سبک زندگیسلامت و زیبایی

زعفران برای زیبایی پوست و مو؛ آموزش ۱۶ ماسک صورت زعفران

 زعفران از دیرباز در درمان بیماری‌های خاص در پزشکی و به عنوان ادویه در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. زعفران گیاهی است از خانواده زنبقیان که کشت و برداشت آن به‌سختی صورت می‌گیرد و به علت اینکه زعفران به‌صورت دستی و در ماه‌های خاصی از سال برداشت می‌شود ادویه گران‌قیمتی است و به پادشاه ادویه‌جات معروف است. این ادویه گران‌قیمت مزایای خوبی برای پوست و مو دارد. در بخش سلامت و زیبایی مجله اینترنتی اکالا بلاگ همراه ما باشید تا با آموزش ۱۶ ماسک زعفران برای زیبایی پوست آشنا شوید.

ماسک زعفران

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    تاثیرات زعفران در سلامتی

    زعفران علاوه بر اینکه در پخت‌وپز، درمان، رنگرزی، مایه عطر و لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود تاثیراتی در سلامتی بدن هم دارد:

    مطالب مرتبط : طرز تهیه دسر ماقوت زعفرانی

    ۱- زعفران برای کاهش سلول های سرطانی

    زعفران دارای فواید و مزایایی مانند محافظت در مقابل سرطان و تورمورهای بدخیم است. محققان در مکزیک کشف کردند که زعفران و اجزای مفیدی که دارد، توانایی مهار سلول‌های بدخیم بدن را خواهد داشت.

    ۲- زعفران برای سلامت جنسی آقایان

    از زعفران در طب سنتی برای درمان اختلالات نعوظ و درمان ناباروری و ناتوانی جنسی در مردان استفاده می‌شود.

    ۳- زعفران منبع کلسیم برای رشد استخوان

    زعفران حاوی مقادیر بالای کلسیم و منیزیم است که به تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می‌کند. این ادویه خوش طعم خواص آنتی باکتریال دارد و برای سلامت دهان و دندان نوزادان و کودکان مفید است.

    ۴- زعفران برای لاغری

    زعفران با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می‌تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود.

    ۵- زعفران برای پیشگیری از پارکینسون

    کروستین موجود در زعفران برای پیشگیری از پارکینسون، بیماری فلج لرزان، مناسب است.

    ۶- زعفران برای تقویت حافظه

    همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می‌تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر و زوال عقل مفید است.

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اسکراب‌های بازاری و خانگی صورت

    ۷- زعفران برای تسکین درد قاعدگی

    زعفران به کاهش درد دوران قاعدگی کمک می‌کند و می‌تواند افسردگی دوران پیش از قاعدگی را درمان کند.

    ۸- زعفران برای کم خونی

    زعفران حاوی مقادیر بالای آهن است که با افزایش گلبول‌های قرمز به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و کم‌خونی و علائم آن را بهبود می‌بخشد.

    ۹- زعفران برای بهبود اختلال خواب

    اگر دچار کمبود خواب هستید زعفران به همراه چای یا شیر بهترین روش برای خوابی آرام و بدون دغدغه است.

    ۱۰- زعفران برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    زعفران بدون آنکه تاثیر مخربی روی سلول‌های طبیعی بگذارد، موجب از بین رفتن و تخریب سلول‌های سرطانی خواهد شد و می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.زعفران برای پوست و مو

    فواید زعفران برای پوست و مو چیست؟

    چرا باید ماسک زعفران درست کنیم؟ ماسک زعفران خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. این گیاه غنی از ویتامین‌های A، فولیک اسید، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C است که باعث سلامتی و جوانی پوست و موی شما می‌شود.

    این گیاه معجزه‌آسا و بسیار گران‌بها برای پوست و مو فوق‌العاده اثربخش است و باعث از بین رفتن کک‌ومک، جای جوش و آکنه، روشن شدن پوست و نرمی و لطافت آن می‌شود.

    زعفران، معجزه‌ای برای رطوبت‌رسانی به پوست‌های خشک است و به همین دلیل در ماسک‌های صورت، لایه‌برداردها و مرطوب‌کننده‌های غلیظ به کر می‌رود.

    بیشتر بخوانید: روتین مو؛ نکات کلیدی برای مراقبت از موی سر

    ۱- زعفران باعث روشن شدن پوست می‌شود

    زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به درمان لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند و باعث روشن‌تر و سفیدتر شدن رنگ پوست می‌شود.

    ۲- زعفران آکنه و جوش صورت را از بین می‌برد

    زعفران به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد برای پیشگیری از آکنه، جوش صورت و همچنین درمان جای جوش مفید است.

    ۳- زعفران درمان آفتاب‌سوختگی

    ماسک زعفران، ترکیب مناسبی برای درمان آفتاب‌سوختگی در فصل تابستان است. کافی است از ترکیب زعفران و شیرپرچرب برای مناطق سوخته پوست استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید؛ این ماسک پوست شما را درخشنده و زیبا می‌کند.

    مطالب مرتبط : طرز تهیه شربت زعفرانی

    ۴- زعفران برای درمان ریزش مو

    زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به تقویت فولیکول‌ها، درمان ریزش مو و کم مویی کمک می‌کند. همچنین زعفران از سفیدی مو جلوگیری می‌کند.

    آموزش ۱۶ ماسک زعفران برای لطافت و زیبایی پوست

    زعفران ادویه فوق‌العاده ایمن است. محققان اثبات کرده‌اند که این گیاه به سلامت پوست و مو کمک میکند و با طبع گرم خود، می‌تواند به بدن سود برساند.

    انواع ماسک زعفران

     ازآنجایی که طبع زعفران گرم است، توصیه می‌کنیم از آن در فصل سردتر استفاده کنید تا جوش نزنید. در ادامه شما را با چند ماسک معجزه‌آسا برای پوست و مو آشنا خواهیم کرد تا با استفاده آن به‌صورت مستمر پوستی زیبا، لطیف و شفاف به خود هدیه دهید.

    ۱- ماسک زعفران برای مو

    شیر و زعفران بهترین ترکیب هم برای مو و هم برای پوست است. مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. پس از شستن موی سرتان متوجه درخشش و زیبایی موی سرتان خواهید شد.

    ۲- ماسک زعفران و آلوئه ورا

    برای پوست چرب خود می‌توانید از ماسک زعفران و آلوئه ورا استفاده کنید. استفاده روزانه و مرتب از این ماسک بدون مانع است. کمی زعفران بردارید و آن‌ها را در شیر حل کنید. بعد از ترکیب دو قاشق ژل آلوئه ورا به زعفران، آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید خشک شود و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

    ماسک زعفران و آلوئه ورا

    ۳- ماسک زعفران و چوب صندل

    چوب صندل پوست شما را شفاف و صاف می‌کند و ترکیب آن با زعفران برای پوست بهترین گزینه است. ۱ قاشق چوب صندل را با ۲ الی ۳ رشته زعفران به همراه ۲ قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کرده و سپس خمیر به‌دست‌آمده را به پوست صورت زده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود. سپس پوست صورت خود را بشویید. خواهید دید که پوستتان شفاف خواهد شد. این عمل را سه بار در هفته انجام دهید.

    ۴- ماسک زعفران و شیر برای از بین بردن آکنه و جوش

    ۳ الی ۴ رشته زعفران را با ۱/۴ فنجان شیر قاطی کرده و بگذارید ۲ ساعت بماند. سپس با یک عدد پنبه این محلول را بر روی پوست گردن و صورت بمالید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید. ۳ الی ۴ بار در هفته این عمل را تکرار کنید.

    ۵- ماسک زعفران برای پاک‌سازی و رفع تیرگی پوست صورت

    ۲ تا ۳ رشته از زعفران را در یک یا دو قاشق چای‌خوری آب بریزید و اجازه دهید شب تا صبح در آب خیس بخورد. بعد از حدود ۱۲ ساعت، رنگ آب طلایی می‌شود. اکنون شیر، شکر و چند قطره روغن نارگیل یا روغن‌زیتون به زعفرانی که در آب دم کشیده اضافه کنید.

    به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک را روی صورت قرار دهید. بعد از اینکه روی صورتتان خشک شد آن‌ را با آب بشویید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید. این ماسک صورت زعفران به‌ سرعت پوست تیره را شفاف می‌کند؛ خطوط و قسمت‌های تیره را کاهش می‌دهد؛ گردش خون پوست را افزایش داده و به درخشندگی پوست اضافه می‌کند.

    ماسک زعفران برای براق شدن پوست

    ۶- ماسک زعفران و برگ ریحان

    مقداری پودر زعفران را با ۶ الی ۷ برگ ریحان تازه خوب بکوبید، خمیر به‌دست‌آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک برای از بین بردن جوش های صورت مناسب است. خواص ضد میکروبی ریحان، برای از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده جوش صورت مفید باشد.

    مطالب مرتبط : طرز تهیه کیک باقلوا با شربت زعفرانی

    ۷- ماسک زعفران و تخمه آفتابگردان

    ۴ الی ۵  عدد تخم گل آفتابگردان و ۳ الی ۴ رشته زعفران را مخلوط‌کنید و یک ساعت صبر کنید. زمانی که شیر شروع به زرد شدن می‌کند، تمام مواد تشکیل‌دهنده را با هم آسیاب کنید. این خمیر سفت را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس با آب معمولی بشورید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

    ۸- ماسک زعفران و روغن زیتون

    ۳ الی ۴ رشته از زعفران را با یک عدد قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و روی صورت به حالت دورانی بمالید. این ماسک را در هنگام شب نیز می‌توانید استفاده کنید.

    می‌توانید روغن نارگیل، بادام یا کنجد به‌جای روغن‌زیتون جایگزین کنید. این عمل را هر شب تکرار کنید.

    ماساژ با روغن‌زیتون و زعفران، با بهبود گردش خون در پوست، جلوه‌ای خوبی به آن می‌بخشد. ماساژ همچنین به اسیدهای چرب تغذیه‌ای از روغن کمک می‌کند تا به‌راحتی به پوست جذب شوند.

    ماسک زعفران و روغن زیتون

    ۹- ماسک زعفران و عسل

    ۲ الی ۳ رشته زعفران را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط‌ کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. با توجه به خواص شفابخش زعفران و وجود آنتی‌اکسیدان در عسل، این ماسک در ترمیم آسیب‌دیدگی پوست ازجمله لکه‌های تیره و مقابله با خشکی از طریق آب‌رسانی به پوست مؤثر خواهد بود.

    ۱۰- ماسک زعفران و ماست

    اگر پوست بسیار چربی دارید چند رشته زعفران را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط‌ کنید. زعفران را مدتی در ماست بخیسانید. سپس یک قاشق آب‌لیمو به آن اضافه و مخلوط‌ کنید. اجازه دهید تا ماست زرد شود. این مخلوط را روی صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

    ۱۱- ماسک زعفران و پودر شیر خشک

    ۴/۱ فنجان آب را با ۴ الی ۵ رشته زعفران با دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک مخلوط کنید و خمیر به‌دست‌آمده را بر روی پوست خود و حتی گردن بمالید. بگذارید حدود ۱۵ دقیقه این خمیر بر روی پوست بماند و سپس با سرد صورتتان را بشویید. این عمل را ۲ بار در هفته انجام دهید.

    تمام مزایای شیر در پودر خشک شیر متمرکزشده است. این را می‌توان به‌راحتی برای درمان پوست خشک و ملایم استفاده کرد. البته باید این را دانست برای افرادی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، نباید استفاده شود.

    ۱۲- ماسک زعفران و بادام

    ۱۰ رشته زعفران را با ۴ الی ۵ عدد بادام له‌شده و خام را با آب مخلوط کنید و خمیر به‌دست‌آمده به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. ته می‌توانید این عمل را دو بار در هفته انجام دهید. بادام خاصیت روشن‌کنندگی دارد و با زعفران که ترکیب می‌شود به دلیل روغن طبیعی که در بادام وجود دارد، رطوبت پوستتان را بازسازی می‌کند.

    ۱۳- ماسک زعفران و آب برای سیاهی دور چشم و لک‌های سیاه‌پوست

    ۲ الی ۳ رشته زعفران را با ۲ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و اجازه دهید این رشته‌ها یک شب در آب باقی بماند تا کاملاً حل شود. این محلول را با آب میوه پرتقال و روغن ویتامین E مخلوط کنید و اجازه دهید این ترکیب حدودا  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب سرد بشویید. هر روز این عمل را تکرار کنید. زعفران رنگ پوست را روشن می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

    ۱۴- ماسک زعفران و گلاب برای جوان‌سازی پوست

    برای این کار کمی پودر زعفران را با گلاب ترکیب کنید. بعدازاینکه گلاب رنگ زعفران را به خود گرفت، می‌توانید با پنبه این محلول را به پوست خود بکشید. این کار به سالم‌سازی، پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

    ۱۵- ماسک زعفران و توت‌فرنگی

    چند عدد توت‌فرنگی را بردارید و آن‌ها را له کنید تا خمیری درست شود. ۳ الی ۴ رشته زعفران را به آن اضافه کنید و بگذارید ماسک مدتی روی آن بنشیند. سپس با آب سرد بشویید. توت‌فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین‌های خوب است که می‌توانند به بهبود پوست و درخشان کردن آن کمک کنند. ماسک زعفران و توت‌فرنگی، شما باید هرروز از این ماسک استفاده کنید.

    مطالب مرتبط : طرز تهیه مسقطی شیرازی زعفرانی

    ۱۶- ماسک زعفران و گلاب

    چند رشته زعفران را به مدت نیم ساعت در گلاب بخیسانید. سپس آن را با مقداری پنبه آغشته کنید و روی صورتتان بمالید. پس از یک ساعت، ترکیب را با دستمالی مرطوب پاک‌ کنید. همچنین می‌توانید یک‌رشته زعفران را با روغن‌زیتون یا روغن حیوانی مخلوط‌کنید و صورتتان را با آن ماساژ دهید. این ماسک به مرطوب کردن پوست و هم‌چنین افزایش قوام پوست کمک می‌کند.

    ماسک زعفران و گلاب برای درخشندگی پوست صورت

    زعفران علاوه بر اینکه پادشاه ادویه‌جات است، یکی از پادشاهان زیبایی هم محسوب می‌شود.البته حواستان باشد که برای درست کردن ماسک زعفران حتما از کیفیت آن مطمئن شوید. زعفران تقلبی می‌تواند به پوستتان آسیب برساند.

    سوالات متداول

    در ادامه پاسخ سوالات متداول در زمینه ماسک زعفران برای پوست و مو را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم:

    ۱. روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی چیست؟

    برای تست زعفران اصل از تقلبی، کافی است یکی دو رشته زعفران را در شیر بیندازید. زعفران‌های تقلبی به سرعت رنگ خواهند داد، اما زعفران اصل برای رنگ‌دهی به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارند.

    ۲. بهترین ماسک زعفران برای چربی پوست چیست؟

    برای پوست‌های چرب، بهترین ترکیب استفاده از ماست، ابلیمو و زعفران است. این سه مواد را باهم ترکیب کنید و روی صورتتان قرار دهید.

    ۳. مهم‌ترین خواص زعفران برای سلامتی چیست؟

    افزایش سطح ایمنی بدن، بهبود گردش خون، کاهش افسردگی و اضطراب، تقویت قلب و استخوان از مهم‌ترین خواص زعفران برای سلامتی محسوب می‌شود.

    نوشته های مشابه

    ‫۱۷ دیدگاه ها

    1. سلام ببخشسدواسه لک بعدحاملگی چی .چی خوبه بزنم واقعا اعصابم بهم ریخته می خوام پوستم دیگه لک نداشته باشه صاف باشه ??

    2. چه خوب سالهاس زعفرون میکاریم ولی نمیدونستم چه گنجی برای زیبایی توی خونه دارم.ممنونم واقعا عالی حتما استفاده میکنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.