سبک زندگیسلامت و زیبایی

“روشن شدن پوست جنین و نوزاد” با راهکارهای ساده و خانگی

رژیم و شیوه زندگی نقش مهمی در رشد جنین دارد. مصرف برخی از غذاها رشد جنین و کودک را به نحو عالی بهبود می‌بخشد، از این رو زنان و شریک زندگی آن‌ها باید بدانند، چه غذایی را باید در دوران بارداری برای داشتن کودکی سالم مصرف کنند.
اگر چه رنگ کودک به رنگ پوست مادر و پدرش بسیار وابسته خواهد بود اما مواد غذایی متعددی نیز وجود دارند که ما معتقدیم می‌توانند بر رنگ پوست کودک تأثیر بگذارند یا قطعاً آن را بهبود بخشند.
از زمان به دنیا آمدن نوزادان، اگر شما به درستی از پوست آن‌ها مراقبت کنید، می‌توانید به سالم ماندن و روشن شدن پوست نوزاد کمک کنید. رنگ پوست کودک، چه تیره و چه روشن، توسط ژن‌های او در زمان جنینی مشخص می‌‎شود، کارهایی که در دوران بارداری انجام می‌دهید چهره طبیعی کودک شما را تغییر خواهد داد، همچنین این ژنتیک است که میزان ملانین موجود در پوست کودک شما را تعیین می‌کند. 

روشن کردن پوست جنین و نوزاد مجله اُکالا

  • هر چه ملانین پوست کودک شما بیشتر باشد، چهره او تیره‌تر خواهد بود. ملانین از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، اشعه‌هایی که باعث آفتاب سوختگی و سرطان پوست می‌شوند، محافظت می‌کند و پوست می‌تواند تولید ملانین را با نور خورشید تطبیق دهد.

درمان خانگی و سریع تمامی “مشکلات مو

  • اگر کودک شما به طور مرتب در معرض نور آفتاب قرار دارد، پوست او تیره‌تر می‌شود و اگر به مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد سالم‌تر و روشن باقی می‌ماند. در این مقاله قصد داریم به روش‌هایی که برای روشن شدن پوست جنین و نوزاد در دوران بارداری و پس از آن موثر است، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

مواد غذایی برای روشن شدن پوست جنین در دوران بارداری:

تا اینجا با تعریف کلی برای روشن شدن پوست جنین و نوزاد آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم به مواد غذایی برای روشن شدن پوست جنین در دوران بارداری بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

۱- شیر زعفران

نوشیدن شیر زعفران به بهبود رنگ کودک کمک می‌کند. زعفران دارای خواص شناخته شده‌ای برای تصفیه خون است و همچنین محصول زیبایی بسیار خوبی است.

نحوه استفاده از شیر زعفران:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    • در یک لیوان شیر داغ ۵ تا ۶ رشته زعفران اضافه کرده و آن را به خوبی مخلوط کنید و کمی شکر به آن اضافه کنید. اگر از شیر زعفران برای روشن شدن پوست جنین استفاده می‌کنید، لازم است یکبار در روز از آن در دوران بارداری استفاده شود.

    همه چیز درباره “خواص زعفران

    شیر زعفران برای پوست جنین و نوزاد

    ۲- نارگیل

    خوردن نارگیل در دوران بارداری می‌تواند به روشن شدن پوست جنین کمک کند همچنین، در هنگام نوزادی می‌توان از روغن نارگیل استفاده کرد و آن را به طور مستقیم روی پوست نوزاد مالید.

    استفاده از نارگیل برای پوست نوزاد:

    • برای اینکه به وسیله نارگیل، پوست جنین و نوزاد را روشن کنید، لازم است دو قطعه نارگیل تازه به اندازه متوسط را میل کرد. شاید با خود بگویید که هر چند وقت یکبار باید خوردن نارگیل را انجام داد؟ لازم است روزانه این کار را تکرار کنیم.

    ۲۵ ماسک مو با روغن نارگیل

    نارگیل برای پوست جنین و نوزاد

    ۳- شیر

    بسیاری از محققان بر این باورند که مواد غذایی سفید، بر سفیدی پوست تاثیر گذار هستند و استفاده آن در دوران بارداری توصیه می شود. شیر به دلیل خواص بسیار بالایی که دارد، توصیه می‌شود که مورد استفاده قرار گیرد.

    نحوه استفاده از شیر:

    • به عنوان یک میان وعده، یک لیوان شیر تازه را به صورت گرم یا سرد و به صورت روزانه آن را میل کنید.

    از معجزه‌ی شیر بیشتر بدانید!

    شیر برای پوست جنین و نوزاد

    ۴- تخم مرغ

    اگر حساسیت به تخم مرغ دارید از آن استفاده نکنید و از مصرف آن به صورت خام خودداری کنید.

    نحوه استفاده از تخم مرغ:

    • تخم مرغ‌ها را به درستی بپزید و ترجیحا آن‌ها را آب پز کنید. اگر مزه آن شما را اذیت کرد آن را با چاشنی‌های غذایی مصرف کنید. میزان استفاده از تخم مرغ، هفته‌ای دو بار می‌باشد.

    ۱۰ فایده‌ی خوردن تخم مرغ?

    تخم مرغ برای روشن کردن پوست نوزاد

    ۵- کره آب شده یا چربی:

    استفاده از چربی‌ها در دوران بارداری بسیار مفید است با این حال، بیشتر مادران با ترس چاق شدن به وسیله کره و چربی‌ها از خوردن آن‌ها خودداری می‌کنند. استفاده کافی از چربی به روشن شدن و سالم ماندن پوست نوزاد بسیار کمک می‌کند.

    نحوه استفاده از کره یا چربی‌های مفید:

    • برای تامین چربی مورد نیاز بدن ۲ قاشق چایخوری کره آب شده را به همرا برنج یا سایر مواد غذایی، مصرف کنید. برای استفاده از کره یا چربی لازم است هر سه هفته یکبار این کار انجام شود.

    هر آنچه که از کره باید بدانیم!

    کره برای پوست جنین و نوزاد

    ۶- پرتقال

    همه ما می‌دانیم که پرتقال منبع عالی ویتامین C است و در دوران بارداری بسیار توصیه می‌شود. به غیر از ارزش غذایی بالا، پرتقال به دلیل داشتن خاصیت‌های زیاد برای پوست به سالم ماندن و روشن پوست بسیار کمک می‌کند.

    نحوه استفاده از پرتقال:

    • می‌توان هم از میوه تازه پرتقال استفاده کرد یا آب آن را گرفت و نوشید. برای استفاده از پرتقال لازم است هر روز از آن استفاده کرد.

    پرتقال برای روشن شدن پوست جنین و نوزاد

    ۷- آناناس:

    این میوه سنتز کلاژن را در بدن شما تقویت می‌کند. هر چه سنتز کلاژن بیشتر باشد، پوست محکم‌تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود و این میوه می‌تواند باعث افزایش روشن شدن پوست کودک شود.

    نحوه استفاده از آناناس:

    • می‌توان از آناناس تازه خرد شده یا آب آن استفاده کرد. لازم است از آناناس به عنوان میان وعده عصرانه استفاده شود.

    آناناس برای روشن کردن پوست نوزاد و جنین

    خواص آناناس میوه گرمسیری

    ۸- انگور

    انگورها دارای آلفا هیدروکسیل اسیدها هستند که این اسید‌ها، خاصیت سفید کنندگی پوست را دارند و برای روشن شدن پوست مادر و جنین بسیار مناسب هستند علاوه بر این نه تنها به رنگ پوست کودک کمک می‌کنند بلکه در گرفتگی بدن یا تورم بدن در دوران بارداری نیز کمک می‌کند.

    نحوه استفاده از انگور:

    • می‌توان از خود میوه انگور یا آب آن در میان وعده‌های عصرانه استفاده کرد.

    انگور برای روشن شدن پوست جنین و نوزاد

    مواد غذایی برای روشن شدن پوست نوزاد پس از دوران بارداری:

    پس از دوران بارداری نیز کارهایی را می‌توان برای روشن شدن و سالم ماندن پوست نوزاد انجام داد اما این موارد کدامند؟

    ۱- مخلوط شیر و زردچوبه

    شیر یک محصول عالی برای سفید کردن پوست است زیرا حاوی ویتامین A است که به ساخت سلول‌های سالم و جدید کمک می‌کند.

    نحوه استفاده از مخلوط شیر زردچوبه:

    • زردچوبه را با شیر مخلوط کرده تا به شکل خمیر در بیاید سپس آن را روی بدن و صورت کودک خود بمالید تا خمیر خشک شود و بعد مدتی آن را با حوله مرطوب تمیز کنید و سپس کودک خود را بدون استفاده از صابون، حمام کنید. اگر از مخلوط شیر زردچوبه استفاده می‌کنید، لازم است هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید.

    ۲۱ خاصیت باورنکردنی”زردچوبه”؛ ادویه طلایی

    شیر زردچوبه برای روشن شدن پوست نوزاد

    ۲- کشک و گوجه فرنگی

    گوجه فرنگی به عنوان یک سفید کننده طبیعی شناخته شده است. مصرف کشک نیز بسیار برای سلامت و روشنی پوست مفید است و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را نابود کند و پوست را پاکسازی کند.

    نحوه استفاده از کشک و گوجه فرنگی:

    • کشک و گوجه فرنگی را به خوبی مخلوط کرده و آرد جو دوسر را نیز به آن اضافه کنید و سپس این مخلوط را روی تیرگی‌های پوست کودک خود بمالید و پس از چند دقیقه با آب شست و شو دهید. اگر از کشک و گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست نوزاد استفاده می‌کنید، لازم است هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید.

    از فواید و خواص گوجه فرنگی چه می‌دانید؟!

    کشک برای روشن شدن پوست نوزاد

    ۳- چغندر

    چغندر حاوی ویتامین، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است که فورا به شفافیت پوست کمک می‌کند.

    نحوه استفاده از چغندر:

    • دانه‌های خرد شده زردچوبه را با آب چغندر مخلوط کرده تا غلیظ شود سپس آن را به پوست کودک خود بمالید و پس از چند دقیقه با آب شست و شو دهید. لازم است هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید. جدیدترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می‌توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی اُکالا” مطالعه کنید.

    چغندر برای روشن شدن پوست نوزاد

    نکات مهمی که در روشن شدن پوست جنین و نوزاد باید رعایت شود:

    ۱- استفاده از صابون را متوقف کنید. ترکیبی از شیر و گلاب برای پوست کودک بسیار مفید است. صابون، پوست حساس کودک را لایه برداری و خشک می‌کند.

    همه چیز درباره گلاب

    ۲- نور خورشید برای ساختن ویتامین D کودک نیز بسیار مهم است، اما به یاد داشته باشید که کودک را در معرض اشعه‌های زیاد خورشید قرار ندهید، زیرا کودک شما برنزه می‌شود.

    ۳- رطوبت برای پوست مفید است و برای پوست همه ما ضروری است اما خشکی پوست تحریک کننده است. از مرطوب کننده‌های با کیفیت و مناسب استفاده کنید که برای پوست کودک مناسب هستند و به تازه‌تر شدن پوست آن‌ها کمک می‌کنند.

    ۴- اسکراب خانگی ناخالصی‌های ناخواسته را از پوست کودک شما خارج می‌کند. یک اسکراب خانگی برای پوست کودک خود تهیه کنید. به طور مثال پودر نخود، گلاب، شیر خام و روغن کودک را با هم مخلوط کنید سپس خمیر بدست آمده را به آرامی روی پوست کودک خود بمالید و آن را مالش دهید و بعد از مدتی آن را آب بشویید.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    در این مقاله با راهکارهای ساده و خانگی روشن شدن پوست جنین و نوزاد آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای روشن شدن پوست کودک خود استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    منابع: beskinformed / babycenter / stylecraze

    نوشته های مشابه

    ‫۹ دیدگاه ها

    1. بنظرمن فقط ژنتیکی هَس من خیلی رعایت کردم بچه م سفیدشه ولی کاملا سبزه هَس خودم سبزه هستم ب خودم رفته

      1. بستگی به مزاجتون داره…اگه مزاجتون گرمه تو بارداری خوراکیها و میوه های سرد مزاج بخورید و اگه مزاجتون سرده خوراکیها و میوه های گرم مزاج بخورید…خیار و زرشک و انار ترش و میخوش برا مادر باردار گرم مزاج خوبه و خرما و خربزه برا مادر باردار سرد مزاج خوبه که مایه ی پاکسازی کبد و صفرا میشه و رنگ پوست رو بهتر میکنه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.