سبک زندگیسلامت و زیبایی

با چند روش خانگی و موثر، چاقی شکم و پهلو را درمان کن!

کاهش چربی در ناحیه شکم و پهلو یکی از دغدغه‌های مهم افراد برای رسیدن به اندام ایده‌آل است. یکسری از تمرینات ورزشی و همچنین تغییر در سبک زندگی می‌تواند افراد را برای رسیدن به این هدف کمک کند. امروزه با توجه به تقاضای بالا برای محصولاتی که چربی شکم و پهلو را از بین می‌برند، قرص‌ها، مکمل‌ها و شربت‌های زیادی تولید شده ‌است که همگی ادعا می‌کنند چربی شکمی را کاهش می‌دهند.

با این حال، تا به امروز مدارک زیادی مبنی بر تاثیر صد در صدی و بدون عوارض این محصولات ارائه نشده‌ است و بسیاری از موارد مصرفی، پیامدهای جبران ‌ناپذیری داشته ‌است. بنابراین استفاده از روش‌های طبیعی که در حین کاهش وزن به از بین بردن چربی شکم و پهلو کمک کند، توصیه می‌شود. در این مقاله سعی شده ‌است که چندین روش آسان و بدون عوارض برای کاهش و از بین بردن چاقی شکم و پهلو آموزش داده شود. اگر می‌خواهید با انواع چاقی و راهکارهای درمان خانگی و موثر هر یک آشنا شوید می‌توانید مقاله درمان چاقی را مطالعه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    چربی شکم و پهلو چیست و چه تفاوتی با دیگر نقاط بدن دارد؟

    • منظور از چربی شکمی، چاقی در ناحیه‌ی زیرین بدن که شامل شکم و پهلو می‌باشد، است. کاهش این چربی و کمک به رفع چاقی شکم و پهلو، علاوه بر تناسب اندام مزایای دیگری از جمله کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سایر امراض دارد. در واقع، چربی این ناحیه فعال بوده و هورمون‌های زیادی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد و از این طریق بر روی سلامتی اثر بگذارد.

    ۱۰میوه‌ معجزه‌آسا برای دیابتی‌ها

    درمان چاقی شکم و پهلو در مجله اینترنتی اُکالا

    • چربی شکمی به شدت تحت تاثیر برنامه غذایی فرد قرار می‌گیرد بنابراین، نکته کلیدی در خصوص درمان چاقی شکم و پهلو، تغییر در برنامه غذایی و انجام حرکات ورزشی مخصوص می‌باشد.

    آب کردن چاقی شکم و پهلو با روش‌های سریع و موثر خانگی

    همه افراد در ناحیه شکم و پهلو خود چربی دارند، اما مقدار زیاد این چربی بسیار مضر است. افرادی که مواد غذایی فرآوری شده و حاوی مقدار زیادی قند و شکر را مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض چاقی شکم و پهلو قرار می‌گیرند. چربی شکمی به طور معمول با افزایش سن، به ویژه در خانم‌ها افزایش می‌یابد. همچنین برخی از شرایط پزشکی و ژنتیکی نیز ممکن است باعث این نوع چاقی شود.

    ۱- مصرف مواد خوراکی که کالری کمتری دارند:

    یکی از روش‌های موثر برای کاهش وزن و تناسب اندام، مصرف کالری کم و سوزاندن آن است. علاوه بر این، مواد غذایی که کالری کمتری دارند، معمولا ارزش غذایی بالایی دارند و بالعکس. به عنوان مثال غذاهای فراوری شده، مواد نیمه‌پز و سیب زمینی سرخ شده که کالری بالایی دارند، ارزش غذایی پایینی دارند و مصرف بی‌رویه آن بر روی سلامتی تاثیر منفی می‌گذارد. سعی کنید مواد کم کالری مثل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل را جایگزین خوراکی‌هایی پرکالری کنید.

    مصرف سبزیجات

    ۲- حذف نوشیدنی‌های قنددار:

    استفاده قند و شکر به مقدار زیاد یکی از محرک‌های افزایش وزن و به ویژه چاقی شکمی است. مصرف زیاد قند باعث افزایش مقاومت به انسولین در بدن می‌باشد و منجر به افزایش چربی شکمی می‌شود. در بسیاری از موارد، مصرف زیاد قند ممکن است بدون قصد صورت می‌گیرد و شخص متوجه آن نمی‌شود. میزان قند نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه، چای شیرین و قهوه را بررسی کنید. برای تعداد زیادی از افراد، کاهش میزان قند مصرفی در نوشیدنی‌های داغ و حذف کامل نوشابه کافی است.

    نوشیدنی قنددار

    ۳- کمتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده کنید:

    کربوهیدرات‌ها، چه نوع ساده و چه نوع تصفیه شده‌ی آن، ارزش غذایی پایین و کالری بالایی دارند. نان سفید، غلات تصفیه شده، غذا و نوشیدنی‌های قندی جزو کربوهیدرات‌ها هستند. تحقیقات نشان داده ‌است که مصرف زیاد کربوهیدرات‌های تصفیه شده ارتباط مستقیمی با افزایش چربی شکم و پهلو دارد. سعی کنید کربوهیدرات‌های پیچیده مثل میوه، سبزی و غلات کامل را جایگزین کربوهیدرات‌های ساده کنید.

    هر آنچه که از “کربوهیدارت” باید بدانیم!

    مصرف کربوهیدرات

    ۴- استفاده زیاد از میوه و سبزی:

    میوه و سبزیجات که حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده هستند، کالری کمتری دارند و سالم‌تر هستند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزی، فیبر لازم را به بدن شما می‌رساند. تحقیقات نشان داده ‌است که فیبر می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش داده و به تنظیم قند خون کمک کند. همانطور که اشاره شد، دیابت نوع ۲ و چاقی شکمی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، بنابراین مصرف فیبر می‌تواند به درمان چاقی شکم و پهلو نیز کمک کند.

    هر آنچه که از “مشکلات ناخن و درمان آن” باید بدانیم!

    مصرف میوه و سبزی

    ۵- مصرف پروتئین‌های بدون چربی:

    منابع پروتئین بدون چربی شامل آجیل، حبوبات و گوشت‌های بدون چربی است. استفاده از این مواد، احساس سیری ایجاد می‌کند و از خوردن بی‌رویه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مصرف گوشت‌های چرب مثل گوشت گاو و گوشت فرآوری شده را کاهش می‌دهد.

    همه چیز درباره “پروتئین

    مصرف پروتئین

    ۶- از چربی‌های سالم غافل نشوید:

    توجه داشته باشید که استفاده از چربی‌های سالم در رژیم غذایی ضروری است. برای این منظور شما باید چربی‌های مفید و مضر را بشناسید. چربی‌های اشباع ‌شده و ترانس بالا به قلب آسیب می‌رسانند و ریسک ابتلا به مریضی‌های قلبی عروقی و سکته را بالا می‌برند. همچنین این مواد باعث افزایش وزن و چاقی در قسمت شکم و پهلو می‌شوند.

    فواید انواع روغن گیاهی

    روغن طبیعی برای درمان چاقی
    استفاده از چربی‌های سالم و جایگزین کردن آن‌ها به جای چربی‌های مضر، باعث کاهش تجمع چربی در بدن می‌شود و علاوه بر آن، فواید بسیاری نیز دارد.
    برخی از چربی‌های سالم و مفید:

    ۷- ورزش کنید:

    ورزش منظم و کافی به کاهش وزن و همچنین درمان چاقی شکم و پهلو کمک می‌کند. به این نکته توجه کنید که کاهش چربی و سایز یک ناحیه از بدن به تنهایی ممکن نیست. یعنی با استفاده از حرکات ورزشی نمی‌توان چربی یک قسمت از بدن را بدون تاثیر بر سایر نواحی کاهش داد. اما با این حال، حرکات ورزشی مثل کرانچ، دراز و نشست و موارد مشابه به تقویت ماهیچه شکم کمک کرده و باعث شکل‌گیری بهتر آن‌ می‌شوند.

    درمان تمامی مشکلات مو

    ورزش کردن برای رفع چاقی

    ۸- فعالیت بدنی خود را افزایش دهید:

    افزایش فعالیت‌های روزانه باعث سوختن کالری بیشتر خواهد ‌شد. علاوه بر این، تحرک زیاد تاثیر به سزایی در تقویت ماهیچه‌ها و بالا نگه داشتن روحیه دارد.

    نکاتی در خصوص افزایش فعالیت روزانه:

    • بعد از اینکه تایم طولانی نشستید، سعی کنید یک وقفه برای بلند شدن و انجام حرکات کششی ایجاد کنید.
    • گاهی اوقات به جای آسانسور، از پله استفاده کنید.
    • در صورت امکان، به جای رانندگی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده‌روی کنید و یا از دوچرخه استفاده کنید.
    • اگر رانندگی می‌کنید، ماشین را کمی دورتر از مقصد پارک کنید تا بتوانید مقداری پیاده‌روی کنید.

    انواع رژیم لاغری

    افزایش فعالیت بدنی

    ۹- ورزش‌های هوازی انجام دهید:

    ورزش‌های هوازی به پمپاژ بهتر قلب کمک می‌کند. همچنین، این حرکات با سوزاندن کالری، چربی بدن را کاهش می‌دهند و باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شوند.
    برخی از ورزش‌های هوازی عبارتند از:

    • پیاده‌روی
    • دویدن
    • دوچرخه سواری
    • شنا

    ۱۰- تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را انجام دهید:

    • تمرینات تناوبی با شدت بالا شامل دوره‌های زمانی برای انجام حرکات با شدت بالا و شدت پائین است. به عبارت دیگر، همانطور که از اسم آن مشخص است، در یک دوره زمانی یک حرکت با شدت بالا انجام می‌شود و بعد از آن یک فاصله‌ی زمانی برای استراحت یا انجام حرکت با شدت کمتر در نظر گرفته می‌شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند تا کالری بیشتری سوزانده شود. به عنوان مثال، دویدن به مدت ۳۰ ثانیه و سپس پیاده‌روی به مدت ۳ دقیقه و تکرار آن، یک نوع تمرین تناوبی است.
    • تحقیقات نشان داده است که HIIT نسبت به سایر تمرینات، چربی بیشتری را از بین می‌برد. همچنین، به دلیل دوره‌های زمانی کوتاه برای انجام تمرینات پرفشار، این تحرکات را به راحتی می‌توان هرروز انجام داد. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    درمان تنگی نفس ناشی از ورزش کردن

    تمرینات تناوبی برای درمان چاقی

    ۱۱- تمرینات قدرتی انجام بدهید:

    تمرینات قدرتی به کاهش وزن کمک می‌کند و دلیل آن هم مشخص است. این تمرینات روی عضله‌سازی کار می‌‌کنند و عضله کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزاند. تمرینات قدرتی همچنین بر روی سلامتی مفاصل و استخوان‌ها نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.  انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

    در این مقاله با راهکارهای خانگی برای رفع و درمان چاقی شکم و پهلو آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای درمان این مشکل تابحال استفاده کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: medicalnews

    نوشته های مشابه

    ‫۵ دیدگاه ها

    1. واقعا ممنون مدتی بود دنبال آموزش صحیح و خلاصه درازنشست بودم که اینجا پیدا کردم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.