آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کباب کوبیده با آموزش تصویری؛ چند راز نریختن کباب از سیخ

مهم‌ترین غذای ایرانی‌ها که به نوعی نماد ایران نیز شناخته شده است، کباب کوبیده است. کباب‌ به طور کلی از غذاهای محبوب دنیا هستند. طعم فوق‌العاده کباب آن را از بهترین و لذیذترین غذاهای کلاسیک جهان کرده است.

کباب کوبیده، از دیرباز جزء مهمی از غذاهای سنتی ایران است که آوازه‌ای جهانی نیز پیدا کرده است و می‌توان به جرات گفت همه‌ی ایرانی‌ها این غذای خوشمزه و لذیذ را دوست دارند. کباب کوبیده را می‌توان از گوشت‌های مختلفی مانند گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوشت مرغ (کوبیده مرغ) تهیه کرد.

در این مقاله از سرویس متنوع آشپزی از اکالا بلاگ ساده‌ترین طرز تهیه کباب کوبیده خانگی به خوشمز‌گی کوبیده‌های رستوران‌ها به همراه محتویات کباب کوبیده را به شما آموزش می‌دهیم. 

مواد لازم کباب کوبیده

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده:
گوشت چرخ کرده۱ کیلوگرم
 پیاز۴ عدد
 گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
نمک، دانه خرد شده فلفل سیاه و سماق و پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

مراحل طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

در این قسمت با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کباب کوبیده به روش رستوران آشنا شوید.

مطالب مرتبط : طرز تهیه کباب ترش به روش گیلانی‌ها

مرحله اول : انتخاب گوشت مناسب کباب کوبیده

مهم ترین گام در تهیه کباب کوبیده انتخاب گوشت و آماده سازی آن است. برای داشتن یک کباب کوبیده حرفه‌ای و لذیذ بهتر است از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    اولین مرحله، تنظیم مقدار چربی و خرد کردن گوشت‌ها است. سعی کنید از مخلوط گوسفند و گوساله استفاده کنید. می‌توانید مقداری چربی یا دنبه هم به آن اضافه کنید.

    یکی از علت‌های استفاده ترکیبی از گوشت گاو و گوسفند، جلوگیری از خشکی یا چربی بیش از حد گوشت است. بهتر است گوشت را از سردست یا ران گوساله و قلوه‌گاه گوسفند انتخاب کنید.

    خرد کردن گوشت برای کباب کوبیده

    مرحله دوم : اضافه کردن ادویه به گوشت

    ادویه ها را قبل از چرخ کردن گوشت به آن اضافه کنید تا به خورد گوشت برود و هنگام چرخ شدن با هم مخلوط شوند.کباب کوبیده باید خوش نمک باشد، پس در ریختن نمک کمی زیاده روی کنید. دانه های فلفل سیاه را آسیاب کرده و کمی سماق و پاپریکا نیز اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوفته گشنیز خوشمزه شیرازی

    اضافه کردن ادویه به گوشت کباب کوبیده

    مرحله سوم : رنده کردن پیاز

    در مرحله بعد پیاز‌ها را پوست بکنید و سپس ریز رنده کنید و در صورت امکان برای بهتر ریز شدن، آن را چرخ کنید یا از بلندر استفاده کنید تا به صورت پوره درآید.

    اندازه پیازها و مقدار ریز شدن آن‌ها در کیفیت کباب بسیار تأثیرگذار است. اگر پیاز درشت باشد یا خوب چرخ نشده باشد، به خوبی نمی‌پزد و یکدستی بافت کباب کوبیده را بهم می‌زند و در هنگام جویدن نیز زیر دندان حس می‌شود و حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

    بیشتر بخوانید: انواع غذاهای متنوع و خوشمزه با گوشت چرخ کرده

    رنده کردن پیاز برای کباب کوبیده

    مرحله چهارم: گرفتن آب پیاز رنده شده

    بعد از اینکه پیازها را خوب چرخ کردید، در آبکش بریزید و با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. آب پیاز را کنار بگذارید و باقی مانده آن را در یک ظرف مناسب بریزید.

    بیشتر بخوانید: نکات طلائی خوشمزه‌تر شدن کباب کوبیده

    در انجام این مرحله دقت کنید چون اگر آب پیازها گرفته نشود، گوشت کباب شل شده و در هنگام سیخ کردن به سیخ نمی‌چسبند یا هنگام پخت از سیخ جدا می‌شوند.

    گرفتن آب پیاز رنده شده برای کباب کوبیده

    مرحله پنجم : چرخ کردن گوشت برای کباب کوبیده

    برای این که گوشت کباب کوبیده یکدست شود و هنگام سیخ کردن نریزد، باید آن را حداقل دو تا سه بار به صورت خیلی ریز چرخ کنید، بهتر است.

    برای اینکه بهترین نتیجه رو بگیرید، بار اول از سر درشت چرخ گوشت استفاده کنید و در دفعات بعدی از سر ریز آن.

    چرخ کردن گوشت برای کباب کوبیده

    مرحله ششم : اضافه کردن پیاز به گوشت

    سپس پیازهایی که از قبل چرخ کردید و آبشان را گرفتید به گوشت چرخ شده اضافه کنید و خوب ورز دهید تا پیازها و گوشت با هم مخلوط و یکدست شوند.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

    مرحله هفتم : ورز دادن گوشت و پیاز

    گوشت کباب را باید به خوبی ورز دهید، ورز دادن زیاد گوشت کباب باعث می‌شود کباب بر روی آتش وا نرود و نریزد.

    ورز دادن گوشت و پیاز برای کباب کوبیده

    مرحله هشتم :چرخ کردن دوباره‌ی گوشت و پیاز

    بعد از خوب ورز دادن گوشت کباب دوباره با دنده ریز چرخ گوشت مواد کباب کوبیده را چرخ کنید.اینکار هم بافت کباب را لطیف‌تر می‌کند، هم مخلوط را یکدست‌تر کرده و پیاز و گوشت را بهم می‌چسباند و باعث می‌شود طعم کبابتان بهتر شود.

    چرخ کردن دوباره‌ی گوشت و پیاز برای کباب کوبیده

    مرحله نهم : استراحت دادن مواد

    یک سلفون یا پارچه بر روی ظرف بکشید و  آن را به مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا اصطلاحاً بیات شود یا استراحت کند.بیات شدن باعث می‌شود گوشت در هنگام به سیخ کشیدن نریزد و از سیخ جدا نشود.

    بیشتر بخوانید: غذاهای مخصوص سیزده به در

    مرحله دهم : سیخ زدن کباب‌ کوبیده

    بعد از گذشت ۳ ساعت مایۀ کباب را از یخچال خارج کنید و چند دقیقه دوباره آن را ورز دهید، بعد از ورز دادن آماده ی سیخ کردن گوشت کباب‌ها شوید.

    آب پیازی را که جدا کرده بودید را در یک کاسه بریزید و برای سیخ کردن کباب دست خود را با آب پیاز تر کنید و مقداری از گوشت را بردارید و از بالای سیخ شروع به فشار دادن گوشت کوبیده بر روی سیخ کنید تا سطح سیخ پوشیده شود.

    پس از اینکه کباب را سیخ کردید با انگشت بر روی آن برآمدگی ایجاد کنید تا کباب بهتر مغز پخت شود.

    سیخ زدن کباب‌ کوبیده

    مرحله یازدهم : گذاشتن کباب روی زغال

    بعد از اینکه سیخ ها را آماده کردید منقل و زغال را برای کباب را آماده کنید. سعی کنید که زغال‌ها یکدست باشند، آتش زغال را طوری کنترل کنید که فروکش کرده باشد و فقط زغال ها سرخ باشند.

    کباب‌ها را بر روی منقل بگذارید و ابتدا سریع باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد، سپس سیخ ها را به طور مداوم بچرخانید تا کباب کوبیده نسوزد و به صورت یکدست پخته شود. بعد از آماده شدن کباب‌ها، گوجه‌ها را سیخ کنید و آن ها را نیز کباب کنید.

    گذاشتن کباب روی زغالمرحله دوازدهم : سرو کباب کوبیده با نان یا برنج

    در نهایت کباب کوبیده را می‌توانید به همراه برنج پلویی و یا کته‌ای یا نان به همراه گوجه کباب شده، پیاز و سبزی ریحان سرو کنید.

    طرز تهیه کباب کوبیده خوشمزه که به آن پرداختیم برای ۵ نفر مناسب است و در صورت کم یا زیاد شدن افراد می‌توانید نسبت‌های مواد اولیه را تغییر دهید.

    سرو کباب کوبیده با نان یا برنجعلت ریختن کباب کوبیده از سیخ و روش‌های جلوگیری از آن

    اگر برای شما نیز سوال “چکار کنیم کباب کوبیده از سیخ جدا نشود” پیش می‌آید به این قسمت توجه نمایید.

    •  در هنگام سیخ کردن کباب کوبیده سعی کنید که وزن گوشت برای هر سیخ مابین ۷۵ تا ۱۲۰ گرم باشد، البته این موضوع به ضخامت سیخ شما هم بستگی دارد ولی دقت کنید که زیاد گوشت بر روی سیخ نگیرید که هنگام پختن از روی سیخ بریزد یا مغز پخت نشود و همچنین مایه کباب کم بر روی سیخ نگذارید، زیرا باعث می‌شود کباب زود بسوزد و خشک شود.
    • برای اینکه از وا رفتن گوشت هنگام کباب کردن جلوگیری کنید بهتر است سیخ‌ها را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و قبل از سیخ کردن گوشت، سیخ‌ها را با مقدار کمی آب نم‌دار کنید.
    • اگر تمام دستورات تهیه کباب کوبیده که در بالا به آن پرداختیم رعایت شود، دیگر نیازی به افزودن جوش شیرین به گوشت کباب نیست، زیرا جوش شیرین طعم تلخی به کباب می‌دهد.
    •  برای ایجاد طعم بهتر و آبدار کردن کباب کوبیده می‌توانید مقداری آرد یا آرد سوخاری به مایع آن اضافه کنید.
    •  اگر تمام دستورات بالا را رعایت کنید نباید نگران ریختن کباب کوبیده باشید اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک تخم مرغ را به مایه کباب اضافه کنید و آن را خوب ورز دهید.
    • کباب کوبیده را با نارنج یا لیمو ترش میل کنید.
    • دوغ و پیاز از مکمل های کباب کوبیده است.

    بنا به دلایلی که ذکر کردیم بهتر است کباب کوبیده را در منزل درست کنید. یکی از سخت ترین قسمت های درست کردن آن در منزل قسمت سیخ کردن کباب‌ها است. احتمالا به دلیل انجام آماده سازی های قبلی کمی خسته شده اید و انرژی کافی برای این مرحله ندارید. کمی استراحت کنید و سپس کباب‌ها را سیخ کنید زیرا این مرحله می‌تواند تمام زحمت‌های شما را هدر دهد. برای راحتی بیشتر شما عزیزان تمام نکات لازم برای سیخ کرن کباب کوبیده در ویدئو پایین ذکر شده است.

    بیشتر بخوانید : طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی

    فیلم آموزش کباب کوبیده

    در این ویدیو آموزش به سیخ کشیدن کباب کوبیده را داریم:

    ا

    امیدوارم از طرز تهیه کباب کوبیده رستورانی در خانه لذت برده باشید و همه نکاتی که ذکر شد را به کار ببرید تا کبابی چسبنده بدون اینکه از سیخ بریزد درست کنید.

    سوالات متداول در طرز تهیه کباب کوبیده

    در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه کباب کوبیده همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

    چرا کباب کوبیده از روی سیخ ریخته میشه؟

    بله همانطور که در مقاله توضیح دادیم یکی از علت های ریخته شدن کباب کوبیده از روی سیخ نگرفتن آب پیاز رنده شده است و همچنین هنگام آماده کردن گوشت باید آن را چندبار با پیاز چرخ کنید و حسابی ورز دهید تا مواد کباب کوبیده کاملا منسجم شود و هنگام به سیخ کشیدن نباید ضخامت کباب را زیاد بگیرید تا سنگین شود و از روی سیخ بریزد.وزن گوش روی هر سیخ بین ۷۵ تا ۱۲۰ گرم باشد تا ضخامت آن متناسب شود.

    چرا کباب کوبیده سفت میشه؟

    یکی از دلایل سفت شدن کباب کوبیده ریختن نمک هنگام آماده کردن مواد گوشت است نمک باعث سفت شدن گوشت می‌شود بهترین زمان برای اضافه کردن نمک به مایه کباب کوبیده هنگام به سیخ کشیدن و کباب کردن آن است.

    چرا کباب کوبیده خشک میشه ؟

    اگر گوشت کاملا بدون چربی باشد هنگام کباب کردن به روغن نمیفتد و خشک می‌شود باید هنگام چرخ کردن مقداری دنبه هم چرخ کنید تا کباب چرب شود و حالت خشکی نداشته باشد.همچنین هنگام گذاشتن روی زغال با حرارت ملایم گوشت را کباب کنید و کباب را آبدار از روی زغال بردارید و اجازه ندهید حرارت آن را زیاد خشک کند.

    کباب کوبیده را با چه گوشتی درست کنیم؟

    معمولا بهترین گوشت برای کباب کوبیده گوشت گوسفندی است چون هم چربی مناسبی دارد و هم لذیذ است اما می‌توان با گوشت گوساله هم آن را درست کرد.

    وزن استاندارد هر سیخ کباب کوبیده چند است؟

    بهترین وزن گوشت روی سیخ برای کباب کوبیده بین ۷۵ تا ۱۲۰ گرم است.

    علت خوردن کباب کوبیده با سماق چیست ؟

    سماق علاوه بر خوش طعم کردن کباب کوبیده به دلیل داشتن اثر ضد میکروبی آلودگی گوشت را از بین می‌برد و همچنین باع کاهش کلسترول و کاهش جذب چربی گوشت می‌شود و برای سلامتی بسیار مفید است.

    ۴/۵ (۷۸۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۳۶ دیدگاه ها

    1. خیلی خوب توضیح دادید‌کباب من هر دفعه میریزه رو اتیس ولی موقع سیخ گرفتن نه مطالب شما رو که خوندم اشتباهم اینه که بعد از بیرون اوردن از یخچال برا سیخ گرفتن دوباره ورز نمیدم

    2. گرفتن آب پیاز ورز دادن با غذا ساز یکعدد تخم مرغ ناز کردن و چسباندن انتهای کل مبتلا در چار طرف سیخ و مهمترین بخش چرخش سریع هر چهار پنج ثانیه روی آتش تند در ابتدای کار از روشهای نریختن کباب رو آتیشه البته سعی کنید میزان کباب برای هرسیخ زیاد نباشه

    3. با سلام اگه مقداری سویا هم با گوشت چرخ کنیم کباب انسجام و قوام بیشتری پیدا میکنه و از سیخ جدا نمیشه.

    4. نه جوش شیرین ،نه آرد ،نه سوخاری و نه تخم مرغ فقط برا یک کیلو گوشت یک سینه کامل مرغ بزنید قول میدم نریزه ویک نکته از ریزش کباب نترسید زود زود هر ۱۵ سانیه سیخ هارو بچرخونید و حتما اگر گوشت گوساله برا کباب دارید یخورده گوشت گوسفند هم بزنید حدود حداقل ۳۰ درصد که عطرش مست میکنه آدمو

    5. راه حل نریختن کوبیده بسیار ساده است. اولا مواد کوبیده سرد باشد.ثانیا کوبیده ها رو روی آتش قرار دادید باید تا ۵ دقیقه اول هر ۱۰ ثانیه اروم بچرخونید به اصلاح میگن دو طرف خودشو میگیره اکثرا یه طرف میزارن بپزه بعد دور میدن که باعث میشه اون ور سیخ کشیده بشه و بریزنه… ارام و با دقت تا ۵ دقیقه اول سیخ ها رو بچرخونید کم کم رنگش برمیگرده و بعد ۵ دقیقه دیگه نمیرزه… من تا الان کبابام نریخته

    6. ممنون از راهنمایی کاملتون منم میخوام فردا کباب بزنم برا اولین باره اونن برا فامیل زن دعا کنید خراب نکنم سپاس

    7. سلام‌ممنون‌ازنظریات‌شما‌و‌آموزش‌استاد‌استفاده‌کردم‌میخوام‌درست‌کنم‌ببینم‌‌برای‌اولین‌بار‌چی‌میشه

    8. سلام ۶۰۰گرم گوشت گوساله ۴۰۰ گرم قلوه گاه گوسفنند ۳عدد پیاز درشت نمک کمی بیشتر کوبیده باید به بانمکی بزند پیاز رنده ریز اب گیری شده با گوشت ۴بار چرخ شده نوک چایی خوری جوش شیرین برا پف کردن .به اندازه تخم مرغ گوشت به سیخ زده یا باپرس پلاستیکی کوبیده (از پلاستیک فروشی تهیه شود)دقت شود ابدا سیخ خیس نباشد درپرس با یک نایلون داخل محل قرارگیری سیخ .سیخ با گوشت داخل محفظه و ادامه نایلون فریزری روی سیخ بعد ارام پرس کنید دیگر نخاهد ریخت.رواتش اولیه زیاد دوطرفک کباب شده و با گوجه میل شود

    9. ما سارا و نیکا فرقانی اصل در پایتخت هستیم ما که خود مون تاحالا خودمون کوبیده درست نکردیم همیشه از رستوران غذا می خریرم مگه خریم خودمون رو خسته کنیم ۰ با اون که خونمون قصر هست دوستتون داریم بابای ?

    10. سلام. منظورتون از ۲۵۰ گرم پیاز، ینی بعد رنده شدن و آب شو گرفتن بشه ۲۵۰ گرم یا ۲۵۰ گرم پیاز سالم باشه بعد رنده ش کنیم؟

    11. سلام. منظورتون از ۲۵۰ گرم پیاز، ینی بعد رنده شدن و آب شو گرفتن بشه ۲۵۰ گرم یا ۲۵۰ گرم پیاز سالم باشه بعد رنده ش کنیم؟

    12. برای اینکه کبابتون از سیخ نریزه فقط یک راه دارین.

      در ابتدای کار با چهار شماره سیخها رو برگردونین و تکرار کنین.تا دو سه دقیقه.اونوقت اصلا نمی‌ریزد.
      بابا ۶۰ سالت شده هنوز بلد نیستی کباب خوب بپزی؟

    13. من برای اولین بار با این رویش آشپز که چه عرض کنم سر آشپز میخام کوبیده دروست کنم در ضیمن یه غذای افغانستانها بلدن به اسم قابلی کسی میدونه چجوری دروست میکنه این غذا محشره صد برابر کوبیده خوش مزه هستش دوبار خوردم یه دوست افغنستانی دارم بلده ولی ایران نیست این غذای قابلی بحدی خوش مزه هست که وقت خور دنیش میخای خود کشی کنی تو عمرم مثل این قابلی خوش مزه ندیدم

      1. فکر کنم خودت بچه افغانستانیا شیطون، مدل نوشتنت معلومه
        البته خوبه که تبلیغ غذای کشورتون رو بکنید و ما هم یه چیزی یادبگیریم?

    14. برای خشک نشدن گوشت انقدر پیاز اب گرفته اضاف کنید تا نرم شود نترسید ورز کامل داده ودر اخر جوش بزنید همه کبابیا میزنن

    15. تا بحال کباب من از سیخ نریخته ولی دوستان کباب خونه هیچ وقت نریخته، کباب خونه هیچ وقت طعم‌بیرون رو نمیده، بخاطر اینه که بیرون کلی چیز دیگه که شاید ما خوشمون‌نیاد بهش اضافه میکنن. در بهترین حالت بوی بد گوسفند میده تو خونه. از گوشت راسته تا قلوه گاه، تاchuck گوساله اگه گوسفند نزنی میشه لاستیک اگه بزنی بوی بدش حال میگیره. مطمئنم بیرون‌کلی بهش چرت و پرت میزنن و ما طعم همون چرت و پرت رو دوست داریم نه طعم گوشت خالص

      1. من کباب پز هستم. بدون اضافه کردن چیز میزای دیگه هم کوبیده عالی میشه بیرون داد باید فوتش رو یاد داشته باشی.

    16. بیات شدن گوشت همان طوری که شما فرمودید،خیلی در نریختن کباب روی منقل تاثیر داره،اما یه موقع هایی ممکنه وقت نداشته باشیم یا باز هم با گوشت بیات شده،کبابامون رو آتیش بریزه.شاندرمن یه دستگاهی ساخته به نام کباب ساز شاندرمن.هر دوتا مشکل را حل کرده.خیلی راحت گوشت را به سیخ می گیره و سیخ به دست آمده هم به هیچ عنوان رو آتیش نمیریزه.

    17. تنها عامل ریختن گوشت شستن اونو یانشورید یا اینکه دو روز بعدداز شستن بزارید. یخچال تا خشک بشه

    18. اگه میخواید شما هم نون خشک قاتی کنید تا بهتر بچسبد‌ من این کارو کردم خیلی خوب بود ۶۰٪ گوشت ۴۰٪ نون خشک اصلن از رو سیخ نمیریزه‌ حتما اگه دوست داشتید امتحان کنید:هنگام چرخ کردن‌ گوشت کمی گوشت مرغ هم چرخ دهید با گوشت قرمز قاتی کنید و نون خشک را خیلی ریز با دستتون وز دهید و یکبار هم چرخ دهید
      خیلی کم آب بریزد تا نون خشک بهتر بچسبه اگه دوست دارید یه کوچولو فلفل‌ قاتی کنید بزارید ۳ ساعت تو یخچال بعد از ۳ ساعت مثل خمیر عالی… شده روی سیخ بزنید و بپزونید‌ نوش جان کنید

    19. خیلییی عالی بود متشکرم با همین روش درستـکردم خوب بود اصلا همـ از سیخ نریخت فقط یکم خشک شد دفعه بعد یکن گوشت رو چرب تر میگیرم ممنون از اموزش خوبتون همیشه برای سیخ زدن مشکل داشتم ولی اینبار خیلی خوب بود

    20. ی جا گفتن که خیس کردن دست برای سیخ کردن گوشت از آب پیاز که کنار گذاشتید استفاده کنید منتها تو ویدیو گفتین از آب ولرم استفاده کنید

    21. بسیار عالی، با حوصله، دقیق،و دلسوزانه توضیح دادید،،،، خوب برای فردا ناهار ایشالا کوبیده با دستور جناب استاد

    22. درست کردن یه کوبیده خوب فقط نیاز به مهارت داره که با تمرین و تکرار بدست میاد مهمترین نکته هم انتخاب و مقدار گوشت و چربی هست و پیاز
      بهترین چربی برای کوبیده چربی روی دنده گوسفند هست اگر از دنبه استفاده کنید میریزه روی منقل

    23. درود استاد
      ممنون از نکات اموزشیت
      ارددر چه مرحله کباب باید استفاده کنیم اصلا
      نیازی به استفاده هست یانه

    24. سلام
      نکات خیلی خوبی را اشاره وبا حوصله وکار عملی توضیح دادید .
      من معمولا کباب کوبیده در منزل درست میکنم ولی رنگ کباب بعد از پخت عینه رنگ گوشت آب پز در میاد در صورتی که باید برنگ قهوه ای روشن باشه .
      گوشت هم معمولا مخلوط گوسفندی با گوساله و آبِ ، پیاز هم با تنظیف کاملا میگیرم ، ولی قراره اینبار فقط از سردست گوسفندی استفاده کنم .
      در مورد رنگ کباب لطفا راهنمائی بفرمائید .
      باتشکر .

      1. Iی دهانم آب افتاد شما چنان ساده ‌راحت شرح می‌دهند که آدم میخواهد زود برود برای خرید گوشت بسیار ممنون ومتشکر

    25. عالی بود، فقط سوالی که داشتم اگر کبابها را سیخ کردیم واز شب قبل داخل یخچال گذاشتید بعد برا کباب کردن صددرصد روی کباب خشک میشه شما گفتید آبی که به دست میزنیم باعث بهتر پخته شدن کباب میشه، پس چیکار کنیم که کبابمون عین روز قبل که تازه سیخشون کرده بودیم بشه؟

    26. خیلی جالب بود.ممنون .من همیشه جوش شیرین اضافه میکنم.اینبار میخوام بدون جوش بپزم.بازم ممنونم از توضیحات حالتون.

    27. سلام آموزش عالی بود منم برای اولین بار الان می‌خوام درست کنم دعا کنید خوب بشه و الا دیگه باهاتون قهر میکنم

    28. یه ساعته بالا توضیح میده تازه میپرسه سیخ چی باشه پیاز چقدر باشه دل به کار نمیدیا ممد جواد استاد فرمودند آموزش خوب و گوش دادن خوب

    29. این همه بالا توضیح داده که چطور اماده کنید تازه میپرسه پیازش چقدر باشه سیخش آهن باشه یا آلومینیوم . استاد فرمودند آموزش رو باید خوبهم یاد گرفت دل بده به کار دیگه ممد جواد

    30. عالی بود. واقعا نکات و دستورالعملتون بجا و مفید بود.ما طبق توصیه های شما عمل کردیم یک کوبیده مجلسی بدون ریزش و سوختگی آماده کردیم. متشکرم و خسته نباشید.

    31. سلام من امروز که روز سیزده به در سال ۹۹ هست میخوام از روی دستورات شما تو خونه کباب کوبیده درست کنم فعلا گوشتش رو چند بار چرخ کردم. ورز. دادم و گذاشتم یخچال امیدوارم خوب بشه و از سیخ نریزه

    32. من همیشه مقداری جوش شیرین رو با آب مخلوط میکنم وبه سیخ ها میزنم بعد کباب رو سیخ میزنم به هیچ وجه نمیریزه کبابم

    33. من تا الان درست نکردم ولی می‌خوام برای اولین بار تجربه کنم .در حال آماده کردن شم ،،،،، گوشت قلوگاه خودش چربه ولی یکم دیگه چربی زدم بهش ۳۰۰گرم گوساله و ۷۰۰گرم هم قلوگاه به نظرتون چرب نمیشه خیلی ؟ پیاز هم بزرگ برداشتم ابگرفته شده چند گرم باشه .؟؟؟

    34. عالی بود اگر همه دستورات را مو به مو انجام دهیم یک کوبیده مجلسی خواهیم داشت بنده انجام دادم و نتیجه هم مثبت شد متشکرم.

    35. کباب کوبیده چرب و چیلی بخوایم باید دنبه بزنیم؟ بو نمیگیره اینطوری؟ میخوام مثل بیرون چرب و خوشمزه باشه جیکار کنم؟

    36. اندازه گوشتی راکه میخواهید به سیخ بکشید را تو دستتان ورز دهید بعد سیخ را وسط گوشت فشار دهید پس از آن دستتان را با آب گرم خیس کنید وبا انگشت شصت واشاره که انگشت شصت روی سیخ واشاره زیر سیخ قرارمیگیرد گوشت را باانگشت شصت شکل دهید.

    37. من هرکاری میکنم کبابم میریزه. نون خشک نداشتین تو مواد اولیه اش. نمیخواد؟ اونو بزنیم نمیریزه؟

      1. اگر گوشت و مقدار چربیشو متناسب، طبق دستور بالا تهیه کنید و خوب ورز بدین نمیریزه. نکته مهم تو گوشت پیازشه. حتماً حتماً پیاز و تا میتونید به صورت پوره دربیارید و آبش و بگیرید.

        1. شما طوری تهیه کوبیدهرا شرح داده اید که من همین الان هوس کردم بروم گوشت بخرم ل اوخ دهانم آب افتاد…….. خیلی ممنون ومتشکر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.