سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ روش خانگی سریع و ساده برای رفع و درمان چاقی ران

اغلب اوقات روش‌های مختلف برای کاهش چربی شکم توصیه می‌شود، اما تجمع چربی در قسمت ران‌ها نیز یکی از مشکلات متداول است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نمی‌توان فقط چربی در قسمت ران‌ها را از بین برد. کاهش وزن یک فرآیند کلی است و هنگامیکه رژیم غذایی سالم دارید و ورزش می‌کنید، تمام نواحی بدن شروع به سوزاندن چربی می‌کنند و نمی‌توان به صورت منطقه‌ای این کار را انجام داد. به بیان ساده‌تر نمی‌توان سایز ران را کاهش داد؛ درحالیکه سایز سایر نواحی ثابت بماند. اما با این حال، اگر چند روش را به خاطر بسپارید، می‌توانید در کنار کاهش وزن کلی، چربی قسمت ران را بیشتر از بین ببرید. اگر می‌خواهید با انواع چاقی و راهکارهای درمان خانگی و موثر هر یک آشنا شوید می‌توانید مقاله درمان چاقی را مطالعه کنید.

با ۱۰ راهکار خانگی، چاقی ران را درمان کن!

پس از اینکه توضیحی راجع به چاقی ران داده شد، در این بخش قصد داریم به درمان آن با چند روش سریع و ساده خانگی بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱- مصرف نمک را کاهش دهید:

مصرف نمک اضافی، بدن شما را وادار به جذب بیشتر آب می‌کند. یعنی نمک بیشتر، آب بیشتری را در بدن محبوس می‌کند و این مورد، شکل بدن و به ویژه ران‌ها را تغییر می‌دهد. با کم کردن مصرف نمک، خواهید دید که چقدر سایز شما تغییر می‌کند.

درمان چاقی ران با روش‌های خانگی در مجله اینترنتی اُکالا

۲- الکترولیت بیشتری مصرف کنید:

منظور از الکترولیت، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. هرچه الکترولیت بیشتری مصرف کنید، نیاز بدن به نمک کاهش پیدا می‌کند. موز، ماست و سبزیجات سرشار از این مواد معدنی هستند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مصرف الکترولیت برای درمان چاقی ران

    ۳- مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید:

    کربوهیدرات‌ها در بدن به گلیکوژن (یک نوع پلی‌ساکارید) تبدیل می‌شوند و به همراه آب در ماهیچه‌ها و کبد ذخیره می‌شود. این امر منجر به افزایش حجم بدن می‌شود. برای همین است هنگامیکه افراد رژیم کم کربوهیدرات (اسم نوعی رژیم) را می‌گیرند، بلافاصله احساس کاهش وزن و سایز می‌کنند.

    نقش کربوهیدارت در سلامتی

    کاهش مصرف کربوهیدرات برای درمان چاقی ران

    مواد غذایی که در این رژیم می‌توانید استفاده کنید:

    • گوشت‌های فرآوری‌ نشده با پروتئین بالا مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون
    • گوشت ماهی فرآوری نشده با پروتئین بالا مثل ماهی سالامون، قزل‌آلا و ماکرل (خواص ماهی)
    • سبزیجات برگ‌دار با کربوهیدرات پایین
    • پنیرهای چرب فرآوری‌ نشده گاو، بز و گوسفند (خواص پنیر)

    مواد خوراکی غیرمجاز در این رژیم:

    • غلات مثل ماکارونی، نان، کیک و شیرینی
    • آبمیوه‌ها
    • غذاهای فرآوری شده که معمولا حاوی مقدار زیادی شکر هستند.
    • مواد نشاسته‌ای مثل سیب‌زمینی، چغندر و ذرت
    • شکر و مارگارین

    معرفی انواع رژیم لاغری

    ۴- پروتئین و فیبر بیشتری بخورید:

    رژیم غذایی سرشار از پروتئین و فیبر برای کاهش وزن بسیار موثر است. این مواد به شما احساس سیری می‌دهند و از این طریق مانع پرخوری می‌شوند.

    با ۹ عملکرد مهم پروتئین در بدن آشنا شوید

    مصرف پروتئین و فیبر برای درمان چاقی ران

    ۵- هنگام ورزش، بیشتر تمرینات قدرتی انجام دهید:

    همانطور که اشاره شد، کاهش چربی منطقه‌ای امکان‌پذیر نیست؛ اما با این وجود می‌توان با برخی حرکات ورزشی، ماهیچه نقاطی از بدن را تقویت کرد و به آن تا حدودی فرم داد. با انجام حرکاتی مثل کراستی لانگ (crusty lunges)، اسکوات گابلت (goblet squat) و سومو اسکوات (sumo squats) عضلات ران را تقویت کنید و فرم بدهید. سعی کنید حرکاتی مثل لانگ به کنار (side lunges) را نیز برای شکل‌دهی به قسمت داخلی ران انجام دهید. همچنین با حرکاتی مثل ددلیفت (deadlifts)، پشت پای خوابیده (reverse leg curls) و پل می‌توانید عضلات پشت ران را نیز تقویت کنید.

    درمان جوش” با راهکارهای سریع خانگی

    تمرین قدرتی برای درمان چاقی ران

    ۶- تعویض حرکات در زمان ورزش کردن:

    شما با انجام دادن حرکات ورزشی یکنواخت، نمی‌توانید عضلات ران را تقویت کنید. تغییر حرکات و برنامه تمرینی متنوع می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به عنوان مثال می‌توانید یک روز اسکوات بزنید و روز بعد حرکت لانگ را انجام دهید.

    درمان تنگی نفس ناشی از ورزش کردن

    تعویض حرکات در زمان ورزش کردن برای درمان چاقی ران

    ۷- از برنامه‌های تناوبی با شدت بالا استفاده کنید:

    برای تغییر سریع ران‌ها باید از تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) استفاده کنید. این برنامه‌ها شامل تغییر در شدت تمرینات به صورت تناوبی است؛ به عنوان مثال یک حرکت را در مدت دو دقیقه و با شدت ۷۰ درصد و روز بعد همان حرکت را در مدت دو دقیقه و با شدت ۱۰۰ درصد انجام دهید. و به شکل تناوبی این شدت را کم و زیاد کنید. این کار به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند.

    درمان خانگی و سریع تمامی “مشکلات مو

    تمرین متناوب برای درمان چاقی ران

    ۸- روز خود را با نوشیدن قهوه شروع کنید:

    قهوه خاصیت ادرارآوری دارد و تخمین زده‌ می‌شود که ممکن است متابولیسم (سوخت و ساز)، چربی سوزی و تحرکات شما را افزایش دهد. با وجود این مزایا، از نوشیدن قهوه در شب خودداری کنید؛ چراکه باعث شب بیداری خواهد‌ شد.

    نوشیدن قهوه برای درمان چاقی ران

    ۹- همیشه یک بطری آب همراه خود داشته ‌باشید:

    به نظر عجیب می‌آید؛ اما هرچه کمتر آب بنوشید بافت، آب بیشتری در خود نگه می‌دارد و باعث اضافه وزن می‌شود. خوردن آب به مقداری کافی در طول شبانه روز، به بدن کمک می‌کند تا نمک اضافی و مایعات زاید را دفع کند و از این طریق به افزایش سلامتی و کاهش وزن یا سایز کمک می‌کند. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش “سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    ۱۲ راه ساده و کاربردی برای نوشیدن آب بیشتر

    نوشیدن آب برای درمان چاقی ران

    ۱۰- به قدر کافی بخوابید!

    هنگامیکه در طول روز ورزش می‌کنید و رژیم غذایی مناسبی برای کاهش وزن دارید، در انتهای روز احساس خستگی می‌کنید و این نشانه خوبی است. نکته‌ای که در این خصوص باید مدنظر قرار بدهید این است که خواب کافی به کاهش وزن کمک می‌کند. اما چگونه؟ هنگامیکه بدن به اندازه کافی استراحت نکند، سطح هورمون گرلین بالا و هورمون لپتین پایین می‌آید. لپتین به مغز فرمان سیری می‌دهد و گرلین باعث افزایش اشتها می‌شود. پس هنگامیکه به اندازه کافی نخوابید، بدن احساس گرسنگی می‌کند و مغز سیگنال سیرشدن دریافت نمی‌کند و به این شکل شما تمام زحمتی که در طور روز برای کاهش وزن و چربی کشیده‌اید، هدر می‌رود. انواع مقالات جدید و متنوع را می‌توانید در مجله اینترنتی اُکالا مشاهده کنید.

    همه چیز درباره “عرق کردن بدن

    خواب کافی برای درمان چاقی ران

    در این مقاله با انواع راهکارهای خانگی برای رفع و درمان چاقی ران آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای درمان این مشکل استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: wikihow / timesofindia / womenshealthmag

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.