آرد سوخاری آغشته می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

    برای ادامه رسپی این غذای فست‌فودی خوشمزه روی لینک طرز تهیه چیکن استریپس کلیک کنید.

    ۸۰- اسنک مرغ

    اسنک‌ها از انواع غذاهای سریع و ساده بین خانواده‌ها به حساب می‌آیند. نکته مهم در مورد اسنک تنوع بالا در طرز تهیه آن‌هاست. شما می‌توانید این غذای خوشمزه و ساده را در کمترین زمان با مواد اولیه در دسترسی همچون سینه مرغ، نان تست، قارچ، فلفل دلمه و… در ساندویچ‌ساز و یا ماهیتابه تهیه و نوش جان کنید. 

    طرز تهیه اسنک مرغ

    مراحل تهیه اسنک مرغ

    مراحل تهیه اسنک مرغ به شرح زیر است:

    1.  یک عدد سینه مرغ را بدون استخوان با چاقو به قطعات ریز تقسیم می‌کنیم.
    2. پیاز را نگینی ریز خرد می‌کنیم و داخل تابه با دو قاشق روغن تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شود.
    3. بعد مرغ‌های خرد شده را به پیاز اضافه می‌کنیم و روی حرارت تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ بدهد.
    4. سپس نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مرغ‌ها بپزند و آبشان کشیده شود. (از هر ادویه دلخواه دیگه‌ای هم میتوانید داخل مواد استفاده کنید.)
    5. قارچ‌های شسته و ورقه‌ای خرد شده را نیز اضافه می‌کنیم. حرارت را بالا می‌بریم تا قارچ ها بپزند؛ حرارت بالا مانع آب انداختن قارچ‌ها می‌شود و از سیاه شدن قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه اسنک مرغ کلیک کنید.

    ۸۱- ساندویچ شاورما مرغ

    شاورما یکی از غذاهای محبوب ترکیه و لبنان است که با گوشت قرمز، گوشت مرغ و یا ترکیبی از هر دو گوشت تهیه می‌شود. ترکیبی از طعم گوشت کبابی به همراه نان پیتا و سس طحینه، تجربه چشیدن طعمی بسیار جذاب و خاطره‌انگیز را به شما می‌دهد. 

    شما می‌توانید شاورما مرغ را با مواد اولیه ساده و در دسترسی همچون سینه مرغ، ماست، پیاز، روغن زیتون، آبلیمو، سیر و… تهیه و در وعده شام همراه با عزیزانتان نوش جان کنید. 

    طرز تهیه ساندویچ شاورما مرغ

    مراحل تهیه شاورما مرغ

    مراحل تهیه ساندویچ شاورما مرغ به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول سراغ آماده سازی مرغ روید. برای اینکار سینه‌های مرغ را به برش های طولی تقسیم کنید و در ظرفی بریزید. اگر فیله مرغ در دسترس ندارید از همان مرغ با استخوان کمک بگیرید و ابتدا تمام استخوان‌های آن را جدا، سپس تکه‌های گوشت را به ابعاد کوچک تری برش بزنید.
    2. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و به مرغ اضافه کنید، ماست غلیظ را هم اضافه کنید. ( هرچقدر ماست سفت‌تر و چکیده باشد، طعم بهتری به مرغ می‌دهد.)
    3. سپس تمام ادویه‌ها را هم اضافه کنید.
    4. سیر رنده شده و روغن زیتون را هم به مواد بیفزایید. (می‌توانید از پودر سیر هم استفاده کنید.)
    5.  آبلیمو ترش را نیز به مخلوط مرغ اضافه کنید و به خوبی مواد را مخلوط کنید. می‌توانید از کمی فلفل دلمه‌ای هم استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای عطر و طعم بی‌نظیری به مرغ شما می‌دهد و باعث می‌شود به صورت کامل بوی زهم مرغ گرفته شود.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه شاورما مرغ کلیک کنید.

    حفظ کردن تناسب ‌اندام با خوردن شام به موقع 

    خوردن شام سر موقع و زود علاوه بر این‌که حس و حال خوبی  به ارمغان می‌آورد می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا سدی محکم بسازد. علاوه بر تمام این نکات مهم سلامتی اخیرا مطالعاتی انجام‌ شده است که نتیجه‌ی آن نشان می‌دهد که خوردن شام برای حفظ تناسب‌اندام یک اصل مهم است. غذای برای شام به توصیه پزشکان این است که حتی‌الامکان از مصرف فست فود و کم ‌ارزش اجتناب کنید؛ و از لبنیات و غذاهای گیاهی جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری کم ‌ارزش است.

    تجربه نشان داده است افرادی که خود را محدود به رژیم غذایی کاهش وزن می‌کنند میل بیشتری به غذاهای پرچرب دارند و در طول روز در وعده‌های غذایی کالری کمی استفاده می‌کنند و در زمان شام متابولیسم بدنتان آهسته شده و شما احساس ضعف می‌کنید و رژیم خود را می‌شکنند و میل به سمت پرخوری با غذاهای پرچرب دارید که این روش درستی نیست.

    و همین‌طور سعی کنید در هنگام رژیم غذایی، شام که یکی از وعده‌های غذایی مهم است را حذف نکنید زیرا در هنگام گرسنگی بدن شما از انرژی ذخیره‌شده در بدن استفاده می‌کند که کاهش انرژی در بدن سبب کمبود مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن می‌شود و درنتیجه عملکرد سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود.

    چرا نباید شام را از وعده غذایی خود حذف کنیم؟

    با حذف کردن وعده‌های غذایی به‌خصوص شام نه تنها باعث می‌شود شما انرژی‌تان را از دست بدهید بلکه باعث پایین آمدن قند خون شما می‌شود و احساس خستگی و کسلی می‌کنید. سعی کنید وعده‌های اصلی و میان وعده‌های خود را به‌موقع و منظم مصرف کنید.

    بهترین زمان خوردن شام چه موقع است؟

    بهترین زمان برای خوردن شام را بدانید و از شر افسردگی با خوردن به موقع شام خلاص شوید. پزشکان معتقدند، غذا برای شام باید سبک باشد و در ابتدای شب تأثیر زیادی در درمان اختلالات گوارشی دارد و همین‌طور خوردن شام در زمان ابتدای شب بسیار مفید است.

    بهترین زمان خوردن شام چه موقع است؟

    بهترین زمان برای خوردن شام حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب و دو ساعت (بیشتر) پس از انجام فعالیت‌های روزانه و شغلی است از سوی دیگر، باید زمان مناسبی برای شام خوردن در نظر گرفته شود (آرام غذا خوردن، باعث می‌شود زودتر سیر شوید).

    ‌صرف شام در این زمان باعث می‌شود بخش عمده‌ای از معده‌تان وظایفش را در زمان بیداری انجام دهد و انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌توانند در طول خواب شبانه به فعالیت‌های خاص خود مشغول باشند.

    ۳.۹/۵ (۱۵۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲۸۰ دیدگاه ها

    1. سلام اینقدر غر نزنید اینها پیشنهاده که هر وقت موادش رو داشتید درست کنید . اما با ابن گرونی ها پیشنهاد کی کنم چند تا خرما و تخم مرخ رو خاگینه کنید و بخورید هم فوریه و هم مغذی و ارزونه . یا همین املت ساده تخم مرغ و گوجه درست کنید. والسلام

    2. برید یه لیوان شیر داغ کنید با یه کف دست نان بخورید بهترین و سبک ترین و ساده ترین غذا?این بالایی ها هم دنگ و فنگ داره هم وقت میخواد هم پول ???? شیر داغ شام ساده نوش جان

    3. اگه من مواد لازمش رو داشتم که اینجا نبودم ! ? والا همش طول میده و گرونه ساده نیس چرت میگین ما یه سیب زمینی هم میگیم نیم ساعت طول میده بعد شما غذا ۳ ساعت میاری میگی راحت ??

    4. دقیقا فاز اونایی ک اینجا فاز مشاوره خانواده برداشتن و دارن بحث اقتصادی میکنن چیه؟??
      خواهشا بدونید کجاها جای اینطور صحبتاس

    5. زحمت کشیدین واقعا اینا رو من باید یساعت بکوبم برم مواد مورد نیازشو بخرم چیش دقیقا سریعه یا اسونه؟ ?

    6. همین یه نمونه سالادی درست کردی فقط اندازه دوروزوعده های غذایی یه خانواده چهارنفره هزینه داشت واقعا چی‌فکرکردی پیش خودت هان انواع پنیرها می‌دونی چقدرگرونن؟هرموادی که میخری بازم یه چیزی کم داری تازه این مربوط به مواد ضروریه وای به حال این چرت وپرتایی تو نوشتی هه

    7. غذاهایی که گذاشتید عالی و متنوع یود اما نه سریع درست میشه و آسون هم نیس بعدش هم از کجا موادش رو بیازیم ؟

    8. من همه مواد لازم به راحتی میتونم بخرم اما انگیزه ندارم .یه دل خوش برای با اشتها خوردنش ندارم

      1. خالی کن، اشکالی نداره، همه بی‌عرضگیشونو سر مملکت خالی می‌کنن.‌
        این همه مردم که میرن رستوران با غذاهای گرون، این همه آدم با بهترین لباس‌ها، این همه سینما‌ها و تفریح‌گاه‌های شلوغ و… اینا مال این مملکت نیستن؟!

        بی‌عرضه‌ها فقط نق می‌زنن.

    9. سلام من خیلی دلم برا خودم میسوزه که مادرم ولی چیزی نیست که باهش غذا درست کنم بهترین آشپزی رو دارم ولی مواد غذایشو ندارم????????????

      1. درود وافتخار به تو مادر

        منم دقیقا مثل شما آشپزی ام عالیه امامتاسفانه موادش ندارم

        1. نه سلام عزیزم خیلی ناراحت شدم ولی باور کنید با توکل بر خدا همه چی درست میشه تو مفاتیح دعای وسعت رزق نوشته بخورید انشاالله جواب میگیرین

        1. حساب کنیم اکثر مردم ندارن که همچین غذاهایی رو درست کنن، فقط از دیدنشون دلگیرتر میشن متأسفانه، لعنت به هر چی گرونی و دولت ناکارآمد

        1. سلام به همگی من وسایلشون را دارم ولی دسپختش را ندارم غذاها خوشمزه نمیشه حتی با بهترین مواد??

        2. به خدا من اگه بتونم همه لوازم اینایی که گفتین رو بخرم
          از آشپز خونه بیرون نمیام
          بخاطر پسرم هر چی تو تلویزیون میبینه
          میگه تو هم درست کن لعنت به این گرونی
          که نمیتونیم حتی خورد خوراک بچمون رو تهیه کنیم

      2. عزیزم شما تنها نیستی اکثر ما مادرا دیگه چیزی تو خونه نداریم تا واسه بچه مون درست کنیم زجر اوره

        1. ??? بعضیا چقدر خوششون میاد از نمایش بدبختی!
          حداقل ما ها رو با خودت جمع نبند.

        1. سلام زدی به هدف واقعا بعضیا عادت کردن به غر زدن، پول ررای شارژ اینترنت ومکالمه دارن،ولی به این چیزا که میرسه غر میزنن تا مردم بهشون ترحم کنن و به دولت ومملکت فوش بدن،متاسفم برای همچین آدمایی

        2. منم همین برام جای سوال بود
          واقعا کسی ک پول ی غذا نداره چطور اینترنت داره
          یا چرا بچه میاره تو این شرایط سخت ؟؟؟؟
          منی ک نتونم از پس ی غذا بربیام اشتباه میکنم بچه بیارم ک یکی دیگه رو اسیر این دنبا کنم …

      3. پول اینترنت داری پول مواد غذایی نداری،اگه شرایط بچه بزرگ‌کردن نداریم نباید ب دنیا بیاریم بعضیا دوس دارن ادای قربانی رو در بیارن

    10. خیلی تاثیر گذار بود
      راحتی و سادگی غذا ها حرف نداشت
      بیشتر از ی ساعت طول میکشه تا درست کنی

        1. حالا داشتن اینترنت هم شده دلیل مرفه بودن واقعا که!متاسفم واسه بعضیا.هرچی برسرمون میادازوجوداینجورافرادهست ایناهستن که به مسولین جرات اختلاس میدن

      1. بسمه تعالی خیلی مفید است شام به حساب می شه مواد ان هم برای سلامتی خیلی مفید هست حتما بخور پس چی صبحونه میشه از نظر تو

    11. اصلان هیچ کدوم ساده نبود?
      به اینا نمی گن ساده میگن سخت?
      لطفاً دیگه کسی که اینا رو گفته دیگه نگه?

        1. یه غذایی اموزش بدین که با اب وهوا درست بشه تنها چیزی. که توخونه دارم همینه

        2. وقت خرید ندارم
          الان میخوام شام درست کنم موندم با این چیزایی که دارم چی درست کنم هرچی میخوام درست کنم یکی دو قلمش کمه
          ان شاءالله شرایط کار فراهم باشه همه تو خونشون همه چی داشته باشید ،اینایی که واقعا پول مایحتاج روز مره شونو ندارند باید دنبال یه شغل خوب باشند با ندارم ندارم که چیزی درست نمیشه میشه کار پیدا کرد فقط باید همت کنید از تو حرکت از خدا برکت

      1. وقتی میگیم ساده منظورمون همون تخم مرغه فقط میخوایم شمام پیشنهاد بدین که با اطمینان درس کنیم

    12. تا جایی که امکانش بود درست کردم خوب بود همسرم هم خوشش اومد ممنون

    13. عزیز دل اینا اگه تو خونه موجود بود که از تو نمیپرسیدیم چی بخوریم
      یچی راحت بگو سریع درست کنیم بره پی کارش :D

    14. ساده و سریع؟! خیلی شوخی کثیفی بود?
      آقا تعریف ساده و سریع ی چیز دیگست، نیمرو رو در نظر بگیرید میشه ساده و سریع. نه سالاد استیک و نودل یا چیکن استراگانوف.

      1. خدایی من اگه بخام واسه یه سالاد اووکادو بخرم ، پولشو میرم یه پرس کباب می‌خرم میخورم ??

      1. منظور از ساده و سریع یعنی از چیزهایی که توی هر خونه پیدا میشه پیشنهاد بدید اخه آواکادو و پنیر پیتزا و این مزخرفات ک همیشه توی خونه نیست ?

      1. احتمالا درک درستی از ساده و سریع ندارید. فقط مواد اولیه اینها رو بخری، بشوری، ریز کنی. بپزی. دیگه صبح شده شام لازم نداری…

    15. خدایی فکر کردین ما از ایتالیا اومدیم اینا چیه میزارین نه اینکه آووکادو انقدر ارزونه همینطور ریخته تو ایتالیا مون ??‍♀️آخه میگی سریع بنظرت خوراک لوبیا لوبیا میپزه??‍♀️یا لازانیا غذاهای ساده بخورید شب بهتره نه این زین گول بازیا??

      1. حق گفتی و بس
        من اگه اینارو تو خونه داشته باشم اصلا سرچ نمیکنم همرو باهم می پزم یه چیزی تهش در میاد
        مشکل اینه در حال حاضر جز سیب زمینی
        پیاز چیز دیگه ای ندارم???

        1. خوب سیب زمینی رو ابپز کن پیازم سرخ کن همه رو پوره کن مخلوط کن نمک و زردچوبه هم بزن تنگش تااامااام

    16. عالی بودمن برای شام خوراک لوبیارومیپزم خیلی م خوشمزه اس من تن ماهی هم اضافه میکنم

    17. به نظرم غذا یک بخشی بزرگی از زندگی ماست ممنون از این همه دستور پخت و غذاهایی که یادآوری میکند چون ممکنه از ذهن‌ها پاک بشه من خودم کارم فروش جاروبرقی بوش هست ساعت حدود ۲ بعداز ظهر ناهار می‌خوریم و همیشه از غذای خونگی استفاده می‌کنم و علاقه‌ای به فست فود ندارم.

    18. سلام ببخشید این حرف را می زنم ولی من هیچ کدام را دوست ندارم به جز کراکر سیب زمینی دیگه بغیشو دوست ندارم با عرض پوزش⁦ಠ︵ಠ⁩

    19. غذاها عالی بودند اما بیشتر غذاهای سرخ شده و چربی دار بودند و برای شام سنگین هستند

    20. چیزهای خوب و خوش مزه ای ندارد اصلا خوب نیست غذا ها هم هر کدام ۴ یاعتی آماده میشد خیلی دیر آماده می‌شود مثلا روی متلب نوشته بود آسان است

    21. غذا های خوشمزه ای پیشنهاد کرده بودید تشکر می کنم من که استفاده کردم فقط سالاد ها را دوس نداشتم

    22. باسلام، واقعا این غذا ها عالی هستند ولی کاش راحت شو هم به بچه های ۸یا۹ساله آموزش بدید. ممنون میشم از شما???

    23. هیچکدوم بدرد بخور نبود یه چیزی بگید آدم تو این وضعیت اقتصادی بتونه تهیه کنه

      1. اولا که پول بسته اینترنت الان خیلی کمه که ….هیچ ربطی به اینترنت نداره فقر بعدم باید بگم خدای روزی رسان هوای همه رو داره سعی کنین مشاغل خانگی داشته باشید مثل پاک کردن سبزی وتهیه ترشی و…. سرمایه کم میخواد
        بیکار نباشید و تلاش کنید و توکل بر خدا
        (((((((آش رشته واسه شاااام ,?))))))))

    24. سلام من فیلیسیتی هستم نظر من کله جوش بود این غذا هم سنتی است هم خیلییی خوش مزه لطفا سالاد های بهتری توی لیست شما بگذارید

    25. زیاد به درد نخورد غذاهایی نبود که بشه با مواد غذایی تو خونه درست کرد یا اگرم بود تکراری بود چیز جدیدی نبود
      مطالبتون که به درد من یکی نخورد?

    26. زیاد خوب نبود چون ما میزنیم ساده و اسان اینارو میاره
      ولی بازم ممنون دوست عزیز.

    27. ممنون .عالیه دمتون گرم ما کرمانی ها عاشق لازانیای رژیمیتون هستیم چون اصلا سیر نمیشیم

    28. وای غذاهایه خوبیه ولی بیشتر اگر میتونید پیشنهاد بدید اینها همش صرف شد ?
      خیلی متشکرم

    29. بسیار ممنونم ازتون خیلی عالی بود. لطفا بگید دیگه چه چیزهایی رو میشه سریع برای شام درست کرد

    30. خیلی عالی بود من برای شام امشب خوراک لوبیا رو انتخاب کردم راحت و خوشمزه است ایده ی خوبی بود ممنون ازشما.

    31. خیلی عالی ولی اگه میشه یه چیز سبک بگین اونم با مرغ متشکرمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

    32. اینا کجاش اسونه؟ تقریبا همشم گوشت داخلشه. لطفا غذا برای دانشجویان جوری که زیر ۵ دقیقه بشه اماده کرد معرفی کنید

    33. ???? عاقا یه چیزی بگین من واسه شام درست کنم … بخدا اگه اینقدر واسه شام درست کردن به مغزم فشار آوردم سر جلسه کنکور این کارو میکردم الان نابغه ای بودم واسه خودم ?

    34. به نظر من بهترین غذا برای شام میوه به خصوص سیب هستش. البته من بعضی اوقات ماست هم می خورم که بهتر بخوابم

    35. شام همیشه چیزی بوده که برای درست کردنش دچار مشکل می شدم.. مرسی از مطالب خوبتون

    36. میشه چند تا سالاد رژیمی دیگه آموزش بدید من عاشق سالاد برای شام هستم.. مرسی

        1. برید یه لیوان شیر داغ کنید با یه کف دست نان بخورید بهترین و سبک ترین و ساده ترین غذا?این بالایی ها هم دنگ و فنگ داره هم وقت میخواد هم پول ???? شیر داغ شام ساده نوش جان

    37. سالاد بادمجون خیلی خوشمزه شد من درسات کردم .لطفا سالاد های بیشتری پیشنهاد بدین، با تشکر از پست خوبتون

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.