سبک زندگیسلامت و زیبایی

رازهای جوان سازی و “روشن کردن پوست دست” با چند ترفند خانگی!

به غیر از صورت و گردن، دست قابل مشاهده‌ترین ناحیه بدن است. با این حال، با وجود پیشرفت‌های زیاد در روش‌های آرایشی صورت، جوان سازی دست تا حد زیادی مورد غفلت واقع شده است.
پیری دست‌ها هم از طریق فرآیندهای طبیعی و هم در معرض نور ماوراء بنفش اتفاق می‌افتد، عواملی چون افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد شیمیایی و سیگار کشیدن روی لایه‌های اپیدرمی و پوستی تأثیر می‌گذارد و جوانی و شادابی پوست را از بین می‌برند.

در طول تابستان، گرما نه تنها باعث کمبود آب می‌شود بلکه تمام رطوبت پوست را نیز جذب می‌کند و باعث ضعف و خشکی می‌شود در کنار هم، این موارد باعث ایجاد تغییرات بافتی و رنگدانه‌ای و سستی بیش از حد پوست می‌شوند. 

روشن سازی پوست دست مجله اینترنتی اُکالا

گزینه‌های زیادی برای بازیابی جوانی دست‌ها وجود دارد به طور مثال با لایه برداری‌های شیمیایی و درمان‌های مبتنی بر نور (مانند لیزرهای روشن شده) و درمان فتودینامیکی می‌توان جوانی و درخشش را به دست‌ها برگرداند اما باید به این نکته توجه داشت که درمان‌های شیمیایی به دلیل وجود مواد مضر در آن‌ها، برای پوست ایمن نیستند و بهتر است از درمان‌های خانگی استفاده کرد.

روشن شدن پوست دست با ۱۰ ترفند خانگی ساده:

پس از اینکه توضیحی راجع به روشن شدن پوست دست داده شد، در این بخش می‌خواهیم به مواردی که می‌تواند در روشن شدن پوست دست در خانه موثر باشد بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چگونه پوست جذاب و شاداب داشته باشیم؟

    ۱- ماست:

    ماست معمولاً به عنوان درمانی برای از بین بردن رنگدانه‌ها و تیرگی پوست به کار می‌رود. ماست سرشار از یک ترکیب فعال زیستی است که می‌تواند لکه‌های تیره و سایر علائم رنگدانه را کاهش دهد و پوست دست را جوان و شاداب کند علاوه بر این ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که باعث تسکین پوست و مرطوب شدن آن می‌شوند.

    نحوه انجام:

    • ماست را با پنبه توپی به دست‌های خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه آن را مالش دهید و سپس با آب خالی آن را بشویید. لازم است برای روشن شدن پوست دست با ماست این درمان را ۱ یا ۲ بار در روز تکرار کنیم.

    ماست برای سفید شدن پوست دست

    ۲- خیار:

    خیار سرشار از ویتامین D است که برای جوانی و شادابی پوست بسیار مهم است.

    نحوه انجام:

    • در داخل یک فنجان آب خیار بریزید و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید، سپس با استفاده از پنبه یا پارچه نخی تمیز، آن را بر روی دست‌های خود بمالید و نیم ساعت آن را بگذارید و بعد با آب سرد بشویید. برای روشن شدن پوست دست با استفاده از خیار لازم است هر دو روز یکبار این کار تکرار شود.

    ۷ فایده شگفت انگیز خیار 

    خیار برای جوانسازی پوست دست

    ۳- لیمو:

    ویتامین C موجود در آب لیمو از سلول‌های پوست در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کند و نقش بسزایی در روشن شدن پوست دست دارد.

    نحوه انجام:

    • تعدادی لیموی تازه را برداشته و آب آن را بگیرید و سپس آن را بر روی حرارت گذاشته تا گرم شود. سپس آن را در ظرفی ریخته صبر کنید تا دمای آن متعادل شود بعد دست‌های خود را داخل آن فرو ببرید و شروع به ماساژ دادن کنید و این کار را ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس دست‌های خود را با آب سرد بشویید.
    • بعد از این کار پوست دست خود را مرطوب کنید زیرا آب لیمو اسیدی است و باعث خشک شدن پوست شما می‌شود. برای روشن شدن پوست دست به وسیله لیمو باید این درمان را ۱ یا ۲ بار در هفته تکرار کنیم.

    ۶ خاصیت لیمو برای سلامتی ?

    لیمو برای روشن شدن پوست دست

    ۴- آلوئه ورا:

    در برگ‌های گیاه آلوئه ورا، ژل‌هایی وجود دارد که این ژل‌ها از آنتی اکسیدان‌هایی تشکیل شده‌اند که از سلول‌های پوست محافظت می‌کنند و تیرگی را برطرف می‌‎کنند.

    نحوه انجام:

    • مقداری ژل آلوورا تازه را از برگ آن خارج کنید و روی دستان خود بمالید، آن را یک شب بر روی پوست دست خود بگذارید و صبح بشویید. برای روشن شدن پوست دست به وسیله آلوئه ورا لازم است این درمان را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهیم.

    ۱۴ ماسک مو با ژل آلوئه ورا

    آلوئه ورا برای روشن کردن پوست دست

    ۵- خمیر بادام:

    بادام سرشار از ویتامین‌ها و ریبوفلاوین است که از پوست محافظت می‌کند و سلامت آن را بهبود می‌بخشد.

    نحوه انجام:

    • ۵ الی ۶ بادام را یک شب تا صبح خیس کنید و سپس آن را به همراه شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. خمیر را روی دست‌های خود بمالید و بگذارید یک شبانه روز روی آن بماند و بعد دست‌هایتان را با آب سرد بشویید. برای سفید شدن پوست دست با استفاده از خمیر بادام لازم است که این کار را ۱ بار در هفته انجام دهیم.

    ۱۰ ماسک خانگی معجزه آسا برای روشن کردن پوست بدن 

    خمیر بادام برای روشن شدن پوست دست

    ۶- چوب صندل:

    چوب صندل، به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد به مبارزه با خشکی پوست می‌پردازد به همین دلیل، یک جز موثر در لوسیون‌ها و کرم‌هایی است، که با خشکی پوست مبارزه می‌کنند.

    چوب صندل به سلول‌های پوستی که به رطوبت نیاز دارند، رطوبت می‌بخشد و به این صورت، پوست جوان، نرم و درخشان می‌شود.
    چوب صندل، بدون ایجاد آکنه، پوست را مرطوب سازی می‌کند و همچنین گردش خون را در پوست تقویت می‌‌کند و باعث جوان ماندن پوست می‌شود.

    نحوه انجام:

    • چند قاشق چایخوری پودر چوب صندل را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید. برای روشن شدن پوست دست به وسیله چوب صندل لازم است این کار ۲ بار در هفته تکرار شود.

    ۹ روش خانگی شگفت انگیز برای روشن کردن پوست صورت

    چوب صندل برای روشن شدن پوست دست

    ۷- زردچوبه:

    کورکومین ماده اصلی زردچوبه است ، این ترکیب در جلوگیری از بروز علائم پیری مانند لکه‌ها و تیرگی موثر است و همچنین درخشش طبیعی به پوست شما می‌بخشد.

    نحوه انجام:

    • چند قاشق چایخوری زرد چوبه را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید. برای روشن شدن پوست دست به وسیله زردچوبه لازم است این کار ۲ بار در هفته تکرار شود.

    ۲۱ خاصیت باورنکردنی”زردچوبه”؛ ادویه طلایی  

    زردچوبه برای روشن شدن پوست دست

    ۹- برنج:

    استفاده از آب برنج در حفظ جوانی پوست بسیار موثر است و در واقع لکه‌های ناشی از افزایش سن در پوست را کاهش می‌دهد.

    نحوه انجام:

    • مقداری پودر برنج را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد آن را بشویید. برای روشن شدن پوست دست به وسیله برنج، لازم است این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهیم.

    برنج برای روشن شدن پوست دست

    ۱۰- روغن زیتون:

    ماده‌ای که در ترکیبات روغن زیتون وجود دارد، اسکوآلن (Squalene) است. این ماده نوعی چربی است که در سلول‌های پوست ما هم وجود دارد. جبران کردن اسکوآلن‌های از بین رفته می‌تواند به مبارزه با پیری زودرس پوست، کمک قابل توجهی کند. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    نحوه انجام:

    • روغن زیتون را بر روی دست‌های خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید یک شب تا صبح بر روی دست هایتان بماند و سپس با آب سرد شست و شو دهید. برای روشن شدن پوست دست به وسیله روغن زیتون، می‌توانید هر شب این کار را انجام دهید.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    روغن زیتون برای روشن شدن پوست دست

    در این مقاله به راهکارهای خانگی و ساده روشن شدن پوست دست پرداخته شد. شما برای روشن شدن و جوانسازی پوست دست از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: academic / ncbi / food.ndtv

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.