آشپزیکیک و شیرینی

۳ طرز تهیه شیرینی نارگیلی مثل قنادی برای عید؛ ترد و پفکی

 

شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه‌ترین و مناسب ترین شیرینی‌های عیده! شیرینی نارگیلی از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیرینی گردویی داره. البته رنگ و طعم این دو شیرینی کاملا متفاوته! اگر دنبال دستور شیرینی نارگیلی بازاری هستین، حتما این دستور رو دنبال کنین چون نتیجه کار از نظر شکل و طعم و بافت کاملا راضی کننده است. رویه این شیرینی طلایی، ترک دار، براق و ترده؛ داخل شیرینی کاملا نرمه و اصلا سفت یا خشک نیست. البته درست کردن این شیرینی قلق‌ها و نکته‌های مخصوصی داره که توی این دستور بهش اشاره میکنیم و حتما باید بهشون خیلی دقیق عمل کنین تا به نتیجه دلخواه برسین. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

برای تهیه این شیرینی، فقط به سفیده تخم مرغ نیاز دارید! ولی زرده‌ها رو دور نریزین؛ میتونین برای تهیه شیرنی پفکی ازش استفاده کنید.

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی
پودر نارگیل۱۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱۲۵ گرم
شکر۲۵۰ گرم
روغن مایع۷۵ گرم
آب لیمو ترشنصف قاشق چایخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
پودر پسته یا خلال پسته (برای تزئین)به مقدار لازم

مواد اولیه برای شیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی خونگی داغ زده در فر

برای تهیه شیرینی نارگیلی اونم خونگیش یه سری نکاتیه که اگه قدم قدم با من و از روی عکس‌ها درست کنین مطمین باشین شیرینی نارگیلی خوشمزه‌ای درست می‌کنین که از قنادی و بازار خوشمزه‌تره! همراهم شین

مرحله اول: پودر نارگیل و شکر

پودر نارگیل و شکر رو در یک ظرف با هم مخلوط کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پودر نارگیل و شکر برای شیرینی داغ زده نارگیلی

    مرحله دوم: تخم مرغ

    نصف سفیده تخم مرغ و نصف روغن مایع رو هم به مخلوط بالا اضافه کنید.

    اضافه کردن روغن و تخم مرغ برای شیرینی نارگیلی

    مرحله سوم: مخلوط مواد

    همه مواد بالا رو کاملا مخلوط کنید؛ این مخلوط رو دو بار از چرخ گوشت رد کنید، از غذا ساز هم میتونید استفاده کنید اما اگه چرخ گوشت باشه بهتره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی کلمپه کرمانی

    برای شیرینی نارگیلی با چرخ گوشت نارگیل را چرخ میکنیم

    مرحله چهارم: حرارت دادن

    مخلوط رو داخل قابلمه یا تابه ای بریزید و روی حرارت کم قرار بدین؛ به مدت حدود سه دقیقه و مرتب هم بزنید تا سفیده نبنده.

    فقط میخوایم سفیده با مواد یکدست بشه و شکر آب بشه و وقتی مواد رو مابین دو انگشت حرکت میدین زبری و بافت شکر رو حس نکنین (شکر آب شده باشه).

    اما مواد اصلا نباید بجوشه یا خیلی داغ بشه و این نکته خیلی مهمه ( بسته به قدرت شعله و جنس قابلمه ممکنه زمان برای شما بیشتر یا کمتر بشه؛ هر وقت زبری شکر رو بین دو انگشت حس نکردین، کافیه. اما اجازه ندین مواد خیلی داغ بشه).

    حرارت رو خاموش کنین و به مواد آسیاب شده، بقیه سفیده تخم مرغ رو اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی رشته خوشکار گیلانی

    پودر لازم برای شیرینی نارگیلی

    مرحله پنجم: روغن مایع و وانیل

    در مرحله بعدی، روغن مایع و وانیل رو اضافه کنید.

    روغن در شیرینی نارگیلی

    مرحله ششم: آبلیمو

    آبلیمو رو اضافه کنین و خوب مخلوط کنید و دوباره روی حرارت کم قرار بدین؛ حدود پنج دقیقه و مرتب هم بزنین.

    در این مرحله هم مواد اصلا نباید بجوشه! اما داغی مواد باید حس بشه؛ یعنی وقتی انگشتتون رو به مواد میزنین، باید داغی زیاد مواد رو حس کنین (بسته به جنس قابلمه ممکنه زمان متغیر باشه).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بامیه ماه رمضان 

    وقتی مواد داغ شد، حرارت رو خاموش کنید. (به این مرحله داغ زدن مواد میگن و خیلی مهمه که در قسمت انتهایی متن بهش اشاره کردیم).

    بعد اجازه بدین مواد در دمای محیط کاملا خنک بشه. بعد از خنک شدن مواد رو داخل قیف یا با سر ماسوره ساده یا بدون سر ماسوره بریزین.

    ریختن مواد در قیف برای شیرینی نارگیلی

    مرحله هفتم: ریختن پودر پسته 

    داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، با فاصله از هم مواد بریزین و برجستگی روی شیرینی رو با دست چرب شده صاف کنین.

    روی شیرینی‌ها پودر پسته یا خلال پسته بریزین ( ریختن پسته کاملا اختیاری هست میتونین در صورت دلخواه حذفش کنین).

    شیرینی نارگیلی داغ زده در فر

    مرحله هشتم: پختن در فر

    سینی رو داخل فر ۱۷۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت حدود ۱۵ دقیقه قرار بدین؛ البته دما در فرهای مختلف متفاوته وقتی روی شیرینی ها ترک زد و زیر شیرینی‌ها طلایی شد، میتونین از فر خارج کنین.

    تا زمانی که شیرینی ها خنک نشدن از سینی جدا نکنین. در نهایت و بعد از خنک شدن، شیرینی نارگیلی باید رویه ای خشک و ترد داشته باشه و ترک دار و براق باشه و بافت داخل شیرینی کاملا نرم و کشسان و جویدنی باشه و در عین حال باید کاملا مغز پخت شده باشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

    حواستون باشه برای اینکه شیرینی هاتون در نهایت این حالتو داشته باشه، نکته‌های زیر رو رعایت کنید.

    نکته‌های مهم در داغ کردن شیرینی نارگیلی

    1. موقع داغ زدن دقت کنید؛ عبارت “داغ زدن” در شیرینی پزی به معنی حرارت دادن مایه شیرینی، قبل از قرار دادن در فره. برای داغ زدن، مواد بعد از مخلوط شدن روی حرارت مستقیم بسیار ملایم یا روی حرارت غیرمستقیم قرار داده می‌شن و باید یکسره هم زده شن تا به هیچ وجه نجوشن و ته نگیرن. در واقع باید کاری کنیم که بدون از دست رفتن رطوبت، شکر در مواد حل و مواد مغزپخت شه. مهم ترین مرحله تهیه شیرینی نارگیلی، نحوه داغ زدنه و تقریبا تمامی ایرادها و مشکلات از بد داغ زدن بوجود میاد!
    2. پس مواد رو روی حرارت قرار میدیم به طوریکه وقتی انگشت رو داخل مواد میزنید، باید طوری باشه که انگشت احساس گرمای زیاد بکنه، داغ زدن بیش از حد مواد باعث میشه شیرینی در فر پهن و مسطح بشه و پف نکنه و روی شیرینی طلایی و براق نشه! همچنین ترک‌های روی شیرینی خیلی عمیق باشه و بعد از اتمام پخت در کف شیرینی گودی ایجاد بشه؛ اما کم داغ زدن مواد باعث میشه سطح شیرینی خشک و طلایی بشه اما داخلش خمیری و خام بمونه و بعد از خنک شدن، شیرینی ها به کاغذ روغنی بچسبن.
    3. برای خنک شدن مایه شیرینی بعد از داغ زدن، به هیچ عنوان از یخچال استفاده نکنین و اجازه بدین داخل محیط خنک بشه؛ بسته به فصل و دمای محیط ممکنه کم یا زیاد طول بکشه.

    نکته‌های مهم در داغ کردن شیرینی نارگیلی

    نکات مهم برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده داغ زده

    • اگه بعد از خنک شدن مواد موقعی که میخواین با قیف مواد رو داخل سینی بزنین، دیدین که مواد خیلی سفت شده و موقع زدن با قیف ترک میخوره، نصف یک عدد سفیده تخم مرغ رو بهش اضافه و مخلوط کنین. اما اگه دیدین مواد شل بود و انسجام کافی نداشت، یک قاشق غذاخوری آرد برنج به مواد اضافه و مخلوط کنین.
    • یکی از مشکلات متداول در این شیرینی، سوختن ته شیرینی قبل از اتمام پخته. به هیچ وجه از سینی خود فر استفاده نکنین؛ جنس و رنگ تیره این سینی باعث داغ شدن سریع و ته گرفتن شیرینی میشه. از لوازم قنادی ها سینی‌های گالوانیزه یا آلمینیومی مخصوص شیرینی پزی یا سینی رولت با رنگ روشن تهیه کنین و پنجره فر رو روی طبقه وسط بذارین و این سینی رو روی پنجره قرار بدین.
    • آب لیمو برای حفظ رنگ شیرینی و براقیت اونه و در صورت امکان، بهتره از آب لیموی تازه استفاده کنین.
    • شکر مورد استفاده در این شیرینی به هیچ عنوان با پودر قند یا شکر قهوه‌ای قابل جایگزینی نیست؛ استفاده از پودر قند چه در مرحله چرخ کردن و چه در مرحله داغ زدن باعث میشه مایه شیرینی بهم چسبیده و فشرده بشه.
    • حتما از کاغذ روغنی داخل سینی استفاده کنین و کاغذ روغنی احتیاجی به چرب کردن نداره. به هیج عنوان برای جابه جایی و برداشتن شیرینی ها از سینی عجله نکنین و اجازه بدین کاملا خنک بشن ( حدود یک ربع) و بعد از کاغذ روغنی جدا کنین.
    • حتما از شکر دانه ریز و پودر نارگیل چرب و تازه برای این شیرینی استفاده کنین؛ چون توی کیفیت شیرینی تاثیر داره!
    •  سفیده های تخم مرغ حتما به دمای محیط رسیده باشن.
    • بخاطر حساس بودن این شیرینی، حتما از ترازو برای اندازه گیری مواد اولیه استفاده کنین که دقت بالایی داره و از پیمانه به هیچ وجه استفاده نکنین.
    • نارگیل از مواد مهم این شیرینی هست که نوعش خیلی در کیفیت شیرینی تاثیر داره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی مینیاتوری

    دستور پخت شیرینی نارگیلی خونگی

    طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی بدون داغ

    شیرینی نارگیلی بدون شک یکی از پرطرفدار ترین شیرینی سنتی و مجلسی است که برای مراسم های مختلف و مناسبت هایی مثل عید نوروز تهیه می‌شود. درست کردن شیرینی نارگیلی در خانه کار سختی نیست اما داغ زدن شیرینی نارگیلی نکات و قلقل هایی دارد که اگر رعایت نشود باعث خراب شدن شیرینی شما می‌شود بسیاری از افراد با قسمت داغ زدن شیرینی نارگیلی مشکل دارند.

    در این آموزش قصد داریم نوعی از شیرینی نارگیلی را به شما آموزش بدهیم که نیازی به داغ زدن ندارد و همچنین نیازی نیست مواد را چرخ یا میکس کنید و درست کردن آن بسیار ساده و راحت است و در عین حال نتیجه بسیار مطلوبی دارد. پس اگر طرفدار این شیرینی خوشمزه هستید از این رسپی آسان و راحت برای تهیه شیرینی نارگیلی استفاده کنید.

    مواد لازم شیرینی نارگیلی بدون داغ:
    پودر نارگیل چرب۱۲۰ گرم
    پودر قند۱۸۰ گرم
    روغن مایع۱۰۰ گرم
    سفیده تخم مرغ۹۰ گرم
    آب لیمودو و نیم گرم

    مواد لازم شیرینی نارگیلی بدون داغ

    مرحله اول: پودر قند و نارگیل

    برای آماده کردن شیرینی نارگیلی بدون داغ، ابتدا پودر نارگیل چرب رو داخل ظرفی بریزین و پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید.

    پودر قند را به پودر نارگیل اضافه کنید برای شیرینی نارگیلی بدون داغ

    مرحله دوم: آب لیمو و سفیده تخم مرغ

    آب لیمو رو به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط بشه.

    آبلیمو را به سفیده تخم مرغ برای شیرینی نارگیلی بدون داغ اضافه کنید

    بعد مخلوط سفیده و آبلیمو رو به مواد اضافه کنید.

    سفیده و آبلیمو هم زده را به مواد شیرینی نارگیلی اضافه کنید

    مرحله سوم: روغن مایع

    مواد رو کاملا مخلوط کنید تا یکدست بشه. روغن مایع رو روی حرارت قرار بدین تا کاملا داغ داغ بشه و بعد یکجا به مواد اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی گل سرخ به روش سنتی

    روغن مایع را پودر نارگیل و مواد دیگر اضافه کنید

    و بلافاصله و سریع مواد رو هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست بشن. مواد رو یک ساعت در دمای محیط استراحت بدین تا کاملا خنک بشه و به دمای محیط برسه.

    مرحله چهارم: آماده کردن سینی

    داخل سینی فر کاغذ روغنی بندازید (میتونید برای اینکه شیرینی های یک اندازه داشته باشید روی کاغذ روغنی با کمک کاتر گرد و خودکار دایره های هم اندازه با فاصله مناسب بکشید و بعد کاغذ روغنی رو به صورت برعکس داخل سینی فر قرار بدین تا قسمتی که خودکار استفاده شده به سمت سینی باشه و هنگام پایپ کردن شیرینی از اندازه دایره ها برای داشتن شیرینی های یکدست و یک اندازه کمک بگیرید).

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی بادام و نارگیل ترک دار

    مرحله پنجم: پایپ کردن

    مایه شیرینی رو داخل قیف با سر ماسوره ساده بریزین میتونید از قیف بدون ماسوره هم استفاده کنید اما وجود ماسوره به پایپ یک اندازه ک یک دست کمک میکنه.

    مواد رو با فاصله داخل سینی پایپ کنید. سعی کنید مواد به صورت یک اندازه پایپ بشن تا در نهایت شیرینی های یک اندازه و یک دست داشته باشین
    نوک انگشتتون رو کمی با روغن مایع چرب کنید و قسمت تیزی روی شیرینی ها رو با کمک انگشت صاف کنید.

    پایپ کردن شیرینی نارگیل بر روی سینی فرمرحله ششم: پختن در فر

    سینی رو داخل فر صد و هفتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم ‌شده به مدت حدودی بیست الی بیست و پنج دقیقه بپزید. زمان در فر های مختلف متغییر هست وقتی روی شیرینی رنگ گرفت و کف شیرینی طلایی شد کافیه.

    سینی رو از فر خارج کنید و اجازه بدین کاملا خنک بشه و بعد شیرینی ها رو از کاغذ روغنی جدا کنید وگرنه کف شیرینی ها جدا نمیشه و به کاغذ روغنی میچسبه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی لطیفه

    شیرینی نارگیلی بدون داغ

    شیرینی ها رو بعد از خنک شدن داخل ظرف در دار یا نایلون نگه داری کنید تا خشک نشن.

    نکات تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ

    • برای شیرینی نارگیلی حتما باید از پودر نارگیل چرب استفاده کنید پودر نارگیل چرب و خشک با هم تفاوت دارن پودر نارگیل چرب از نظر وزنی سنگین تر از پودر نارگیل خشک هست و قیمت بیشتری نسبت به پودر نارگیل خشک داره.
    • پودر نارگیل خشک رنگ کاملا سفیدی داره اما پودر نارگیل چرب کمی متمایل به زرد کم رنگ هست.
    • اگه پودر نارگیل خشک رو لمس کنید، خشکیش کاملا بین دست مشخصه در حالی که پودر نارگیل چرب رو اگه لمس کنید. چربیش رو روی دستتون مشاهده می‌کنید.
    • پودر نارگیل خشک بیشتر برای تزئین و روی شیرینی استفاده میشه اما پودر نارگیل چرب برای تهیه شیرینی استفاده میشه و کاربرد بیشتری داره.
    • پودر نارگیل چرب و خشک رو می‌تونید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید.
    • برای تهیه شیرینی نارگیلی بهتره از روغن مایع مخصوص پخت و پز استفاده کنید و ترجیحا روغن شما مخصوص سرخ کردنی نباشه و همچنین از روغن مایع های بو دار مثل زیتون و کنجد و … هم استفاده کنید.
    • چون این شیرینی از قسمت کف خیلی زود تغییر رنگ میده بهتره دو عدد کاغذ روغنی یا ورق نسوز داخل سینی پهن کنید.
    • وجود آبلیمو برای حفظ رنگ و براقیت و درخشندگی روی شیرینی لازمه پس اصلا حذف نکنید و ترجیحا اگه آب لیموترش تازه استفاده کنید. بهتره.
    • حتما پودر قند رو یکبار الک کنید و بعد مورد استفاده قرار بدین اگه پودر قند نداشتین میتونید شکر رو آسیاب کنید اما حتما اون رو از الک ریز رد کنید و بعد مورد استفاده قرار بدین.
    • این مقدار مواد حدود سیصد گرم شیرینی نارگیلی به ما میده و بسته به اندازه ای که مواد رو پایپ می کنید تعدادش متفاوته.
    • شیرینی نارگیلی به سرعت خشک میشه پس بعد از خنک شدن فورا داخل ظرف در بسته یا نایلون قرار بدین.
    • برای اندازه گیری مواد حتما از ترازو استفاده کنید چون درست کردن شیرینی ها بسیار حساس هست و مقادیر باید کاملا دقیق باشه این مقدار سفیده تخم مرغ حدودا برای سه عدد تخم مرغ هست اما بعد از جدا کردن زرده ها باید سفیده ها رو وزن کنید تا کاملا دقیق و درست باشه.
    • با زرده‌های باقی مونده از این مواد می‌تونید شیرینی پفکی گردویی درست کنید که قبلا آموزش دادیم.
    • دما در فر های برقی بیست درجه پایین تر از دمای ذکر شده باشه.
    • میتونید کمی وانیل هم در انتها به مایه شیرینی اضافه و مخلوط کنید ولی عطر خود نارگیل برای این شیرینی به قدر کافی غالب هست و نیازی به اسانس دیگه‌ای نداره.
    • روغن مایع حتما باید کاملا داغ باشه.
    • فر رو حتما از قبل به خوبی گرم کنید.
    • برای نمونه می‌تونید یک عدد شیرینی رو پایپ کنید و داخل فر بپزید و چک کنید ببینید ایرادی داره یا نه اگه شیرینی داخل فر پهن شد و وا رفت می‌تونید یک قاشق غذا خوری سر پر آرد برنج به مایه شیرینی اضافه و مخلوط کنید آرد برنج از پهن شدن مواد جلوگیری میکنه و در طعم نهایی شیرینی هیچ تاثیری نداره.
    • برای تزئین روی شیرینی می‌تونید مقداری پسته خرد شده هم قبل از پخت روی شیرینی بریزین و بعد داخل فر بذارین اما من توصیه نمیکنم چون رنگ پسته داخل فر و در اثر حرارت عوض میشه و زیبایی خودش رو از دست میده.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با مغز نارگیل

    روش سوم تهیه شیرینی نارگیلی با ویدئو

    شیرینی نارگیلی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌ها است که شما به راحتی با چند قلم مواد در دسترس می‌توانید آن را به صورت خانگی تهیه کنید. شیرینی نارگیلی خانگی تفاوت بسیار زیادی با شیرینی‌های بازاری دارد. این شیرینی بدون هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده‌ای در بهداشتی‌ترین حالت با مواد مرغوب و با کیفیتی تهیه می‌شود.

    طرز تهیه شیرینی نارگیلی

    • مدت زمان آماده سازی مواد و پخت شیرینی ۳۰-۶۰ دقیقه است.
    • مقدار مواد اعلام شده حدود ۳۰-۳۵ عدد شیرینی به شما می‌دهد.
    • درجه سختی تهیه این شیرینی در دسته بندی متوسط قرار دارد.
    مواد لازم جهت تهیه شیرینی نارگیلی:
    پودر نارگیل چرب ۱۰۰ گرم
    پودر قند ۱۸۰ گرم
    روغن مایع۷۰ گرم
    وانیل ½ قاشق چای‌خوری
    سفیده تخم مرغ ۸۰ گرم
    پودر پسته به مقدار دلخواه
    آبلیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

    مرحله اول | ترکیب پودر قند و پودر نارگیل

    در اولین مرحله پودر نارگیل و پودر قند را درون ظرف مناسبی بریزید و با لیسک با هم ترکیب کنید.

    مرحله دوم | افزودن سفیده تخم مرغ و وانیل

    در دومین مرحله به سراغ افزودن سفیده تخم‌مرغ روید.

    سفیده تخم مرغ را به ترکیب مرحله اول اضافه کنید، وانیل مایع یا پودری‌تان را نیز به مواد بیفزایید و همه مواد را به خوبی بهم زنید.

    مرحله سوم | افزودن روغن داغ و آبلیمو ترش

    در سومین مرحله به سراغ افزودن روغن روید. باید روغن را درون ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت به خوبی داغ کنید. حال روغن داغ را به ترکیب مرحله قبل بیفزایید و سریعا بهم زنید.

    توجه داشته باشید که در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشید تا سفیده تخم مرغ در اثر حرارت بالای روغن در شیرینی نپزد. روغن را کم‌کم اضافه و مدام بهم زنید تا مواد بافتی یک‌دست به خود گیرند.

    بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه “شیرینی نارگیلی شکلاتی”

    حال آبلیمو ترش را به ترکیب مواد شیرینی بیفزایید و در حد مخلوط شدن همه مواد را بهم زنید.

    مرحله چهارم | استراحت دادن مواد

    در چهارمین مرحله با سفلون روی مواد شیرینی را بپوشانید و مواد شیرینی را به مدت ۴۰-۶۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

    مرحله پنجم | قیف کردن مواد و تزیین شیرینی‌ها

    پس از استراحت دادن مواد در یخچال آن را درون قیف یک‌بار مصرف بریزید. اگر قیف در دسترس ندارید می‌توانید از دو قاشق کوچک کمک بگیرید.

    استفاده از قیف موجب می شود تا شیرینی‌های شما یک‌دست تر و گردتر باشند.

    مرحله ششم | آماده‌سازی فر

    حال درون سینی فر کاغذ نسوز بیندازید و شیرینی‌ها را با کمی فاصله در کنار هم پایپ کنید.

    برای داشتن ظاهر زیباتری از شیرینی‌ها شما می‌توانید کمی نوک انگشتتان را با آب خیس کنید و سطح قله‌ای شکل شیرینی را کمی صاف کنید.
    حال با مقداری پودر پسته روی شیرینی‌ها را تزیین کنید.

    مرحله هفتم | پختن شیرینی‌ها

    حتما فر را قبل از پخت شیرینی به خوبی گرم کنید.

    سینی شیرینی را به مدت ۱۲-۱۷ دقیقه با دمای ۱۷۵-۱۸۰ درجه در طبقه وسط فر قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند و طلایی شوند.

    توجه داشته باشید که دمای فرها کمی با هم متفاوت است و مدیریت کردن این مرحله را به شما می سپاریم حتما شیرینی‌ها را چک کنید.

    شیرینی‌های پخته شده تغییر رنگ می‌دهند و طلایی می شوند.

    پس از پخت شیرینی ها را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا خنک شوند سپس آن ها را به ظرف درب‌دار مناسبی منتقل کنید.

    طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه بازاری

    پخت شیرینی نارگیلی با این روش بسیار ساده است و شیرینی‌های بسیار با کیفیت و خوش‌بافتی می‌توانید تهیه کنید.

    ۵ نکته طلایی که در بهتر شدن شیرینی نارگیلی به شما کمک می‌کند!

    1. اگر شیرینی‌ها مدت زمان بیشتری در فر بمانند بافتشان خشک و رنگشان تیره می‌شود.
    2. حتما از کاغذ روغنی مرغوب یا کاغذ نسوز استفاده کنید. اگر از کیفیت کاغذ روغنی اطمینان ندارید کمی کاغذ روغنی را با براش چرب کنید تا شیرینی‌ها به کاغذ نچسبند.
    3. حتما فر را از قبل گرم کنید، گرم کردن فر در کیفیت پخت و بافت شیرینی بسیار اهمیت دارد.
    4. پودر نارگیل در دو شکل چرب و معمولی در بازار یافت می‌شود، استفاده از پودر نارگیل چرب بافت نرم‌تری به شیرینی شما می‌دهد و توصیه می‌کنیم حتما از پودر نارگیل چرب استفاده کنید.
    5. برای ترک ترک شدن روی شیرینی می‌توانید مقداری پودر قند روی آن‌ها الک کنید سپس شیرینی‌ها را در فر بپزد.

    امیدوارم از این طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشتان آمده باشد. این شیرینی خوشمزه و خاطره انگیز را برای عید درست کنید و به همراه چای از مهمان پذیرایی کنید. به طور حتم خوشتان خواهد آمد و دیگر از قنادی و بازار نمی‌خرید.

    ۴.۳/۵ (۱۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۵۶ دیدگاه ها

    1. من همین الان از فر شیریارو بیرون اوردم
      دستور عالیه
      فقط شکرش ۲۵۰ گرم زیاده و بوی تخم مرغ خیلی تو ذوق میزنه
      افزایش مقدار وانیل موضوع بوی تخم مرغو حل میکنه

    2. با ۲۵۰گرم پودر نارگیل
      ۵عدد سفیده تخم مرغ
      ۳۰۰گرم شکر
      وانیل
      آبلیمو
      چطور میشه درس کرد شیرینی نارگیلی
      واس من سفت شده چیکار کنم؟؟

    3. سلام میخواستم بدونم روش بازاری این شیرینی چطوریه که به صرفه باشه برای فروش چون من به این روش درست کردم گرون دراومد

    4. دم عیدی بجه ها رفتن خونه خونه مادر خانمم چیکار کنم چیکار نکنم برداشتم تخم مرغ وشکر نارگیل با هم زدم تو اون چیه اسمش باش شیر موز درست می کنن بعدش با نایلون فریزر قیف و کاغذ روغن مالی خلاصه زدیم تو فر واقعا عالی شد
      برام جالب بود دنبال نکته هاش بودم دوباره بپزمش توسایتا گشتم تارسیدم اینجا نکات خوبی نوشتن
      هنوز مزه ش تودهنم مونده از وقتی خواستم شروع کنم به پخت تا تموم شدنش یه ساعت طول نکشید از فر که در می اومد تموم میشد
      حتمن امتحان کنین خیلی شیرینی خوبیه ممنون مطالبتون

    5. سلام درست کردم عالی بود.مرسی از شما بابت دستورتون.دوستانی ک از هر چیزش ایراد گرفتین.ایراد از پخت خودتون بود شما حاصل زحمت خودتونو خوردین.مثل یه ضرب المثل ک میگه:عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه.
      لطفا اگه ب شیرینی پختن علاقه دارید دنبال دستورش باشید?

    6. سلام تو توستر باید المنت پایین و بالا رو باهم روشن کنیم یا فقط پایین.ی سوال دیگه من رو دما ۱۸۰میزارم زیرش زود میسوزه چیکار کنم؟؟؟

    7. من امروز درست کردم عالی شد .فقط باید نکات رو دقیق اجرا کنین .ممنون ازتون .لطف کنین دستور شیرینی گردویی هم بزارین

    8. سلام، آیا میتوانیم تو شیرینی هم از سفید و هم. از زرده ی تخم مرغ استفاده کنیم؟
      یا با زرده ی تخم مرغ چیکار کنیم؟

    9. من هی دستور پخت خوب می خوام می تونم به دستور شما اعتماد کنم چون من تا حالا با ۷ دستور درست کردم اون مزه دل خواه نبود

    10. من‌ درست کردم خیلی خوب شد، فر برقی را حرارت بالا و پایین گذاشتم روی ۱۷۰ درجه ولی به مدت ۲۵ دقیقه، در پایین ترین طبقه فر، ولی کف فر نه، ظرف انتخابی هم برای فر و هم برای داغ زدن، ظرف پیرکس انتخاب کردم، هم طلایی سد هم ترک خورد و عالی شد، بوی تخم مرغ هم نداد، پودر نارگیلم هم مال یک سال پیش بود

    11. سلام ممنون از دستور خوبتون من دقیقا طبق دستور انجام دادم حدود ۴۵ دقیقه ام گذاشتم خنک شد ولی مایع کمی شل بود داخل فر خیلی خوب پف کرد ولی وقتی خارجش کردم پفش خوابید و چسبید به کاغذ روغنی هیچ جوره ام قصد جدا شدن نداره
      یعنی کجای کارو اشتباه کردم؟☹☹☹

    12. من درست کردم طعمش خیلی عالی صده ولی بعد از اینکه از فر در آوردمو گذاشتم خنک بشه پفش کاملا خوابید از کاغذروغنی ام کلا جدا نمیشه

    13. سلام خسته نباشید میخواستم یه سوال بپرسم اونم راجب طعمشه گاهی خیلی خوش طعمه گاهی طعم “سیر”میده خودم خیلی فکر کردم فکر میکنم فقط به پودر نارگیلش مربوط باشه!میخواستم نظر شمارو هم بدونم خوشحال میشم راهنماییم کنین
      همیشه از پودر نارگیل جرب استفاده میکنم ها ولی گاها مارکش متفاوته

    14. سلام دوستان خانمی که بالا گفتن من درست میکنم با چهارتا تخم مرغ وبقیه مواد باهم قاطی میکنم ورو شعله میزارم اخه هرچه فک میکنم تا بخوایم رو شعله بزاریم قبل از اب شدن شکر سفیده تخم مرغ زودتر میپزه وسفیدش نشون میده اینجوری که همه چی خراب میشه اینطور نیس

      1. دوست عزیز مقدار دقیق سفیده توی این دستور خیلی مهمه و چون اندازه تخم مرغ ها متفاوتن، نمیشه با تعداد تخم مرغ گفت. حتما از ترازو استفاده کنید تا شیرینی هاتون بوی سفیده تخم مرغ نگیرند و خوشمزه بشن.

    15. سلام دوستان من با این روش درست کردم بوی لیمو میداد
      ولی من با به دستور تهیه دیگه درست کردن عالی میشه کپی بازاریا
      مواد لازم:
      سفیده تخم مرغ ۴ عدد
      پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
      شکر یک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی
      وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

      طرزتهیه:
      ابتدا تمامی مواد رو باهم هم میزنیم بعدش رو اجاق گاز میزاریم و شعله رو خیلی میکنیم و کم دو تا سه دقیقه رو اجاق میزاریم و هم میزنیم تا جایی که فقط شکر آب بشه بعد تو قیف میریزیم و تو سینی فر مثل آموزش بالا میریزیم و به دلخواه روش پسته میریزیم و تا وقتی که زیرش قهوه بشه تو فر میزاریمش و بعد روشو سرخ و میکنیم البته بعد اینکه روشو سرخ کردیم ۲ الی ۳ دقیقه تو یخچال میزاریم تا سفت بشه چون این شیرینی خیلی پوکه و گرم گرم فرو میره و شکلش خراب میشه

      دوستان پیشنهاد میکنم حتما درست کنید چون عالیه
      و این نکته رو هم بگم اگه شیرینیتون بوی تخم مرغ میده دلیلش اینه که وانیلتون یا تاریخش گذشته و یا مارک خوبی نیستش وگرنه اگه وانیلتون جنس خوب باشه اصلا بوی تخم مرغ نمیده
      راستی با زرده تخم مرغ هم میتونید شیرینی پفکی درس کنید
      باتشکر

      1. دوست عزیز دستور بالا کاملا امتحان شدست و اگر دقیقا طبق مراحل گفته شده پیش برید و مقدار مواد اولیه رو درست رعایت کنید، هیچ بوی و طعم لیمویی حس نمیکنید.

    16. سلام من الان درست کردم
      تمام مواردم رعایت کردم اما در پایان داغ زدن مایه م مثل پودر شده انگار فقط پودر نارگیل و شکر قاطی شده
      چرا

    17. سلام من درست کردم اما موقع داغ زدن شکر آب نشد دوبار با شعله های متفاوت درست کردم اما هرچه هم میزدم همینطور خشک بود

    18. سلام
      من دقیقا طبق دستور عمل کردم اما اصلا خمیری به دست نیومد و پودر نارگیل کاملا دونه دونه و بدون انسجام بود!باید در چنین شرایطی چیکار کنیم؟

      1. دوست عزیز همون طور که توی متن توضیح دادیم، نحوه داغ زدن برای پف کردن این شیرینی خیلی مهمه. لازمه که توی این مرحله خیلی دقت کنید. علاوه بر این، به دمای فر هم بستگی داره.

    19. سلام من این شیرینی رو درست کردم ولی یه کمی بوی تخم مرغ میداد برای از بین بردن بوی تخم مرغ باید چکار کنم

      1. دوست عزیز، اگر مقدار تخم مرغ رو دقیق طبق دستور استفاده کنید و بقیه موارد رو هم به ترتیب گفته شده اضافه کنید، این مشکل پیش نمیاد. میزان تخم مرغ در این دستور مهمه که دقیق اندازه گیری و مصرف بشه و برای همین در قسمت مواد اولیه بر حسب گرم ذکر شده و نه تعداد. برای اطلاع از نحوه انذازه گیری به https://blog.okala.com/every-things-about-measurecup/ مراجعه کنید.

      2. دوست عزیز با توجه به پودر نارگیلی که توی شیرینی استفاده میشه، هیچ بوی دیگه‌ای به جز بوی خوب نارگیل نباید احساس بشه. ممکنه شما از مقدار کمتری وانیل استفاده کرده باشید یا وانیل مصرفی شما بوی خودشو از دست داده باشه.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.